Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

cyclusregelmaat..

+5
Caresses
PapillonRose
joyce0606
Tania
MiKa
9 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

cyclusregelmaat.. Empty cyclusregelmaat..

Bericht  MiKa di 18 jan 2011 - 8:12

Hoi meiden,
Ik heb een vraag waar ik zelf niet echt uitkom....
Ik ben nu bijna 1,5 jaar gestopt met de pil, en mijn cyclus zit tussen de 28 en 33 dagen. Opzich valt het mij niet tegen qua regelmaat, maar er zit ook niet genoeg regelmaat in voor mij om nu mijn vruchtbare dagen te bepalen.
De ene maand is het 28, de volgende 32, dan weer 29...etc...hoe kan ik nu een beetje 'precies' weten wat mijn vruchtbare dagen zijn? Van 4 dagen uitgaan is teveel toch?
Waar zouden jullie vanuit gaan? Gewoon de helft rekenen, dus 30 dagen?
Als ik op internet van die kalenders invul, kan je alleen 1 aantal dagen invullen, ik kan me niet voorstellen dat iedereen precies elke maand dezelfde cyclus heeft, dus hoe bepalen jullie dat dan?

xx MiKa
MiKa
MiKa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 315
Punten : 467
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

cyclusregelmaat.. Empty Re: cyclusregelmaat..

Bericht  Tania di 18 jan 2011 - 8:17

Mijn cyclus is ongeveer net zoals die van jou. Ik zou je als je net begint met zwanger worden nog niet zo heel erg bezig houden met wanneer je vruchtbaar bent enz. Gewoon sex hebben als jullie zin hebben.

Toen wij een tijdje bezig waren zonder resultaat ben ik gaan temperaturen en toen kon ik precies zien wanneer m'n eisprong was. Ik heb ook ovulatietesten gebruikt maar dat vond ik niet handig.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 18 jan 2011 - 8:19

Volgens mij is de enige manier om het zeker te weten ovulatietesten doen en/of temperaturen en op je lichamlijke symptomen letten.

Mijn vruchtbare dagen vielen ook anders als ik dacht, de dagen dat ik voor mijn idee mijn vruchtbare tijd had hebben we geen seks gehad en bleek eind van de maand zwanger...

Gast
Gast

Bericht  MiKa di 18 jan 2011 - 8:40

Oh dus hier schiet ik ook niets mee op zeg maar....wij hebben nu gewoon sex wanneer we zin hebben, zijn er verder niet zo erg mee bezig maar ik zou het wel graag 'snappen' zeg maar.
Ik dacht dat dat temperaturen niet nodig was, maar om nog beter inzicht te krijgen wel dus...en dat doe je met een gewone thermometer, op een vast tijdstip van de dag toch?
Dan ga ik daar maar eens informatie over opzoeken....dank je wel!
MiKa
MiKa
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Tania di 18 jan 2011 - 8:46

MiKa schreef:Oh dus hier schiet ik ook niets mee op zeg maar....wij hebben nu gewoon sex wanneer we zin hebben, zijn er verder niet zo erg mee bezig maar ik zou het wel graag 'snappen' zeg maar.
Ik dacht dat dat temperaturen niet nodig was, maar om nog beter inzicht te krijgen wel dus...en dat doe je met een gewone thermometer, op een vast tijdstip van de dag toch?

Ja, ik deed het elke morgen als ik wakker werd met een gewone thermometer van de kruidvat. Er is wel veel uitleg over te vinden op internet.
Bij mij was mijn eisprong trouwens niet altijd op dezelfde dag in m'n cyclus. En je weet pas wanneer je eisprong was als hij al geweest is dus je kan niet plannen van we gaan nu sex hebben want morgen is mijn eisprong. Maar ik vond het wel handig om te weten wanneer hij geweest was. De tijd tussen m'n eisprong en wanneer ik ongesteld werd was wel altijd hetzelfde, dus ik wist wel precies wanneer ik ongesteld ging worden dus dat was ook wel handig.

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  joyce0606 di 18 jan 2011 - 8:47

MiKa schreef:Oh dus hier schiet ik ook niets mee op zeg maar....wij hebben nu gewoon sex wanneer we zin hebben, zijn er verder niet zo erg mee bezig maar ik zou het wel graag 'snappen' zeg maar.

als je een cyclus van 28 dagen heb, heb je rond de 14e dag je eisprong, dus kun je het beste vanaf cyclus dag 10 tot en met cyclusdag 14 (eisprong dag) regelmatig (elke dag/om de dag) seks hebben.

bij een cyclus van 29 dagen, heb je rond je 15e cyclus dat je eisprong, dus vanaf dag 11 tot en met dag 15 regelmatig seks

bij cyclus van 30 dagen, rond je 16e dag je eisprong.......etc...

dit is wel in de meest ideale vorm, en het zou heel goed kunnen dat je eisprong eerder of later is, als je dat echt precies wil weten, zou je moeten geloven aan temperaturen en/of ovutesten. wat je zou kunnen doen, is een maandje ovutesen te doen, om zo te kijken wanneer ongeveer je eisprong is. temperaturen moet je elke dag (liefts het zelfde tijdstip) je temp. opnemen, en bijhouden in een curve, daarbij wordt aangeraden, je cervixslijm in de gaten te houden, en nog meer...kortom wel wat meer werk dan alleen over een staafje heen te pissen!

joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902

Bericht  MiKa di 18 jan 2011 - 8:53

Haha leuk gevonden; wel iets meer dan alleen over een staafje plassen!
Was het maar zo makkelijk dus....hm zit nu in dubio, zolang we nog zo bezig zijn, niet met de must zeg maar, was ik nog niet van plan om te gaan tempen, maar misschien moet ik dat anders gewoon een maandje es doen om te kijken of ik er inzicht in krijg.
Stomme vraag dan, wat is dan de beste plek om te temperaturen?
Verder willen we er nu nog geen nadruk op leggen maar het gewoon zo houden, doen wanneer we er zin in hebben en hopen dat het zo een keer raak mag zijn.
MiKa
MiKa
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast di 18 jan 2011 - 8:56

Je bent dus nog helemaal niet bezig met zwanger worden? Je cyclusduur geeft aan dat je zeer waarschijnlijk een eisprong hebt. Als je regelmatig sex hebt dan moet je dus gewoon makkelijk zwanger kunnen worden. Sperma blijft een aantal dagen in leven in je baarmoeder, dus zolang je regelmatig sex hebt is het helemaal niet nodig om precies te weten wanneer je eisprong is.

Ik raad je af om direct al met temperaturen/ovulatietesten bezig te zijn, is behoorlijk intensief (temperaturen) en kost onnodig geld (ovulatietesten).

Gast
Gast

Bericht  MiKa di 18 jan 2011 - 9:34

We zijn wel bezig met zwanger worden, in de zin dat we met reden gestopt zijn met de pil. Verder willen we het gewoon op zn beloop laten eerst.
Ik ga dan idd nog niet temperaturen enzo, was alleen benieuwd hoe ik tegen mijn cyclus aan moest kijken.
Dank voor de info!
MiKa
MiKa
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast di 18 jan 2011 - 9:36

maar jullie gaan straks pas de eerste maand in dat jullie ook daadwerkelijk zonder anticonceptie sex hebben om een kindje te verwekken? Dat bedoelde ik ook nerd ik zou het eerst op z'n beloop gaan, zorgen dat je regelmatig sex hebt en dan wordt je vast snel zwanger.

Gast
Gast

Bericht  MiKa di 18 jan 2011 - 10:05

Nee nee, we zijn al bijna 1,5 jaar gestopt met de pil! Alleen hebben we niet regelmatig genoeg sex denk ik, ik werk met name savonds en snachts, en gezien ons ritme nog verschilt; me vriend werkt overdag, zien we elkaar niet zoveel om er regelmaat in te hebben.
Vandaar ook mijn vraag, ik heb hier al behoorlijk wat over gezocht op internet, maar behalve dat ik het van 1 maand kan berekenen, kwam ik niet verder, en dacht ik vraag ik het hier.
We willen er wel voor gaan, maar niet gedwongen zeg maar om te vrijen op de meest vruchtbare dagen....als ik het een beetje kan berekenen, dan kan ik er hopelijk een beetje rekening mee houden.
MiKa
MiKa
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast di 18 jan 2011 - 10:17

Ik zou proberen om wat regelmatiger te vrijen. Dus vanaf de 10e dag om de twee dagen. Volgens mijn gyn. is dat meer dan voldoende. Zaad kan 72 uur overleven en een eitje dat gesprongen is 12 -24 uur dus als je om de twee dagen vrijt zit je altijd goed. En als je daarmee op de 10e dag start ben je wat je eisprong betreft altijd op tijd. Maarja wat jij zegt, het is wel belangrijk om het leuk te houden en het niet al te gedwongen gaan doen. Maarja dan moet je wel net op het goede moment zijn he.

Gast
Gast

Bericht  MiKa di 18 jan 2011 - 11:10

Sharky, lees net onderaan jouw bericht dat jullie al een tijdje bezig zijn....ik hoop voor je dat het voor jou dan ook snel raak mag zijn!
Mijn collega is ook ruim 5 jaar bezig geweest, en is nu net over de 12 weken heen en alles is goed. Ze huilde toen ze het vertelde, en ik ken jou verder niet, maar hopelijk krijg jij dit moment ook!
MiKa
MiKa
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  PapillonRose di 18 jan 2011 - 12:00

Ik ben waarschijnlijk een enorme controllfreak, maar ik denk dat ik gelijk aan de ovulatietesten of iets in die richting zou gaan. Vooral omdat je zo vaak hoort dat het soms lang kan duren en stel dat je bijvoorbeeld geen eisprong zou hebben (gezien jouw cyclus heb je die hoogstwaarschijnlijk wel hoor) dan kom je daar niet zomaar achter.

Maargoed, als je het kunt volhouden zou ik het vooral zonder hulpmiddelen nog een tijdje proberen en dan gewoon het wat regelmatiger doen. Dan ben je er ook niet zo krampachtig mee bezig en blijft het ook allemaal spontaan en leuk! (misschien moet ik dit zelf ook maar eens goed onthouden voordat ik me meteen in de ovulatietesten stort in de toekomst Laughing )
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Caresses di 18 jan 2011 - 20:55

sharky schreef:Ik zou proberen om wat regelmatiger te vrijen. Dus vanaf de 10e dag om de twee dagen. Volgens mijn gyn. is dat meer dan voldoende. Zaad kan 72 uur overleven en een eitje dat gesprongen is 12 -24 uur dus als je om de twee dagen vrijt zit je altijd goed. En als je daarmee op de 10e dag start ben je wat je eisprong betreft altijd op tijd. Maarja wat jij zegt, het is wel belangrijk om het leuk te houden en het niet al te gedwongen gaan doen. Maarja dan moet je wel net op het goede moment zijn he.

Wat ik me afvraag:
Stel we hebben sex gehad, en na 20 minuten floept zijn sperma er weer uit (uit mij), dan zit het dus maar heel even in mij, is de kans om zwanger te worden daardoor ook veel kleiner?

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Tania di 18 jan 2011 - 20:58

Caresses schreef:
sharky schreef:Ik zou proberen om wat regelmatiger te vrijen. Dus vanaf de 10e dag om de twee dagen. Volgens mijn gyn. is dat meer dan voldoende. Zaad kan 72 uur overleven en een eitje dat gesprongen is 12 -24 uur dus als je om de twee dagen vrijt zit je altijd goed. En als je daarmee op de 10e dag start ben je wat je eisprong betreft altijd op tijd. Maarja wat jij zegt, het is wel belangrijk om het leuk te houden en het niet al te gedwongen gaan doen. Maarja dan moet je wel net op het goede moment zijn he.

Wat ik me afvraag:
Stel we hebben sex gehad, en na 20 minuten floept zijn sperma er weer uit (uit mij), dan zit het dus maar heel even in mij, is de kans om zwanger te worden daardoor ook veel kleiner?

Dat maakt niks uit hoor, in die tijd zijn de snelste zaadjes al doorgezwommen Wink

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  pitbullgup di 18 jan 2011 - 21:02

Caresses schreef:

Wat ik me afvraag:

Er blijft sowieso altijd wat sperma achter en er is maar 1 zaadje van de duizenden van een lozing nodig om je te bevruchten. Dus denk niet dat de kans heeeel veel kleiner wordt Laughing
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Caresses di 18 jan 2011 - 21:06

Haha oke gelukkig maar. Probeer het altijd zolang mogelijk in me te houden, en baal dus altijd wanneer het er snel weer uit floept. Maar daar hoef ik dus niet meer van te balen smile.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast di 18 jan 2011 - 21:13

Als je een regelmatige eisprong hebt (en dan dus niet elke 50 dagen) maar elke 20-35 dagen, dan kan je er vanuit gaan dat je een regelmatige cyclus hebt. Het kan ook zijn dat de zaad van je man niet goed is, of jij vijandig slijmvlies hebt waarin zaad niet kan overleven of het is domweg nog niet raak geweest. Zelfs als je regelmatig sex hebt, heb je 15-20% kans per maand om zwanger te worden..
Ik voel mijn eisprong precies trouwens...

Gewoon blijven sexen..

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 1:40

Ik zou er eerder voor kiezen regelmatig seks te hebben (om de dag bijvoorbeeld) en dan vanaf een tijdje voor de vruchtbare periode tot een tijdje daarna, dan dat ik met die ovulatietesten zou beginnen of zou temperaturen.

Je geeft aan niet graag seks te willen hebben 'omdat het moet' maar je wil wel graag je vruchtbare dagen berekenen, ik zie daar geen verschil in, dan ga je toch ook juist op je vruchtbare dag seksen?

Gast
Gast

Bericht  blondje1313 wo 19 jan 2011 - 2:19

Caresses schreef:Haha oke gelukkig maar. Probeer het altijd zolang mogelijk in me te houden, en baal dus altijd wanneer het er snel weer uit floept. Maar daar hoef ik dus niet meer van te balen smile.

Hoe probeer je het zo lang mogelijk binnen te houden? Klinkt voor mij een beetje vreemd...
Ik ga na tien minuten/kwartier gewoon naar het toilet, ga er eigenlijk niet vanuit dat dit kwaad kan (of toch?)

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Nana wo 19 jan 2011 - 2:36

Ik zou ook absoluut niet gaan tempraturen of ovulatietesten er tegen aan gooien. Gewoon seksen wanneer jullie zin hebben!
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  joyce0606 wo 19 jan 2011 - 2:54

tempen en ovutesten, is een persoonlijke keus.

net wat ik al zei, je cyclusduur door midden hakken (cyclusduur van 28 tot 30 dagen) en daar ongeveer heb je je eisprong, als je dan wat regelmatiger seks heb, is in ieder geval je kans groter, en zo laat je het ook nog steeds op zijn beloop. want je hoeft alleen maar een simpel rekensommetje uit te voeren!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 3:00

blondje1313 schreef:
Ik ga na tien minuten/kwartier gewoon naar het toilet, ga er eigenlijk niet vanuit dat dit kwaad kan (of toch?)

Nee hoor, zeker niet. Wat 'eruit loopt' is toch niet meer bruikbaar, dat kan je makkelijk wegvegen. Er zijn al een heleboel zaadjes naar binnen gezwommen hoor. Ik heb nooit extra moeite gedaan om te blijven liggen of om een kussen onder je billen te leggen of zo. Heb altijd gewoon weggeveegd wat eruit liep, en naar 't toilet geweest na de seks, en ik ben toch in de tweede maand zwanger geworden.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 4:11

MiKa schreef:Sharky, lees net onderaan jouw bericht dat jullie al een tijdje bezig zijn....ik hoop voor je dat het voor jou dan ook snel raak mag zijn!
Mijn collega is ook ruim 5 jaar bezig geweest, en is nu net over de 12 weken heen en alles is goed. Ze huilde toen ze het vertelde, en ik ken jou verder niet, maar hopelijk krijg jij dit moment ook!

We zijn nu idd bijna 2,5 jaar bezig. Dat is best lang als je het zo ontzettend graag wilt. We hebben allerlei onderzoeken gehad, maar daar is niks uitgekomen. Eigenlijk zou ik gewoon vanzelf zwanger moeten kunnen worden. Dus daar probeer ik me ook aan vast te houden. Ook als is het na zo`n lange tijd moeilijk om er vertrouwen in te hebben, toch ben ik er nog altijd van overtuigd dat ik ooit een keer zwanger word. Het is alleen zo jammer dat het zo lang moet duren. Maar wie weet wat ivf ons gaat brengen Wink

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

Permissies van dit forum: