Boerka-premies
+7
Zora
RYW
Niekske
ellibre
Siem
Rush
Bazinga
11 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Boerka-premies
BRUSSEL - Iedereen die in België een vrouw met een boerka ziet en deze aangeeft bij de politie, kan een premie opstrijken van 250 euro. Steden tegen Islamisering, een Belgische organisatie waarvan Filip Dewinter, voorman van Vlaams Belang, voorzitter is, looft de premie uit. De 250 euro wordt echter alleen overgemaakt als de politie de vrouw in kwestie ook daadwerkelijk oppakt, zo is dinsdag te lezen op de website van de organisatie.
In België geldt een verbod op gezichtsbedekkende kleding, zoals een boerka. Afgelopen weekeinde leidde de arrestatie van een gesluierde vrouw tot ongeregeldheden in de Brusselse gemeente Molenbeek.
Dewinter bespeurt een terughoudendheid bij de politie om op te treden tegen vrouwen met een „rondwandelende gevangenis van textiel”. „Indien de politie hier niet tegen durft op te treden, is de intimidatie door de radicale moslims geslaagd en halen ze hun slag thuis.” Met deze actie wil hij hier een stokje voor steken.
De boete voor het dragen van een boerka in het openbaar kan oplopen tot 250 euro of een gevangenisstraf tot 7 dagen.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/12288665/__Geld_voor_boerka-tip__.html
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wauw.. Waar gaat dit heen? Ik ben geen fan van de boerka, maar elkaar opzetten tot verraden en het belonen?? Hoe ver kan je gaan..
In België geldt een verbod op gezichtsbedekkende kleding, zoals een boerka. Afgelopen weekeinde leidde de arrestatie van een gesluierde vrouw tot ongeregeldheden in de Brusselse gemeente Molenbeek.
Dewinter bespeurt een terughoudendheid bij de politie om op te treden tegen vrouwen met een „rondwandelende gevangenis van textiel”. „Indien de politie hier niet tegen durft op te treden, is de intimidatie door de radicale moslims geslaagd en halen ze hun slag thuis.” Met deze actie wil hij hier een stokje voor steken.
De boete voor het dragen van een boerka in het openbaar kan oplopen tot 250 euro of een gevangenisstraf tot 7 dagen.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/12288665/__Geld_voor_boerka-tip__.html
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wauw.. Waar gaat dit heen? Ik ben geen fan van de boerka, maar elkaar opzetten tot verraden en het belonen?? Hoe ver kan je gaan..
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Re: Boerka-premies
Dat is toch nooit anders geweest? Beloningen voor 'de gouden tip' worden ook al eeuwen uitgereikt en dat is toch ook een vorm van 'verraden'?Jop schreef:
Het is wel erg extreem, maar schijnbaar is het een groot probleem?
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Rush schreef:Dat is toch nooit anders geweest? Beloningen voor 'de gouden tip' worden ook al eeuwen uitgereikt en dat is toch ook een vorm van 'verraden'?Jop schreef:
Maar dan heb je 't toch alleen over situaties waarin iemand iets slechts heeft gedaan? Moord gepleegd, gestolen etc etc.. Met een zelfde soort actie, impliceer je dus dat een boerka dragen gelijk staat aan de zaken die voorkomen in Opsporing gezocht bijv.
Bazinga- Ratel
Jop schreef:Rush schreef:Dat is toch nooit anders geweest? Beloningen voor 'de gouden tip' worden ook al eeuwen uitgereikt en dat is toch ook een vorm van 'verraden'?Jop schreef:
Maar dan heb je 't toch alleen over situaties waarin iemand iets slechts heeft gedaan? Moord gepleegd, gestolen etc etc.. Met een zelfde soort actie, impliceer je dus dat een boerka dragen gelijk staat aan de zaken die voorkomen in Opsporing gezocht bijv.
Tja heel simpel gezegd is dit ergens wel hetzelfde, het is immers bij wet niet toegestaan in Belgie. En dat is niet anders bij een gouden tip. Dus wat dat aangaat is het in mijn ogen niet anders.
Of je het wel of niet eens bent met het boerkaverbod is dan natuurlijk weer een andere discussie.
Siem- Prater
- Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11
Niet perse iets enorm slechts, maar wel iets wat (wettelijk gezien) niet mag dus wat dat betreft is het wel ergens hetzelfde.Jop schreef:Rush schreef:Dat is toch nooit anders geweest? Beloningen voor 'de gouden tip' worden ook al eeuwen uitgereikt en dat is toch ook een vorm van 'verraden'?Jop schreef:
Rush- Lady Post-a-lot
Ik ben het trouwens wel eens met het boerka verbod om het feit dat een ieder 'goed' zichtbaar moet zijn. Als ik in de BP kom moet ik m`n helm ook afzetten. Wel een beetje cru als er dan iemand met een boerka voor je af staat te rekenen.
Rush- Lady Post-a-lot
In 1550 vaardigde keizer Karel in de Nederlanden het Bloedplakkaat uit. Hiermee werd het drukken, schrijven, verspreiden en bezitten van ketterse boeken en afbeeldingen, het bijwonen van ketterse bijeenkomsten, het prediken van een tegendraadse religie en het huisvesten van ketters, met de doodstraf en inbeslagname van alle goederen beantwoord. Een derde van de vervolgden waren anabaptisten. Omdat ze zo sterk aan hun geloof vasthielden, wachtte hun de brandstapel.
Gast- Gast
Klinkt wel lucratief, een weekendje Boerka-spotten in Brussel of zo
ellibre- Prater
- Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12
ellibre schreef:Klinkt wel lucratief, een weekendje Boerka-spotten in Brussel of zo
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10
Hoeveel kost die boete voor het lopen met een burka daar?
Anders reis ik nu even af samen met een vriend(in) om mijn winst uit te tellen...
Gast- Gast
137,50, dus dat loont wel zou je zeggen..
Maar daarnaast kun je tot maximaal 7 dagen gevangenisstraf krijgen, dus misschien is het toch geen goed idee.
Maar daarnaast kun je tot maximaal 7 dagen gevangenisstraf krijgen, dus misschien is het toch geen goed idee.
ellibre- Prater
- Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12
Ik zie het al voor me dan, zitten er straks allemaal burka dames in de cel - man verdient er 100 euro mee EN is zijn vrouw even een weekje kwijt. Win win.
Hmm... geen slim idee dus
Gast- Gast
Sjongejonge zeg, dit vind ik idioot ver gaan. Dat verbod kan je van zeggen wat je wil (ik vind het vooral belangrijk in situaties als overheidspersoneel zoals ambtenaren en politie enzo en in scholen om goed herkenbaar te zijn), aangezien we ook hordes carnavallers onherkenbaar hebben, en verklede sinterklazen en zwarte pieten en noem maar op, maar seriously, hoe hoog staat dit op de prioriteitenlijst?
Zou die meneer Dewinter dit niet beter kunnen instellen voor grove en levensgevaarlijke verkeersovertredingen, zinloos geweld of zoiets, als hij zonodig wil dat mensen gaan klikken? Lijkt me een stuk zinvoller.
Zou die meneer Dewinter dit niet beter kunnen instellen voor grove en levensgevaarlijke verkeersovertredingen, zinloos geweld of zoiets, als hij zonodig wil dat mensen gaan klikken? Lijkt me een stuk zinvoller.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Zero schreef:
Ik zie het al voor me dan, zitten er straks allemaal burka dames in de cel - man verdient er 100 euro mee EN is zijn vrouw even een weekje kwijt. Win win.
Hmm... geen slim idee dus
:D
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Moeten ze hier ook invoeren, bij de school waar ik langsfiets naar mijn werk is het flink cashen, hoef ik ook niet meer naar mijn werk te fietsen.
Ik vind ook dat mensen herkenbaar moeten zijn. Ik kan me soms ook helemaal kapot schrikken als er in mijn ooghoek iets zwarts en wapperends zonder gezicht op me af komt. Maar het lijkt me inderdaad dat er andere prioriteiten zouden moeten zijn om die beloningen voor uit te loven.
Ik vind ook dat mensen herkenbaar moeten zijn. Ik kan me soms ook helemaal kapot schrikken als er in mijn ooghoek iets zwarts en wapperends zonder gezicht op me af komt. Maar het lijkt me inderdaad dat er andere prioriteiten zouden moeten zijn om die beloningen voor uit te loven.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Rovine schreef:Moeten ze hier ook invoeren, bij de school waar ik langsfiets naar mijn werk is het flink cashen, hoef ik ook niet meer naar mijn werk te fietsen.
Ik vind eerlijk gezegd het argument dat jij schrikt van iets zwarts en wapperends niet echt zwaar wegen.
Even vraagje voor de mensen hier: hoevaak zie je nou in Nederland iemand in een boerka? En dan geen hoofddoeken of niqaab ofzo, maar echt zo eentje die gezicht bedekt met kijkgaatjes.
Ik heb toch flink wat jaren in Rotterdam gewoond en kom er nog steeds vaak, en ik heb er welgeteld eentje gezien, bij de zuivel in de supermarkt.
Ik weet niet hoe dat in België is, maar ik vind het echt onzin om hier zo'n ding van te maken. Lekker makkelijk scoren.
RYW- Ratel
RYW schreef:Rovine schreef:Moeten ze hier ook invoeren, bij de school waar ik langsfiets naar mijn werk is het flink cashen, hoef ik ook niet meer naar mijn werk te fietsen.
Ik vind eerlijk gezegd het argument dat jij schrikt van iets zwarts en wapperends niet echt zwaar wegen.
Even vraagje voor de mensen hier: hoevaak zie je nou in Nederland iemand in een boerka? En dan geen hoofddoeken of niqaab ofzo, maar echt zo eentje die gezicht bedekt met kijkgaatjes.
Ik heb toch flink wat jaren in Rotterdam gewoond en kom er nog steeds vaak, en ik heb er welgeteld eentje gezien, bij de zuivel in de supermarkt.
Ik weet niet hoe dat in België is, maar ik vind het echt onzin om hier zo'n ding van te maken. Lekker makkelijk scoren.
Aan de ene kant heb je gelijk, ik heb er ook misschien maar 2 of 3 gezien in Amsterdam.
Maar ik ben het wel eens met de regel dat iedereen zijn of haar gezicht kenbaar moet maken. Straks lopen er ook mensen rond met bivakmutsen 'omdat het kan', en daar zou ik me heel ongemakkelijk bij voelen.
Maar inderdaad, geld uit delen om ze aan te geven vind ik te ver gaan.
Gast- Gast
Het is kennelijk tegen de wet. Maar moet dat minimale aantal overtreders daarvan dan koste wat kost moeten worden opgepakt zelfs via het uitreiken van een beloning, terwijl het vergrijp niemand in gevaar brengt, letsel toebrengt of schade oplevert, dat vind ik gewoon idioot. Ga dat dan doen bij vergrijpen waar veel geld mee gemoeid is, of waarbij mensen daadwerkelijk schade toegebracht wordt.
RYW- Ratel
Ik geef ook aan dat ik wel groter prioriteiten zie dan mijn schrikmomentje voor iets zwarts en wapperends.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
RYW, ik zie ze weleens overdag tijdens het werk kom ik in dat soort buurten. Mij maakt het verder niets uit dus maar ik zie ze wel (niet veel hoor).
Gast- Gast
Ik ben voor een boerka-verbod maar dit vind ik veel te ver gaan.
Zo'n ernstig misdrijf is het toch ook weer niet en medeburgers voor zoiets verraden vind ik heel erg. Doet meeigenlijk een beetje aan de tweede wereldoorlog denken.
Voor een gouden tip wordt een beloning uitgeloofd wanneer het om een ernstig misdrijf gaat en de politie er niet uitkomt. Wanneer je gewoon iemand voor moord aangeeft, krijg je echt geen beloning.
Zo'n ernstig misdrijf is het toch ook weer niet en medeburgers voor zoiets verraden vind ik heel erg. Doet meeigenlijk een beetje aan de tweede wereldoorlog denken.
Voor een gouden tip wordt een beloning uitgeloofd wanneer het om een ernstig misdrijf gaat en de politie er niet uitkomt. Wanneer je gewoon iemand voor moord aangeeft, krijg je echt geen beloning.
Gast- Gast
Sunprincess schreef:Ik ben voor een boerka-verbod maar dit vind ik veel te ver gaan.
Dat had ik dus ook!! Maar ik zie al snel overeenkomsten met hedendaagse situaties en WO2..
Bazinga- Ratel
Even ter illustratie:
http://www.nrcnext.nl/blog/2012/03/09/next-checkt-‘nederland-telt-hooguit-150-boerkadragers’/
http://www.nrcnext.nl/blog/2012/03/09/next-checkt-‘nederland-telt-hooguit-150-boerkadragers’/
RYW- Ratel
ellibre schreef:Klinkt wel lucratief, een weekendje Boerka-spotten in Brussel of zo
hahahahha als je het goed doet kom je misschien wel rijk terug.
Weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Ik vind dat boerka's idd verboden moeten worden maar dit gaat natuurlijk wel erg ver.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: