Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

banken....

4 plaatsers

Ga naar beneden

banken.... Empty banken....

Bericht  Minx ma 11 jun 2012 - 22:10

pff soms word je er wel een beetje moe van, vraag je een creditcard aan. Komen de brieven niet binnen. Blijkt het al wel verwerkt te zijn. Hoor je aan de telefoon ineens dat er een inkomenseis aan vast zit. Op zich logisch maar verwacht dat je dat op internet toch wel makkelijk terug moet kunnen vinden. Daarbij zou ik er nu problemen mee krijgen dat het niet zou kunnen en als student kun je hem gewoon aanvragen. Ik mis geloof ik de logica?? Als student moet het toch moeilijker gaan.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

banken.... Empty Re: banken....

Bericht  TukTuk ma 11 jun 2012 - 22:14

Bij welke bank zit je?
Ik weet dat er bij de ING bijvoorbeeld geen inkomenseis is.

Waar het verschil volgens mij in zit trouwens, bij een studentencreditcard moet je volgens mij verplicht iedere maand het volledige bedrag aflossen, dit gebeurd automatisch en kan je ook niks tegen doen. Tenminste, dat was bij mijn CC zo toen. Ik kon met mijn rekening nooit in het rood, maar als mijn CC afgeschreven werd, en er stond niet genoeg op, ging ik gewoon in de min met mijn rekening.

Waarschijnlijk is die inkomenseis vooral bij CC met een ruimer bestedingslimiet, en waarbij je geen aflossingsverplichting hebt.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

banken.... Empty Re: banken....

Bericht  Minx ma 11 jun 2012 - 22:19

Ik zit bij de rabobank. Geen idee, maar dat maakt me allemaal niet uit ze mogen er wat mij betreft wel wat eisen op gooien. Ik ga naar de VS en wil dan gewoon een CC mee hebben. Gewoon voor de zekerheid je weet nooit hoe het daar gaat met je pinpas.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

banken.... Empty Re: banken....

Bericht  Rush ma 11 jun 2012 - 22:21

Fairytale schreef:pff soms word je er wel een beetje moe van, vraag je een creditcard aan. Komen de brieven niet binnen. Blijkt het al wel verwerkt te zijn. Hoor je aan de telefoon ineens dat er een inkomenseis aan vast zit. Op zich logisch maar verwacht dat je dat op internet toch wel makkelijk terug moet kunnen vinden. Daarbij zou ik er nu problemen mee krijgen dat het niet zou kunnen en als student kun je hem gewoon aanvragen. Ik mis geloof ik de logica?? Als student moet het toch moeilijker gaan.
Dat staat gewoon in de voorwaarden die je kunt terugvinden op www.Rabobank.nl. banken.... 3079029344
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

banken.... Empty Re: banken....

Bericht  Lenthe ma 11 jun 2012 - 22:22

Je hebt bij de Rabobank verschillende kaarten. Heb je een studentenrekening? Dan krijg je een RaboBasecard volgens mij. Dat is een cc, maar het bestedingslimiet is volgens mij kleiner.
Als je een gewone rekening hebt, heb je volgens mij ook weer verschillende soorten. Ik zou gewoon even bellen naar de Rabobank, dan kunnen ze je voorlichten. Ik heb er wel goede ervaringen mee dat ze je uitgebreid willen helpen daarmee.
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

banken.... Empty Re: banken....

Bericht  TukTuk ma 11 jun 2012 - 22:22

Oh wat gek, mijn vriend heeft ook een CC van de rabobank maar had geen inkomenseis.
Hij had gewoon de RaboCard geloof ik.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

banken.... Empty Re: banken....

Bericht  Rush ma 11 jun 2012 - 22:23

AngelNyn schreef:Oh wat gek, mijn vriend heeft ook een CC van de rabobank maar had geen inkomenseis.
Hij had gewoon de RaboCard geloof ik.
Ze checken wel al je gegevens wanneer je een krediet aanvraagt en aan de hand daarvan wordt beslist of je een 'krediet' mag of niet. Alleen in de meeste gevallen is het gewoon 'okay' en merk je daar niets van.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

banken.... Empty Re: banken....

Bericht  TukTuk ma 11 jun 2012 - 22:25

Rush schreef:
AngelNyn schreef:Oh wat gek, mijn vriend heeft ook een CC van de rabobank maar had geen inkomenseis.
Hij had gewoon de RaboCard geloof ik.
Ze checken wel al je gegevens wanneer je een krediet aanvraagt en aan de hand daarvan wordt beslist of je een 'krediet' mag of niet. Alleen in de meeste gevallen is het gewoon 'okay' en merk je daar niets van.

Word je inkomen gecontroleerd dan bij het aanvragen?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

banken.... Empty Re: banken....

Bericht  Gast ma 11 jun 2012 - 22:25

Ik had bij de Rabobank een credit card met een limiet van 1500 euro. Dat werd overgezet naar een andere rekening en nu heb ik 1000 euro bestedingslimiet. Ik denk dat ze eerst kijken naar je BKR, als dat in orde is zullen ze niet zo snel moeilijk doen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

banken.... Empty Re: banken....

Bericht  TukTuk ma 11 jun 2012 - 22:27

Je kan overigs, mocht het toch problemen opleveren ook altijd ergens anders een CC aanvragen, zoals bij de ANWB bijvoorbeeld.

Welk betaalpakket heb je trouwens? Ik zou ook even uitzoeken of het je extra geld kost om geld op te nemen in het buitenland met je gewone pinpas. Weet niet hoe het bij de rabobank zit, maar ik kreeg toen het advies om een bepaald pakket te nemen voor een klein bedrag per kwartaal, en zodoende zouden alle transacties buiten europa, geen extra kosten met zich mee brengen.
Anders zou het 2 euro per geldopname zijn bijvoorbeeld.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

banken.... Empty Re: banken....

Bericht  Rush ma 11 jun 2012 - 22:28

AngelNyn schreef:
Rush schreef:
AngelNyn schreef:Oh wat gek, mijn vriend heeft ook een CC van de rabobank maar had geen inkomenseis.
Hij had gewoon de RaboCard geloof ik.
Ze checken wel al je gegevens wanneer je een krediet aanvraagt en aan de hand daarvan wordt beslist of je een 'krediet' mag of niet. Alleen in de meeste gevallen is het gewoon 'okay' en merk je daar niets van.

Word je inkomen gecontroleerd dan bij het aanvragen?
In het eerste geval een BKR en als ze het niet helemaal vertrouwen is het mogelijk dat ze in al je gegevens duiken.

De bank beoordeelt, op basis van uw persoonlijke omstandigheden, of u het gevraagde kredietbedrag ook weer terug kunt betalen. Daarbij wordt onder andere rekening gehouden met uw gezinssituatie, uw inkomen, eventueel het inkomen van uw partner, uw huidige huur- of hypotheeklasten en bestaande overige financiële verplichtingen.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

banken.... Empty Re: banken....

Bericht  TukTuk ma 11 jun 2012 - 22:31

Rush schreef:
AngelNyn schreef:
Rush schreef:
AngelNyn schreef:Oh wat gek, mijn vriend heeft ook een CC van de rabobank maar had geen inkomenseis.
Hij had gewoon de RaboCard geloof ik.
Ze checken wel al je gegevens wanneer je een krediet aanvraagt en aan de hand daarvan wordt beslist of je een 'krediet' mag of niet. Alleen in de meeste gevallen is het gewoon 'okay' en merk je daar niets van.

Word je inkomen gecontroleerd dan bij het aanvragen?
In het eerste geval een BKR en als ze het niet helemaal vertrouwen is het mogelijk dat ze in al je gegevens duiken.

De bank beoordeelt, op basis van uw persoonlijke omstandigheden, of u het gevraagde kredietbedrag ook weer terug kunt betalen. Daarbij wordt onder andere rekening gehouden met uw gezinssituatie, uw inkomen, eventueel het inkomen van uw partner, uw huidige huur- of hypotheeklasten en bestaande overige financiële verplichtingen.

Maar je BKR etc is natuurlijk iets anders als je inkomen en een inkomenseis.. Je kan altijd netjes op tijd alles betaald hebben en geen negatieve BKR notering hebben, maar dat betekend natuurlijk niet dat je inkomen hoog genoeg is voor hun eis.

Maar volgens mij is die echte inkomenseis alleen bij de gold card.

Vind het overigs niet meer dan logisch ook dat het gecontroleerd wordt.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

banken.... Empty Re: banken....

Bericht  Minx ma 11 jun 2012 - 22:31

Nee ik heb geen studentenrekening meer. Is laatst omgezet. Ik had verder weinig zin om daar moeilijk om te gaan doen omdat ik toen nog we studeerde. Ik moet nu met mijn loonstrookje en legetimatie daar heen gaan.
En nu komt de grap ik kan niet zo makkelijk bij mijn loonstrookje aangezien die tegenwoordig digitaal gaan. En ik het wachtwoord nooit heb gehad. Daar dus eerst achteraan. Dan door naar de bank.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

banken.... Empty Re: banken....

Bericht  Rush ma 11 jun 2012 - 22:39

AngelNyn schreef:
Rush schreef:
AngelNyn schreef:
Rush schreef:
AngelNyn schreef:Oh wat gek, mijn vriend heeft ook een CC van de rabobank maar had geen inkomenseis.
Hij had gewoon de RaboCard geloof ik.
Ze checken wel al je gegevens wanneer je een krediet aanvraagt en aan de hand daarvan wordt beslist of je een 'krediet' mag of niet. Alleen in de meeste gevallen is het gewoon 'okay' en merk je daar niets van.

Word je inkomen gecontroleerd dan bij het aanvragen?
In het eerste geval een BKR en als ze het niet helemaal vertrouwen is het mogelijk dat ze in al je gegevens duiken.

De bank beoordeelt, op basis van uw persoonlijke omstandigheden, of u het gevraagde kredietbedrag ook weer terug kunt betalen. Daarbij wordt onder andere rekening gehouden met uw gezinssituatie, uw inkomen, eventueel het inkomen van uw partner, uw huidige huur- of hypotheeklasten en bestaande overige financiële verplichtingen.

Maar je BKR etc is natuurlijk iets anders als je inkomen en een inkomenseis.. Je kan altijd netjes op tijd alles betaald hebben en geen negatieve BKR notering hebben, maar dat betekend natuurlijk niet dat je inkomen hoog genoeg is voor hun eis.

Maar volgens mij is die echte inkomenseis alleen bij de gold card.

Vind het overigs niet meer dan logisch ook dat het gecontroleerd wordt.
Klopt, ik heb ook geen idee hoe streng ze dat controleren en op welke manier. Ik denk wel dat ik aan de hand van bijv. m`n leeftijd eerder op inkomen gecontroleerd word dan iemand van 32 die een CC aanvraagt.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

banken.... Empty Re: banken....

Bericht  Minx ma 11 jun 2012 - 22:41

Wat ik wel heel slecht vind is dat er staat er word binnen twee dagen contact met u opgenomen. Heb het woensdagavond aangevraagd. bel ik vandaag blijkt het donderdag verwerkt te zijn...
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

banken.... Empty Re: banken....

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum