Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dode na achtervolging op A2

+5
Jezzie
TukTuk
Spring
Jeanette
schuddebuikje
9 plaatsers

Ga naar beneden

Dode na achtervolging op A2  Empty Dode na achtervolging op A2

Bericht  schuddebuikje ma 24 okt 2011 - 6:10

ik las dit zondag en dacht : je zal zo maar aan je einde komen. dat is toch erg ?
ook voor de familie leden van het overleden slachoffer

Dode na achtervolging op A2

VINKEVEEN - Op de snelweg A2 (Utrecht-Amsterdam) is zaterdagochtend bij een achtervolging door de politie een man omgekomen. Een auto die op de vlucht was, botste bij Abcoude op een file die door de politie was gecreëerd. De inzittende van de achterste auto in de file, een 35-jarige man uit Maastricht, kwam daardoor om het leven. Een persoon in een andere wagen raakte lichtgewond. Dat meldde een woordvoerder van het Korps landelijke politiediensten (KLPD).
De bestuurder en bijrijder van de wagen die werd achtervolgd, zijn gewond naar het ziekenhuis gebracht. Ze zijn aangehouden. De bestuurder wordt onder meer verdacht van poging tot doodslag op politiemensen, dood door schuld en doodslag.
De achtervolging door het politiekorps Utrecht begon bij Vianen na een melding dat iemand na het tanken was weggereden zonder te betalen. Toen de politie een stopteken gaf, gingen de brandstofdieven er met hoge snelheid vandoor. Ze reden roekeloos en ramden drie keer een politiewagen voor ze in de file tot stilstand kwamen, aldus de politiewoordvoerder.
Het KLPD doet een onderzoek vanwege de objectiviteit, omdat het korps in Utrecht bij de aanrijdingen is betrokken. Onder meer wordt onderzocht of de 'protocollen' rond het creëren van een file goed zijn nageleefd.
De snelweg was in de richting van Amsterdam lange tijd afgesloten. Rond half 2 's middags was de weg weer vrij.

schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dode na achtervolging op A2  Empty Re: Dode na achtervolging op A2

Bericht  Jeanette ma 24 okt 2011 - 6:17

Ja, ik had dit gehoord inderdaad. Een dode omdat iemand weigert zijn benzinegeld te betalen en daardoor op hol slaat. Echt te ziek voor woorden!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Spring ma 24 okt 2011 - 6:19

Inderdaad! En dat voor een tank benzine... Bah. Vind het ook schandalig van de politie.
Ze hadden het kenteken kunnen noteren en later uitzoeken van wie de auto was.
Dit kan echt niet..

Er was net een politiesocioloog op tv die vertelde dat het vaker zo gedaan wordt. Dat de mensen een file ingejaagd worden. Maar ja, normaal gesproken gaat dit goed....
En nu dus niet. Vreselijk.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  TukTuk ma 24 okt 2011 - 6:32

Ja toen ik het las kreeg ik ook kippenvel.. Leuk joh, zo'n politie die een file creëert . Zet er dan een aantal lege politie auto's achter ofzo!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Gast ma 24 okt 2011 - 6:37

Belachelijk dat ze onschuldige automobilisten gebruiken als menselijk schild, voor een tankje benzine. Schaamteloos, daar zijn mensen nu hun vader, partner, broer, zoon, vriend door kwijt.

Gast
Gast

Bericht  Jezzie ma 24 okt 2011 - 7:09

Inderdaad, er worden gewoon onschuldige mensen voor gebruikt. Ik vind het echt heel erg dat dit gebeurd is. Vooral voor de nabestaanden van die man!
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Zora ma 24 okt 2011 - 8:36

Ik wind me normaal niet zo op over dit soort dingen, maar ik stond inderdaad zondag ook wel even met mijn oren te klapperen toen ik het hoorde op het nieuws. Ik vind het echt te gek voor woorden dat er zoveel materieel ingezet wordt voor een tankje benzine. Hoeveel geld en moeite kost dat wel niet, nog afgezien van de overlast die het veroorzaakt. En dat er nu een dode is gevallen.. zo ontzettend cru, echt achterlijk.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289

Bericht  Fayebella ma 24 okt 2011 - 11:16

Reva schreef:Belachelijk dat ze onschuldige automobilisten gebruiken als menselijk schild, voor een tankje benzine. Schaamteloos, daar zijn mensen nu hun vader, partner, broer, zoon, vriend door kwijt.

Helemaal mee eens.
En de politieagent die het zijn vrouw/ouders/kinderen moet gaan vertellen dan. Sorry maar door toedoen van mijn collega's, die een file hebben gecreëerd is uw man/zoon/vader overleden. Die automobilist heeft het natuurlijk wel veroorzaakt, maar zo'n maatregel voor tank benzine...
Fayebella
Fayebella
Prater
Prater

Aantal berichten : 863
Punten : 902

Bericht  Plien84 ma 24 okt 2011 - 19:18

Spring schreef:Inderdaad! En dat voor een tank benzine... Bah. Vind het ook schandalig van de politie.
Dit kan echt niet..

Er was net een politiesocioloog op tv die vertelde dat het vaker zo gedaan wordt. Dat de mensen een file ingejaagd worden. Maar ja, normaal gesproken gaat dit goed....

en je denkt dat iemand die tankt zonder te betalen dat altijd keurig met zijn eigen auto doet? Wat denk je van valse kentekenplaten, gestolen auto? die kans acht ik vrij aannemelijk

Plien84
Prater
Prater

Aantal berichten : 1230
Punten : 1496

Bericht  Zora ma 24 okt 2011 - 19:20

Plien84 schreef:
Spring schreef:Inderdaad! En dat voor een tank benzine... Bah. Vind het ook schandalig van de politie.
Dit kan echt niet..

en je denkt dat iemand die tankt zonder te betalen dat altijd keurig met zijn eigen auto doet? Wat denk je van valse kentekenplaten, gestolen auto? die kans acht ik vrij aannemelijk

Dan alsnog moet je dát gaan uitzoeken en niet zo'n grootscheepse achtervolging opzetten. Er werd niet gesproken over gestolen auto's of kentekenplaten trouwens...
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289

Bericht  Susan ma 24 okt 2011 - 19:24

Ik vind het ook wel een discutabele manier om mensen te pakken, máár het is natuurlijk wel in eerste instantie de schuld van de automobilisten die op de vlucht waren. Of die file nou was gecreëerd door de politie of er 'toevallig' stond, feit is dat zij dusdanig hard reden dat ze het leven van medeweggebruikers riskeerden. Voor een tankje gratis benzine.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Plien84 ma 24 okt 2011 - 19:25

Zora schreef:
Plien84 schreef:
Dit kan echt niet..

Dan alsnog moet je dát gaan uitzoeken en niet zo'n grootscheepse achtervolging opzetten. Er werd niet gesproken over gestolen auto's of kentekenplaten trouwens...

Ze zullen vast niet alle ins en outs vertellen. Ik snap jullie punt wel, maar oordeel niet te snel voor je het hele verhaal kent.

Het valt me op dat het nooit goed is wat de politie doet. Als ze een achtervolging staken dan zijn ze laffaards omdat ze niet in durven grijpen. Als het een keer mis gaat dan is het de schuld van de politie(de dader kiest er waarschijnlijk zelf bewust voor om er vol in te rijden) en al die keren dat de politie wel mooie aanhoudingen verricht dan hoor je de mensen niet.

Plien84
Prater
Prater

Aantal berichten : 1230
Punten : 1496

Bericht  TukTuk ma 24 okt 2011 - 21:05

Plien84 schreef:
Zora schreef:
Plien84 schreef:
Dit kan echt niet..

Ze zullen vast niet alle ins en outs vertellen. Ik snap jullie punt wel, maar oordeel niet te snel voor je het hele verhaal kent.

Het valt me op dat het nooit goed is wat de politie doet. Als ze een achtervolging staken dan zijn ze laffaards omdat ze niet in durven grijpen. Als het een keer mis gaat dan is het de schuld van de politie(de dader kiest er waarschijnlijk zelf bewust voor om er vol in te rijden) en al die keren dat de politie wel mooie aanhoudingen verricht dan hoor je de mensen niet.

Er is nogal een verschil tussen NIKS doen, en onschuldige mensen die zich nergens van bewust zijn er in mee trekken.. Zet dan gewoon 10 politie auto's neer, spijkermatten etc of zet een lege vrachtwagen of bus overdwars op de weg, maar laat een automobilist niet op een file inrijden waar onschuldige mensen nog in hun auto's zitten!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud