Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zooo moe

2 plaatsers

Ga naar beneden

Zooo moe Empty Zooo moe

Bericht  MarySun wo 6 jun 2012 - 9:03

Hoi allemaal,

Echt, ik ben steeds zo ontzettend moe. Elke avond na werk plof ik op de bank en kan bijna niets meer. Laat staan studeren ivm een cursus van werk.... Eerlijk gezegd heb ik al heel lang last van vermoeidheid. Na het weekend ben redelijk tot goed uitgerust (als ik niet teveel heb gedaan) en na 1 dag werken ben ik weer erg moe.

Ik werk 38 uur per week, dus fulltime. In feite komt het er op neer dat ik daarnaast weinig energie heb om nog leuke dingen te doen. Ik probeer wel zoveel mogelijk dingen te doen, maar ik merk dat ik er best last van heb. Elk weekend probeer ik een dag voor mezelf te hebben om uit te rusten. Een relatie zou ik ook wel eens willen, maar vaak maak ik me zorgen dat ik daar misschien niet genoeg energie voor heb.

Overigens zijn mijn bloedwaarden normaal. Wel heb ik een paar jaar geleden de ziekte van Pfeiffer gehad. Toen had ik wel iets rustiger aan gedaan, maar volgens mij niet genoeg. Nog een langere tijd geleden heb ik ook een variant van de ziekte van Pfeiffer gehad.

Heeft iemand tips of ervaring hiermee? Word er best moedeloos van.... Na een dag werken is het vrij normaal om moe te zijn, maar bij mij heeft dit veel invloed op andere dingen. De laatste dagen merk ik ook dat ik echt aan vakantie toe ben. Op werk vergeet ik nogal vaak kleine dingen. Dan denk ik bijv.: O.k, ik moet zo nog ff dit en dat daar brengen en meteen dat navragen. Vervolgens heb ik die vraag gesteld en loop met m'n handen vol terug. Dat eerste ben ik dus totaal vergeten en kom daar dus pas achter als ik al terug ben. Dit is even een voorbeeld. Lijkt bij mij beetje op verstrooid ofzo...

Bedankt alvast, hopelijk kunnen jullie wat tips geven.

MarySun
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 85
Punten : 132
Registratiedatum : 10-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zooo moe Empty Re: Zooo moe

Bericht  Kowalski wo 6 jun 2012 - 9:26

Vervelend dat je je zo voelt!

Ben je wel helemaal hersteld van de ziekte van pfeiffer? Ik heb het ook gehad, maar het kan écht heel erg lang duren voordat je je weer helemaal fit/de oude voelt. Dat verschilt heel erg per persoon, dus is geen pijl op te trekken, maar je moet het iig niet onderschatten!

Zit je verder wel lekker in je vel? Wil niks invullen hoor, maar als je je bijvoorbeeld psychisch wat minder lekker voelt kan dat zich heel erg uiten in vermoeidheid en futloos zijn. Probeer even goed na te gaan hoe je je voelt en wat je voelt en als je daar niet uitkomt (waar het echt vandaan komt), zou ik misschien toch maar weer terug gaan naar de huisarts voor verder onderzoek.

Sterkte!Zooo moe 699888
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zooo moe Empty Re: Zooo moe

Bericht  MarySun vr 8 jun 2012 - 23:21

Bedankt voor je reactie, Kowalski.

Over het algemeen zit ik wel goed in mijn vel. Ik merk wel dat ik snel tegen dingen opzie en af en toe zo baal van het almaar zoveel moeten....

MarySun
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 85
Punten : 132
Registratiedatum : 10-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zooo moe Empty Re: Zooo moe

Bericht  Gast vr 8 jun 2012 - 23:26

Vervelend die vermoeidheid! Ik herken het wel. Ik ben nu al ongeveer twee jaar moe. Bij mij zaten er psychische problemen achter, bleek ik ook pheiffer te hebben gehad (niet meer actief toen de vermoeidheid de kop op stak) en helaas heb ik er nog steeds last van terwijl er geen psychische problemen meer zijn en er ook lichamelijk (nog) niets te vinden is. Het vervelende is dat het sowieso lastig te achterhalen is bij vermoeidheid waar het vandaan komt. Is het bij jou echt je werk? Of ben je ook moe als je een druk maar leuk weekend hebt gehad?

Tips vind ik lastig te geven. Vaak geef ik maar toe aan mijn vermoeidheid en ga ik dus ook vroeg en lang slapen. Ik ben op woensdagmiddag vrij en als ik de maandag en dinsdag dan ook gewerkt heb lig ik woensdagmiddag uit m'n werk vaak even te slapen op de bank. Het is niet anders. Ik merk wel dat sporten helpt. Daar wordt je ook moe van, maar geeft tegelijkertijd een goed, voldaan en toch ergens weer energiek gevoel. Verder let ik op wat ik eet. Suiker is erg slecht. Daar krijg je pieken van waarbij je weer energie hebt maar je dondert daarna extra hard in de vermoeidheid. Gezond eten, elke dag naar buiten, slapen als je het nodig hebt, af en toe sporten. Tsja, meer tips dan dat kan ik niet bedenken... Ohja, omdat ik 's ochtends ontzettende moeite heb om m'n bed uit te komen sta ik nu elke dag om dezelfde tijd op, of ik nu moet weken of niet, dus ook in het weekend. Dat lijkt wel te helpen. 's Avonds ga ik dan naar bed als ik moe ben. Dat is de ene keer al om 21u en de andere keer pas om 23.30. Ik luister dus erg naar mijn lichaam momenteel en daar voel ik me wel goed bij.

Maar als er dus iets anders achter je vermoeidheid zit (lichamelijk of psychisch) is het wel belangrijk dit uit te zoeken. Je kunt eens met de huisarts 'sparren', misschien kom je er samen achter wat de oorzaak zou kunnen zijn. Of je het gewoon erg druk hebt of dat er meer speelt.

Sterkte!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zooo moe Empty Re: Zooo moe

Bericht  MarySun vr 8 jun 2012 - 23:45

Hoi Kenya, bedankt voor het reageren. Vervelend dat jij ook last van vermoeidheid hebt en dat het niet bekend is waar het door komt. Hoe

Ik heb er ook last van na een druk, maar lang weekend. Dan voel ik me wel happy doordat ik leuke dingen heb gedaan, maar aan de andere kant vermoeid en moet dan de volgende avond vroeg naar bed.

Zijn jouw weekenden druk of moet je ook echt dingen laten?

Goed van je dat elke dag rond dezelfde tijd opstaat ook als je vrij bent. Mij lukt dat niet. Als ik vrij ben, blijf ik gerust tot 9:30 slapen, maar die avond daarvoor ga ik dan later naar bed. Ik wil dan nog zoveel doen; doordat ik door werken zo weinig vrije tijd heb waarschijnlijk. Maar dat zoveel doen lukt dan ook niet; is alleen maar bankhangen; tv kijken en achter laptop. Als ik moet werken, sta ik om 6:00 uur op en ga rond 23:00 uur naar bed.

Op de een of andere manier moet ik zorgen dat bijv. sporten in mijn wekelijkse ritme komt. Na werk heb ik zo weinig tijd; moet nog koken enzo en na dat alles gedaan te hebben, krijg ik dit niet meer voor elkaar. Ik moet ook toegeven dat ik vrij perfectionistisch ben qua werk en daardoor heb ik vaak de neiging om langer te blijven, omdat ik iets perse af wil hebben. Als ik dan thuis ben, denk ik wel: morgen ga ik echt op tijd naar huis. Koken lukt lang niet altijd, dus af en toe wordt het iets makkelijks.

Goed idee om eens langs de huisarts te gaan, alleen wil ik eerst veranderen van huisarts. Degene die ik al jaren heb, neemt dit niet echt serieus. Doet er nogal luchtig over.

MarySun
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 85
Punten : 132
Registratiedatum : 10-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zooo moe Empty Re: Zooo moe

Bericht  Gast za 9 jun 2012 - 0:19

Ja een goede huisarts is wel belangrijk. Die van mij denkt gelukkig ontzettend goed mee en kan goed inschatten of iets aanstellerij is of niet. Nu kwam ik voordat ik deze klachten had ook nooit bij die man dus hij geloofde wel dat er nu echt wat aan de hand was.

Dat perfectionisme herken ik ook. Daar alleen al van kun je ontzettend moe worden! Probeer dat dus in te perken. Lastig ik weet het (heb er een psycholoog voor nodig gehad), maar dat scheelt echt! En sporten inplannen is zeker moeilijk. Maar een kwartiertje buiten lopen is ook al goede beweging en kun je makkelijker elke dag doen.

Mijn weekenden zijn tegenwoordig weer vrij druk. Maar als ik aan mijn lijf merk dat het teveel wordt (bijv. door hoofdpijn) zeg ik dingen af, of blijf ik wat korter op die ene verjaardag zodat ik wel op tijd naar bed kan. Niet altijd leuk, en ik ga heus wel eens over mijn grenzen heen maar ik merk steeds vaker dat je daar achteraf spijt van krijgt. Dat slapen is trouwens ook lastig hoor, ik ben een avondmens en ga dus het liefst zo laat mogelijk naar bed en 's ochtends er zo laat mogelijk uit. Maar ik heb gewoon meer energie overdag als ik én genoeg slaap krijg én alles kan doen wat ik wil/moet doen. Het geeft zoveel voldoening als je na een dag denkt 'zo, ik heb alles gedaan wat ik wilde/moest, kan trots op mezelf zijn en ben niet ingestort van vermoeidheid'. Daar heb ik dat vroege opstaan elke dag en soms wat eerder naar bed gaan dan wel voor over.

Maar ik ben er ook pas net mee begonnen hoor, dus het lukt nog lang niet altijd zoals ik het zou willen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zooo moe Empty Re: Zooo moe

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum