Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen?

+20
moepie
MamaDaan
Pussycat
Sanne
Parisienne
SarahKey
Flip Fluitketel
Bruintje Beer
PapillonRose
Thunder
Annie24
Snoes
Muppetje
Flower_L
Tania
Joss1
Linda
kwak
Darius
Star007
24 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen?

Bericht  Gast do 7 jun 2012 - 9:37

Minneke, weet je zeker dat dat wel goed is? Ik kan het me namelijk bijna niet voorstellen.. Wij hebben het samen nu ook best fijn (ik verdien met 24u net zoveel als mijn man fulltime verdient), maar echt niet dat wij 1000 euro zelf hoeven te betalen aan opvang straks :shock:. Echt bij lange na niet.

Bij jullie hadden ze toch ook een fout gemaakt? Weet je het zeker dat ze het nu wel goed hebben?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen?

Bericht  Gast do 7 jun 2012 - 9:41

Jolicious schreef:

Bij jullie hadden ze toch ook een fout gemaakt? Weet je het zeker dat ze het nu wel goed hebben?

Dat begon ik me dus ook af te vragen. Maar volgens mij klopt het nu wel echt... we betalen wel 200 minder dan voordat we die fout ontdekten gelukkig. Ik denk dat ons verzamelinkomen vrij hoog is, ook in vergelijking met de netto inkomens. We hebben natuurlijk een lease-auto, waar je wel bijtelling voor hebt bijvoorbeeld.

Ik weet niet of onze inkomens vergelijkbaar zijn natuurlijk. Hebben jullie ook vier dagen voor twee kinderen nodig straks?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen?

Bericht  Gast do 7 jun 2012 - 9:48

Nee, nu 3 dagen. Maar ik heb wel ooit een berekening gemaakt voor 4 dagen toen ik zwanger was.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen?

Bericht  Gast do 7 jun 2012 - 11:05

Automatisch 300 euro en vaak nog iets meer (als we wat over hebben die maand) we sparen ook automatisch 20 euro per maand voor onze zoon

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen?

Bericht  SarahKey do 7 jun 2012 - 18:03

TBIB schreef:
Minneke schreef:
TBIB schreef::shock: Moeten jullie 1000.- zelf betalen aan opvang????

Nee, meer Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen? - Pagina 3 1270000679

Oh fuckerdefuck zeg... Dat is a lot of money.
Ik vond de 300.- die wij zouden moeten betalen al veel!

En ik de 80 euro die wij per maand moeten betalen al veel Laughing En dat voor 1 dag kdv.
Maar goed wij verdienen ook een stuk minder als Minneke.

Ontopic: wij sparen elke maand 150 euro voor de verbouwing +vakantiegeld en eindejaarsuitkering.
En voor Siem 15 euro per maand (en opa en oma sparen voor hem 15 euro per maand)
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen?

Bericht  Parisienne do 7 jun 2012 - 18:11

Hier varieert het heel erg wat we per maand sparen, we sparen wat we over houden. Helaas is dat niet altijd veel, ik ben te goed in geld uitgeven. Maar als we op het geld zouden letten en alleen uitgeven aan noodzakelijke dingen denk ik dat we zo'n 400 tot 500 euro per maand kunnen sparen.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen?

Bericht  Sanne do 7 jun 2012 - 18:30

Ik denk dat het bedrag aan kinderopvang wat Minneke noemt echt wel juist is. Wij betalen netto ook bijna 550 euro en dat is voor 1 kind, 3 dagen. Als er een tweede zou komen, dan betalen we bijna 800 euro voor 3 dagen. De kinderen van Minneke gaan er natuurlijk 4.

Ik denk dat onze koopkracht flink stijgt als de kinderopvang niet meer nodig is haha!

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen?

Bericht  Pussycat do 7 jun 2012 - 18:48

Pff zo wat ben ik blij dat wij geen opvang nodig hebben als ik dit zo lees zeg pale
Wat een boel geld is dat toch...

Maar goed daar staat tegenover dat wij minder verdienen natuurlijk.
Mijn vriend werkt 4 dagen in de week en ik tja dat ligt eraan hoeveel ik kan werken, want 1 van ons is altijd thuis voor onze dochter. Tenzij het echt niet anders kan dan gaat ze naar mijn schoonouders. Ik werk toch wel 2 á 3 dagen, maar mijn vriend is leraar dus in de schoolvakanties werk ik weer extra.

In het begin van de maand maak ik 800 euro over naar de rekening waar ik die maand boodschappen/kleding/benzine/cadeautjes etc... van afhaal.
De rest blijft op de rekening staan waar de vaste lasten vanaf gaan. Ik wil sowieso altijd 2.000 op die rekening hebben staan, zodat ik niet zo hoef op te letten en alles wat daarboven nog extra op die rekening staat maak ik aan het einde van de maand over naar de spaarrekening. En dat verschilt ook heel erg per maand.
Maar ongeveer 300 euro. Maar dat zou meer kunnen zijn als we niet zo hielden van vaak uitgaan en op vakantie gaan. En voor onze dochter sparen we sowieso de kinderbijslag en af en toe wat extra's.

Het verschil met eerst en nu weet ik trouwens niet, want toen we hier kwamen wonen was ik al zwanger haha.
En niet zo opgelet omdat we ook bezig waren met het huis steeds waar ook veel geld in ging natuurlijk.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen?

Bericht  Linda do 7 jun 2012 - 18:58

Toch lijkt me dat wel een lekker vooruitzicht, wetende dat je over een x aantal jaar zoveel meer te besteden hebt.

Wij kunnen nu amper sparen, maar dat zal grotendeels zo blijven. Man gaat qua loon niet meer verdienen, tenzij hij voor zichzelf gast beginnen, maar dat wil hij niet. Ik zal nog wel qua loon omhoog gaan, maar dat is ook niet super veel.
De hypotheek blijft de komende 20 jaar ook hetzelfde.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen?

Bericht  Gast do 7 jun 2012 - 19:39

Minneke schreef:
Jolicious schreef:

Bij jullie hadden ze toch ook een fout gemaakt? Weet je het zeker dat ze het nu wel goed hebben?

Dat begon ik me dus ook af te vragen. Maar volgens mij klopt het nu wel echt... we betalen wel 200 minder dan voordat we die fout ontdekten gelukkig. Ik denk dat ons verzamelinkomen vrij hoog is, ook in vergelijking met de netto inkomens. We hebben natuurlijk een lease-auto, waar je wel bijtelling voor hebt bijvoorbeeld.

Ik weet niet of onze inkomens vergelijkbaar zijn natuurlijk. Hebben jullie ook vier dagen voor twee kinderen nodig straks?

ik heb net snel even zitten rekenen, maar ik denk inderdaad dat dit wel kan kloppen. Je betaalt per uur ongeveer 6.75, dat voor twee kinderen, is al 13.50 per uur voor twee kinderen. Dat ongeveer 10 uur per dag, is al 135 euro per dag aan kinderopvang. Voor een week zit je dan aan 540 euro, voor een maand (4 weken) zit je dus aan 2160 euro. Als je daar 33% vanaf haalt (minimale toeslag) zit je op 1447. Als jullie rond de 1000 euro zelf moeten betalen, dan zou dat dus wel kunnen kloppen als jullie een vrij hoog inkomen hebben

wij hebben het geluk dat mijn man een eigen bedrijf en door aftrekposten op papier een stuk minder inkomen heeft dan in werkelijkheid het geval is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen?

Bericht  Snoes do 7 jun 2012 - 21:39

Wow, wat is de kinderopvang duur in Nederland. Dat is hier echt (althans, bij mij in de buurt toch) een stuk goedkoper :O

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen?

Bericht  Gast do 7 jun 2012 - 21:44

Jouw som kopt vrij aardig inderdaad Rejoy. Ik heb gisteren de berekening voor de zekerheid opnieuw gedaan haha. We betalen bruto 2400 euro. Daarvan krijgen we ongeveer 1250 terug aan toeslagen, de rest is voor eigen rekening.

Ik vind het trouwens ook heel rechtvaardig hoor, dat we zoveel betalen (zeker als je kijkt naar hoeveel toeslag we aan de andere kant krijgen!). We hebben in de toekomst gewoon goede vooruitzichten en dat is me ook heus veel waard. Ik denk dat we nu in de duurste fase van ons leven zitten, dus het kan alleen maar beter worden. (Onze lonen zullen best gaan stijgen, de kinderopvangkosten zullen minder gaan worden en over een x aantal jaar is de studieschuld afbetaald)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen?

Bericht  MamaDaan do 7 jun 2012 - 22:01

Ik kreeg laatst van iemand de opmerking dat als je nu spaart voor de kleine, dat tegen de tijd dat hij het gaat gebruiken het geld nog maar de helft waard is. Zouden jullie dit een reden vinden om nog niet te sparen? Ik weet zelf eigenlijk niet zo goed wat ik hiervan vind.
MamaDaan
MamaDaan
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 486
Punten : 494
Registratiedatum : 29-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen?

Bericht  Pussycat do 7 jun 2012 - 22:05

MamaDaan schreef:Ik kreeg laatst van iemand de opmerking dat als je nu spaart voor de kleine, dat tegen de tijd dat hij het gaat gebruiken het geld nog maar de helft waard is. Zouden jullie dit een reden vinden om nog niet te sparen? Ik weet zelf eigenlijk niet zo goed wat ik hiervan vind.

Maar als je niet spaart heb je niks. Dus nee dat is voor mij geen reden om niet te sparen.
Ik denk dat ze daarmee bedoelen: Nu kost een studie bijvoorbeeld 5.000 maar rond die tijd wel 10.000.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen?

Bericht  Snoes do 7 jun 2012 - 22:10

MamaDaan schreef:Ik kreeg laatst van iemand de opmerking dat als je nu spaart voor de kleine, dat tegen de tijd dat hij het gaat gebruiken het geld nog maar de helft waard is. Zouden jullie dit een reden vinden om nog niet te sparen? Ik weet zelf eigenlijk niet zo goed wat ik hiervan vind.
Nee, dat is voor mij geen reden om niet voor de kleine te gaan sparen. Het geld wat je spaart, blijft gewoon, dat wordt niet minder. Het leven zal wellicht alleen duurder worden.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen?

Bericht  MamaDaan do 7 jun 2012 - 22:13

Snoes schreef:
MamaDaan schreef:Ik kreeg laatst van iemand de opmerking dat als je nu spaart voor de kleine, dat tegen de tijd dat hij het gaat gebruiken het geld nog maar de helft waard is. Zouden jullie dit een reden vinden om nog niet te sparen? Ik weet zelf eigenlijk niet zo goed wat ik hiervan vind.
Nee, dat is voor mij geen reden om niet voor de kleine te gaan sparen. Het geld wat je spaart, blijft gewoon, dat wordt niet minder. Het leven zal wellicht alleen duurder worden.

Ja zo dacht ik dus eigenlijk ook, ze zei dat als je het geld nu harder nodig hebt, kun je het beter nu gebruiken, dan te sparen, maar het geeft mij geen prettig gevoel niet te sparen voor mijn zoontje, ook al is het straks minder waard.
MamaDaan
MamaDaan
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 486
Punten : 494
Registratiedatum : 29-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen?

Bericht  Snoes do 7 jun 2012 - 22:19

Het geld op zich zal wel gewoon evenveel waard zijn, het zal gewoon zo zijn dat alles (nog) duurder wordt. Wij willen zelf 2 spaarrekeningen voor ons kindje aanleggen. Eentje waar we per maand 50 euro op storten en wat op zijn/haar 21ste volledig voor hem/haar is dan. Dus gewoon een mooie gift van ons als ouders als ze bijv. uit huis gaan, dat ze dan al wat extra geld hebben. Anderzijds willen we een spaarrekening openen waar we elke maand de kinderbijslag op storten (+/- 90 euro hier in België). Die rekening willen we dan weer gaan gebruiken voor de studies e.d. van ons kind te gaan betalen later.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen?

Bericht  Sanne do 7 jun 2012 - 23:27

Als je nu spaart voor een studie voor je kind, kun je er inderdaad wel van uitgaan dat een studie over 20 jaar een stuk duurder is dan nu. Toch weerhoudt ons dat niet ervan om te sparen voor onze dochter. Beter iets dan niets is ons uitgangspunt. Ik heb zelf ook een forse studieschuld. Ervan uitgaande dat er straks geen studiefinanciering meer is als dochter wil studeren, dan betalen we op dat moment mee aan haar studie, moet ze een beetje werken en we hebben dan gedurende 18 jaar een bedrag bij elkaar gespaard wat we ook voor haar toekomst kunnen gebruiken. Ik hoop dat ze dan eindigt met een vergelijkbare studieschuld als ik nu (liever lager, maar goed..).

Voor onze dochter sparen we nu € 50 per maand op onze eigen rekening. Daar kan ze dus nooit bijkomen, want het staat op onze naam. Mocht ze in de toekomst ervoor kiezen om aan de drugs te gaan bij wijze van spreken, dan is het ons geld en zien we het niet op een verkeerde manier in de rook opgaan. Op haar eigen rekening stort ik maandelijks € 15 aan zakgeld. Als ze straks ouder is, krijgt ze dat in haar spaarpot en kan ze het zelf gaan sparen (of uitgeven).

Voor onszelf kunnen we nu nog gemiddeld € 1.000 sparen per maand (incl. vakantiegeld/eindejaars). Dus wel de ene maand wat meer dan de andere maand.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen?

Bericht  moepie do 7 jun 2012 - 23:32

Wij sparen nu zo'n 200,- in de maand.
Onze dochter heeft een spaarrekening waar al een aardig bedrag op staat (gekregen geld van na de geboorte en van een tijdje maandelijks overmaken). Dus op dit moment maken we niet maandelijks een bedrag over, dat doen we straks wel weer, dat zal dan zo'n 50,- worden.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen?

Bericht  Mamsie do 7 jun 2012 - 23:40

Wij sparen voor de kids allemaal 25 per maand. Dan hebben ze een mooi geboorte bedrag gekregen en hun verdiende geld van shoots komt daar op te staan.
Voor ons zelf sparen we een paar honderd euro per maand.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen?

Bericht  Happydobby do 7 jun 2012 - 23:51

Wij sparen zo'n 500 euro per maand, soms iets meer soms iets minder.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen?

Bericht  Coco vr 8 jun 2012 - 2:19

MamaDaan schreef:Ik kreeg laatst van iemand de opmerking dat als je nu spaart voor de kleine, dat tegen de tijd dat hij het gaat gebruiken het geld nog maar de helft waard is. Zouden jullie dit een reden vinden om nog niet te sparen? Ik weet zelf eigenlijk niet zo goed wat ik hiervan vind.

Juist dat is voor mij persoonlijk de reden om nu erg veel voor ze te sparen. En dan na te gaan dat de studiekosten dan ook nog hoger liggen als nu en de studiefinanciering er niet meer is als gift, mag er uiteindelijk een flink bedrag gespaard gaan worden.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen?

Bericht  Happinaz vr 8 jun 2012 - 2:29

Voor de kinderen hadden we veel meer kunnen sparen maar toen hebben we lekker van het leven genoten door vakanties, terrasjes etc. Nu met de kinderen kunnen wij bijna niks sparen per maand. Hooguit af en toe 50 euro. Dus we hebben weinig reserves op dit moment. Aan het einde van de maand eten we de spreekwoordelijke soep met brood dan ook regelmatig wel écht. Dit staat vanzelfsprekend helemaal haaks op mijn 4 paar schoenen aankoop bij Piet Kerkhof, maar hé lang leve vakantiegeld......

We gaan wel veeeeeel meer ruimte krijgen als onze zoontjes na de zomer niet meer 3 dagen naar de creche gaan. Daar zijn we nu zo'n 800 euro per maand aan kwijt.
Ik kijk erg uit naar dat moment.
We hebben afgesproken dat we de 1e maand nadat we dat 'overhouden' allebei echt flink mogen shoppen, en alle maanden daarna gaan we beginnen met sparen. Dat is hard nodig!
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen?

Bericht  Gast zo 19 mei 2013 - 22:54

interessant topic dit.

Wij kunnen nu 1000 euro per maand sparen als we dat zouden willen.

Straks kunnen we maximaal 250 euro gaan sparen. Wat waarschijnlijk dan 200 euro voor ons wordt en 50 euro voor de kleine.

Ik ben daar nu al een beetje bang voor om ooit in de problemen te komen en of we het allemaal wel gaan redden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen?

Bericht  Flower_L zo 19 mei 2013 - 22:59

50 is m.i. best veel p.m. voor een kleintje, op zo'n spaarbedrag.
600 per jaar...

Let wel op de rente die je krijgt. Op een kinderrekening is deze nog lager dan op een eigen spaarrekening. Daarom zetten wij enkel het spaarpotje met een paar cent op hun regenboogrekening. Rest op eigen deposito.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum