Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

huurwoning - verhuizen of opknappen?

+3
Zininzon
duckie
JD
7 plaatsers

Ga naar beneden

huurwoning - verhuizen of opknappen? Empty huurwoning - verhuizen of opknappen?

Bericht  JD ma 4 jun 2012 - 9:57

Wij zitten een beetje in dubio wat betreft de toekomst in onze woning..

We wonen hier nu 2 jaar, en zitten qua ruimte de komende jaren nog prima.
Enig punt is; Het is een huurwoning, en uiteindelijk voldoen de badkamer en de keuken niet helemaal aan onze wensen. Zo zouden we dolgraag in de toekomst een bad willen, een keuken met wat meer inbouwapparatuur (en sowieso een mooiere keuken). Daarnaast willen ze op zolder graag een kamer maken, en een dakraam laten plaatsen.

Op zich zouden we hier wel 30 jaar willen blijven wonen, als we bovenstaande punten zelf zouden gaan aanpakken in de woning.
Maar ja, het is en blijft huur, dus het geld wat we erin stoppen krijgen we natuurlijk niet meer terug.

Nu zitten we dus te twijfelen -

Of over een paar jaar toch de bovenstaande dingen gaan aanpakken, huur of geen huur.
Of toch hier nog een jaar of 3 blijven zitten, en erna rustig voor een koopwoning gaan kijken.

Wat zouden jullie doen?

JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

huurwoning - verhuizen of opknappen? Empty Re: huurwoning - verhuizen of opknappen?

Bericht  duckie ma 4 jun 2012 - 9:59

is er een mogelijkheid om evt de woning in de toekomst te kopen? anders zou ik denk ik toch kijken voor een koopwoning want idd wat je al zegt dat geld krijg je dr niet weer uit
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

huurwoning - verhuizen of opknappen? Empty Re: huurwoning - verhuizen of opknappen?

Bericht  JD ma 4 jun 2012 - 10:03

duckie schreef:is er een mogelijkheid om evt de woning in de toekomst te kopen? anders zou ik denk ik toch kijken voor een koopwoning want idd wat je al zegt dat geld krijg je dr niet weer uit

heel af en toe bieden ze huurwoningen te koop aan, maar dat is dan vaak na een jaar of 15...en ze staan nu net 2 jaar Embarassed
Dus voorlopig zie ik dat nog niet gebeuren
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

huurwoning - verhuizen of opknappen? Empty Re: huurwoning - verhuizen of opknappen?

Bericht  Gast ma 4 jun 2012 - 10:05

Je woont in een nieuwbouwhuis, dus keuken en badkamer zijn niet aan vervanging toe. Daar zou ik geen geld in stoppen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

huurwoning - verhuizen of opknappen? Empty Re: huurwoning - verhuizen of opknappen?

Bericht  Zininzon ma 4 jun 2012 - 10:10

JaneDoe schreef:

Of over een paar jaar toch de bovenstaande dingen gaan aanpakken, huur of geen huur.
Of toch hier nog een jaar of 3 blijven zitten, en erna rustig voor een koopwoning gaan kijken.

Wat zouden jullie doen?


Me er nog niet druk over maken, aangezien beide opties pas over een paar jaar van toepassing zijn Wink
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

huurwoning - verhuizen of opknappen? Empty Re: huurwoning - verhuizen of opknappen?

Bericht  JD ma 4 jun 2012 - 10:12

Smikkell schreef:Je woont in een nieuwbouwhuis, dus keuken en badkamer zijn niet aan vervanging toe. Daar zou ik geen geld in stoppen

nee dat zeg ik ook, als we de keuken en badkamer gaan vervangen/aanpassen wordt dit op zn vroegst over 3 jaar. Natuurlijk zijn de keuken en badkamer "ok", maar voldoet niet aan onze woonwensen. Dus over een paar jaar willen we dit toch aanpassen....
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

huurwoning - verhuizen of opknappen? Empty Re: huurwoning - verhuizen of opknappen?

Bericht  Snoes ma 4 jun 2012 - 10:13

Het gaat om best wel dure klussen, dat zou ik persoonlijk niet doen in een huurwoning. Als jullie de mogelijkheid hebben om binnen een paar jaar te kopen, zou ik voor het laatste kiezen.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

huurwoning - verhuizen of opknappen? Empty Re: huurwoning - verhuizen of opknappen?

Bericht  Gast ma 4 jun 2012 - 10:15

Dan snap ik niet waarover je nú in dubio zit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

huurwoning - verhuizen of opknappen? Empty Re: huurwoning - verhuizen of opknappen?

Bericht  JD ma 4 jun 2012 - 10:27

Smikkell schreef:Dan snap ik niet waarover je nú in dubio zit.

We hadden het er gisteravond samen over, dus het is iets wat nu gewoon even speelt.
En daarbij zijn er ook wat kleinere klussen die ik nog wil doen in onze vakantie, maar mochten we dus toch over een paar jaar gaan verhuizen, vind mijn vriend deze klussen ook onzin. (radiatorombouw, trap schilderen)...
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

huurwoning - verhuizen of opknappen? Empty Re: huurwoning - verhuizen of opknappen?

Bericht  xxDila ma 4 jun 2012 - 11:47

Ik weet niet waar je precies woont..
Maar wanneer wij iets in het huis willen veranderen en de woningstichting vind het een verbetering, dan betalen ze 50 - 75 % mee. Op die manier "kopen" zij als ware het veranderde over & hoef je het ook niet in de oude staat terug te brengen.(maar mag je het er dus ook niet meer uithalen als je weggaat) Wij zitten zelf ook te denken om de badkamer te verbouwen.. En als we er genoeg geld hebben, gaan we in gesprek met de woning bouw. Meestal is een badkamer en/of keuken wel een verbetering aan het huis, dus je kant het altijd proberen. Sowieso moet je in overleg anders verbouw je het straks heel mooi & dan moet je alles weer in de oude staat herstellen, dubbel geld..
xxDila
xxDila
Prater
Prater

Aantal berichten : 976
Punten : 1204
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

huurwoning - verhuizen of opknappen? Empty Re: huurwoning - verhuizen of opknappen?

Bericht  Gast ma 4 jun 2012 - 17:42

Persoonlijk zou ik mn spaargeld echt niet in een huurwoning stoppen, tenzij je zeker weet dat je er de rest van je leven wilt wonen..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

huurwoning - verhuizen of opknappen? Empty Re: huurwoning - verhuizen of opknappen?

Bericht  Pien ma 4 jun 2012 - 19:51

Wij wonen in een huurhuis en zullen nooit gaan kopen. Wij investeren dus wel in ons huurhuis. Puur omdat wij ons woonplezier daarmee vergroten.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

huurwoning - verhuizen of opknappen? Empty Re: huurwoning - verhuizen of opknappen?

Bericht  TukTuk ma 4 jun 2012 - 20:21

Ik zou nooit zoveel geld in een huurhuis steken, tenzij je weet dat je er echt lang (10/20) jaar blijft wonen.
Het nadeel van zulke dure aanpassingen in een huurhuis is dat je er nooit iets van terug ziet.. Mocht je met de verhuurder / woningbouw kunnen regelen dat zij een groot deel van de kosten op zich nemen, is het natuurlijk een ander verhaal maar ik heb zo'n idee dat, aangezien het nieuwbouw is, ze hier niet echt om staan te springen..

Als ik bijvoorbeeld in de kluswijzer bij de woningbouw kijk waar ik nu huur, staat er ook dat je alleen in aammerking voor een vergoeding komt als je toestemming hebt van ze, de keuken / badkamer / noem maar op voldoet aan de eisen die zij gesteld hebben, plus de hoogte van de vergoeding hangt af van hoe oud de oude badkamer/keuken etc is, (zij hebben een afschrijvingstermijn gesteld), en je krijgt niet meer vergoed dan wat een basic keuken / badkamer etc zou kosten.

Als ik dan in het overzicht kijk, is het afschrijvingstermijn voor een badkamer 30 jaar, en voor een keuken 20 jaar, en de maximale vergoeding 3000 (badkamer) en 2000 (keuken) euro.

Dus grote kans dat je het volledig zelf zal moeten bekostigen, zonder er iets voor terug te zien, en als je er na een x aantal jaar uit gaat, is de verhuurder erg blij met je, want dan kunnen ze dankzij jou investeringen, de huurprijs ook weer opschroeven..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

huurwoning - verhuizen of opknappen? Empty Re: huurwoning - verhuizen of opknappen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum