Huisarts of niet? Griep/verkouden en hoesten doet zo'n zeer
+4
Esperanza
Ella
TukTuk
Beachgirl
8 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Huisarts of niet? Griep/verkouden en hoesten doet zo'n zeer
wellicht kun je wel je huisarts vragen om wat paracetamol met codeine. Dit onderdrukt het hoesten iets, waardoor je even rustig door kan slapen wellicht en de prikkel íets minder wordt. Daarnaast krijg je wat minder pijn. Ondanks dat je je slijm moet ophoesten, kan het je wel even rust geven aan de rest van je lijf om daadwerkelijk te kúnnen hoesten. Want hoesten is een flinke krachtinspanning en als je lijf uitgeput en pijnlijk is, heeft het daar ook de kracht niet voor.
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10
Hoe is het gegaan vanacht? En hoe voel je je nu?
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Yvette schreef:Hoe is het gegaan vanacht? En hoe voel je je nu?
Vannacht ging het redelijk maar had me dan ook volgepropt met Ibuprofen en Bisolvon. We hadden ook een extreem rustige nacht dus dat kwam wel goed uit. Voelde me wel slap, maar hoefde gelukkig weinig te hoesten.
Maar mijn teamleider vond me er zodanig witjes uitzien dat hij ervoor ging zorgen dat iemand anders mijn andere 2 nachten werkt.
Hoe ik me nu voel: Mijn neus en hoofd zijn al een stuk verbeterd, heb al meer lucht, maar mijn ribben (en nu ook rug) doen echt vreselijk zeer. Werd vanmiddag met de warmte ook gewoon benauwd omdat ik niet lekker diep in kan ademen.
Heb besloten morgen even te bellen met de assistente of ik nog iets anders kan doen tegen de pijn behalve Ibuprofen en rust houden.
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Ik heb onlangs met dezelfde klachten gebeld en mocht niet langs komen. De dokter kon niks doen waardoor mijn griep/ verkoudheid sneller over was en wilde daar geen tijd insteken. Ik kreeg de tip om hoestdrank (slijmoplosser, goedkope variant van de Etos met Braam nog wat er in) neusspray en stoombadjes te nemen. Verder voor de hoofdpijn ibu of para.
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Ik vind een grove hoest, pijn op de rug en groenig sputum toch wel echt een reden om even naar de huisarts te gaan hoor!
Heb je er ook koorts bij? Benauwdheidsklachten?
Gast- Gast
PrinsesBo schreef:Ik vind een grove hoest, pijn op de rug en groenig sputum toch wel echt een reden om even naar de huisarts te gaan hoor!
Die pijn op haar rug komt hoogstwaarschijnlijk gewoon door het hoesten, net als de pijn in de ribben. (Spierpijn).
Toch wel grappig die verschillende opvattingen over wel of niet naar de huisarts gaan, net als dat je bij de ene huisarts nog niet eens langs mag komen en de ander wel.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Bij twijfel bel ik gewoon naar de huisarts en dan kan de assistente beslissen of ik langs moet komen of niet en vaak ook wel (goede) tips geven.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
PrinsesBo schreef:Ik vind een grove hoest, pijn op de rug en groenig sputum toch wel echt een reden om even naar de huisarts te gaan hoor!
koorts heb ik alleen donderdagmiddag +/- 2 uurtjes gehad, maar dat is waarschijnlijk gezakt door de ibuprofen.
Benauwd ben ik af en toe door de warmte, en omdat ik niet lekker diep kan ademen door de pijnlijke ribben/spieren.
Hoest is inmiddels wel wat minder geworden gelukkig, het slijm komt al losser en kan het nu goed ophoesten.
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
AngelNyn schreef:PrinsesBo schreef:Ik vind een grove hoest, pijn op de rug en groenig sputum toch wel echt een reden om even naar de huisarts te gaan hoor!
Die pijn op haar rug komt hoogstwaarschijnlijk gewoon door het hoesten, net als de pijn in de ribben. (Spierpijn).
Toch wel grappig die verschillende opvattingen over wel of niet naar de huisarts gaan, net als dat je bij de ene huisarts nog niet eens langs mag komen en de ander wel.
Dat zou kunnen, maar het zou ook zeer zeker niet kunnen.
Longartsen willen hun patienten met deze klachten iig zien.
Gast- Gast
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Hoesten.. naar huisarts?
» Verkouden en (niet) slapen.
» Huisarts of niet?
» Hotmail doet het niet?
» Vakantieveilingen doet het niet?
» Verkouden en (niet) slapen.
» Huisarts of niet?
» Hotmail doet het niet?
» Vakantieveilingen doet het niet?