Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Iemand verstand van wezengeld/verhoogde kinderbijslag?

Ga naar beneden

Iemand verstand van wezengeld/verhoogde kinderbijslag? Empty Iemand verstand van wezengeld/verhoogde kinderbijslag?

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 11:53

De beste vriend van mijn zusje, zijn moeder is afgelopen week overleden. Hij is 21, zijn zus is 28, en dan is er nog een tweeling van 11. De zus van 28 en die vriend van mijn zusje van 21 kennen hun vader niet. De vader van de tweeling zit in een verpleegtehuis en is in de 70 en ook ernstig ziek.

Ze zitten nu met een hoop praktische vragen...Zoals hoe het zit met wezengeld of eventuele verhoogde kinderbijslag? De oudste zus wil voogd worden van de kinderen, hoe kan dit geregeld worden? En komt ze daar uberhaupt wel voor in aanmerking?

Heeft iemand hier meer verstand van, of weet waar ze kunnen aankloppen? Zelf zien ze het even niet meer en mijn zusje en ik willen ze graag helpen...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand verstand van wezengeld/verhoogde kinderbijslag? Empty Re: Iemand verstand van wezengeld/verhoogde kinderbijslag?

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 12:03

Als je naar wezengeld wilt kijken, moet je zoeken naar halfwezengeld. Dit is 20% van het minimumloon (dacht ik zo). Dit geldt echter voor BEIDE kinderen. Het betekent dus niet dat als je twee kinderen hebt, je twee keer halfwezenuitkering krijgt.

Hoe het zit met het voogdijschap weet ik zo niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand verstand van wezengeld/verhoogde kinderbijslag? Empty Re: Iemand verstand van wezengeld/verhoogde kinderbijslag?

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 12:17

Dankjewel! Dat hielp al bij het zoeken via google!

Voogdijschap is blijkbaar of via testement geregeld, of verloopt via de rechtbank. Ook de kinderbescherming komt in beeld. Alleen nergens te vinden hoe lang zoiets duurt...Kans zit er in dat de kindertoeslag wordt stopgezet en pas kan worden aangevraagd als de nieuwe voogd benoemd is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand verstand van wezengeld/verhoogde kinderbijslag? Empty Re: Iemand verstand van wezengeld/verhoogde kinderbijslag?

Bericht  Bolleke zo 16 jan 2011 - 22:07

Ik zou contact opnemen met postbus 51, of met het juridisch loket, daar kom je denk ik eens tuk verder mee.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand verstand van wezengeld/verhoogde kinderbijslag? Empty Re: Iemand verstand van wezengeld/verhoogde kinderbijslag?

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 22:36

Ik zou ze aanraden om naar bijv de rechtswinkel te gaan. Naar mijn idee wordt je daar ook beter geholpen dan door postbus 51. In mijn stad is er een advocaten kantoor waar je elke ochtend zonder afspraak binnen kan lopen voor advies. Dat is zelfs nog beter dan de rechtswinkel omdat dit wel afgestudeerden zijn. Verder zullen hun idd ook zeggen dat ze een testament zullen op moeten gaan stellen bij de notaris.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand verstand van wezengeld/verhoogde kinderbijslag? Empty Re: Iemand verstand van wezengeld/verhoogde kinderbijslag?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum