Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welk formaat tv?

+14
Cheesegirl
Puggle
Muus
Happydobby
Theeleut
ellibre
MAS
minoessepoes
Bazinga
Penny Blossom
_Nina
Rose
Rush
Atelier Madame
18 plaatsers

Ga naar beneden

Welk formaat tv?  Empty Welk formaat tv?

Bericht  Atelier Madame zo 10 jun 2012 - 21:02

Mijn vriend en ik gaan een nieuwe tv kopen, we hebben nu nog zo'n heeele grote beeldbuis namelijk en hebben geld gespaard om een mooie platte te kunnen kopen. Qua technische dingetjes weet mijn vriend alles wel, maar we twijfelen heel erg over het formaat van de tv.

We hebben kleine woonkamer, denk dat de afstand naar de tv toe ongeveer 2,5 meter is. Het kastje waar hij opkomt is 140 breed. We wilden eerst gaan voor 102 centimeter, maar ik krijg toch van alle kanten te horen dat dat veel te groot is voor die afstand. Maar ik vind daarentegen 82 centimeter weer veels te klein. 92 Centrimeter is dan een mooie tussenmaat, maar die worden niet zoveel gemaakt.

Welk formaat zouden jullie me aanraden?
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk formaat tv?  Empty Re: Welk formaat tv?

Bericht  Rush zo 10 jun 2012 - 21:08

Ik zou gewoon gaan voor 102cm, zo enorm groot is dat niet. Wij zitten ook redelijk dicht op de TV en onze is groter.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk formaat tv?  Empty Re: Welk formaat tv?

Bericht  Rose zo 10 jun 2012 - 21:13

Geen idee wat voor maat wij precies hebben, volgens mij 1 inch kleiner dan de 102cm.
Maar 102cm bij 2,5 meter afstand is prima te doen!
Zowel bij mijn ouders als schoonouders is het ongeveer die afstand en ik heb er nog nooit iemand over gehoord dat de tv dichtbij is of dat ze het slecht kunnen zien.
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk formaat tv?  Empty Re: Welk formaat tv?

Bericht  Atelier Madame zo 10 jun 2012 - 21:16

Haha jullie brengen me aan het twijfelen Very Happy mijn familie zei juist dat voor onze woonkamer 102 echt te groot zou zijn.. maar misschien ga ik dan toch wel weer voor dat formaat..
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk formaat tv?  Empty Re: Welk formaat tv?

Bericht  _Nina zo 10 jun 2012 - 21:19

Ik heb 82cm en zit er 4,5 m vanaf, dan is hij idd voor het relaxt kijken net te klein. Maar zou ik er 2,5 m vanaf zitten dan zou ik het een perfecte maat vinden.
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk formaat tv?  Empty Re: Welk formaat tv?

Bericht  Penny Blossom zo 10 jun 2012 - 21:52

Wij zitten er twee meter vanaf, ook bij een formaat van 102 cm.
Toen de tv binnenkwam dacht ik dat de tv echt veel te groot zou zijn. Na 5 minuten gekeken te hebben was ik er al helemaal aangewend. Kleiner wil ik echt niet meer.
Penny Blossom
Penny Blossom
Prater
Prater

Aantal berichten : 864
Punten : 1034
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk formaat tv?  Empty Re: Welk formaat tv?

Bericht  Gast zo 10 jun 2012 - 21:58

Een tv is niet gauw te groot hoor! Wij hebben geloof ik 117, toen hij uit de doos kwam dacht ik: wat is dit voor gigantisch ding:shock: ! Maar we hebben 'm nu een jaar en je went er heel snel aan. Ik zou dus juist voor een maatje groter gaan dan je op het oog hebt!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk formaat tv?  Empty Re: Welk formaat tv?

Bericht  Gast zo 10 jun 2012 - 22:52

Ik zit anderhalve meter van mijn televisie en mijn televisie is 92cm. Ik heb destijds ook getwijfeld over het formaat. 102, 92, 82 cm. Bij de Harendse Smit, daar waar ik mijn televisie heb gekocht, mocht ik mijn televisie (92 cm) op proef meenemen. Mocht deze niet bevallen qua grootte, dan mocht ik hem kosteloos omruilen tegen een ander formaat. Bij de 82 cm zou ik geld terugkrijgen en bij de 102 moest ik dan toebetalen. Prima regeling. Maar 92 cm bevalt mij goed. Eerst dacht ik nog:"Veul te groot", maar ik was dan ook een koelkast tv gewend en dit is toch net even anders. Maar ik wil nooit meer anders. En misschien ooit, later als deze af is, en dat moet nog jaren duren, nog wel iets groter. Kleiner iig niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk formaat tv?  Empty Re: Welk formaat tv?

Bericht  Bazinga zo 10 jun 2012 - 23:07

Ik heb een 82cm tv en zit er 2.5 meter vanaf, vind 't perfect zo smile 94 cm is toch wel te vinden?
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk formaat tv?  Empty Re: Welk formaat tv?

Bericht  minoessepoes zo 10 jun 2012 - 23:11

Wij hebben 102 cm. Ik wilde graag een kleinere tv, omdat ik zo'n grote tv echt heel lelijk in de woonkamer vind. Mijn vriend wilde graag deze maat, toevallig was deze maat in de aanbieding en dus goedkoper dan een kleinere tv, dus zijn we maar voor deze gegaan. Het kijkt wel prettig zo, wij zitten denk ik zo'n 3 meter van de tv, maar het is ook maar net wat je gewend bent.

Qua kijk plezier kan een tv misschien niet snel te groot zijn, maar ik vind een hele grote tv in een kleine kamer echt ontzettend lelijk, dus om die reden wil ik gewoon niet zo'n enorme joekel in mijn huis.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk formaat tv?  Empty Re: Welk formaat tv?

Bericht  MAS ma 11 jun 2012 - 0:30

Je kan een stuk karton uit knippen en kijken of je het te groot of te klein vind.

MAS
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 188
Punten : 189
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk formaat tv?  Empty Re: Welk formaat tv?

Bericht  Atelier Madame ma 11 jun 2012 - 0:39

MAS schreef:Je kan een stuk karton uit knippen en kijken of je het te groot of te klein vind.

We hebben wel al echt uitgemeten hoe groot het zou zijn op het tv meubel.. maar we kwamen tot de conclusie in eerste instantie dus dat 92 goed zou zijn, maar 102 zou ook wel kunnen.. alleen ik twijfel dus door reacties zoals minoessepoes bijv..
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk formaat tv?  Empty Re: Welk formaat tv?

Bericht  ellibre ma 11 jun 2012 - 0:52

Ik zit op 3 meter van m'n tv en heb een 80 cm scherm. Ik zou wel een tv van ongeveer 90 cm willen, dat kijkt net iets fijner. Voor deze afstand lijkt 100cm of groter mij wel te groot.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk formaat tv?  Empty Re: Welk formaat tv?

Bericht  Theeleut ma 11 jun 2012 - 1:14

Wij hebben in de slaapkamer 102cm en in de woonkamer 139cm op 4,5m afstand.

Hij is enorm, maar dat went heel snel. Wij vinden de tv's bij de meeste mensen allemaal zo klein. Is natuurlijk niet zo, maar wij zijn zo'n grote gewend inmiddels.

Ik zou voor in de woonkamer ook minimaal voor een 102cm gaan.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk formaat tv?  Empty Re: Welk formaat tv?

Bericht  Happydobby ma 11 jun 2012 - 2:16

Wij zitten 1.5 meter van de tv en wij hebben een 106 cm plasma tv.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk formaat tv?  Empty Re: Welk formaat tv?

Bericht  Muus ma 11 jun 2012 - 4:12

Je wendt inderdaad heel erg snel aan het formaat. Wij zitten denk ik 3 meter van de tv af en deze is 127cm. De volgende zal zeker een slag groter worden. Onze tv kast is niet breder dan 1,50m.

Muus
Prater
Prater

Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk formaat tv?  Empty Re: Welk formaat tv?

Bericht  Puggle ma 11 jun 2012 - 9:42

Die van ons is 117cm, maar wij zitten wel bijna 5 meter van de tv af. Wij vinden dit prima.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk formaat tv?  Empty Re: Welk formaat tv?

Bericht  minoessepoes ma 11 jun 2012 - 20:30

Atelier Madame schreef:
MAS schreef:Je kan een stuk karton uit knippen en kijken of je het te groot of te klein vind.

We hebben wel al echt uitgemeten hoe groot het zou zijn op het tv meubel.. maar we kwamen tot de conclusie in eerste instantie dus dat 92 goed zou zijn, maar 102 zou ook wel kunnen.. alleen ik twijfel dus door reacties zoals minoessepoes bijv..

Het gaat er natuurlijk om wat jullie mooi vinden en niet wat andere mensen vinden. Mijn persoonlijke mening is dat ik een grote tv echt geen mooi ding vind in een huiskamer en het gewoon niet stijlvol staat. Daar zullen andere mensen weer heel anders over denken. Dus gewoon doen wat jullie het fijnst/ mooist vinden!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk formaat tv?  Empty Re: Welk formaat tv?

Bericht  Cheesegirl ma 11 jun 2012 - 23:41

Wij zitten er denk ik ongeveer 3 meter vanaf en hebben een 42 inch televisie gekocht. Op het begin was het even van, wooh wat groot, maar nu is het al zo normaal.
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk formaat tv?  Empty Re: Welk formaat tv?

Bericht  loura vr 15 jun 2012 - 8:29

Ik heb er vorige week 1 gekocht van 117 cm.. Onze kijk afstand is wss 3 meter.. Eerst vond ik hem veeeel te groot maar na 5 minuten kijken ben ik helemaal gewend I love you Hij is echt gaaf met 3D. Dus ik zou eerder voor groter kiezen dan voor kleiner.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk formaat tv?  Empty Re: Welk formaat tv?

Bericht  Moonlight di 19 jun 2012 - 23:28

Atelier Madame schreef:Mijn vriend en ik gaan een nieuwe tv kopen, we hebben nu nog zo'n heeele grote beeldbuis namelijk en hebben geld gespaard om een mooie platte te kunnen kopen. Qua technische dingetjes weet mijn vriend alles wel, maar we twijfelen heel erg over het formaat van de tv.

We hebben kleine woonkamer, denk dat de afstand naar de tv toe ongeveer 2,5 meter is. Het kastje waar hij opkomt is 140 breed. We wilden eerst gaan voor 102 centimeter, maar ik krijg toch van alle kanten te horen dat dat veel te groot is voor die afstand. Maar ik vind daarentegen 82 centimeter weer veels te klein. 92 Centrimeter is dan een mooie tussenmaat, maar die worden niet zoveel gemaakt.

Welk formaat zouden jullie me aanraden?

Mijn TV is ook 102 cm en staat op een kastje die 1.20 breed is. Is prima te doen, en staat niet gek. Ook ik zit ongeveer 2 - 2.5 meter van mijn TV vandaan. Ik vind het heerlijk kijken.

Gewoon lekker 102 nemen als jullie die willen smile
Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk formaat tv?  Empty Re: Welk formaat tv?

Bericht  Caresses wo 20 jun 2012 - 2:38

En ben je er al uit?

Wij hebben ook een huge televisie. Het went snel. Als ik nu bij iemand anders tv kijk dat een stuk kleiner is, dan vind ik dat echt niet meer relaxed tv kijken.

Verder is het wel lastig met het inrichten van de woonkamer. Dat vind ik met name het vervelendst eraan. We hebben 1 muur heel donker geverfd en daar staat de tv voor. Zo valt ie toch iets minder op smile.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk formaat tv?  Empty Re: Welk formaat tv?

Bericht  Atelier Madame zo 15 jul 2012 - 2:34

Wij hebben uiteindelijk gekozen voor 102 centimer smile
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk formaat tv?  Empty Re: Welk formaat tv?

Bericht  Troeliewoelies ma 16 jul 2012 - 0:53

Wij hebben een 46 inch, dus 117 cm, en zitten ongeveer 3 meter van de tv af. 102 cm is geen probleem voor deze afstand! Let er op wel op, hoe meer Hertz je tv heeft hoe scherper je tv is! Als je tv erg scherp is, dan kan je er ook dichterbij zitten.

Wij hebben onze tv inmiddels een paar weken, maar vinden hem nu al weer wat aan de kleine kant Laughing
Troeliewoelies
Troeliewoelies
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 30
Punten : 30
Registratiedatum : 15-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk formaat tv?  Empty Re: Welk formaat tv?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum