Verhuizen en meterstand
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Verhuizen en meterstand
Ik heb een vraagje over het doorgeven van de meterstand.. Ik dacht dat ik de juiste datum doorgegeven had aan Essent van de sleuteloverdracht van het oude huis, alleen blijkbaar heb ik me een week vergist. Ik krijg vandaag namelijk de mail dat ik de meterstanden moet doorgeven van mijn oude adres, en dit binnen 5 dagen (na de sleuteloverdracht). Essent gaat er dus vanuit dat de sleuteloverdracht vandaag is.. Echter is deze 2 mei, volgende week dus.
Kan het kwaad als ik nu al de meterstand doorgeef? Of moet ik gaan bellen en kijken of ze die verhuisdatum nog kunnen wijzigen?
Het huis blijft als het goed is leeg nadat wij vertrokken zijn, maar ik weet niet in hoeverre onze doorgegeven meterstand gecontroleerd wordt met eventueel de opgenomen meterstand van 2 mei, ik neem tenminste aan dat A.dhoc ook de meterstanden noteert tijdens de sleuteloverdracht?
Kan het kwaad als ik nu al de meterstand doorgeef? Of moet ik gaan bellen en kijken of ze die verhuisdatum nog kunnen wijzigen?
Het huis blijft als het goed is leeg nadat wij vertrokken zijn, maar ik weet niet in hoeverre onze doorgegeven meterstand gecontroleerd wordt met eventueel de opgenomen meterstand van 2 mei, ik neem tenminste aan dat A.dhoc ook de meterstanden noteert tijdens de sleuteloverdracht?
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Verhuizen en meterstand
Kan het niet zo zijn dat Essent je vandaag een mailtje heeft gestuurd met de vraag of je 5 dagen na de sleuteloverdracht de meterstanden wilt doorgeven?
Dan hebben zij niet de verkeerde datum, maar sturen ze je gewoon ruim van te voren een mail.
En anders zou ik even bellen dat de overdracht volgende week is, en je dus volgende week de meterstanden door geeft.
Dan hebben zij niet de verkeerde datum, maar sturen ze je gewoon ruim van te voren een mail.
En anders zou ik even bellen dat de overdracht volgende week is, en je dus volgende week de meterstanden door geeft.
Carra- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10
Denk het niet want voor de meterstand van het nieuwe huis kreeg ik dezelfde mail op de dag van de sleuteloverdracht, dus ga er van uit dat ze dan nu ook vandaag voor de sleuteloverdracht aanhouden. Ga ze morgen wel even bellen, ben nu in Belgie dus bellen gaat niet:)
TukTuk- Ratel
AngelNyn schreef:Ik heb een vraagje over het doorgeven van de meterstand.. Ik dacht dat ik de juiste datum doorgegeven had aan Essent van de sleuteloverdracht van het oude huis, alleen blijkbaar heb ik me een week vergist. Ik krijg vandaag namelijk de mail dat ik de meterstanden moet doorgeven van mijn oude adres, en dit binnen 5 dagen (na de sleuteloverdracht). Essent gaat er dus vanuit dat de sleuteloverdracht vandaag is.. Echter is deze 2 mei, volgende week dus.
Hoi,
Ik werk bij Essent (en ook nog op de verhuislijn ).
De verhuisdatum is niet meer aan te passen.
Als de einddatum vandaag is willen ze graag dat je binnen 5 dagen de standen doorgeeft. Je hebt 2 optie.
1 je geeft standen van vandaag/morgen ofzo door. Het is toch al afgemeld en aanmelden heeft voor zo'n hele korte periode geen zin meer.
2 je geeft standen van over 5 dagen door, dan is het stukje verbruik wat je nu nog hebt meegerekend en komt er gewoon een eindafrekening binnen 6 weken.
Heb je hier wat aan?
Angel- Fluisteraar
- Aantal berichten : 36
Punten : 136
Bedankt voor je reactie! Als ik nu al de standen doorgeef, krijg ik dan ook over 6 weken gewoon een eind afrekening? We verhuizen zaterdag, dus zullen daarna bijna tot niks meer verbruiken denk ik.
TukTuk- Ratel
AngelNyn schreef:Bedankt voor je reactie! Als ik nu al de standen doorgeef, krijg ik dan ook over 6 weken gewoon een eind afrekening? We verhuizen zaterdag, dus zullen daarna bijna tot niks meer verbruiken denk ik.
Ja hoor geen probleem. Officieel zijn jullie verantwoordelijk tot de datum van sleuteloverdracht. Maar het is teveel gedoe om weer aangemeld te moeten worden.
Dus gewoon standen doorgeven en dan wachten op de eindafrekeningen.
Angel- Fluisteraar
Heel erg bedankt voor je reactie! Snap ook niet waar het mis is gegaan, voor het water is het wel goed gegaan, tenminste, vandaag ook wel alvast de meterstand kaart binnen gekregen, maar kan wel terug vinden dat ik 2 mei als verhuisdatum door gegeven heb. Kan bij Essent nergens terug vinden welke datum ik opgegeven heb.
Of sturen jullie die mailtjes ook op voorhand al? Of echt alleen op de datum dat is opgegeven als datum van de sleuteloverdracht / verhuizing?
Of sturen jullie die mailtjes ook op voorhand al? Of echt alleen op de datum dat is opgegeven als datum van de sleuteloverdracht / verhuizing?
TukTuk- Ratel
AngelNyn schreef:Heel erg bedankt voor je reactie! Snap ook niet waar het mis is gegaan, voor het water is het wel goed gegaan, tenminste, vandaag ook wel alvast de meterstand kaart binnen gekregen, maar kan wel terug vinden dat ik 2 mei als verhuisdatum door gegeven heb. Kan bij Essent nergens terug vinden welke datum ik opgegeven heb.
Tegenwoordig sturen we een bevestiging per mail met daarin de data en dergelijke.
Verder komt de meterstandenkaart plusminus een week van te voren. Dus het kan heel goed zo zijn dat de einddatum bij "ons" wel op 2 mei staat.
Angel- Fluisteraar
Ik heb alleen een mailtje gekregen met de bevestiging van het doorgeven van de verhuizing, maar daarin staan geen data vermeld helaas. Ik bel morgen wel voor de zekerheid, wil ook niet te vroeg de gegevens doorgeven, maar ook niet het risico lopen dat de eindstanden geschat worden.
Bedankt in ieder geval voor je reacties!
TukTuk- Ratel
AngelNyn schreef:Ik heb alleen een mailtje gekregen met de bevestiging van het doorgeven van de verhuizing, maar daarin staan geen data vermeld helaas. Ik bel morgen wel voor de zekerheid, wil ook niet te vroeg de gegevens doorgeven, maar ook niet het risico lopen dat de eindstanden geschat worden.
Is goed hoor. Misschien krijg je mij wel aan de lijn .
Angel- Fluisteraar
Soortgelijke onderwerpen
» meterstand opmeten: Enkele meter of dubbele meter?
» Verhuizen!
» Ik ga verhuizen!
» Ik ga verhuizen
» Verhuizen - hoe lang van te voren inpakken?
» Verhuizen!
» Ik ga verhuizen!
» Ik ga verhuizen
» Verhuizen - hoe lang van te voren inpakken?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: