Jasje
+5
Flip Fluitketel
maiadebij
Flemy
Susan
Limburg85
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jasje
In welke maat hadden jullie een jasje voor jullie baby gekocht? Op de uitzetlijst staat maat 62 maar twijfel of dat niet te groot is?
Limburg85- Ratel
- Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Jasje
Je kunt hem beter te groot hebben dan te klein natuurlijk. Daarnaast groeien ze best snel uit hun kleertjes dus ik zou een maatje 62 kopen.
Gast- Gast
ik zou een jasje ook liever te groot hebben. Wij hadden er één in maat 56, maar dat was echt een drama om die aan te krijgen. Ik had liever een jasje gehad dat iets groter was. Daar groeien ze ook snel genoeg in natuurlijk!
Gast- Gast
Anders koop je toch pas een jasje als de baby geboren is? Stel dat je een heel klein baby'tje krijgt met maatje 50, dan verzuipt hij in een jas maat 62 en dan past hij daar misschien pas in als het hoogzomer is. Jasjes zijn er altijd wel, zeker voor pasgeboren baby'tjes.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik had twee jasjes in maat 56 (eentje gekregen), maar die zijn echt zelden gedragen. We gaan nu ook niet iedere dag naar buiten met haar, dus dan is het sowieso al minder. Ik denk dat die jasjes samen hooguit 10x gedragen zijn. Ook omdat we een voetenzak (of hoe heet dat) in de maxi cosi hebben, dus ik deed dan weleens een dik vest aan. Ik zou maat 62 kopen.
Flemy- Prater
- Aantal berichten : 516
Punten : 552
wij hebben ook alleen maar een wat dikker vestje bij J aan, ik draag haar alleen maar als we buiten zijn dus dan is dat warm genoeg. N was een klein babytje (2820gr) dus ik heb voor J wel een vestje maat 56 gekocht en daar past ze nu net niet meer in, dus heeft ze best een tijd gedragen.
Je kan inderdaad ook later een vestje kopen, als je kleintje geboren is dan weet je zeker welke maat je nodig hebt.
Je kan inderdaad ook later een vestje kopen, als je kleintje geboren is dan weet je zeker welke maat je nodig hebt.
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
Dan ga ik toch voor een jasje in maat 62 gezien ik ook een vestje heb ik maat 56 en mocht dat veel te groot zijn, dan bestel ik gelijk wel een jasje in maat 56.
Limburg85- Ratel
- Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Ik had een gevoerd vestje in mt 56 gekocht die heeft ze de eerste weken voornamelijk aangehad. En had ook nog een winterjasje gekregen in mt 62, maar die was met name de eerste weken veels te groot. Ze heeft hem nu wel aan, maar eigenlijk is hij nog te groot zeker bij de armen. Ze heeft in ieder geval altij lekkere warme handjes.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Ook ik zou voor de 62 gaan. Heb een jasje in 56 en dat paste wel (en nog steeds), maar vooral in het begin was het echt een gefriemel om haar erin te krijgen en ze was dan not amused.. Heb er later een 62 bijgekocht omdat ik een leuke tegenkwam, die is dan wel iets te groot maar gaat gewoon wat makkelijker aan.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Ik had voor T ook een jasje gekocht, 1 in maat 56 en 1 in maat 62 maar hij heeft ze eigenlijk bijna nooit aan (gehad). Als we naar buiten gaan ligt hij toch altijd in de wagenbak of maxicosi en wij vinden het makkelijker om hem in zo'n wikkeldoek van de prenatal te leggen. (Zo een met "voeten", muts en klitteband om hem dicht te maken). Hierin ligt hij veel warmer en voor ons is het niet zo'n gepruts om hem dat jasje aan te krijgen.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Ik heb beide keren zo'n fleece jasje, dus meer een vestje, gekocht in maat 56. Ondanks dat ze beide bijna 8 pond waren, paste dit prima. Het zijn geen dikke, stugge jasjes, dus dat is wel prettig. Vaak liggen ze toch in de voetenzak, dus een dikke jas vind ik niet echt nodig.
Ik heb nu voor de tweeling ook 2 fleece-jasjes gekocht, weer in maat 56. Misschien zijn die dan wat te groot, maar liever te groot dan te klein.
Ik heb nu voor de tweeling ook 2 fleece-jasjes gekocht, weer in maat 56. Misschien zijn die dan wat te groot, maar liever te groot dan te klein.
Gast- Gast
Ik heb een jasje maat 62, maar Mijn zoon was dan ook 58cm, 9pond bij geboorte. Ik denk dat je met 56 wel goed zit. Als het jasje veel te groot is zit het meestal niet prettig bij de nek, is mijn ervaring.
Tazz- Prater
- Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Ik weet niet of er toevallig een Wibra bij jullie in de buurt is, maar daar hebben ze vanaf a.s. maandag weer allemaal baby-dingen in de aanbieding. Ze hebben dus ook een jasje voor 4 euro in de folder staan. Geen geld, dus als je twijfelt tussen maten kan je altijd nog zo'n soort jasje halen.
Wij hebben een jasje in maat 50/56 welke bij een setje hoort wat hij aankrijgt als 1e pakje, maar het jasje ziet er vrij groot uit als ik het vergelijk met andere dingen in die maat. Verder eigenlijk geen jasje gekocht
Wij hebben een jasje in maat 50/56 welke bij een setje hoort wat hij aankrijgt als 1e pakje, maar het jasje ziet er vrij groot uit als ik het vergelijk met andere dingen in die maat. Verder eigenlijk geen jasje gekocht
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Ik had zelf al een jasje/vestje gekocht in maat 62 en toen ik in het ziekenhuis lag bij te komen van de bevalling kwam m'n moeder aanzetten met een jasje van maat 62 en even later ook m'n schoonmoeder met een jasje ook in maat 62. Dus ik had er genoeg
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Leren jasje
» Hoe deze top en jasje combineren?
» Leuk jasje gezocht!
» Leer jasje, hoe combineren
» Welk jasje hierbij?
» Hoe deze top en jasje combineren?
» Leuk jasje gezocht!
» Leer jasje, hoe combineren
» Welk jasje hierbij?
Pagina 1 van 1