how2talk2kids
+3
Liadan
LeeuwLeeuw
mama van Mila
7 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: how2talk2kids
Bedankt voor de antwoorden. Ik had al kort even iets gelezen over how2talk2kids, maar zie vooral dus overeenkomsten met Gordon zoals gevoel van kind benoemen en niet straffen. Zijn er ook wel dingen die echt anders zijn als Gordon?
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10
Ik vind dat er zeker overeenkomsten zijn met Gordon, maar de Gordon methode is veel uitgebreider en meer uitgewerkt.
Gordon heeft het bijv. over je acceptatielijn, daar lees je bij How to Talk to Kids niets over terug.
How to talk to kids vertelt vooral hoe je dingen anders zou kunnen zeggen tegen je kinderen, gaat veel over gevoelens erkennen. Dit boek is geen methode maar meer een handleiding hoe je dingen zou kunnen aanpakken en zeggen.
Gordon is echt een methode en dus heel uitgewerkt met bijv. ik-boodschappen en hoe je die 'moet' brengen.
Gordon heeft het bijv. over je acceptatielijn, daar lees je bij How to Talk to Kids niets over terug.
How to talk to kids vertelt vooral hoe je dingen anders zou kunnen zeggen tegen je kinderen, gaat veel over gevoelens erkennen. Dit boek is geen methode maar meer een handleiding hoe je dingen zou kunnen aanpakken en zeggen.
Gordon is echt een methode en dus heel uitgewerkt met bijv. ik-boodschappen en hoe je die 'moet' brengen.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Bedankt voor je antwoord Liadan, ik ga denk ik dan maar op zoek naar een andere echte methode.
Caresses- Kletskop
How to talk to kids is idd een soort van 'praktijkhandleiding' met voorbeelden van situaties.
Ben je opzoek naar een hele andere soort methode of mag t wel in t straatje van de gordonmethode vallen?
Ben je opzoek naar een hele andere soort methode of mag t wel in t straatje van de gordonmethode vallen?
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Als je iets heel anders wilt, dan zou je Triple P kunnen doen.Caresses schreef:Bedankt voor je antwoord Liadan, ik ga denk ik dan maar op zoek naar een andere echte methode.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Ik wil het liefst verschillende, dat is het leukst/interessantst om te vergelijken.
@ Liadan Die heb ik al Zit nu te kijken naar de antroposofische opvoedingsmethode.
@ Liadan Die heb ik al Zit nu te kijken naar de antroposofische opvoedingsmethode.
Caresses- Kletskop
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: