Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dode mus

+7
Blond
Rush
Kaat
Happinaz
Paper Crown
Ella
SoGood
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Dode mus  Empty Dode mus

Bericht  SoGood do 10 mei 2012 - 0:19

Mijn vader belt me zojuist om me te felciteren met mijn bankrekening. Nu weet buiten mijn vriend niemand exact wat daarop staat dus ik dacht.. Hij heeft me een dikke schenking gegeven! Dode mus  281626781

Maar nee, blijkbaar hij al jaren inzage op mijn rekening.. Nooit geweten, nooit kunnen zien en al mijn bankzaken regel ik zelf.

Geen schenking dus. Dode mus  1270000679 Heel 'fijn' en ook een beetje vreemd dat ik hier dus helemaal niks van afwist, toch?
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dode mus  Empty Re: Dode mus

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 0:21

Dat is balen! En een vervelend idee dat hij je rekening dus blijkbaar ook nog eens in de gaten houdt.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 0:22

Huh wat gek, waarom feliciteert hij je dan? Ik zou het heel onprettig vinden als mijn ouders inzage hadden op mijn bankrekening..

Gast
Gast

Bericht  Ella do 10 mei 2012 - 0:23

Ik snap ook even niet waarom hij je dan feliciteerd. En ik zou het ook niet prettig vinden als mijn ouders daar inzage in hebben
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  SoGood do 10 mei 2012 - 0:25

Ik geloof niet dat hij mijn rekening in de gaten houdt hoor, maar vreemd vind ik het wel.
En feliciteren omdat ik goed heb kunnen sparen.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Bericht  Paper Crown do 10 mei 2012 - 0:29

Nou als je pa weet dat jij niet weet dat hij meekijkt, zou hij je niet bellen voor felicitatie.
Ik denk dat hij je wat geschonken heeft maar dit er nog niet opstaat. Je kan niet zomaar iemands rekening inzien.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  SoGood do 10 mei 2012 - 0:30

2CKC2 schreef:Nou als je pa weet dat jij niet weet dat hij meekijkt, zou hij je niet bellen voor felicitatie.
Ik denk dat hij je wat geschonken heeft maar dit er nog niet opstaat. Je kan niet zomaar iemands rekening inzien.

Hij wist PRECIES wat er op mijn spaar staat, dus nee.. Echt geen schenking.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Bericht  Happinaz do 10 mei 2012 - 0:30

Is het misschien zo'n groei spaarrekening die jouw ouders ooit voor jou geopend hebben toen je nog kind was?
Ik heb zo'n groeirekening van mijn ouders gehad bij mijn geboorte en op mijn 18e is het geld aan mij over gedaan, maar mijn ouders hebben dat rekening nummer nog steeds in het lijstje staan als zij internet bankieren. Inmiddels is het geld van die rekening weg naar een andere spaarrekening maar dat zou wel de inzage kunnen verklaren.

Dan blijft het wel vreemd dat je daar niet van op de hoogte bent. Heb je dat besproken met je vader?
Enne...wat fijn dat je zo'n lekkere spaarrekening hebt Dode mus  394967
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Kaat do 10 mei 2012 - 0:31

Bankrekeningen van kinderen en ouders zijn vaak wel gekoppeld. Ik zit bij de Rabobank en dit was bij mij en ook mijn broer ook eerst zo. Ik ben toen langs geweest om dat los te koppelen. Ik weet eigenlijk niet of ze dit anders automatisch doen bij een bepaalde leeftijd (16 of misschien 18 jaar ofzo).
Kaat
Kaat
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 290
Punten : 312

Bericht  Rush do 10 mei 2012 - 0:32

2CKC2 schreef:Nou als je pa weet dat jij niet weet dat hij meekijkt, zou hij je niet bellen voor felicitatie.
Als ouders kan je via de bank regelen dat de rekeningen van de kinderen gekoppeld worden.

Ik heb ook een vriendin waarvan de ouders haar rekening ook onder hun eigen internetbankieren hebben. Zij merkt daar aan haar eigen rekening niets van, maar haar ouders kunnen alles zien.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Paper Crown do 10 mei 2012 - 0:34

Rush schreef:
Als ouders kan je via de bank regelen dat de rekeningen van de kinderen gekoppeld worden.

Ik heb ook een vriendin waarvan de ouders haar rekening ook onder hun eigen internetbankieren hebben. Zij merkt daar aan haar eigen rekening niets van, maar haar ouders kunnen alles zien.

Maar niet na je 18de verjaardag, toch?
Sogood, ik zou de bank bellen. Ookal heb je geen geheimen wbt geld voor je ouders, het is niet fijn dat ze alles kunnen zien.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  SoGood do 10 mei 2012 - 0:35

Rush schreef:

Nou dit dus. Hij zei dat ik dit moest regelen met mijn bank zodat hij hierover geen inzage meer had. Is veiliger. Net even geregeld dus. Very Happy
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Bericht  Rush do 10 mei 2012 - 0:35

2CKC2 schreef:
Rush schreef:

Maar niet na je 18de verjaardag, toch?
Ik denk dat het gewoon doorloopt totdat het kind of de ouder bij de bank aangeeft dat het anders moet. Zij is ook al bijna 23. Dode mus  394967
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  SoGood do 10 mei 2012 - 0:38

Ik ben bijna 30! (ok, ik overdrijf) Toch raar dat ik hier niks van weet dan? Ik woon al jaren niet meer bij mijn vader.. Kan ook nergens zien dat hij inzage heeft.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Bericht  Rush do 10 mei 2012 - 0:42

Ik vind het niet heel vreemd dat je er als kind niets van kan zien, vooral handig als kinderen niet met geld om kunnen gaan natuurlijk. Heb je er als ouders wat zicht op.

Maaruhm, ik vind het wel heel vreemd dat je vader er nooit iets over gezegd heeft. En waarom nu ineens wel?
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 0:51

Rush schreef:Ik vind het niet heel vreemd dat je er als kind niets van kan zien, vooral handig als kinderen niet met geld om kunnen gaan natuurlijk. Heb je er als ouders wat zicht op.

Maaruhm, ik vind het wel heel vreemd dat je vader er nooit iets over gezegd heeft. En waarom nu ineens wel?

Ja dat vind ik dan ook wel een beetje gek, het lijkt me niet dat hij er zelf ook nu pas achter is gekomen toch?

Gast
Gast

Bericht  Happinaz do 10 mei 2012 - 1:05

Zoey schreef:
Rush schreef:Ik vind het niet heel vreemd dat je er als kind niets van kan zien, vooral handig als kinderen niet met geld om kunnen gaan natuurlijk. Heb je er als ouders wat zicht op.

Ja dat vind ik dan ook wel een beetje gek, het lijkt me niet dat hij er zelf ook nu pas achter is gekomen toch?

Ik denk dat hij het helemaal niet als iets 'kwaads' ervaart anders was hij er niet zo open over geweest toch? Mijn vader zou ook kunnen bellen en zo'n opmerking maken en dat is dan waarschijnlijk vanuit een euforische trots dat ik het zo goed heb.
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 1:07

Oh nee maar ik bedoel ook helemaal niet dat hij het slecht bedoeld ofzo hoor, maar het is toch gek dat hij jarenlang niets zegt over het feit dat hij op Sogoods rekening mee kan kijken en nu uit het niets ineens wel. Vooral omdat hij nu ook zegt dat Sogood even naar de bank moet bellen om te regelen dat hij niet meer mee kan kijken..

Gast
Gast

Bericht  Happinaz do 10 mei 2012 - 1:09

Ja, dat is inderdaad wel wat gek. Ik zou dan bijna denken dat hij in al zijn onschuld dacht dat zij daar gewoon van op de hoogte was?!
Nou ja, problem solved want ze heeft de bank al gecontact, toch? Very Happy
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Bericht  SoGood do 10 mei 2012 - 1:11

Ik ken mijn vader, die is daar echt niet bewust mee bezig. Very Happy Hij kon ineens mee kijken toen hij de app van onze bank op zijn telefoon had geinstalleerd. En het is inmiddels geregeld. Als iemand met zijn rekening zou sjoemelen dan zouden ze ook aan mijn rekening kunnen komen dus het was wel van belang dat er iets aan gedaan werd.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Bericht  Blond do 10 mei 2012 - 1:41

Dat kon mijn vader ook tot 4 jaar geleden. Zei hij ineens: "Zo, jij hebt flink geld verdiend deze maand". Toen heb ik er acuut voor gezorgd dat hij er niet meer op kon kijken.

Hij kan trouwens nog steeds op de rekening van mn zusje kijken. Ik geloof niet dat ze dat weet Dode mus  253468018
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422

Bericht  litllejoy do 10 mei 2012 - 2:42

Zolang je niet zelf of de ouder aangeeft bij de bank, dat je dit niet langer wilt blijft dit zo staan..
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Bericht  Caribbeanlover do 10 mei 2012 - 3:08

Dode mus  253468018
Sogood schreef:Mijn vader belt me zojuist om me te felciteren met mijn bankrekening. Nu weet buiten mijn vriend niemand exact wat daarop staat dus ik dacht.. Hij heeft me een dikke schenking gegeven! Dode mus  281626781

Maar nee, blijkbaar hij al jaren inzage op mijn rekening.. Nooit geweten, nooit kunnen zien en al mijn bankzaken regel ik zelf.

Geen schenking dus. Dode mus  1270000679 Heel 'fijn' en ook een beetje vreemd dat ik hier dus helemaal niks van afwist, toch?

Wat raar zeg van je vader. Had hij wel gelijk mogen zeggen. Ik dacht dat je een dode mus had gevonden in je thuin ofzo. Dode mus  253468018

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 3:11

Nou vraag ik me meteen af of mijn ouders dat ook kunnen hahaha!

Gast
Gast

Bericht  Tiana do 10 mei 2012 - 3:13

Bij de Rabobank zijn de rekeningen van kinderen automatisch gekoppeld aan die van hun ouder(s). Mijn moeder kon dus alles zien en zelfs geld overstorten. Ik ben zelf naar de Rabobank gegaan om te zorgen dat dit niet meer kon :P.
Tiana
Tiana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3135
Punten : 3238

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud