Baby slaapt niet
+5
Printje
Sanne
Funk
SarahKey
Darius
9 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Baby slaapt niet
Sanne schreef:Rejoy, ik heb een LK aan huis gehad. Mijn dochtertje heeft spruw waardoor het aanhappen steeds zo moeilijk ging. Verder heeft ze mij juist geadviseerd met beide borsten te voeden ipv blokvoeden. De overproductie is nu wel minder. Maar H. blijft moeilijk drinken, ze drinkt steeds kleine beetjes, lijkt vreselijk onverzadigbaar. Ze sabbelt op haar handjes, maar als ik haar dan de borst aanbiedt, gaat ze huilen. We zijn eigenlijk continue met haar in de weer en ik ben helemaal op. Het huilen wordt alleen maar erger, als ze al eens in slaap valt, is ze 20 minuten later alweer wakker.
waarom was haar advies om juist wel met twee borsten te voeden als ik vragen mag? Ik heb de vorige keer ook hyperlactatie gehad en mijn LK heeft me echt op het hart gedrukt om niet teveel te wisselen met drinken, omdat je daarmee de productie op zou hogen.
Is de spruw nu wel over? Spruw hebben wij ook gehad, dat doet écht pijn
Gast- Gast
Mijn LK belt dinsdag weer. Ik kan wel vragen of ze weer wil langskomen. Ik moet straks weer aan het werk en dan kan ik natuurlijk niet meer ieder uur voeden. Ook vind ik het een naar idee dat ze op het KDV met een haast continue huilend meisje zitten dat niet wil slapen. Dan werk ik echt niet prettig.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Rejoy. schreef:Sanne schreef:Rejoy, ik heb een LK aan huis gehad. Mijn dochtertje heeft spruw waardoor het aanhappen steeds zo moeilijk ging. Verder heeft ze mij juist geadviseerd met beide borsten te voeden ipv blokvoeden. De overproductie is nu wel minder. Maar H. blijft moeilijk drinken, ze drinkt steeds kleine beetjes, lijkt vreselijk onverzadigbaar. Ze sabbelt op haar handjes, maar als ik haar dan de borst aanbiedt, gaat ze huilen. We zijn eigenlijk continue met haar in de weer en ik ben helemaal op. Het huilen wordt alleen maar erger, als ze al eens in slaap valt, is ze 20 minuten later alweer wakker.
waarom was haar advies om juist wel met twee borsten te voeden als ik vragen mag? Ik heb de vorige keer ook hyperlactatie gehad en mijn LK heeft me echt op het hart gedrukt om niet teveel te wisselen met drinken, omdat je daarmee de productie op zou hogen.
Omdat de TSR ook heftig was en ik continue gespannen borsten had. Ik had al een paar weken het blokvoeden geprobeerd met zo nu en dan leegkolven als het niet meer uit te houden was, maar dit hielp dus helemaal niet. De overproductie kon bij mij ook zijn ontstaan door de spruw en het vele onrustige drinken van H. Door beide borsten weer aan te bieden, zouden beide borsten weer soepel aanvoelen. Overdag gaat het nu een stuk beter en voelt het weer goed aan. Heb nu alleen 's nachts en 's ochtends nog echt megavolle borsten. De spruw is nog niet weg. Ben nu met de derde en laatste NYstatinekuur bezig. Huisarts wil verder niets meer geven, omdat het ook vanzelf weg kan gaan.
Sanne- Ratel
R sliep ook nooit als baby maar ik legde hem wel gewoon ff in bed. Volgens mij is het huilen rond de 8 weken ook het ergste.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Printje schreef:R sliep ook nooit als baby maar ik legde hem wel gewoon ff in bed. Volgens mij is het huilen rond de 8 weken ook het ergste.
Lag hij dan wakker in bed?
Sanne- Ratel
Printje schreef:R sliep ook nooit als baby maar ik legde hem wel gewoon ff in bed. Volgens mij is het huilen rond de 8 weken ook het ergste.
Ik ben het ook totaaaal niet gewend! Hhaha wij zijn gewoon ontzettend verwend met zoonlief! Ik leg haar ook steeds in de wieg maar ze gaat direct huilen en daarna krijsen..
Gast- Gast
Sanne kokosolie is ook een hele goede tegen spruw, ook om te voorkomen! Dit voor en na de voeding op je tepels smeren!
Gast- Gast
Sanne schreef:Rejoy. schreef:Sanne schreef:Rejoy, ik heb een LK aan huis gehad. Mijn dochtertje heeft spruw waardoor het aanhappen steeds zo moeilijk ging. Verder heeft ze mij juist geadviseerd met beide borsten te voeden ipv blokvoeden. De overproductie is nu wel minder. Maar H. blijft moeilijk drinken, ze drinkt steeds kleine beetjes, lijkt vreselijk onverzadigbaar. Ze sabbelt op haar handjes, maar als ik haar dan de borst aanbiedt, gaat ze huilen. We zijn eigenlijk continue met haar in de weer en ik ben helemaal op. Het huilen wordt alleen maar erger, als ze al eens in slaap valt, is ze 20 minuten later alweer wakker.
Omdat de TSR ook heftig was en ik continue gespannen borsten had. Ik had al een paar weken het blokvoeden geprobeerd met zo nu en dan leegkolven als het niet meer uit te houden was, maar dit hielp dus helemaal niet. De overproductie kon bij mij ook zijn ontstaan door de spruw en het vele onrustige drinken van H. Door beide borsten weer aan te bieden, zouden beide borsten weer soepel aanvoelen. Overdag gaat het nu een stuk beter en voelt het weer goed aan. Heb nu alleen 's nachts en 's ochtends nog echt megavolle borsten. De spruw is nog niet weg. Ben nu met de derde en laatste NYstatinekuur bezig. Huisarts wil verder niets meer geven, omdat het ook vanzelf weg kan gaan.
goh, daar zou ik niet blij mee zijn. Ik denk dat de spruw een hele grote oorzaak is bij jou van het onrustige drinken en het ontevreden zijn. Spruw kan voor ontzettend veel pijn zorgen, zowel tijdens als na het drinken (krampjes door de schimmel in de darmpjes).
Je zou gentiaan violet kunnen gebruiken, schijnt effectiever te zijn dan een nystatine kuurtje: http://www.borstvoeding.com/problemen/spruwcandida/gentiaan-violet.html
Gast- Gast
Sanne schreef:Laurientje, hier heb je natuurlijk niets aan, maar het is net of ik mijn eigen verhaal heb opgeschreven. Ik raak zo langzamerhand compleet uitgeput. H. wil bijna ieder uur aan de borst, behalve 's nachts. Overdag laat ze er hoogstens 1,5 - 2 uur tussen af en toe. Verder huilt ze veel en slaapt ze niet. Continue op de handjes sabbelen. Als ze drinkt, doet ze dat ook hoogstens 5 minuten, soms 10. Ze groeit keihard, dus voedzaam zal de voeding wel zijn, maar goed uit te houden voor mij is het niet echt.
heeeel herkenbaar en echt; het wordt beter!!! Luuk heeft ongeveer twee maanden lang om het uur of max om de twee uur de borst gehad. Rond de 2,5 maand ging het ineens beter, kon hij (ingebakerd) slapen in zijn eigen bed, kwam minder vaak voor een voeding en huilde een stuk minder. Wel heeft hij een fopspeen omdat hij ook flinke zuigbehoefte had en nog bozer werd als hij dan werd aangelegd. Ik hoop voor jou dat het snel beter gaat want ik weet hoe vermoeiend het os
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Laurientje85 schreef:Sanne heeft jou kindje ook van die enorme spuitluiers?
Ja, enorm. De wijkverpleegkundige van het CB had mij juist verteld dat ik niet moest schrikken als H. vanaf een week of 6 veel minder ging poepen. Sommige kindjes poepen dan nog maar één keer in de week/10 dagen. Nou... H. niet. Heel af en toe heeft ze één poepluier op een dag, maar meestal meerdere, waarbij het langs haar luier loopt, zo dun. Het spuit eruit en het is ook heel vaak schuimig.
Sanne- Ratel
Rejoy, ik denk ook dat H. er last van heeft. Soms begint ze na de voeding heel zielig te huilen, dan kronkelt ze ook met haar lichaampje. De huisarts vond de spruw niet heftig genoeg, omdat ze geen aanslag rond haar mond heeft, maar alleen op haar tong. Met veel zeuren heb ik nog de Nystatinekuur gekregen. Volgende week moet ik weer heen om te kijken of het weg is, maar een kuur krijg ik waarschijnlijk niet meer mee.
Laurientje, gisteren heb ik kokosolie gehaald bij De Tuinen (tip van Earane). Het is een grote pot en je zou met die olie ook vlees kunnen bakken. Ik vind het wel wat gek om dat op mijn tepels te smeren, maar het kan dus geen kwaad? En sorry dat ik je topic zo 'gebruik' om ook even mijn verhaal te doen, hopelijk vindt je het niet erg.
Aimee, voor jou is het dus ook herkenbaar. Ik vind het niet alleen heel zwaar, maar ik begin er ook tegenop te zien dat ik binnenkort weer moet werken. Ik vind het een naar idee dat H. bij het kinderdagverblijf veel moet huilen en niet wil slapen. De leidsters daar hebben natuurlijk ook geen tijd om continue met haar rond te zeulen. Ik hoop dus dat H. binnenkort toch een beter ritme heeft. Ik heb gisteren de Puckababy gekocht (een zomerversie). Daar ligt ze nu in te slapen, maar ze heeft nog steeds wel ruimte om met haar armpjes te bewegen. En ik heb haar zojuist op haar eigen slaapkamer gelegd in het ledikantje i.p.v. de wieg op onze slaapkamer. De dekentjes kunnen in het ledikant strakker om haar heen gespannen worden en er hangen verduisterende gordijnen. En warempel, ze is in slaap gevallen. Ik hoop dat ze een paar uurtjes slaapt nu, want anders is ze ook te moe om te drinken volgens mij.
Laurientje, gisteren heb ik kokosolie gehaald bij De Tuinen (tip van Earane). Het is een grote pot en je zou met die olie ook vlees kunnen bakken. Ik vind het wel wat gek om dat op mijn tepels te smeren, maar het kan dus geen kwaad? En sorry dat ik je topic zo 'gebruik' om ook even mijn verhaal te doen, hopelijk vindt je het niet erg.
Aimee, voor jou is het dus ook herkenbaar. Ik vind het niet alleen heel zwaar, maar ik begin er ook tegenop te zien dat ik binnenkort weer moet werken. Ik vind het een naar idee dat H. bij het kinderdagverblijf veel moet huilen en niet wil slapen. De leidsters daar hebben natuurlijk ook geen tijd om continue met haar rond te zeulen. Ik hoop dus dat H. binnenkort toch een beter ritme heeft. Ik heb gisteren de Puckababy gekocht (een zomerversie). Daar ligt ze nu in te slapen, maar ze heeft nog steeds wel ruimte om met haar armpjes te bewegen. En ik heb haar zojuist op haar eigen slaapkamer gelegd in het ledikantje i.p.v. de wieg op onze slaapkamer. De dekentjes kunnen in het ledikant strakker om haar heen gespannen worden en er hangen verduisterende gordijnen. En warempel, ze is in slaap gevallen. Ik hoop dat ze een paar uurtjes slaapt nu, want anders is ze ook te moe om te drinken volgens mij.
Sanne- Ratel
Tegen spruw schijnt miconazol crème heel goed te werken. Schijnt meteen weg te gaan. Kreeg dat als tip van een langvoedster toen ik zelf bv gaf.
Gast- Gast
Sanne: ik zou de huisartsenpost dan eens bellen voor een nieuw recept. Wij kregen na 6 dagen al iets anders omdat de nystatine niet werkte. Het was binnen een dag al heel veel minder.
Gast- Gast
sanne, hier heb ik in totaal een kuur van 8 weken nystatine gekregen. Maar als het volgendeweek nog zo erg is gaan ze een kweek nemen om te kijken of hij resitant is tegen dat middel, dan mag hij wat anders. Daktarin is dat, maar dat mogen ze niet meer voorschrijven aan jonge babys aldus de kinderarts
Jazzlyn- Prater
- Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11
Jazzlyn schreef:sanne, hier heb ik in totaal een kuur van 8 weken nystatine gekregen. Maar als het volgendeweek nog zo erg is gaan ze een kweek nemen om te kijken of hij resitant is tegen dat middel, dan mag hij wat anders. Daktarin is dat, maar dat mogen ze niet meer voorschrijven aan jonge babys aldus de kinderarts
Echt? Ik kreeg het echt zomaar.. Vreemd..
Gast- Gast
Jolicious, die creme smeer ik al na iedere voeding op mijn tepels, maar dat heeft nog niet echt geholpen.
Yvonne, de huisarts had het ook over een ander middel, een gel. Dat schrijven ze alleen niet meer voor bij jonge baby's, omdat de baby dat soms niet goed kan doorslikken, waardoor het ophoopt en ze moeite kunnen krijgen met ademhalen.
Jazzlynn, de huisarts vond het vorige week al niet meer zo heel erg. H. heeft ook geen spruw rondom haar mond, maar alleen een witte laag in haar mond. De huisarts vond dat niet voldoende om heel veel actie te ondernemen.
Yvonne, de huisarts had het ook over een ander middel, een gel. Dat schrijven ze alleen niet meer voor bij jonge baby's, omdat de baby dat soms niet goed kan doorslikken, waardoor het ophoopt en ze moeite kunnen krijgen met ademhalen.
Jazzlynn, de huisarts vond het vorige week al niet meer zo heel erg. H. heeft ook geen spruw rondom haar mond, maar alleen een witte laag in haar mond. De huisarts vond dat niet voldoende om heel veel actie te ondernemen.
Sanne- Ratel
yvonne schreef:Jazzlyn schreef:sanne, hier heb ik in totaal een kuur van 8 weken nystatine gekregen. Maar als het volgendeweek nog zo erg is gaan ze een kweek nemen om te kijken of hij resitant is tegen dat middel, dan mag hij wat anders. Daktarin is dat, maar dat mogen ze niet meer voorschrijven aan jonge babys aldus de kinderarts
Ik kreeg een heel verhaal dat er kindjes bijna in gestikt waren en dat het dus niet meer mocht.
Jazzlyn- Prater
- Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11
Bij ons hielp nystatine ook niet voldoende tegen de spruw. Ik kreeg toen ook wat anders (ik moest het dus nemen en daardoor zou het bij H ook over gaan). Het heeft enorm goed geholpen alleen weet ik de naam niet meer. De lactatiedeskundige raadde het me aan trouwens, misschien heeft jouw lactatiedeskundige ook nog tips?
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Laurientje85 schreef:Ik heb juist heel veel voeding.. Maar of t nu zo voedzaam is dat vraag ik me nu wel af....
Ze heeft ook veel krampjes..
En in de doek slaapt ze ook maar minimaal tegenwoordig..
Het probleem met hyperlactatie is dat de kids vaak alleen de voormelk krijgen. Dat stilt de dorst wel maar voedt niet. Vaak zie je ook dat de kids niet goed groeien en vaker willen drinken en ontevreden zijn.
N. Heeft 2 weken liggen brullen en niet willen slapen van de honger. Ze was na 2 weken nog niet op haar geboortegewicht en groeide maar 15 gram per week terwijl ik een productie heb waar de lactatiekundige zelfs van schrok. Dan blijven mensen maar zeggen dat borstvoeding het beste is maar in geval van hyperlactatie is dat niet altijd zo. Ik kolf de voedingen nu af en drink af en toe een kop of halve kop saliethee om de productie te remmen als deze weer te veel oploopt, ze is nu weer tevreden en slaapt weer lekker.
ekjir@M- Prater
- Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10
Jazzlyn schreef:yvonne schreef:Jazzlyn schreef:sanne, hier heb ik in totaal een kuur van 8 weken nystatine gekregen. Maar als het volgendeweek nog zo erg is gaan ze een kweek nemen om te kijken of hij resitant is tegen dat middel, dan mag hij wat anders. Daktarin is dat, maar dat mogen ze niet meer voorschrijven aan jonge babys aldus de kinderarts
Ik kreeg een heel verhaal dat er kindjes bijna in gestikt waren en dat het dus niet meer mocht.
Oh dan geef ik het niet meer. Handig dat min huisarts daar niks over zegt....
Gast- Gast
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Baby van bijna 7 maand slaapt niet s'middags
» hoe slaapt een baby/is een baby gekleed.
» baby slaapt weinig.
» Hoelang slaapt je baby?
» Baby 'verleggen' als hij slaapt
» hoe slaapt een baby/is een baby gekleed.
» baby slaapt weinig.
» Hoelang slaapt je baby?
» Baby 'verleggen' als hij slaapt
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: