Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bultjes / vlekjes en weigeren kinderopvang

+5
moepie
Happinaz
Papillio
-Ieniemienie-
Flower_L
9 plaatsers

Ga naar beneden

Bultjes / vlekjes en weigeren kinderopvang Empty Bultjes / vlekjes en weigeren kinderopvang

Bericht  Flower_L wo 13 jun 2012 - 22:01

Gister belde kdv op, dat l volgens hen krentenbaard heeft. En dat hij zonder zalf niet mag komen.
Nu kom ik net van de ha, en die zegt dat het zeker geen krentenbaard is...en wil niets voorschrijven.
Het kan zoveel zijn, hij weet het ook niet.
L gaat elke ma wo vr naar kdv. Nu wil ik zo opbellen hoe ze hierover denken....

Wat zou jullie standpunt hierin zijn.

Het zit voornamelijk op de benen. Rode puntjes, sommige met een klein korstig iets erop.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bultjes / vlekjes en weigeren kinderopvang Empty Re: Bultjes / vlekjes en weigeren kinderopvang

Bericht  -Ieniemienie- wo 13 jun 2012 - 22:04

Ik zou ze bellen en uitleggen dat je ermee naar de HA geweest bent, en dat die zegt dat het geen krentebaard is.
Dan mogen ze volgens mij (igg hier op t kdv) gewoon komen.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Bultjes / vlekjes en weigeren kinderopvang Empty Re: Bultjes / vlekjes en weigeren kinderopvang

Bericht  Papillio wo 13 jun 2012 - 22:04

Bellen en zeggen dat ie geen krentenbaard heeft en dat ie dus morgen gewoon komt.
En dan natuurlijk niet zo kortaf als hoe ik het getypt hebt, haha.
Papillio
Papillio
Prater
Prater

Aantal berichten : 543
Punten : 595
Registratiedatum : 16-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bultjes / vlekjes en weigeren kinderopvang Empty Re: Bultjes / vlekjes en weigeren kinderopvang

Bericht  Flower_L wo 13 jun 2012 - 22:11

Dat was sowieso het plan, maar weet niet meer wat regels zijn hieromtrent. Kan ook niet vinden op hun site.

Vraag mij af of ze mogen weigeren, en zo ja, op grond waarvan.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bultjes / vlekjes en weigeren kinderopvang Empty Re: Bultjes / vlekjes en weigeren kinderopvang

Bericht  Happinaz wo 13 jun 2012 - 22:21

Bij ons worden kinderen alleen "geweigerd" als zij 1 op 1 aandacht vragen door het ziek zijn. Dus als ze koorts hebben maar zijn verder wel rustig of vermaken zich met een boekje, dan mogen ze gewoon komen. Het ophalen gaat altijd in overleg. Ik heb ze ook wel eens toch een half ochtendje gebracht zodat ik op mijn werk e.e.a kon regelen om de middag vrij te kunnen nemen.

Verder mogen alle kindjes gewoon komen, ook met alle kinderziekten. Dit wordt dan wel gecommuniceerd naar de overige ouders.

Toen mijn zoontjes zelf onder de waterpokken zaten en ze open wondjes met vocht hadden heb ik zelf het besluit genomen ze niet heen te sturen omdat ik het zielig vond als andere kindjes besmet zouden raken. In principe mogen kinderen volgens mij niet zomaar geweigerd worden.
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bultjes / vlekjes en weigeren kinderopvang Empty Re: Bultjes / vlekjes en weigeren kinderopvang

Bericht  -Ieniemienie- wo 13 jun 2012 - 22:25

Happinaz schreef:Bij ons worden kinderen alleen "geweigerd" als zij 1 op 1 aandacht vragen door het ziek zijn. Dus als ze koorts hebben maar zijn verder wel rustig of vermaken zich met een boekje, dan mogen ze gewoon komen. Het ophalen gaat altijd in overleg. Ik heb ze ook wel eens toch een half ochtendje gebracht zodat ik op mijn werk e.e.a kon regelen om de middag vrij te kunnen nemen.

Verder mogen alle kindjes gewoon komen, ook met alle kinderziekten. Dit wordt dan wel gecommuniceerd naar de overige ouders.

Toen mijn zoontjes zelf onder de waterpokken zaten en ze open wondjes met vocht hadden heb ik zelf het besluit genomen ze niet heen te sturen omdat ik het zielig vond als andere kindjes besmet zouden raken. In principe mogen kinderen volgens mij niet zomaar geweigerd worden.

Op het kdv wara ik werk is dat ook. Zolang ze er zelf geen last van hebben, en niet alle anadacht nodig hebben.
Alleen met krentebaard hebben wij dus een uitzondering. Dan mogen ze alleen komen als ze behandeld zijn.
Dus vanaf het moment dat er voor de eerste keer gesmeerd word, mogen ze wel komen. Alleen moeten de plekjes afgedekt zijn. Maar als het geen krentebaard is lijkt het m dat hij gewoon mag komen. Desnoods de dokter bellen voor een verklaring oid.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Bultjes / vlekjes en weigeren kinderopvang Empty Re: Bultjes / vlekjes en weigeren kinderopvang

Bericht  Gast wo 13 jun 2012 - 22:32

Sowieso is het onzin om ze te weigeren, de incubatietijd is meestal een paar weken eerder. Dus voorkomen kun je het door ze naar huis te sturen in ieder geval niet. Daarnaast is een kdv gewoon een poel van bacteriën en kinderziektes, dus ja..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bultjes / vlekjes en weigeren kinderopvang Empty Re: Bultjes / vlekjes en weigeren kinderopvang

Bericht  moepie wo 13 jun 2012 - 22:34

Ik zou gewoon opbellen en uitleggen, je kan hem gewoon brengen.
Wij hebben het wel eens bij de hand gehad dat de huisarts zei dat het geen krentenbaard was, kindje kwam gewoon maar toch zag het er niet goed uit wij hadden sterk het idee dat het tóch krentenbaard was, ouders gevraagd om opnieuw naar de huisarts te gaan, toen bleek het het tóch te zijn. En kreeg het kindje er wat voor.

Met krentenbaard zijn wij wel heel alert, omdat het onwijs besmettelijk is.
Wij hebben vorig jaar heel veel gevallen gehad, het ging maar door, als kindjes er wat voor hebben mogen ze komen maar als kdv mag je zelf ook beleid daarop bepalen, wij hebben toen gezegd dat kindjes echt pas weer mochten komen als de plekjes helemaal ingedroogd waren er was geen houden aan.

Ik zou het dus gewoon overleggen, naar mijn mening kan jouw kindje gewoon heen.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bultjes / vlekjes en weigeren kinderopvang Empty Re: Bultjes / vlekjes en weigeren kinderopvang

Bericht  Susan wo 13 jun 2012 - 22:47

Lieskuh schreef:Sowieso is het onzin om ze te weigeren, de incubatietijd is meestal een paar weken eerder. Dus voorkomen kun je het door ze naar huis te sturen in ieder geval niet. Daarnaast is een kdv gewoon een poel van bacteriën en kinderziektes, dus ja..

Bij krentenbaard is dat niet zo, en is het ook geen onzin om ze te weigeren, als je die uitslag niet behandelt is het enorm besmettelijk en sommige kinderen hebben er wel gewoon heel veel last van. Dat je er zelf zo laconiek over bent is mooi, maar dat kun je niet voor andere ouders bepalen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bultjes / vlekjes en weigeren kinderopvang Empty Re: Bultjes / vlekjes en weigeren kinderopvang

Bericht  Wennes wo 13 jun 2012 - 23:11

Ik zou uitleggen dat je naar de huisarts bent geweest en dat het geen krentenbaard is.
Daarbij kun je je zoontje een lange broek aangeven zodat hij er zo min mogelijk aan zal komen.
Ik zou hem wel thuis houden als hij er echt heel "ziek" van is dat hij hoge koorts heeft of veel aandacht nodig heeft omdat hij zich niet lekker voelt, maar volgens mij is dat niet aan de orde.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bultjes / vlekjes en weigeren kinderopvang Empty Re: Bultjes / vlekjes en weigeren kinderopvang

Bericht  Flower_L wo 13 jun 2012 - 23:18

Nee maandag had hij koorts en was hij heel slap. Toen hebben ze gebeld en heb jk hem opgehaald.
Nu is hij prima te pas.

Vind het wel dubbel. Ik vind ook wel dat hij kan gaan, maar vind het wel goed dat ze kritisch zijn. Zal zo even bellen, maar nu is het altijd spitsuur daar smile

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bultjes / vlekjes en weigeren kinderopvang Empty Re: Bultjes / vlekjes en weigeren kinderopvang

Bericht  Wennes wo 13 jun 2012 - 23:22

Ze moeten ook kritisch zijn, maar ook weer niet overdrijven.
Heb je geen ziektebeleid van hun meegekregen tijdens het intakegesprek? Daar zal vast het een en ander in staan.
Waarschijnlijk volgen ze de regels op die de ggd bepaald.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bultjes / vlekjes en weigeren kinderopvang Empty Re: Bultjes / vlekjes en weigeren kinderopvang

Bericht  Annie24 wo 13 jun 2012 - 23:25

Misschien niet eerlijk, maar je kan uit pure nood zeggen dat je zalf hebt die je 2x per dag moet smeren.
De opvang zou er dan niets mee te maken moeten hebben omdat zij niet zouden moeten smeren bij 2x daags.

Ik zou zelf de opvang bellen en het huisarts verhaal uitleggen. Zij hebben ook het nummer van de huisarts als het goed is en moeten anders daar maar heen bellen om het bevestigd te krijgen.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bultjes / vlekjes en weigeren kinderopvang Empty Re: Bultjes / vlekjes en weigeren kinderopvang

Bericht  chipa do 14 jun 2012 - 1:22

F had precies dezelfde uitslag. Is nu bijna weg. Hij Mocht gewoon naar het kdv. Je bent bij een arts geweest dus dat kan je aangeven bij het kdv. Hij was overigens verder niet ziek en harstikke vrolijk.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bultjes / vlekjes en weigeren kinderopvang Empty Re: Bultjes / vlekjes en weigeren kinderopvang

Bericht  -Ieniemienie- do 14 jun 2012 - 2:12

Annie24 schreef:Misschien niet eerlijk, maar je kan uit pure nood zeggen dat je zalf hebt die je 2x per dag moet smeren.
De opvang zou er dan niets mee te maken moeten hebben omdat zij niet zouden moeten smeren bij 2x daags
.

Ik zou zelf de opvang bellen en het huisarts verhaal uitleggen. Zij hebben ook het nummer van de huisarts als het goed is en moeten anders daar maar heen bellen om het bevestigd te krijgen.
scratch
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Bultjes / vlekjes en weigeren kinderopvang Empty Re: Bultjes / vlekjes en weigeren kinderopvang

Bericht  Flower_L do 14 jun 2012 - 2:52

Hij mag komen gelukkig.
Wat annie voorstelde, zei huisarts ook. Hij vond onzin dat hij niet mocht komen zonder zalf.
Ik kan heeeeeeeeeeel slecht liegen (deze week nog moeten doen tegen collegas die wel erg direct vroegen of ik zwanger was...omdat ik ineens wel heel veel at...was knalrood en stotteren) dus dat was geen optie geweest smile

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bultjes / vlekjes en weigeren kinderopvang Empty Re: Bultjes / vlekjes en weigeren kinderopvang

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum