Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tweelingentopic

+20
Tania
MamaCa
Happydobby
Caroow
Darius
Parel
Sterrin_
Charles
Jade
Lavendel
Lejow
mickey
Coco
LMCurious
Filoria
studiebol
Ayla
Bolleke
Happinaz
_Lana_
24 plaatsers

Pagina 13 van 14 Vorige  1 ... 8 ... 12, 13, 14  Volgende

Ga naar beneden

tweelingentopic - Tweelingentopic - Pagina 13 Empty Re: Tweelingentopic

Bericht  _Lana_ za 15 jun 2013 - 23:10

Tania schreef:Wat lekker zeg Lana dat ze nog zoveel slapen overdag. M. slaapt ook nog maar max 2uurtjes in de middag. Geniet er nog maar van!

Ja op zich wel heel lekker. Ze slapen altijd al zoveel. Tot een jaar was het 3x per dag. Ik was de hele dag kinderen naar bed aan het brengen Wink.
Maar ook al beperkt het je wel wat, ik geniet er wel erg van hoor. Voor je het weet, denk je hier met weemoed aan terug, haha.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  _Lana_ za 15 jun 2013 - 23:11

Het komt trouwens ook wel eens voor dat 1 van de twee wat eerder wakker is en de ander nog lekker doorslaapt.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  _Lana_ zo 23 jun 2013 - 23:06

Jooooeeeehoooooeeee!! Haha.

Hebben jullie nog leuke vakantieplannen trouwens?
En voor de mensen met ervaring Wink, vonden jullie het reizen mee of tegen vallen?
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  studiebol ma 24 jun 2013 - 6:26

Joehoe hier ben ik smile
Wij zijn net terug van vakantie we hebben het heerlijk gehad!  Dames hebben het heel goed gedaan en het vliegen is me 100 procent mee gevallen. Wel jammer is dat je met een kind bij het raam moet zitten en we dus achter elkaar zaten, is gewoon ongezellig vind ik en ook niet erg praktisch maar goed. Helaas mochten we op de heen weg onze tweelingbuggy niet meenemen tot aan de gate en moest die ingecheckt worden bij de afwijkend bagage. En we vlogen heel vroeg dus we zaten te slepen met die twee kleine vermoeide kids. Was gewoon een nadeel!

Verder gaat het met mijn meiden ook gewoon goed, ontwikkelen zich lekker, L praat als een malle. V veel en veel minder maar er zit voor haar doen wel wat vooruitgang in.

Lekker lana dat ze bij jou nog zo veel slapen. Dat is hier al een poos niet meer zo, 1 slaapje en het verschilt heel erg hoe lang die duurt.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  _Lana_ ma 24 jun 2013 - 7:09

Haha, Studiebol, leuk dat je er weer bent!! Very Happy

Wat fijn dat jullie zo genoten hebben. Zo'n vliegreis valt toch altijd wel tegen hè. Het gaat natuurlijk nooit zoals je je van tevoren bedenkt.
Wij zijn ook wel naar vliegreizen aan het kijken, maar het zou ook zomaar een autoreis+camping kunnen worden.
We hebben in ieder geval 3 weken vrij begin september.

Over het slapen: Hier zijn ze ook wel wat aan het rommelen sinds vorige week. Ze houden het nog niet lang genoeg vol voor 1 slaapje en als ze 2x naar bed gaan, dan is vooral zoon nog zolang aan het rommelen 's avonds. Niet dat wij er last van hebben hoor, maar dochter heeft haar slaap wel erg nodig.
Ze slapen die 2e keer dus zo nog 1,5 á 2 uur, maar omdat die steeds later wordt, is dat dus niet zo handig.
Eén slaapje van 2,5 zou het handigst zijn, maar ja dat heb je niet in de hand hè Wink.
Niets zo veranderlijk als een kind, haha.
We bekijken het maar per dag.

En wat gaan je meiden goed!!
Hier gaat het nu zo ontzettend snel. Ze veranderen met de dag lijkt wel.
Zo geweldig!!
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  studiebol ma 24 jun 2013 - 7:17

Wij zijn vorig jaar ook met de auto naar een camping geweest. Dat vond ik best leuk maar het slechte weer heeft gewoon veel voor ons verpest en als ik dan die vakantie vergelijk met die van net dan is die van net gewoon geweldig zeg maar, haha maar het is geen eerlijke vergelijking.

ik herken dat wel dat een slaapje te weinig is en twee soms net teveel, hele lastige fase vond ik dat. Waren ze of lang wakker savonds, of sjaggie aan het einde van de dag smile Op dagen dat ze naar het dagverblijf gaan doen ze daar soms twee slaapjes. Dan maak ik ze al om kwart voor 7 wakker en is het voor hun echt een lange dag wat ze niet altijd vol houden. Als ik vrij ben slapen ze zo tot 8 uur en is de dag natuurlijk al minder lang en houden ze het vol met een slaapje.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  _Lana_ ma 24 jun 2013 - 7:28

Ja dat is hier het ´probleem´, ze zijn soms al heel vroeg wakker.
Vorige week waren ze pas 8.00 uur wakker ( ja uitzondering hier Wink) en dan is het wel goed te doen.
Maar er zijn ook dagen dat ik ze om kwart over 6 al hoor rommelen, dan laat ik ze wel liggen tot 7.00 uur en soms doezelen ze nog wat, maar veel later is het vaak niet.
Ach we rommelen maar wat.

Oh het klinkt wel heerlijk hoor, jullie vakantie! En de foto's zagen er ook al zo leuk uit.
We twijfelen nog even verder. We houden het gewoon in de gaten.
Op zich vind ik een autoreis ook wel pittig voor die kleintjes.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Lejow ma 24 jun 2013 - 7:44

Wat raar Studie, dat je perse bij het raam moest zitten? Met welke maatschappij vlogen jullie?
Toen wij vlogen in mei, met Transavia, konden we ook gewoon een stoel aan het gangpad kiezen met haar!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  studiebol ma 24 jun 2013 - 8:01

Lejow schreef:Wat raar Studie, dat je perse bij het raam moest zitten? Met welke maatschappij vlogen jullie?
Toen wij vlogen in mei, met Transavia, konden we ook gewoon een stoel aan het gangpad kiezen met haar!

Serieus? Nee dat mocht echt echt echt niet, ik kan het bij het online inchecken al niet voor elkaar krijgen, daar stond het al vermeld, toen bij het inchecken ook niet, mocht echt niet, regels waren met kleine kinderen aan het raam.Vlogen met transavia heen en Arke terug.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Lejow ma 24 jun 2013 - 8:32

Echt te vaag... Bij het opstijgen ook, ik zat op de middelste stoel met B op mijn schoot. Niemand over gehoord.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  _Lana_ ma 24 jun 2013 - 8:36

Waarom is dat dan Studiebol?
Wat vreemd zeg, daar heb ik nog nooit van gehoord.
Ik wil gewoon naast mijn man zitten en ik krijg het benauwd in zo'n hoekje bij het raam. Met die kinderen kun je dus ook geen kant op confused.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  studiebol ma 24 jun 2013 - 8:49

Geen idee waarom het eigenlijk is. Regels kreeg ik te horen. Maar zover ik kon zien zat iedereen met kind op schoot aan het raam. Zaten toevallig meer tweelingen in het vliegtuig en die moesten ook achter elkaar zitten. Ik vond het ook niet gezellig maar ja.....
Ik mocht dus bij het online inchecken niks kiezen er stond meteen vermeld dat zij de beste stoel hadden gekozen omdat we met kinderen reisden. 

Maar ja wij mochten bij het inchecken de buggy ook niet meenemen terwijl ik andere er wel mee zag lopen...
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  _Lana_ ma 24 jun 2013 - 8:53

Heel vreemd! Gelukkig zijn het maar 2 uurtjes.
Ik heb wel eens bij het raam gezeten en de mevrouw die aan het gangpad zat, heeft de hele weg geslapen, dat wil ik dus noooooit meer!! Wink
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  myloon ma 24 jun 2013 - 20:15

Wat leuk om jullie ervaringen te lezen!
Nu ben ik dan nog zwanger, maar zo te zien staat ons heel wat te wachten in de toekomst.
myloon
myloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 311
Punten : 319
Registratiedatum : 13-04-11

Bericht  _Lana_ di 16 jul 2013 - 23:34

_Lana_ schreef:Hoi allemaal,

Ik dacht ik zal dit topic weer eens uppen en kijken hoe het met alle tweelingen is.
Hier gaat het goed! Wat is dit een geweldige ( maar HEEL vermoeiende Wink) leeftijd!
Ze ontwikkelen zich ineens zo snel en leren zo hard. Ze maken heel andere klanken en gaan steeds meer praten.
Verder zijn ze HEEL ondernemend nu en is dat af en toe ook erg vermoeiend.
Ze zitten op het moment alleen nog maar aan dingen die niet mogen.
We zijn wel heel consequent, maar het woord 'luisteren' komt niet in hun woordenboekje voor, haha.
Stiekem vind ik het ook vaak wel heel grappig, de manier waarop ze de ondeugende dingetjes doen en ze donders goed weten dat het niet mag.
Maarja, ik hoop dat ze toch op een dag wel eens gaan luisteren.
Dan is een tweeling toch wel wat pittiger, vind ik.
Als ik de één uit de plantenbak haal, rent de ander naar de computer. En als ik de ander dan bij de computer weghaal, pakt de ander het pakje met billendoekjes ( die ik neergelegd had, omdat ik een dreumes uit de plantenbak wilde halen ) en scheurt achter elkaar alle doekjes eruit Laughing, nou en ga zo maar door Wink. Dit is een kleine greep.

Verder vind ik het wel steeds makkelijker worden en gaan we er lekker vaak op uit in het weekend. Ze slapen nu ook iets minder, 2x op een dag ( 1x 2,5 uur en 1x 1,5 uur ), dus dat geeft weer wat vrijheid. Het laatste slaapje kan ook wel in de auto.
Ook vind ik het heerlijk dat ze lopen. 
En ja, het zijn gewoon heeeeele leuke, makkelijke kindertjes verder Very Happy.

Hoe gaat het met iedereen?
Dit was dus ook weer een fase :cheering:, want ze zijn toch ineens weer veranderd.
Zo ontzettend leuk om te zien.
En ze zijn toch lief en vrolijk een stuk minder ondeugend en kunnen nu veel beter spelen.
En een beetje ondeugend en drukte hoort erbij natuurlijk Wink.
Wat blijft die ontwikkeling toch geweldig!

Jammer dat het hier zo rustig is. Hoe gaat het met iedereen?
En er is weer een tweelingmoeder in spé bij hè, LCN Very Happy , veel geluk!
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Le Chat Noir di 16 jul 2013 - 23:40

Jaa ik mag me ook melden hier...geef mij al jullie goede adviezen haha.
Hoe zijn jullie zwangerschappen verlopen?
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  _Lana_ di 16 jul 2013 - 23:42

Le Chat Noir schreef:Jaa ik mag me ook melden hier...geef mij al jullie goede adviezen haha.
Welkom! Very Happy 

Hier heb ik heeeeel erg genoten van de zwangerschap!
Ik heb alleen heel erg veel bekkenklachten gehad en dat heb ik nu nog! Ik kon op een gegeven moment bijna niet meer lopen. Maar wat is het bijzonder, 2 van die levende wezentjes in je buik! I love you
Ik denk er nog vaak aan terug....

Mijn vliezen zijn wel met 32 weken en een paar dagen al gebroken en ik ben met 33 weken bevallen.

Hoe voel jij je?
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  _Lana_ di 16 jul 2013 - 23:45

Le Chat Noir schreef:Jaa ik mag me ook melden hier...geef mij al jullie goede adviezen haha.
Oja en als je het topic doorleest, dan weet je een beetje wat je te wachten staat, haha.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Coco wo 17 jul 2013 - 0:58

Oh wat leuk LCN! Dubbel gefeliciteerd!

Mijn zwangerschap was niet zo prettig helaas, maar het was weer heerlijk druk met twee trappelende buikbaby's! Wat voor adviezen zoek je?
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Twellie wo 17 jul 2013 - 1:20

Wat leuk dat je je hier kunt melden LCN Very Happy . Gefeliciteerd :cheering: .
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  studiebol wo 17 jul 2013 - 6:17

Wat leuk LCN, gefeliciteerd super goed nieuws!!

Mijn zwangerschap; heb de eerste 16 weken overgeven aantal keren per dag, verder was ik dan niet misselijk ofzo. De rest van de zwangerschap ben ik goed doorgekomen. Met 30 weken en 6 dagen ben ik opgenomen in het ziekenhuis met weeen en al 4 cm ontsluiting. Uiteindelijk en ik met 32 weken en 1 dag bevallen van twee kleine meisjes die het nu heel goed doen.

Wat ik niet leuk vond aan mijn zwangerschap waren de bezoeken in het ziekenhuis, zo onpersoonlijk, elke keer weer een andere die in opleiding was(heb ik echt niks op tegen) maar ze vertelde elke keer een ander verhaal, soms echt zo tegenstrijdig van elkaar. Alles werd heel medisch bekeken, wat ik op zich best snap maar ik vond het niet leuk. Toen ik werd opgenomen had ik hele lieve verpleegkundige en vaak dezelfde arts die heeft me zoveel meer vertelt dan in die weken daar voor.

En tja wat wil je verder zelf weten?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  _Lana_ wo 17 jul 2013 - 6:35

@ Studiebol: Zo jammer om te horen dat het bij jou zo onpersoonlijk was. Wij hadden de hele zwangerschap dezelfde gynaecoloog. Een man van rond de 50 en zo kundig en lief.
Ik heb hem ook bij mijn bevalling gehad en nu nog vraagt hij wel eens via mijn zus ( die in hetzelfde ziekenhuis werkt ) hoe het met ons en de kinderen is.
Ook al ben je de zoveelste, dat gevoel kreeg je niet.

Ik was in het begin ook misselijk trouwens, dat was ik alweer bijna vergeten. Ik kon bijna niets eten, vooral geen gekookte groenten, blegh.
Maar dat heb je ook met een eenling zwangerschap natuurlijk.

@ Coco: Met hoeveel weken ben jij ook alweer bevallen?
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  studiebol wo 17 jul 2013 - 6:50

yep lana, dat blijf ik ook gewoon jammer vinden! Hoop dat LCN dan net zo'n lief persoon treft als jullie, dat is gewoon veel prettiger!

Hoe gaat het met die moppies van jouw?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Le Chat Noir wo 17 jul 2013 - 7:36

Ik ken de gynaecologen wel, omdat ik er al jaren loop, mijn 'hoofd'gyneacoloog van nu is een aardige man.

Ben soms wat misselijk, maar niet zoveel, heb wel de hele dag honger en als ik dan niks eet voel ik me wel gelijk minder. Ook wat vermoeider en nog wat andere klachtjes, maar valt me reuze mee tot nu toe. Denk niet dat ik na de 8 weken ineens nog heel misselijk ga worden, dus daar ben ik wel blij mee!
Inmiddels ook grotere bh aangeschaft, dat is een opluchting haha.

Wanneer zag je bij jullie een buikje?
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Coco wo 17 jul 2013 - 8:27

Ik ben met 38+3 bevallen, Lana.

Met 12 weken ging ik zwemmen en had ik al een beste buik voor dat termijn. Kreeg toen ook vragen en ze konden niet geloven dat ik pas 12 weken was. Met 6 weken paste ik mijn broeken ook niet meer met een elastiek tussen knoop en knoopsgat en ben ik overgegaan op positie. Misselijk ben ik de hele zwangerschap geweest vanaf 3, 5 week, waarvan de eerste 16-20 weken extreem. Ik moest de supermarkt plannen tussen twee spuugbeurten door en dan ook snel de winkel door om niet daar te spugen. Kon ook niet naar colleges daardoor, was er te slap voor en kon in auto, trein, bus etc ook niet stoppen met spugen. Niet zo leuk dus, maar denk idd niet dat je daar bang voor hoeft te zijn als je tot nu toe nog niet zoveel misselijk bent geweest.nerd 

Ik kon trouwens ook maar amper wat eten de eerste 16 weken, hadden jullie dat ook? Dan had ik honger en als ik dan wat wilde eten zat ik gewoon na een half sneetje brood zo vol dat het pijn deed. Vraag me nog steeds af waar al die kilo's vandaan kwamen.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud