Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bellen met Skype

4 plaatsers

Ga naar beneden

Bellen met Skype  Empty Bellen met Skype

Bericht  Atelier Madame do 20 jan 2011 - 0:46

Ik ga over 3 weken een tweetal weken op vakantie naar Noord Afrika. Bellen vanuit dit land is natuurlijk teringduur wat jammer is want mn oma (ga met mn ouders) zit in dr eentje in Nederland en vindt het fijn als er elke dag eventjes gebeld wordt. Wel hebben we op het resort gratis draadloos internet, dus mn minilaptop met skype gaat mee. Nu zag ik dat je via skype ook naar vaste nummers kunt bellen door tegoed te kopen. voor 10 euro zouden we dan elke dag een paar minuten kunnen bellen. Heeft iemand hier ervaring mee? Is het een beetje goed te verstaan met een vaste lijn en valt de verbinding niet de hele tijd weg?
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bellen met Skype  Empty Re: Bellen met Skype

Bericht  Vancity_girl vr 21 jan 2011 - 19:05

Ik heb geen ervaring met skype bellen naar vaste nummers. Ik gebruik skype alleen om naar andere skype gebruikers te bellen, dat werkt ( meestal) super goed. Nadeel van skype is dat je wel een goede internet verbinding moet hebben, ik weet niet of dat het geval gaat zijn waar jij naar toe gaat? Als je verbinding zwak is valt skype vaak weg, dat is misschien erg vervelend voor je oma.

Wat wij hier doen ( Canada) als we naar een vaste lijn in Nederland willen bellen is een callcard gebruiken.
Die werkt als volgt: Je belt het nummer op de kaart en dan volg je de instructies en bel je het nummer in Nederland dat je wilt.
Werkt als een trein, zo'n kaart kost hier $10 en daar kunnen we geloof ik 300 minuten naar een vaste lijn bellen.
Ik denk dat ze zulke kaarten in Afrika ook wel hebben.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bellen met Skype  Empty Re: Bellen met Skype

Bericht  TukTuk vr 21 jan 2011 - 21:12

Ik doe dit regelmatig, maar dan vanuit België. Het geluid klinkt wel een beetje vervormd, en ik moet ook echt koptelefoontje op zetten omdat mijn vriend anders zichzelf terug hoort.

Ik doe zelf altijd per maand betalen btw, heb dan 120 minuten per maand voor 1,94, maar je moet wel voor minimaal 3 maanden betalen.. Ik weet ook niet hoe lang dat prepaid tegoed houdbaar is.. Dan is dit misschien nog goedkoper. Je kan ook voor 60 minuten, en dat is 1,02 euro per maand en dat dus 3 maanden.

Wat je ook nog kan doen, en wat wij deden in Azie, is terplekke een simkaart kopen, en wij betaalden toen omgerekend 40 cent per minuut geloof ik om naar Nederland te bellen. Maar weet uiteraard niet of dat in Afrika ook kan.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bellen met Skype  Empty Re: Bellen met Skype

Bericht  Try za 22 jan 2011 - 1:46

Ik bel ook altijd van skype naar skype en zoals gezegd: mits de internetverbinding goed is, is het gesprek ook goed. Ik wist trouwens niet dat die minuten zo goedkoop zijn.

Toen ik in Australie zat belde mijn ouders mij wel eens op via een 0900-nummer waarmee ze dan doorverbonden werden naar mijn mobiele nummer daar, dat kostte haar maar 8 of 9 cent per minuut (tegenover >90cent per minuut als je mobiel/vast nr naar mobiel in het buitenland belt).
*edit: dit is misschien niet heel handig voor je oma, maar wel voor jouw ouders om jou te bellen.

Edit2: er wordt tijdens uitwisselingprojecten enzo altijd verteld dat contact met thuis heimwee versterkt, dus als je daar enigzins gevoelig voor bent is het juist verstandig niet te veel contact met thuis op te zoeken.
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2117
Punten : 2294
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bellen met Skype  Empty Re: Bellen met Skype

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 1:59

Ik heb skype echt heel vaak gebruikt, veel in Zuid-Afrika toen ik daar woonde. In Afrika is het internet niet altijd zoals we hier gewend zijn, maar opzich is het goed te doen. Je kunt tegoed erop zetten en naar vaste nummers kost iets van 1 cent per minuut ofzo? Echt heel goedkoop in ieder geval smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bellen met Skype  Empty Re: Bellen met Skype

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 4:17

Ik gebruik geen skype, maar video-call via MSN..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bellen met Skype  Empty Re: Bellen met Skype

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 4:22

ik bel regelmatig van skype naar een vaste telefoon en dat is echt een super verbinding! hoef je je geen zorgen om te maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bellen met Skype  Empty Re: Bellen met Skype

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 1:32

Werkt prima zolang je internet hebt dat goed stabiel is.
Je tegoed is ook vrij lang houdbaar, en anders moet je even een sms/telefoontje plegen en de houdbaarheid is verlengd!

Ik heb nooit tegoed gekocht, maar ooit gratis gehad om het uit te proberen. Dit was een actie oid, het beviel me prima! Ik ben dan ook snel geneigd als ik tegen het einde van mijn belbundel (mobiel) aanzit om de vaste nummers via Skype te bellen. Dit is echt veel goedkoper dan over je bundel heengaan nl.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bellen met Skype  Empty Re: Bellen met Skype

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum