Wat te doen met 'prooien' van je kat..?
+7
Pompoen
heartsdale
Blond
Bazinga
Aardbei
litllejoy
Jerry
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat te doen met 'prooien' van je kat..?
Onze kat is vandaag thuis gekomen met zijn allereerste slachtoffer (en ik hoop heel hard dat dit ook de laatste is); een mus...
Wat doen jullie met dode beesten die je kat thuis brengt? Ik heb 'm nu in keukenpapier gewikkeld en in de groene container gegooid.
En wat is de beste manier om op je kat te reageren? Ik wil niet dat ze het idee krijgt dat ik er blij van wordt, maar snap ook dat straffen geen zin heeft...
Anyone?
Wat doen jullie met dode beesten die je kat thuis brengt? Ik heb 'm nu in keukenpapier gewikkeld en in de groene container gegooid.
En wat is de beste manier om op je kat te reageren? Ik wil niet dat ze het idee krijgt dat ik er blij van wordt, maar snap ook dat straffen geen zin heeft...
Anyone?
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Wat te doen met 'prooien' van je kat..?
Ja, ik denk niet dat je het een kat kunt afleren, want het zit toch in de natuur natuurlijk.. Ik denk dat er niks anders op zit om de dode vogel- en muizenlichaampjes weg te gooien.. Want er zullen vast nog wel meer komen, vrees ik voor je..
Gast- Gast
Ik heb de vogel begraven ergens in de bosjes buiten.
Ik was er bij toen mijn kat hem binnen had gebracht, en hij leefde nog dus ik was hysterisch aan het schreeuwen tegen mijn kat, die trots om die vogel heen cirkelde en de fun met me wilde delen... maar ja ik vond het niks.
Na een minuut heb ik mn kat ook de kamer in geslingerd, waar ze een beetje verontwaardigd bleef kijken hoe ik nu rondjes om die vogel aan het rennen was.
Drama.
Gelukkig doet ze het niet meer - kan ook niet meer want ik laat de deur niet meer open staan. Vroeger nam ze zoooooo vaak kikkers mee...
Gast- Gast
Ik denk niet dat je het katten kan af leren. Bij mij worden ook regelmatig vogeltjes of muizen binnen gebracht of vind ik ze in de tuin. Ik doe ze in een plastic zakje met een dikke knoop erop in de vuilniscontainer.
litllejoy- Prater
- Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11
Gelukkig heb ik nog niet écht meegemaakt. Mijn held neemt wel steeds de pol met kattengras uit de tuin mee naar binnen als ze hem weer eens uitgegraven heeft en legt het als prooi op de mat neer
Verder blijft het bij bromvliegen
Verder blijft het bij bromvliegen
Aardbei- Prater
- Aantal berichten : 659
Punten : 672
Registratiedatum : 03-06-12
Maar wordt 't niet goed bedoeld door de beestjes? Zo van.. Kijk wat ik voor je gevangen heb, ik hou van jou! ?
Ik beloon m'n kat, als iets bij me neerlegt. Helaas is-ie óf lui geworden of hij houdt niet meer van me, want hij komt niks meer brengen..
Ik beloon m'n kat, als iets bij me neerlegt. Helaas is-ie óf lui geworden of hij houdt niet meer van me, want hij komt niks meer brengen..
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Ik heb al zo'n 20 keer gezegd tegen Jul dat het niet lief is om vogeltjes dood te maken maar ze luisterd niet
Vrees dat je er niks tegen kunt doen. Het is nu eenmaal het instinct van het beestje.
Hier kiep ik ze gewoon in de groen container.
Vrees dat je er niks tegen kunt doen. Het is nu eenmaal het instinct van het beestje.
Gast- Gast
Watermeloen schreef:Ik heb al zo'n 20 keer gezegd tegen Jul dat het niet lief is om vogeltjes dood te maken maar ze luisterd niet
Huh Jul? Heb jij ook een Jut? En 2 kids? heb je weer een nieuwe naam? Of ben ik in de war
Bazinga- Ratel
Ja, ik heb ook een Jut en ook 2 kids. En ik heb mijn naam aan laten passen inderdaad. Voorheen TBIB.Jop schreef:Watermeloen schreef:Ik heb al zo'n 20 keer gezegd tegen Jul dat het niet lief is om vogeltjes dood te maken maar ze luisterd niet
Huh Jul? Heb jij ook een Jut? En 2 kids? heb je weer een nieuwe naam? Of ben ik in de war
Dus nee, je bent niet in de war
Gast- Gast
AHA! Man ik kwam er vorige week pas achter dat jij ooit een prinses was, joh. Ik ben echt zo slecht in die nieuwe namen bende...
Bazinga- Ratel
Jop schreef:AHA! Man ik kwam er vorige week pas achter dat jij ooit een prinses was, joh. Ik ben echt zo slecht in die nieuwe namen bende...
Hahaha, serieus???? Dat heeft dan wel heel lang geduurd hoor.
Toen ik hier weer terug kwam heb ik er geen geheim van gemaakt ofzo.
Foto's en namen geplaatst... Maarrem, ik ben er meestal ook niet zo goed in, in al die nieuwe namen.
Gast- Gast
Ja maar hoewel ik H. echt superlief en mooi vind, kijk ik niet zo vaak bij de mama&zwangerschapspijler, terwijl daar de meeste berichten staan, geloof ik Pas toen ik je vakantiefoto's zag en H. herkende dacht ik whuuut...
Maar lekker offtopic haha!
Maar lekker offtopic haha!
Bazinga- Ratel
Jop schreef:Maar wordt 't niet goed bedoeld door de beestjes? Zo van.. Kijk wat ik voor je gevangen heb, ik hou van jou! ?
Dat wordt wel altijd gezegd ja, maar daardoor sta ik nog steeds niet te springen als ze 't nog een keer gaat doen
Jerry- Ratel
Oooh, ja dat klopt wel inderdaad. Ik ben meer daar te vinden haha.
Nou, nu ben je weer op de hoogte
Nou, nu ben je weer op de hoogte
Gast- Gast
Met de schep 'oprapen' en dan gooi ik ze maar in de (gemeente)bosjes. Gelukkig is mijn kat inmiddels niet meer zo'n moordmachine als een paar jaar geleden (toen hadden we bijna dagelijks dode jonge spreeuwen in de tuin liggen).
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Onze kat deed dat ook veel maar sinds kort heeft ie een bandje om met een belletje eraan en nu word het minder
Alleen vind poeslief dat bandje niet zo leuk maar daar moet ie maar aan wennen.
Alleen vind poeslief dat bandje niet zo leuk maar daar moet ie maar aan wennen.
heartsdale- Prater
- Aantal berichten : 527
Punten : 672
Registratiedatum : 08-05-12
't laatste 'slachtoffer' van mijn kat leefde nog. Mijn kat bijt zelden zijn prooien echt dood. Hij brengt ze geloof ik liever levend mee naar binnen.
Dat laatste slachtoffer vonden wij eergisteren nacht na heel wat lawaai beneden in de gang. Een jong mereltje.
Het beestje leeft nog steeds, het hupst door de voortuin maakt heel veel herrie af en toe en word gevoerd door de moeder (wat een teken is dat het geen ziek of zwak vogeltje is). Hij heeft ook een bakje water met broodkruimels leeggeslobbert, ik geloof echt dat 't beestje prima in orde is. Jonge merels verlaten het nest eerder dan ze kunnen vliegen, dan hupsen ze dus door je tuin zonder weg te kunnen. Ik denk dat dit er ook zo eentje is en ik geloof dus dat mijn kat hem gewoon niet verwond heeft, hoogstens getraumatiseerd.
Mijn kat is scheel dus ik heb de twee doorgangen van de achtertuin naar de voortuin gewoon even gebarricadeerd. Mijn kat komt nu momenteel dus alleen in de achtertuin en tot nu toe gaat dat dus goed!!
Dooie prooien gooien we in de grijze bak, ik geloof dat ze niet in de groene mogen.
Dat laatste slachtoffer vonden wij eergisteren nacht na heel wat lawaai beneden in de gang. Een jong mereltje.
Het beestje leeft nog steeds, het hupst door de voortuin maakt heel veel herrie af en toe en word gevoerd door de moeder (wat een teken is dat het geen ziek of zwak vogeltje is). Hij heeft ook een bakje water met broodkruimels leeggeslobbert, ik geloof echt dat 't beestje prima in orde is. Jonge merels verlaten het nest eerder dan ze kunnen vliegen, dan hupsen ze dus door je tuin zonder weg te kunnen. Ik denk dat dit er ook zo eentje is en ik geloof dus dat mijn kat hem gewoon niet verwond heeft, hoogstens getraumatiseerd.
Mijn kat is scheel dus ik heb de twee doorgangen van de achtertuin naar de voortuin gewoon even gebarricadeerd. Mijn kat komt nu momenteel dus alleen in de achtertuin en tot nu toe gaat dat dus goed!!
Dooie prooien gooien we in de grijze bak, ik geloof dat ze niet in de groene mogen.
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Helaas vond mevrouw 't nodig om het musje helemaal naar de keuken mee te nemen en daar 't beestje heen en weer te schudden, met als gevolg een keuken voor veertjes...
Wilde 'm eerst ook in de bosjes gooien, maar dacht, dan komt ze straks met 'tzelfde musje thuis
Oh, en 't belletje dat ze omheeft, werkte ook niet (misschien een dove mus?)
Wilde 'm eerst ook in de bosjes gooien, maar dacht, dan komt ze straks met 'tzelfde musje thuis
Oh, en 't belletje dat ze omheeft, werkte ook niet (misschien een dove mus?)
Jerry- Ratel
Hier ook katten die regelmatig wat mee naar binnen nemen. Als de prooien dood zijn doe ik ze in een zakje en in de vuilnisbak. Heb ook weleens een hele grote dikke pad in huis gehad, dacht dat hij dood was en wilde hem oppakken met een zakje, bleek hij nog (letterlijk) springlevend. Heb heb hem toen maar buiten neergezet.
Heb ook een keer een Merel in huis gehad, die was ook nog niet dood en zat boven op mijn kast, schrok me rot toen ik thuis kwam. Heb toen het vogelopvangcentrum gebeld en die hebben hem opgehaald.
Heb ook een keer een Merel in huis gehad, die was ook nog niet dood en zat boven op mijn kast, schrok me rot toen ik thuis kwam. Heb toen het vogelopvangcentrum gebeld en die hebben hem opgehaald.
smurfie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 288
Punten : 353
Registratiedatum : 26-11-10
Onze poes legt het echt op de stoep, als cadeautje voor haar baasjes. Klein lijstje van wat ze meeneemt:
- Eendenpoot met flipper (van een doodgereden eend)
- Vleermuizen
- Iedere dag ligt er wel een muis
- 13 satestokjes
- Makreel nog in de verpakking
- Gesluierde goudvissen
- Jonge eend
- Kikkers
- Worstenbroodje
- Duiven
Tja het blijkt dat ze echt wel 'boodschappen' doet in de buurt aangezien een markreel niet verpakt rond zal zwemmen. en 13 satetjes vind je ook niet zomaar ergens.
- Eendenpoot met flipper (van een doodgereden eend)
- Vleermuizen
- Iedere dag ligt er wel een muis
- 13 satestokjes
- Makreel nog in de verpakking
- Gesluierde goudvissen
- Jonge eend
- Kikkers
- Worstenbroodje
- Duiven
Tja het blijkt dat ze echt wel 'boodschappen' doet in de buurt aangezien een markreel niet verpakt rond zal zwemmen. en 13 satetjes vind je ook niet zomaar ergens.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Onze vorige poes vond het ook altijd heel leuk om cadeautjes neer te leggen en dan die trotste kop van hem erbij, ik moest er altijd wel om lachen . Ik probeerde altijd nog een dankjewel eruit te persen om vervolgens met veger en blik en kokhalsneigingen die arme beestjes op te ruimen. Favoriet waren de mollen en konijnen en dan het liefst voor de deur uit elkaar trekken en opeten..
Liz- Prater
- Aantal berichten : 825
Punten : 994
Registratiedatum : 28-08-11
Niks.. De keren dat ze een vogel hadden hebben ze hem ook bijna volledig opgegeten. Ga zo'n beestje dan ook niet weggooien, dan is zijn dood helemaal zinloos geweest.
Laatste keer hadden ze een duif gevangen, dat beestje is helemaal opgegaan, alleen een groenig iets, ik denk een orgaantje lieten ze liggen.
Maar het is ook niet echt dat ze de vangst voor "ons" mee nemen zeg maar, ze komen het echt niet showen, ze gaan het beest gelijk helemaal plukken Verder zijn ze gelukkig nog niet met andere beesten thuis gekomen..
Laatste keer hadden ze een duif gevangen, dat beestje is helemaal opgegaan, alleen een groenig iets, ik denk een orgaantje lieten ze liggen.
Maar het is ook niet echt dat ze de vangst voor "ons" mee nemen zeg maar, ze komen het echt niet showen, ze gaan het beest gelijk helemaal plukken Verder zijn ze gelukkig nog niet met andere beesten thuis gekomen..
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Soortgelijke onderwerpen
» Minder werken...doen of niet doen?
» Zondagavond: Wat ben jij aan het doen? Of ga je nog doen?
» 5:00 wakker; wat doen jullie/zouden jullie doen?
» Wat kan ik nog doen?
» Wat ben jij aan het doen?
» Zondagavond: Wat ben jij aan het doen? Of ga je nog doen?
» 5:00 wakker; wat doen jullie/zouden jullie doen?
» Wat kan ik nog doen?
» Wat ben jij aan het doen?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: