Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

wie kan mij helpen?? foto's kwijt maar toch niet (windows)

5 plaatsers

Ga naar beneden

wie kan mij helpen?? foto's kwijt maar toch niet (windows) Empty wie kan mij helpen?? foto's kwijt maar toch niet (windows)

Bericht  Teddyaapje di 24 apr 2012 - 7:59

Wij hebben een probleempje...

We zijn zo'n 80 digitale foto's kwijt, ze staan niet meer (zichtbaar) in de map waar we ze in hebben gezet en ze zijn ook nergens anders te bekennen. Toen ik via de hema een foto album ging maken zag ik ze wel staan en heb ik ze ook gewoon kunnen gebruiken.

Vind t echt zo vreemd!

Is er hier iemand die er verstand van heeft hoe ik die foto's weer zichtbaar in die map terug krijg? Ik ben allang blij dat ik er een aantal in het foto album heb kunnen gebruiken (waren echt leuke foto's bij) maar zou ze graag allemaal digitaal terug hebben. Op de camera waarmee ze gemaakt zijn staan ze ook helaas niet meer op.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wie kan mij helpen?? foto's kwijt maar toch niet (windows) Empty Re: wie kan mij helpen?? foto's kwijt maar toch niet (windows)

Bericht  Monte di 24 apr 2012 - 8:09

Als je op rechtermuisknop en dan eigenschappen klikt, staat daar een hokje met verborgen. Als daar een vinkje staat moet je dat uitzetten. Kan dit het zijn?

Of klik eens op rechtermuisknop en dan vernieuwen.

Laatst aangepast door Monte op di 24 apr 2012 - 8:10; in totaal 1 keer bewerkt
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10

wie kan mij helpen?? foto's kwijt maar toch niet (windows) Empty Re: wie kan mij helpen?? foto's kwijt maar toch niet (windows)

Bericht  Caresses di 24 apr 2012 - 8:10

Zou je rechter muis klik doen en dan in Windows verkenner de naam van één van de foto's neerzetten en kijken of hij hem zo kan vinden?

Anders opnieuw de Hema software openen en dan hoe je vorige x bij de foto's kon, nu alle foto's selecteren (CTRL knop tegelijk met de A knop indrukken) vervolgens CTRL tegelijk met de C knop en dan vervolgens naar een mapje gaan op je pc waar je de foto's wil hebben en dan op CTRL en tegelijk de V knop indrukken.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Teddyaapje di 24 apr 2012 - 8:18

@ Monte, daar heb ik al naar gekeken, vinkje staat niet aangekruisd en vernieuwen idd ook geprobeerd. Toch bedankt voor het meedenken!

@ Caresess: Zoeken naar die foto's hadden we al gedaan, ook zonder resultaat. Denk je dat ik die foto's gewoon kan knippen en plakken vanuit de hema software? Zal t eens proberen...
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  TukTuk di 24 apr 2012 - 8:19

Staan ze ook niet in de prullenbak?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Teddyaapje di 24 apr 2012 - 8:23

Nowp, knippen en plakken lukt niet vanuit de hema.

Ze staan ook niet in de prullenbak. Vanuit de hema software staan ze gewoon in de map waarin we ze gezet hadden. Vind t echt zó vreemd!

We waren onze vakantie foto's ook allemaal kwijt...ofja, de foto's die we verticaal gedraaid hadden. Hier waren we meteen achter gekomen en die heeft mijn vriend via een of ander gedownload programma weer terug gevonden. Lag aan de virusscanner. De foto's die we nu nog kwijt zijn zijn ook allemaal gedraaide foto's, maar die zijn niet meer terug te vinden met dat programma omdat die al langer kwijt zijn (kwamen we te laat achter).
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  Monte di 24 apr 2012 - 8:33

Misschien heb je hier wat aan:
http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=69945
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Bericht  Teddyaapje di 24 apr 2012 - 9:05

@ monte, die lijkt idd hetzelfde probleem te hebben gehad als ons....ik wil het ook proberen maar vraag me even (vast heel dom) af wat 'verkenner' is in onderstaande tekst:

Ga in de verkenner eens naar het menu "Extra", kies daar voor "mapopties" en vervolgens het tabblad "Weergave".

Bijna onderin de lijst zie je nu de optie: "Verborgen bestanden en mappen", selecteer hier de optie "Verborgen bestanden, mappen en stations weergeven".

Klik nu op OK, en zoek de map met de verdwenen bestanden weer op. Eventueel verversen. Als de bestanden inderdaad het attribuut verborgen hebben gekregen, dan moeten ze nu zichtbaar zijn.

Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  Filoria di 24 apr 2012 - 9:14

Wat voor Windows heb je? Sinds Windows Vista bestaat de verkenner niet echt meer, dus ook niet dat menuutje waar je het over hebt.

Maar vroeger was dat een veelgebruikt programma om te zoeken naar dingen op je computer.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Teddyaapje di 24 apr 2012 - 9:22

We hebben windows 7.0

Mocht er geen verkenner meer zijn in deze windows...is er dan iets anders voor in de plaats gekomen? Ik heb echt het gevoel de foto's bijna terug te hebben....duimduimduim
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  Filoria di 24 apr 2012 - 9:27

Ik heb ook windows 7. Je hebt dan echt geen verkenner meer. Verkenner zit een soort van ingebouwd in de mappen op je computer.

Als je de map waar de foto's in staan opent en je klikt in de map op de rechtermuisknop, kun je 'eigenschappen' selecteren en dan 'verborgen'. Das de enige manier om er te komen ben ik bang.

Verschijnen de bestanden ook als je ze bijvoorbeeld probeert toe te voegen als bijlage in een e-mail? Dan zou je ze naar jezelf kunnen e-mailen.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Bericht  Teddyaapje di 24 apr 2012 - 9:27

JJJAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHH ik heb ze!!!! Ik ben zoooo blij! Was gewoon zenuwachtig toen ik die dingen aanvinkte haha.

Wedden dan mijn vriend t yesforum nooit meer als nutteloos zal bestempelen!

Super bedankt!!!!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  Teddyaapje di 24 apr 2012 - 9:28

Filoria schreef:Ik heb ook windows 7. Je hebt dan echt geen verkenner meer. Verkenner zit een soort van ingebouwd in de mappen op je computer.

Als je de map waar de foto's in staan opent en je klikt in de map op de rechtermuisknop, kun je 'eigenschappen' selecteren en dan 'verborgen'. Das de enige manier om er te komen ben ik bang.

Verschijnen de bestanden ook als je ze bijvoorbeeld probeert toe te voegen als bijlage in een e-mail? Dan zou je ze naar jezelf kunnen e-mailen.

Ik heb naar de verkenner gezocht in het zoekbalkje bij programma's en toen kwam ik gewoon bij bibliotheken terecht en daar kon ik die stappen doen zoals beschreven in dat ene stukje!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  Monte di 24 apr 2012 - 9:30

Hier staat waar je moet zoeken bij windows 7.0
http://www.websonic.nl/pctips/windows7/verborgenbestandenweergeven.php

Hopelijk krijg je ze weer terug!
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Bericht  Monte di 24 apr 2012 - 9:31

cheers Super fijn zeg! En zeg maar tegen je vriend dat we erg nuttig zijn op het yes forum Razz Very Happy

Laatst aangepast door Monte op di 24 apr 2012 - 9:32; in totaal 1 keer bewerkt
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Bericht  Filoria di 24 apr 2012 - 9:32

Wat fijn!
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: