Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

oppasdilemma - oma's

+7
Darius
Filoria
Annemie
Tania
studiebol
Susan
Flower_L
11 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

oppasdilemma - oma's - Pagina 2 Empty Re: oppasdilemma - oma's

Bericht  moepie ma 18 jun 2012 - 8:04

Op dit moment zou ik er eigenlijk niks mee doen, ik zou het eerst van hun zelf willen horen.
Mocht het echt zo zijn dat ze dat moment zo mist en heel graag wil oppassen dan zou je haar inderdaad kunnen vragen voor als jullie weg gaan of als je moeder niet kan. Hoe het nu geregeld is gaat prima voor jullie, ik zou dat niet maar zo omgooien. Dan wonen ze ook nog eens 50 minuten bij jullie vandaan, dat is niet ideaal als je zelf moet gaan werken.
Misschien kun je ook altijd nog zeggen dat jullie kijken wanneer je meer oppas nodig hebt, wanneer je kids minder naar het kdv gaan (dat schreef je geloof ik) of als je ouderschapsverlof afloopt, dat jullie dan nog eens naar de situatie kijken?
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Filoria ma 18 jun 2012 - 8:06

Maar zij vinden die vaste dag toch juist belangrijk begrijp ik?

Trouwens, als je geen goed gevoel hebt bij hen als oppas, waarom zou het dan wel goed voelen als het incidenteel is? En als incidenteel uiteindelijk even vaak is als met die vaste dag?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Susan ma 18 jun 2012 - 8:09

Filoria schreef:Maar zij vinden die vaste dag toch juist belangrijk begrijp ik?

Trouwens, als je geen goed gevoel hebt bij hen als oppas, waarom zou het dan wel goed voelen als het incidenteel is? En als incidenteel uiteindelijk even vaak is als met die vaste dag?

Ik lees er niet in dat ze geen fijn gevoel hebben bij die schoonmoeder als oppas, alleen dat schoonvader nogal van het corrigeren is, maar dat daar wel afspraken over te maken zijn. Het gaat dus meer om het praktische.

En als schoonmoeder zo graag een vaste dag wil dan zou ik gewoon eens in de maand iets leuks gaan doen in het weekend. Hoppa, een vaste dag.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  loesje ma 18 jun 2012 - 8:13

Susan schreef:Overigens vind ik niet dat oma's altijd per se op MOETEN passen. Als jullie dat helemaal niet zien zitten dan is dat ook jullie goed recht. Ze kan haar omarol ook invullen door gewoon op bezoek te komen, of jullie bij haar.

+1
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Flower_L ma 18 jun 2012 - 8:52

dankjulliewel voor de reacties!

morgenavond nog eens met vriend over hebben, wat we kunnen voorstellen. Neig nu, mede door reacties, naar geen structurele oppas, maar meer in geval van nood, wanneer we een dagje samen weg willen, etc.. Nog even denken hoe dit het beste te brengen.

Gaan iig nu niet reageren op de whatsapp, ze moeten er zelf maar mee komen, op een fatsoenlijke manier.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2