Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zon en de hoofdhuid

+4
Annemie
Filoria
Pien
Annie24
8 plaatsers

Ga naar beneden

Zon en de hoofdhuid Empty Zon en de hoofdhuid

Bericht  Annie24 di 22 mei 2012 - 7:03

Y. wil niets, maar dan ook niet op zijn hoofdje hebben. Geen petje, mutsje, bandana, helemaal niets. Hij raakt helemaal in paniek en schreeuwt alsof we hem heel wat aan doen Embarassed

Bij de Etos/Kruidvat enzo zijn er van die spray's te koop met uv-factor waarmee je je haar in kan sprayen. Zou dit ook bij kinderen mogen/kunnen? Ik vind het geen fijn idee dat die zon zo op z'n bolletje schijnt en weet uit ervaring hoe ziek je kan zijn van een zonnesteek.

Iemand enig idee of een andere oplossing?
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zon en de hoofdhuid Empty Re: Zon en de hoofdhuid

Bericht  Pien di 22 mei 2012 - 7:07

Zorgen dat hij niet in de zon speelt? Mocht hij buiten spelen in bijv een zandbak/ badje een parasol boven hem zetten...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Filoria di 22 mei 2012 - 7:08

Een zonnesteek is naar he?!

Je hebt zonnehoedjes met een touwtje dat je vast kunt binden onder de kin. Is dat iets?

En anders zou ik die spray gebruiken inderdaad. Ik zou niet weten waarom dat niet geschikt zou zijn voor kinderen.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Annemie di 22 mei 2012 - 7:11

Ik lees mee,hier hetzelfde probleem. Op de fiets is het ook lastig en dan heb je geen parasol.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Darius di 22 mei 2012 - 7:14

Inderdaad gewoon spray op het hoofdje doen, dat doe ik bij pepijn ook, die heeft nog niet zoveel haar. Laurens heeft wel een dikke bos, dus daar doe ik het niet. Maar wel de randjes van de oren, die kunnen ook lelijk verbranden.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Liadan di 22 mei 2012 - 7:18

Ik heb bij Kian ook gewoon zonnebrandcreme op zijn hoofd gedaan, al ging dat niet heel makkelijk door zijn haar. Zijn bandana trekt hij ook meteen af als hij de kans krijgt. Soms laat hij 'm op als ik hem meteen bij het opdoen genoeg af kan leiden.
Zorgen dat hij niet in de zon speelt heeft hier geen zin want hij blijft niet zitten.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Annie24 di 22 mei 2012 - 7:18

Pien schreef:Zorgen dat hij niet in de zon speelt? Mocht hij buiten spelen in bijv een zandbak/ badje een parasol boven hem zetten...

@ Pien; Helaas blijft hij niet zitten waar ik hem neerzet, die tijd is voorbij Laughing Alles moet bekeken en uitgeprobeerd worden.

@Filoria; die hebben we ook al geprobeerd, maar geen succes. Hij hangt zichzelf bijna op in zijn poging het van zijn hoofd te krijgen Rolling Eyes

Denk dat ik dan morgen maar even zo'n spray ga halen, beter een vette kop met haar door dat spul dan een kindje met een zonnesteek.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Tania di 22 mei 2012 - 7:41

J. hield vorige jaar ook niks op z'n hoofd. Nu houdt hij af en toe een petje op. Ik smeerder vorig jaar gewoon zonnebrand op z'n hoofd. Z'n haar werd er wel heel vies van maar ja dat waste ik dan wel weer.
Nu smeer ik bij M. trouwens ook gewoon zonnebrand in haar haar.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Nijntje di 22 mei 2012 - 8:20

en als je zelf ook wat op je hoofd doet? ik merkte dat dat hier heel erg hielp. Misschien heb je het idee dat je ff voor gek loopt of zelf een warm hoofd, als het helpt is het wel beter. Wij hadden haar zelf een petje laten uitzoeken en speelderwijs ook al binnen op laten zetten. Hier gaat dat goed.
Nijntje
Nijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 512
Punten : 519

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud