Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Test na sollicitatie

2 plaatsers

Ga naar beneden

Test na sollicitatie Empty Test na sollicitatie

Bericht  Gast do 31 mei 2012 - 23:51

Ik heb gisteren gesolliciteerd op een baan als bedrijfsleider in een sportwinkel. Gelijk na mijn sollicitatie kreeg ik een test toegestuurd die ik op internet in kon vullen. Dat heb ik inmiddels gedaan, maar geen idee of ik het 'goed' heb gedaan. Weet iemand wat goede antwoorden zijn?

Vragen waren bijvoorbeeld (op schaal van 1-5):
- Ik ben altijd vrolijk en blij.
- Als iemand onaardig tegen me doet, doe ik dat terug om hem/haar op zijn plek te zetten.
- Als een klant klaagt omdat hij ergens niet bij kan, pak ik dat voor hem.
- Mijn vrienden zouden mij omschrijven als een goede leider.

Natuurlijk, als je invult dat je nooit vrolijk bent is dat niet echt goed. Maar om nou op alles een perfect antwoord te geven lijkt me ook weer overdreven.
Iemand een idee hoe ze naar zo'n test kijken?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Test na sollicitatie Empty Re: Test na sollicitatie

Bericht  Pompoen vr 1 jun 2012 - 0:07

Volgens mij zijn er niet zo zeer 'goede' antwoorden maar is het meer een test om te kijken naar je zelfkennis en hoe je zou reageren.

Als je invult: ik ben altijd vrolijk en blij en dan een 5 dan is dat niet zo realistisch natuurlijk.
Ik vind het trouwens wel een beetje rare vragen hoor, want je weet bij de meesten toch wel haast wat het antwoord moet zijn. Ik denk dat eerlijkheid het belangrijkste is toch.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Test na sollicitatie Empty Re: Test na sollicitatie

Bericht  Gast vr 1 jun 2012 - 1:54

Eens met Pompoen, er zijn geen goede antwoorden. Het is meer een stukje zelfreflectie en jij kan alleen bepalen welke antwoorden goed bij je passen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Test na sollicitatie Empty Re: Test na sollicitatie

Bericht  Lenthe vr 1 jun 2012 - 2:14

Bij dit soort test bepalen ze volgens mij of je goed in het team past en of je geschikt bent voor de baan. Heb je een baan waarbij je veel met klanten moet omgaan, kijken ze wat je antwoorden zijn op de vragen die met klantgerichtheid te maken hebben etc.
Je kunt zo'n test natuurlijk manipuleren en invullen wat ze graag willen horen, maar uiteindelijk val je dan denk ik snel door de mand.
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Test na sollicitatie Empty Re: Test na sollicitatie

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum