Oordelen
+5
FireButterfly
Rouxxxe
Blond
_Cyn_
SoGood
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Oordelen
Ik ken mensen die andere mensen beoordelen op hun manier van leven en prestaties. Mij maakt het geen reet uit hoe iemand leeft, ik mag je of ik mag je niet. Ik ben vrij grenzeloos. Wat soms ook wel in mijn nadeel werkt.
Hoe zit dat bij jou?
Hoe zit dat bij jou?
Gast- Gast
Re: Oordelen
Mijn nadeel is dat ik niet snel iemand veroordeel. Ik vind iedereen aardig en doe ook mijn best om iedereen te leren kennen om wie ze zijn. Als ik je eenmaal, door eigen ervaringen, niet mag, dan is het ook zo dat ik dit niet snel meer los laat.
Gast- Gast
Dolcis_ schreef:Ik ken mensen die andere mensen beoordelen op hun manier van leven en prestaties. Mij maakt het geen reet uit hoe iemand leeft, ik mag je of ik mag je niet. Ik ben vrij grenzeloos. Wat soms ook wel in mijn nadeel werkt.
Hoe zit dat bij jou?
Dat komt ook op een bepaalde manier tot stand lijkt me.. Iedereen oordeelt bewust of onbewust, of je nu wil of niet.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Ja, ik beoordeel ook. Al leer is op school dit zo min mogelijk te doen, omdat je dan niet echt objectief bent Maar ja, iedereen krijgt en eerste indruk en vaak van de buitenkant van die persoon.
_Cyn_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 475
Punten : 524
Registratiedatum : 28-02-12
Oh ja hoor, ik oordeel ook en vaak ook te snel en dat is niet altijd even fair van me.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Ik ben iemand die wel oordeelt over anderen. Soms een beetje te snel en dat is niet altijd netjes en eerlijk van me.
Gast- Gast
Ik kan wel snel een oordeel over iemand hebben. Maar hou het dan wel zo veel mogelijk voor me, ben ik dat opzicht ook wel weer heel erg van leven en laten leven.
Rouxxxe- Prater
- Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10
Sogood schreef:Dolcis_ schreef:Ik ken mensen die andere mensen beoordelen op hun manier van leven en prestaties. Mij maakt het geen reet uit hoe iemand leeft, ik mag je of ik mag je niet. Ik ben vrij grenzeloos. Wat soms ook wel in mijn nadeel werkt.
Hoe zit dat bij jou?
Dat komt ook op een bepaalde manier tot stand lijkt me.. Iedereen oordeelt bewust of onbewust, of je nu wil of niet.
Dat komt door de persoonlijkheid. Ik ben niet zo dat als mensen er anders uit zien of anders leven dan ik gewend ben, ik ze meteen af schrijf. Zo bedoel ik het meer.
Misschien moet ik mijn openingspost wat aanpassen?
Gast- Gast
Chance schreef:Oh ja hoor, ik oordeel ook en vaak ook te snel en dat is niet altijd even fair van me.
Ik heb hetzelfde.
FireButterfly- Prater
- Aantal berichten : 834
Punten : 918
Registratiedatum : 01-03-11
Dat mensen anders leven kan anders best van invloed zijn. Ook in jouw geval denk ik. Dat je over het algemeen anderen in zijn waarde laat, lijkt me logisch maar als ik heel eerlijk ben dan speelt een bepaalde levenswijze toch vaak wel mee in het feit of er een klik is of niet. Contact maken met iemand gaat nu eenmaal veel makkelijker als je op 1 lijn zit. Ik zie het over het algemeen dus ook niet als iets negatiefs eigenlijk. Daarnaast oordeel ik heus ook wel op de negatieve manier. Ik kom de hele dag bij mensen over de vloer en heb heus wel mijn gedachten bij de dingen die ik tegen kom. Maar die hou ik lekker voor mezelf en blijf vriendelijk, probeer te helpen. Niemand verwacht op dat vlak vriendschap en zij hebben niks aan mijn mening (alleen de zakelijke dan). Dus voor zover ik weet, heeft niemand er last van.
Gast- Gast
Ik oordeel niet. Ik neem iedereen zoals ze zijn. Of het dan klikt kom ik daarna wel achter. Maar ik zal nooit al van te voren een oordeel hebben als ik niet eens weet hoe de persoon is of leeft.
Stuiterbal- Kletskop
- Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11
Ik kan soms keihard oordelen over mensen. Maar dat komt vaak door de bui waar ik in zit. De laatste twee jaar heb ik zelf nogal wat keuzes gemaakt waarbij ik echt niet zat te wachten op het oordeel van anderen, dus dan zeg ik liever gewoon niks.
Discordia- Prater
- Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12
Oh jah hoor, ik oordeel ontzettend snel en streng. Ik ben eigenlijk enorm selectief in met wie ik om ga. Ik ben sowieso niet zo enorm sociaal actief, dus in mensen die ik niet interessant vind, investeer ik ook geen moeite om ze te leren kennen.
Ik VERoordeel dan weer niet zoveel, meestal zal het me een worst wezen wat mensen met hun leven doen.
Ik VERoordeel dan weer niet zoveel, meestal zal het me een worst wezen wat mensen met hun leven doen.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Allereerst: of ik iemand mag of niet staat los van of ik iemand beoordeel.
Ik vind dat ik niet snel oordeel. Ik hou er ook niet van als anderen het doen. Maar ik moet er wel bijzeggen dat ik niet snel op iemand afknap of boos ben, maar áls het gebeurt ben ik daar ook vrij star in en niet meer toegankelijk voor deze persoon.
Ik vind dat ik niet snel oordeel. Ik hou er ook niet van als anderen het doen. Maar ik moet er wel bijzeggen dat ik niet snel op iemand afknap of boos ben, maar áls het gebeurt ben ik daar ook vrij star in en niet meer toegankelijk voor deze persoon.
Gast- Gast
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
Ik oordeel niet heel snel, het is meer dat ik in het begin iemand observeer en aan de hand daarvan schets ik een beeld van diegene in mn hoofd hoe hij is. En dan aan de hand daarvan geef ik een oordeel, en als het dan is dat ik voor mezelf het oordeel heb dat ik niet goed met diegene overweg kan is het voor mij ook een beetje klaar. Klinkt misschien stom maar ik heb het heel vaak juist ook hoe diegene is, soms als ik een nieuw iemand ontmoet(bijv een vriend van mn vriend of een vriendin van iemand) en ik vraag zo van: klopt het dat diegene zo en zo in elkaar zit? En eigenlijk altijd heb ik dat ook wel goed
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: