Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Boodschappenlijstjes voor een week..

+3
Kqip
truestar
heartsdale
7 plaatsers

Ga naar beneden

Boodschappenlijstjes voor een week.. Empty Boodschappenlijstjes voor een week..

Bericht  heartsdale wo 9 mei 2012 - 0:24

Ik zie verschillende topics over oa huishoudgeld.
Mijn vriend en ik hebben onze inkomsten en uitgaven op een rijtje gezet en nu willen we 100 euro per week besteden voor boodschappen.

Nu doe ik nog dagelijks boodschappen voor het avondeten en brood, maar dat willen we dus veranderen.
We zijn met twee personen en een kat, we eten altijd verse vis, vlees en groenten.

Waar doen jullie de boodschappen?
Hoeveel zijn jullie kwijt voor een week?

En wat haal je dan? Misschien foto's van de kassabon ofzo??
Het is puur voor inspiratie...

Oh ja en we roken ook allebei, best veel pakje per dag/2 dagen..
heartsdale
heartsdale
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 672
Registratiedatum : 08-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Boodschappenlijstjes voor een week.. Empty Re: Boodschappenlijstjes voor een week..

Bericht  Gast wo 9 mei 2012 - 0:29

Ik doe boodschappen bij de Albert Heijn. Een groot gedeelte haal ik van de Euroshopper, véél voordeliger en heel goed te eten/drinken/gebruiken. Ik geef iets teveel uit qua boodschappen nu, we halen om de week grote voorraad en zijn dan 100 euro kwijt, en ik haal los daarvan nog vaak vers brood/beleg/fruit/etc.

Afwasmiddel/tabletten/wasmiddel/schoonmaakspullen haal ik allemaal bij de HEMA smile

Gast
Gast

Boodschappenlijstjes voor een week.. Empty Re: Boodschappenlijstjes voor een week..

Bericht  heartsdale wo 9 mei 2012 - 0:30

Pippa schreef:Ik doe boodschappen bij de Albert Heijn. Een groot gedeelte haal ik van de Euroshopper, véél voordeliger en heel goed te eten/drinken/gebruiken. Ik geef iets teveel uit qua boodschappen nu, we halen om de week grote voorraad en zijn dan 100 euro kwijt, en ik haal los daarvan nog vaak vers brood/beleg/fruit/etc.

Afwasmiddel/tabletten/wasmiddel/schoonmaakspullen haal ik allemaal bij de HEMA Boodschappenlijstjes voor een week.. 561177

Is dat goedkoper bij de HEMA?
heartsdale
heartsdale
Prater
Prater

Bericht  Gast wo 9 mei 2012 - 0:31

Ik vind de meeste Euroshopper producten niet prettig daarvan en vind het voordeliger & goed bij de HEMA! Maar dat zal ook persoonlijk zijn. Koffie haal ik wel daar altijd, dat is 1 euro voor 20 pads.

Gast
Gast

Bericht  truestar wo 9 mei 2012 - 0:37

Pippa schreef:Ik vind de meeste Euroshopper producten niet prettig daarvan en vind het voordeliger & goed bij de HEMA! Maar dat zal ook persoonlijk zijn. Koffie haal ik wel daar altijd, dat is 1 euro voor 20 pads.

Ik zag dat het wasmiddel van de hema ook maar 2 euro!! is, dat vind ik persoonlijk echt heel erg goedkoop, weet jij of hij een beetje fijn is?
truestar
truestar
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 320
Punten : 442
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Kqip wo 9 mei 2012 - 1:02

truestar schreef:
Pippa schreef:Ik vind de meeste Euroshopper producten niet prettig daarvan en vind het voordeliger & goed bij de HEMA! Maar dat zal ook persoonlijk zijn. Koffie haal ik wel daar altijd, dat is 1 euro voor 20 pads.

Ik zag dat het wasmiddel van de hema ook maar 2 euro!! is, dat vind ik persoonlijk echt heel erg goedkoop, weet jij of hij een beetje fijn is?

Wasmiddel van de Hema hebben we hier 1x gebruikt, wilde het wel eens proberen na alle positieve ervaringen hier op het forum. Helaas kunnen wij er niet tegen...kregen er jeuk vak, maar het wast wel schoon en ruikt ook fris (kleurwasmiddel).
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Bericht  Rush wo 9 mei 2012 - 1:18

Ik heb waspoeder van de HEMA gekocht, maar ik vind Robijn qua geur fijner. Qua wassen heb ik geen verschil gemerkt.

Schoonmaakspullen, vaatwastabletten, wasmiddel en verzorging zoals deo en douchegel haal ik bij de OP=OP of Kruidvat in de aanbieding. Soms ga ik er ook voor naar de Action.

Wij besteden per week gemiddeld €50 aan boodschappen bij de Jumbo, 2 personen en 1 kat. Meestal heb ik 2 zaterdagen dat ik voorraad vlees en kattenvoer haal, dan ben ik meestal rond de €60 kwijt. De overige zaterdagen geef ik meestal € 30-€35 uit. Als ik €100 per week aan boodschappen uit zou geven, dan zou ik mezelf even op m`n hoofd krabben wat ik fout doe haha. Dat vind ik echt zonde, maar dat is ieder voor zich natuurlijk.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Rush wo 9 mei 2012 - 1:19

Oh, mijn vriend rookt en dat betaald hij lekker zelf. Wink
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  heartsdale wo 9 mei 2012 - 1:22

Rush schreef:Ik heb waspoeder van de HEMA gekocht, maar ik vind Robijn qua geur fijner. Qua wassen heb ik geen verschil gemerkt.

Schoonmaakspullen, vaatwastabletten, wasmiddel en verzorging zoals deo en douchegel haal ik bij de OP=OP of Kruidvat in de aanbieding. Soms ga ik er ook voor naar de Action.

Wij besteden per week gemiddeld €50 aan boodschappen bij de Jumbo, 2 personen en 1 kat. Meestal heb ik 2 zaterdagen dat ik voorraad vlees en kattenvoer haal, dan ben ik meestal rond de €60 kwijt. De overige zaterdagen geef ik meestal € 30-€35 uit. Als ik €100 per week aan boodschappen uit zou geven, dan zou ik mezelf even op m`n hoofd krabben wat ik fout doe haha. Dat vind ik echt zonde, maar dat is ieder voor zich natuurlijk.

Is dat veel voor 2 personen en een kat?
Ik weet het niet hoor, omdat we nu veel meer uitgeven door iedere dag naar de supermarkt te gaan.

Ik ben iedere dag tussen de 25 en 35 euro kwijt, met sigaretten brood en eten voor dezelfde dag.
heartsdale
heartsdale
Prater
Prater

Bericht  Rush wo 9 mei 2012 - 1:27

€100 per week puur en alleen aan boodschappen? Ja dat vind ik veel. Ik zou geen €400 tot €500 per maand kwijt willen zijn aan boodschappen.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Winegum wo 9 mei 2012 - 1:34

Ik denk dat je sowieso het roken even los moet zien van het eten. Want roken tikt al heel erg aan als jullie beiden een pakje per dag roken.

Maar het is over het algemeen wel voordeliger om maar 1 a 2 keer per week boodschappen te doen, omdat je anders veel meer extra dingen koopt die je niet nodig hebt. En veel invriezen uiteraard, zodat je tijdens aanbiedingen veel voorraad kan inslaan en niet elke dag het dure stukje vlees moet kopen waar je dan zin in heb.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gast wo 9 mei 2012 - 1:40

truestar schreef:

Ik gebruik hem al jaren inmiddels en ik vind hem super fijn smile

Gast
Gast

Bericht  Linda wo 9 mei 2012 - 1:59

Wij zijn ook ongeveer €100,- per week kwijt aan boodschappen, veel minder lukt nog niet echt. Wij eten iedere dag verse groente en veel biologisch, dat tikt wel aan.
We gaan nu wat vaker vegetarisch eten, dat scheelt veel. En ik maak vanaf nu lijstjes met wat we iedere dag eten 's avonds, dat voorkomt ook dat je teveel boodschappen doet.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  minoessepoes do 10 mei 2012 - 1:46

Soms doe ik 1 keer in de week boodschappen, maar meestal 2 keer omdat wij geen auto hebben en wel graag frisdrank drinken en ik krijg het simpelweg niet mee op de fiets. Vaker boodschappen doen is voor ons helemaal niet handig omdat de supermarkt niet heel dicht bij zit en ook niet op mijn weg naar huis uit het werk, na een lange dag werken heb ik geen zin meer om daar nog heen te moeten.

Ik maak altijd een lijstje en bepaald dan per dag wat we eten. Ik begin met kijken wat er nog in de koelkast ligt en zoek daar recepten bij (vaak via AH.nl) zodat ik nooit wat weg hoef te gooien. Ik probeer de volgorde dan op basis van houdbaarheid te maken en ik hou rekening met de dagen dat ik moet werken (en dus weinig tijd om te koken), ook wil ik dingen niet te lang in de diepvries laten zitten dus ik kijk ook altijd nog wat daar in zit en wat ik daar mee kan en dat eten we dan vaak aan het eind van de week.

Ik probeer elke week 1 dag een vegetarisch diner en 1 keer vis op tafel te zetten. Verder wissel ik veel af met brood, rijst, pasta, couscous, aardappels, mie, mihoen enz, kijk ik naar seizoensgroenten en fruit en vraag ik meestal ook nog waar mijn vriend zin in heeft, zo kom ik makkelijk tot een weekmenu.

Brood vriezen we in (meestal met het beleg er al op, maar dat heeft te maken met mijn vroege werktijden) en vleeswaren die ik over heb ook, zo blijft het vers, voor het weekend hebben we altijd afbakbroodjes, die zijn ook lang houdbaar. Aardappels koop ik af en toe een keer een zak van 5 kilo en daar doen we dan weer weken mee (bakken, poffen, frituren, aardappelsalade, ovenschotels, puree, aardappelschijfjes, rosti,van alles maak ik er van), dat blijft veel langer goed dan kant en klare zakjes krieltjes bijvoorbeeld. (en het is 1 keer sjouwen voor mij maar dan ben ik er ook weer voor weken vanaf).

Ik kook redelijk uitgebreid, voornamelijk vers (geen wereld gerecht of potgroenten bijvoorbeeld) en afwisselend en wij zijn zo'n 50 euro per week kwijt aan de boodschappen, inclusief af en toe bier en een fles wijn.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 5:01

Boodschappen doe ik overal en nergens. Meestal ga ik naar de Jumbo, maar net ben ik bij de AH geweest. Aldi/Lidl kom ik weinig, tenzij ik echt iets van hen nodig heb.

Vandaag heb ik boodschappen gedaan voor €17,30. Pistoletjes, chorizo, tomaten, mozzarella, kruidenboter, 4pack Cola Light in de bonus, bonensoep, mager gehakt in de bonus, champignons, nuggets, bbqsaus en pastasaus. En omdat ik wat had verkocht op marktplaats, een Viva.

Edit: Ik ben alleenstaand. En ik heb nu door hoe makkelijk invriezen is. Zoals de pastasaus doe ik, na het eten van één portie, de overige porties in zakjes voor de vriezer. De dag erna eet ik iets anders uit de vriezer en zo houd ik het wel afwisselend. Voorheen wilde ik twee dagen achter elkaar hetzelfde eten, maar dan had ik geen zin en kon ik het wegmieteren. Zonde van het geld. Nu kies ik er mss voor om de week later weer pasta met saus te eten, maar doe ik het niet, dan kan het de week erna. Een zak tagliatelle kan ik lang mee doen.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: