Pseudo Kroep
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Pseudo Kroep
Maandag avond begon mijn zoon rond 22:00 uur ineens te huilen. Toen ik bij hem ging kijken was hij in een ademnood en ik schrok daar behoorlijk van.
Hij kon nauwelijks inademen en maakte piepende geluiden. Eerst drinken aangeboden en daarna de ventolin gegeven. Het was net een zwaar astma patiënte.
De ventolin hielp iets en hij werd wat rustiger waardoor hij meer lucht binnen kreeg.
Na een dik uur was het minder en S was dood moe. Maar slapen ging niet echt.
Dik 2,5 uur later is hij weer in slaap gevallen.
Man man wat waren wij geschrokken. Ik durfde hem niet meer in zijn eigen bedje laten liggen dus hebben we hem bij ons in bed gelegd.
Vandaag naar de huisarts geweest en het bleek een pseudo kroep aanval te zijn geweest. Ik had er zelf nog nooit van gehoord maar nu weet ik wel wat we moeten doen indien het zich herhaalt wat een grote kans is.
Zijn er meerdere kindjes die hier ook last van hebben gehad of nog hebben ?
Hij kon nauwelijks inademen en maakte piepende geluiden. Eerst drinken aangeboden en daarna de ventolin gegeven. Het was net een zwaar astma patiënte.
De ventolin hielp iets en hij werd wat rustiger waardoor hij meer lucht binnen kreeg.
Man man wat waren wij geschrokken. Ik durfde hem niet meer in zijn eigen bedje laten liggen dus hebben we hem bij ons in bed gelegd.
Vandaag naar de huisarts geweest en het bleek een pseudo kroep aanval te zijn geweest. Ik had er zelf nog nooit van gehoord maar nu weet ik wel wat we moeten doen indien het zich herhaalt wat een grote kans is.
Gast- Gast
Re: Pseudo Kroep
Vorig jaar heeft mijn oudste het ook gehad, met name 's nachts last. Van de huisarts inhalatiespul gehad en na een paar dagen was het over.
Je schrikt er wel van he, zo 's nachts...
Hij heeft tot nu toe nooit meer ergens last van gehad maar het kan wel terug komen hoorde ik.
Je schrikt er wel van he, zo 's nachts...
Hij heeft tot nu toe nooit meer ergens last van gehad maar het kan wel terug komen hoorde ik.
eirref- Fluisteraar
- Aantal berichten : 11
Punten : 17
Registratiedatum : 10-12-10
Ja ik ben best wel geschrokken ik wist ook even niet wat ik moest doen. Gelukkig werd hij snel al rustig en kreeg meer zuurstof binnen.
Maar goed ik weet nu wat het is en wat ik de volgende keer moet doen. Al hoop ik dat hij het niet nogmaals krijgt.
Maar goed ik weet nu wat het is en wat ik de volgende keer moet doen. Al hoop ik dat hij het niet nogmaals krijgt.
Gast- Gast
Ik heb hier als klein kind ook last van gehad.
Wat mijn moeder destijds geadviseerd is (en ook echt hielp) is stomen in de badkamer.
Dus je kindje in de badkamer even laten zitten.
En een warme/hete douche, op de koude tegels laten lopen.
Door die stoom krijg je weer ruimte in de luchtwegen.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt!
Wat mijn moeder destijds geadviseerd is (en ook echt hielp) is stomen in de badkamer.
Dus je kindje in de badkamer even laten zitten.
En een warme/hete douche, op de koude tegels laten lopen.
Door die stoom krijg je weer ruimte in de luchtwegen.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt!
yes1984- Prater
- Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
mijn zoontje heeft het ook 1 keer gehad, gelukkig wist ik wat ik moest doen omdat een leerling van mij t erg regelmatig heeft.
Ik ben, wat hierboven al genoemd was, met hem in de badkamer gaan staan en de douche flink warm aangezet. Dit hielp gelukkig wel goed, maar wel ontzettend schrikken!
Ik ben, wat hierboven al genoemd was, met hem in de badkamer gaan staan en de douche flink warm aangezet. Dit hielp gelukkig wel goed, maar wel ontzettend schrikken!
juffie001- Fluisteraar
- Aantal berichten : 467
Punten : 543
Registratiedatum : 18-11-10
Dank jullie wel !
KLopt die tip van de badkamer dat had de huisarts vandaag ook al gezegd. Dat wist ik maandag nog niet ik wist überhaupt niet dat het Pseudo kroep was.
Ik hoop natuurlijk dat het niet meer terug komt en anders weet ik wel wat ik moet doen nu !
KLopt die tip van de badkamer dat had de huisarts vandaag ook al gezegd. Dat wist ik maandag nog niet ik wist überhaupt niet dat het Pseudo kroep was.
Ik hoop natuurlijk dat het niet meer terug komt en anders weet ik wel wat ik moet doen nu !
Gast- Gast
Nonnevot schreef:Dank jullie wel !
Ik hoop ook voor je dat het hierbij blijft. De volgende keer zul je alleen niet zo enorm schrikken. En doordat je nu weet wat je kunt doen, zal het eerder overgaan!
yes1984- Prater
- Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Jeetje wat schrikken zeg!
Nana- Prater
- Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10
Hier heeft de jongste het ook 1x gehad.
Zijn toen ook met hem bij de hapost geweest. Die nacht heeft hij het nog een paar keer gehad, toen gelijk de douche aan gezet.
Zijn toen ook met hem bij de hapost geweest. Die nacht heeft hij het nog een paar keer gehad, toen gelijk de douche aan gezet.
Gast- Gast
Nonnevot schreef:Maandag avond begon mijn zoon rond 22:00 uur ineens te huilen. Toen ik bij hem ging kijken was hij in een ademnood en ik schrok daar behoorlijk van.
Mijn zoontje heeft het nu ook, gister de kinderarts erover gesproken ( hij heeft nierproblemen en bij koorts moeten wij meteen bellen.. dus kom eigenlijk nooit bij een reguliere huisarts meer) Ze meldde dat hij pseudo kroep heeft en het is inderdaad doodeng.
Stomen schijnt wel iets van vroeger te zijn maar tegenwoordig wordt het niet geadviseerd bij kleine baby's ( mijn moeder tipte mij ook erover! er zijn blijkbaar generaties die dat zo hebben gedaan dus het is altijd het proberen waard!). Mijn kinderarts meldde dat koude buitenlucht heel goed helpt . Wandelen maar ook een raam open laten staan als hij slaapt. ( kindje uiteraard wel in een jasje laten slapen!) .
[/quote]
Laatst aangepast door Mamasapje op wo 19 jan 2011 - 6:37; in totaal 1 keer bewerkt
Mamasapje- Prater
- Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb dit ook vrij lang gehad en heb het zelfs nog af en toe (weliswaar in mindere mate). Het beste helpt in zo'n geval het kindje in de douche(niet eronder) te zetten en de kraan op heet. Hierdoor ontstaat veel stoom, wat hij/zij dan inademt. Als het kindje wat ouder is kan je hem boven een bak water laten stomen.
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: