Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zo moe....

+12
Annemie
sheila123
Supertalentje
miss22
Tania
maiadebij
Parisienne
Bolleke
Jazzlyn
SarahKey
Sweet33
Darius
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Zo moe.... Empty Zo moe....

Bericht  Gast wo 25 apr 2012 - 1:41

Onze dochter (19 maanden) slaapt ongeveer 1x per maand een nacht door. De overige nachten wordt ze minstens 2x huilend wakker. Waarom? We weten het niet!

Ze heeft in januari buisjes in haar oren gehad, dat leek even te helpen, maar inmiddels zijn we weer terug bij af. Ze houdt niet vanzelf weer op, je moet er echt naartoe en haar troosten, want anders huilt ze haar broer ook wakker.

Op dit moment lopen mijn man en ik allebei op ons tandvlees. We wisselen de "nachtdiensten" al af, maar ik merk gewoon dat we dit allebei niet heel lang meer trekken. Ik merk dat met name ik nu gewoon kwaad op haar word 's nachts en dat wil ik niet. Er is ook geen peil op te trekken wanneer ze wakker wordt: de ene keer is het om half 11 en om 4 uur, de andere keer om 1 uur, 3 uur en 5 uur en soms elk uur. Soms slaapt ze ook van 19.00 tot 04.30 en daarna niet meer. Ze is echt nog moe als ze wakker wordt, maar komt niet meer in slaap.

Overdag slaapt ze meestal nog 1x en dat gaat altijd prima, ze slaapt dan zonder huilen vaak wel 3 uur achter elkaar.

We hebben echt al van alles geprobeerd: troosten, laten huilen, een nachtlampje, speelgoed in haar bed, tussen ons in leggen, een fles midden in de nacht geven, haar 's avonds nog wakker maken voor een fles, een paracetamolletje (wie weet had ze pijn ergens, maar dat is het dus niet...), haar bedje op een andere plek, met slaapzak slapen, zonder slaapzak slapen, strak instoppen, juist geen deken, geen melkproducten meer geven (als baby had ze kma). En nu weet ik het eigenlijk niet zo heel goed meer.

Is er hier iemand met nog een tip die we kunnen proberen? Iemand met ervaring hiermee?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Zo moe.... Empty Re: Zo moe....

Bericht  Darius wo 25 apr 2012 - 2:00

Jullie zijn neem ik aan al bij de kinderarts? Anders misschien een osteopaat? Melatonine? Al vind ik dat laatste nu opeens 'mode' op het forum geloof ik, haha!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Sweet33 wo 25 apr 2012 - 2:08

Wij kampen met exact hetzelfde probleem. Alleen mijn dochter is wat jonger, bijna een jaar. Ik kan je niet echt advies geven, hier werkt een fles melk wel. Dus die geven we dan vaak, om een hoop sores in de nacht te voorkomen. De tip die ik laatst biij het cb kreeg ,was een week lang laten huilen, en dan schenen ze het niet meer te doen. Maar goed, ik kan mezelf er niet toezetten....
Sweet33
Sweet33
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 124
Punten : 197
Registratiedatum : 18-12-11

Bericht  Gast wo 25 apr 2012 - 2:27

Wij hebben dit ook heel lang gehad (volgens mij bekend bij jou) en op een gegeven moment was het ineens over. Ware het niet dat Jens net 3 was en Tygo dus 5,5 jaar. Maar toch, ineens was het over. Ik hoop dat het bij jullie snel over is want inderdaad, je gaat eraan onderdoor. Sterkte....

Gast
Gast

Bericht  SarahKey wo 25 apr 2012 - 2:32

Oh wat erg als je kleintje zo huilt en je hebt al zoveel geprobeerd.

Is een nachtje slapen ergens geen optie? Kun je iig even bijtanken zodat je er weer even tegen kunt.
In badje gaan voor het slapen?
Proberen haar 's middags minder te laten slapen zodat ze wat moeier is 's avonds?
Droomt ze misschien eng of ziet ze 'geesten'? Kunnen ze ook wakker van worden.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Jazzlyn wo 25 apr 2012 - 2:55

Helaas hier hetzelfde. Hij is al 2.... Vannacht is hij van 10 tot 2 wakker geweest. Ik maar bij hem gaan liggen.. Om 2 uur moest de baby een fles en daarna begon hij weer.. Om 5 uur wilde de baby steeds de speen en om 6 uur was hij klaar wakker en baby weer fles. Hoe is de dagen soms overleef..? Geen idee. en dit was van de baby nog 1 van de betere nachten.

Veel sterkte!
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Bericht  Bolleke wo 25 apr 2012 - 3:22

Hier hetzelfde, 2x per nacht wakker was nog weing, dan had ik een goede nacht. Ik herken je frustratie.. Maar tips heb ik helaas niet.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Parisienne wo 25 apr 2012 - 3:32

Ik herken het helaas maar al te goed. N. is 20 maanden en wordt ook nog geregeld wakker 's nachts. Ik ben haar slaapgedrag gaan 'observeren' en bijhouden. Bij haar was er ook geen pijl op te trekken, er zat geen regelmaat in. Op een gegeven moment heb je alle mogelijke oorzaken uitgesloten, maar ondertussen weet je nog steeds niet waardoor het nou komt. Heel frustrerend en vermoeiend inderdaad!

Bij N. was het zo dat ze 's avonds en 's nachts zo ontzettend moeilijk in slaap kwam. Als ze 's nachts wakker werd en ging roepen/huilen ging ik gelijk naar haar toe, even troosten, zeggen dat ze weer verder moet slapen, speen, kus en weer weggaan. Ze ligt dan vaak drie kwartier lang te draaien, met speentjes te spelen, te zuchten, etc. Ze weet dus dat ze moet slapen, alleen ze komt niet in slaap. Ik geef haar dan ook groot gelijk dat ze na drie kwartier opgeeft en gaat huilen. Daarna duurt het uren voordat ik haar weer in slaap krijg. Niks helpt op dat moment, ze kan gewoon niet in slaap komen ondanks haar moeheid. Je probeert alles, echt alles, maar niks helpt. Elke avond weer wat anders proberen, dan weer juist avonden lang hetzelfde aanhouden.. niks helpt. Zelf bij ons in bed slapen niet.. anders had dat een oplossing geweest. Is dat bij jullie ook niet zo?

Uiteindelijk zijn we na overleg met de kinderarts gestart met melatonine. Waarschijnlijk maakt N. niet genoeg melatonine aan om rustig in slaap te komen en om een nacht lang in slaap te blijven. Ze krijgt inmiddels 5 mg per dag. Ze gaat nu wat rustiger slapen en wordt minder wakker. Het gaat hier langzaam steeds beter *klopt af*. Ik merk dat ze drie kwartier na inname (ze krijgt het rond 18.15 uur) moe wordt en ook graag naar bed wil. Het geeft haar dan rust in haar hoofd, het helpt haar om zonder allerlei drukke gedachten en indrukken in slaap te vallen, waardoor ze 's nachts ook rustiger in slaap valt als ze even wakker wordt.

Ik wil je dit absoluut niet 'aansmeren', want als het zonder hulp van melatonine (wat overigens geen medicijn is maar een lichaamseigen stof) lukt is dat natuurlijk veel fijner. Ik wil dus niet gelijk zeggen dat je dit moet gaan proberen, maar misschien wel een idee om te bespreken bij de kinderarts?
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Parisienne wo 25 apr 2012 - 3:36

Darius schreef:Jullie zijn neem ik aan al bij de kinderarts? Anders misschien een osteopaat? Melatonine? Al vind ik dat laatste nu opeens 'mode' op het forum geloof ik, haha!
Haha, kom ik weer met mijn melatonine-verhaal. Ben de 'trendsetter' volgens mij! Razz

Als er iets is wat ik niet wil is het wel dat melatonine 'mode' wordt, maarja.. mijn ervaring ermee wil ik toch graag delen.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Bericht  maiadebij wo 25 apr 2012 - 3:45

J.ennah is ook elke nacht minimaal 2 á 3 keer wakker. Ik krijg haar alleen weer in slaap met een voeding waarna ik haar weer in haar bed leg. Het is inderdaad zwaar. Van de week was N.adeem ook 2x erg vroeg en dan merk ik echt dat ik op ben.
Ik ben niet voor laten huilen, lijkt me echt verschrikkelijk. Om welke reden ze ook wakker wordt (honger, dromen, mamahonger) ze heeft me gewoon nodig.

Ik las laatst dat je in je slaap fases doorgaat. Na de rem-slaap wordt je of wakker of slaap je verder om de fases opnieuw door te gaan. Ik vermoed dat ze wakker wordt tussen deze fases door en zelf de slaap niet meer vat. Ik probeer haar nu steeds wakker in bed te leggen (ik voedde haar altijd in slaap) om haar te leren zelf de slaap te (her-)vatten. Of het werkt, geen idee. Ik laat haar ook dan niet huilen, maar probeer steeds meer afstand te nemen. De ene avond gaat het als een trein, de volgende avond ben ik 2 uur bezig. Dus mocht dit helpen, dan laat ik het je nog wel even weten ;-)

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast wo 25 apr 2012 - 4:41

hoe lang leken de buisjes te helpen, zijn ze er in de tussentijd niet toevallig uit gevallen?

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 25 apr 2012 - 6:45

Herkenbaar. Heel slopend inderdaad. Ik heb alleen de melatonine time released tip. Dat maakt dat onze zoon ipv 6 keer 1/2 keer per nacht wakker wordt.

Gast
Gast

Bericht  Sweet33 wo 25 apr 2012 - 7:05

Maar stel nou dat inderdaad je kind tussen die slaapfases niet vanzelf in slaap valt. Hoe kun je zoiets dan toch aanleren? Want misschien heeft onze dochter hier dan ook wel last van. Ik hoor graag ervaringen!!Very Happy
Sweet33
Sweet33
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 124
Punten : 197
Registratiedatum : 18-12-11

Bericht  Tania wo 25 apr 2012 - 7:12

Je zou bijna denken dat het gewoon normaal is en er helemaal geen oorzaak voor hoeft te zijn met al die slecht slapende kindjes op het forum.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  miss22 wo 25 apr 2012 - 7:23

Hier hebben wij het probleem ook gehad,

ruim 16 maanden lang werd meneertje elke nacht een aantal keren wakker zonder oorzaak.

Nu sinds de laatste weken is het zo van de 1 op andere nacht veranderd, meneertje is sávonds nog 1 keer wakker en slaapt op de dagen dat wij er niet op tijd uit moeten tot half 9 9 uur de volgende ochtend door
miss22
miss22
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 299
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Supertalentje wo 25 apr 2012 - 7:29

Ik zou echt niet weten wat je nog meer kunt proberen. Als korte termijn oplossing om er iig voor te zorgen dat je wat meer tandvlees overhoudt is uit logeren doen. Mijn zoon is ook vaak wakker snachts, dus hij gaat 1 keer per week uit logeren en ongeveer 1 keer per maand blijft mijn zusje logeren, ze vindt het reuzeleuk om snachts voor 'baby' te zorgen Wink

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  sheila123 wo 25 apr 2012 - 7:31

Pfff wat vermoeiend he! Voor mij is het ook heel herkenbaar! Onze oudste heeft dit tot 2,5 jaar gehad. Nu gaat het een stuk beter. Hier was het pure onrust naar wat ik denk,wij wisten ons geen raad meer en hebben ook van aan gedaan maar niks hielp....nu slaapt haar zusje bij haar op de kamer en gaat het een stuk beter als voorheen. Mss dat ze toch dat beschermde gevoel nodig had (iemand om haar heen)

Ze is nog steeds geen doorslaper maar we zijn op de goede weg nu ze ouder word..ik gebruik geen melatonine maar gebruik wel Kindival (homeopatisch)

Mijn jongste dochter krijgt het ook want ook zij is een onrustige slaper al doet zij het stukken beter als haar zus op die leeftijd....ach hier heb ik het idee dat het gewoon een beetje bij mijn kindjes hoort...het zal vanzelf wel beter gaan denk ik dan. Maar ik weet hoe slopend het is. Ik loop al bijna 3 jaar met wallen tot aan mijn knieen.... Twisted Evil Maar mss is Kindival wel een goede oplossing voor jullie,succes ermee!!
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Bericht  Gast wo 25 apr 2012 - 8:44

Tania schreef:Je zou bijna denken dat het gewoon normaal is en er helemaal geen oorzaak voor hoeft te zijn met al die slecht slapende kindjes op het forum.

Nou, 6 keer wakker per nacht is niet écht normaal hoor op 3 jarige leeftijd als ik even voor mezelf mag spreken.

Gast
Gast

Bericht  Annemie wo 25 apr 2012 - 9:15

Kan het ook niet zijn dat ze 's nachts "dingen" ziet. Een kennis van mij heeft een tweeling waarvan er 1 constants 's nachts wakker werd en maar huilen en dan weer ff slapen en dan weer wakker, ze kon toen nog niet praten, dus ze kon niet vertellen wat er was. Nu blijkt dus dat ze 's nachts vooral als het donker is mensen ziet.. (geesten) ,want toen ze kon praten begon ze dat te vertellen, ook als ze ergens anders slaapt, ziet ze dingen. Ze zijn nu met haar in therapie, verder weet ik het fijne er ook niet van.. maarja het kan dus van alles zijn.

Het lijkt me idd wel ontzettend vermoeiend en snap dat je dan 's nacht weleens boos word, terwijl je dat eigenlijk niet wilt. Hopelijk komt het snel goed. Sterkte.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Parisienne wo 25 apr 2012 - 9:42

Jolicious schreef:
Tania schreef:Je zou bijna denken dat het gewoon normaal is en er helemaal geen oorzaak voor hoeft te zijn met al die slecht slapende kindjes op het forum.

Nou, 6 keer wakker per nacht is niet écht normaal hoor op 3 jarige leeftijd als ik even voor mezelf mag spreken.
Je zou het haast gaan denken, maar vanaf een bepaalde leeftijd is zo vaak per nacht wakker worden inderdaad niet meer normaal. Normaal is als ze af en toe wakker worden voor een speentje of gewoon even voor een bevestiging dat je er nog bent. Na een knuffel en wat geruststellende woorden weer in slaap vallen, tsja.. dat hebben kinderen soms even nodig. Midden in de nacht urenlang bezig zijn met een kind om hem/haar weer in slaap te krijgen, ondanks hun moeheid, 'hoort' nu echt niet meer.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Bericht  Twellie wo 25 apr 2012 - 9:59

Pfoe, kan me voorstellen dat je helemaal op bent.

Mijn oudste dochter heeft wel eens wat periodes gehad dat ze slecht sliep. Wat hier hielp: slaapritueel helemaal omgooien. Bijvoorbeeld: mijn broer die haar ineens naar bed bracht, bedje op een andere kamer zetten, enzovoorts. Gewoon iets totaal onverwachts bedenken waarmee hij in een klap uit de sleur / gewoonte van slecht slapen komt (hopelijk).

Laatst sliep ze ook weer een paar weken slecht en ze kon niet echt aangeven waarom dat nou zo was. Toen heb ik er een ander nachtlampje in de vorm van een koe neergezet en heb ik haar heel overtuigd verteld dat dat lampje er voor ging zorgen dat ze weer rustig kon slapen. Verder geen uitleg gegeven waarom, alleen zeer beslist gezegd dat de koe nu bij haar was op de kamer en dat het slecht slapen daardoor verleden tijd zou zijn. Vanaf die nacht was er niets meer aan de hand.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  chipa wo 25 apr 2012 - 17:56

Naar een chiropractor gaan! Als je wilt pm ik je ons verhaal maar is even niet handig vanaf mn telefoon
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665

Bericht  liesje wo 25 apr 2012 - 22:58

wat vervelend meid,

ik kan er ook over meepraten maar gelukkig slaapt onze dochter de laatste tijd weer iets beterder. verdere tips als die andere meiden hebben gezegd heb ik niet. onze dochter word ook huilend wakker. wij denken dat ze een hoop droomt misschien nare dingen. konden ze maar praten zou een stuk makkelijker zijn

gr liesje
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366

Bericht  Gast za 28 apr 2012 - 7:48

Bedankt voor alle reacties!

We hebben haar gisteren Sleepzz Junior gegeven een uur voor ze naar bed ging en afgelopen nacht hoefden we er maar 1x uit en was ze binnen een paar minuten stil.
Misschien toeval, maar het was wel even fijn in ieder geval!

Gast
Gast

Bericht  Gast za 28 apr 2012 - 8:15

Ik heb zoiets ook een keertje gehoord bij een kindje die een gluten intolerantie bleek te hebben...

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

Permissies van dit forum: