Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwanger en sport

+5
snoezel
Sanne
Coco
L!ND@
Susan
9 plaatsers

Ga naar beneden

Zwanger en sport Empty Zwanger en sport

Bericht  Gast di 12 jun 2012 - 1:04

Sporten de zwangeren onder ons ook nog?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en sport Empty Re: Zwanger en sport

Bericht  Susan di 12 jun 2012 - 1:06

Nu ik niet zwanger ben moet ik me er nog naartoe slepen, wat ik negen van de tien keer niet eens doe. Toen ik wel zwanger was kwam het woord 'sporten' niet eens in mijn hoofd op.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  L!ND@ di 12 jun 2012 - 1:06

Yups, ik dans (lyrical jazz) nog iedere week anderhalf uur. Al begin ik wel te merken dat ik sneller last heb van bandenpijn. Even wat rustiger aan doen dus Wink
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535

Bericht  Gast di 12 jun 2012 - 1:08

Susan schreef:Nu ik niet zwanger ben moet ik me er nog naartoe slepen, wat ik negen van de tien keer niet eens doe. Toen ik wel zwanger was kwam het woord 'sporten' niet eens in mijn hoofd op.

hahaha! lol!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 12 jun 2012 - 1:09

Ik heb tot de 10e week gesport, daarna gestopt omdat het teveel pijn in mijn buik deed. En nu zou ik eigenlijk weer moeten beginnen, maar ik vind het zo duur. En toch is het voor mij wel beter om het in een goede sportschool onder begeleiding te doen, ivm mijn lichamelijke conditie/klachten. Hardlopen zou anders een goede optie zijn, maar dat kan dus niet.

Niet helemaal een antwoord op je vraag, haha!

Gast
Gast

Bericht  Susan di 12 jun 2012 - 1:13

Over sporten gesproken, ik ben dus een hele tijd redelijk trouw naar de sportschool gegaan en ik had het gevoel dat het voor mijn buik niks deed. Nu ben ik een weekje naar Frankrijk geweest en mijn buik is platter dan in jaren. Ik snap echt NIET waardoor. Doordat ik elke dag de buggy een helling op moest duwen? Doordat ik elke dag met de kinderen naar het zwembad ben geweest? Iets met het eten daar?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 12 jun 2012 - 1:21

Wel ideaal. Lekker met de wandelwagen lopen en een strak buikje krijgen! Kost weinig geld en je kleine vindt het vast ook leuk Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast di 12 jun 2012 - 1:38

Deze keer niet. De vorige keer heb ik wel doorgesport tot 7 maanden zwangerschap.

Gast
Gast

Bericht  Coco di 12 jun 2012 - 3:16

Ik doe hard mijn best dagelijks minimaal 20-30 minuten in de woonkamer of tuin te bewegen/sporten maar kom er niet iedere dag aan toe.

@ Susan, aten jullie in Frankrijk net als de bevolking 2x daags een warme maaltijd? Toen ik in Parijs woonde en ook als lunch een warme maaltijd at was dat ook een groot voordeel voor mijn buik!
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Susan di 12 jun 2012 - 3:17

Ik at tussen de middag meestal twee gekookte eitjes en een stukje kaas, maar dat soort dingen eet ik hier ook vaak tussen de middag.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Sanne di 12 jun 2012 - 3:29

Susan schreef:Over sporten gesproken, ik ben dus een hele tijd redelijk trouw naar de sportschool gegaan en ik had het gevoel dat het voor mijn buik niks deed. Nu ben ik een weekje naar Frankrijk geweest en mijn buik is platter dan in jaren. Ik snap echt NIET waardoor. Doordat ik elke dag de buggy een helling op moest duwen? Doordat ik elke dag met de kinderen naar het zwembad ben geweest? Iets met het eten daar?

Ik ben ook altijd slanker als ik terug komt van vakantie, maar dat komt omdat ik thuis best veel snoep en op vakantie niet. Meestal verkopen ze in het buitenland geen drop en ook niet echt lekkere chocola... en dan houdt het toch wel op voor mij. Met als gevolg dat ik bijna altijd twee kilo lichter thuiskom.

Edit: OT, ik heb alleen met 30 weken nog een paar keer gesport. In het begin was ik te misselijk om ook maar een beetje te bewegen, dat heeft wel geduurd tot een week of 20.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  snoezel di 12 jun 2012 - 3:59

Ik deed aan wandklimmen. Aangezien ik te bang was toen ik wist dat ik zwanger was, dat als ik zou vallen en zou stuiteren aan dat touwtje en misschien evt tegen blok aan zou komen, gelijk mee gestopt. (ook al mocht ik dat wel van vk...)
Idem voor boulderen (klimmen zonder touwen) Ik zou dat voorjaar meegaan naar Frankrijk, naar een bekend buiten terrein met grote boulderkeien.. Haha, mijn mededeling dat ik zwanger was aan die vriend was dan ook- euhm, ik ga denk ik niet trouwens met naar Bleau, lijkt me niet verstandig.. Laughing

Ik deed toen ook stijldansen. Vrij hoog (hoogste niveau qua gewoon voor de lol). Ik ben dat blijven doen tot het einde van het seizoen. Ik was toen een week of 32 denk ik.
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Bericht  Gast di 12 jun 2012 - 4:03

Nee, ik deed aan hardlopen maar dat is niet echt een optie nu Laughing , ik mis het wel.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 12 jun 2012 - 4:46

Ik ben wel een sporter en neem mezelf nu heilig voor om in de toekomst met een zwangerschap te blijven sporten, nu maar hopen dat ik met mijn grote mond het ook kan waarmaken. Want voor hetzelfde geldt wordt ik een luie donder eerste klas. Razz

Gast
Gast

Bericht  Ayla di 12 jun 2012 - 6:10

Ik heb tot 34 weken (toen ging ik met verlof) een dag of 3 in de week minimaal een uur gefietst, de andere dagen fietste ik ook alleen niet zover. Tel daarbij werk op (thuiszorg en schoonmaak) en ik heb dus tot mijn verlof "gesport". Het ging me ook goed af, geen last gehad oid.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  Clapperdie di 12 jun 2012 - 6:16

Ik zat op kickboksen toen ik zwanger werd. Ik ben hier tot week 14 mee door gegaan maar ik kon de helft van de les niet meedoen dus ben gestopt. Daarna niet meer gesport.

Nu ben ik net weer lid geworden van de sportschool en wil voornamelijk de aqualessen gaan doen. Maar nu ik weer werk heb ik gewoon geen energie meer over Zwanger en sport 1270000679
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  bolus26 di 12 jun 2012 - 6:26

ik deed aan spinning maar dat ging niet meer zo lekker toen bleek ik zwanger te zijn. I kben er mee gestopt ivm de kosten en de weinige keren dat ik ging ivm misselijkheid.

nu trek ik 2 a 3 keer per week baantjes in een buiten zwembad (binnen zwembad werd ik heel misselijk van)
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Bimbam di 12 jun 2012 - 6:54

Ik doe aan korfbal en ben doorgegaan met sporten tot vorige week. Nu is het seizoen afgelopen, tegen de tijd dat het weer begint ben ik ongeveer 24 weken dus dan doe ik zeker niet meer mee.

Ik weet niet hoe lang ik doorgegaan was als het seizoen nu niet was afgelopen. Ik denk niet al te lang, want ik merkte dat ik steeds zwaarder begon te vinden.
Bimbam
Bimbam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2318
Punten : 2352
Registratiedatum : 24-02-11

Bericht  Susan di 12 jun 2012 - 7:02

Sanne schreef:
Susan schreef:Over sporten gesproken, ik ben dus een hele tijd redelijk trouw naar de sportschool gegaan en ik had het gevoel dat het voor mijn buik niks deed. Nu ben ik een weekje naar Frankrijk geweest en mijn buik is platter dan in jaren. Ik snap echt NIET waardoor. Doordat ik elke dag de buggy een helling op moest duwen? Doordat ik elke dag met de kinderen naar het zwembad ben geweest? Iets met het eten daar?

Ik ben ook altijd slanker als ik terug komt van vakantie, maar dat komt omdat ik thuis best veel snoep en op vakantie niet. Meestal verkopen ze in het buitenland geen drop en ook niet echt lekkere chocola... en dan houdt het toch wel op voor mij. Met als gevolg dat ik bijna altijd twee kilo lichter thuiskom.

Edit: OT, ik heb alleen met 30 weken nog een paar keer gesport. In het begin was ik te misselijk om ook maar een beetje te bewegen, dat heeft wel geduurd tot een week of 20.

Ik snoep thuis bijna alleen maar heel donkere chocola en dat was op vakantie ook zo, alleen in Frankrijk hebben ze dan ook nog heel donkere chocolademousse en heel donkere chocoladekoekjes, dus die at ik ook. Ik denk dat ik daar meer smokkelde dan thuis.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 12 jun 2012 - 7:11

mijn sportactiviteiten beperken zich tot de hond uitlaten.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: