Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

NAV Castratie oid bij pedo's en kindermoordernaars?

+9
Darius
Twellie
LMCurious
MissD
Linda
Jade
Rovine
loesje
Rush
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

NAV Castratie oid bij pedo's en kindermoordernaars? Empty NAV Castratie oid bij pedo's en kindermoordernaars?

Bericht  Gast do 19 apr 2012 - 22:17

Net las ik dat artikel in de Telegraaf. Zo'n meisje mag toch nooit geen kinderen meer krijgen.

Hetzelfde met zo'n Robert M, hij is een monsterpedo, zo'n man zou toch niet meer z'n zaakje moeten kunnen gebruiken voor dit soort erge activiteiten. Ook het idee dat zo'n man met zo'n zieke geest ooit nog vrijkomt.

Of die tandartsassistente die die kindjes vermoordde en op zolder verstopte. Gadver, wat moet er nou met zo'n dame gebeuren. Ze kan ooit gewoon weer kinderen krijgen.

Zouden dit soort zieke gevallen ook beter kunnen worden?

Hoe kijk jij tegen dit soort zaken aan?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Castratie oid bij pedo's en kindermoordernaars? Empty Re: NAV Castratie oid bij pedo's en kindermoordernaars?

Bericht  Rush do 19 apr 2012 - 22:20

Shoesdontlie schreef:

Of die tandartsassistente die die kindjes vermoordde en op zolder verstopte. Gadver, wat moet er nou met zo'n dame gebeuren. Ze kan ooit gewoon weer kinderen krijgen.
Moet ze eerst wel een vent vinden die haar nog wil. NAV Castratie oid bij pedo's en kindermoordernaars? 394967
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

NAV Castratie oid bij pedo's en kindermoordernaars? Empty Re: NAV Castratie oid bij pedo's en kindermoordernaars?

Bericht  Gast do 19 apr 2012 - 22:20

Rush schreef:
Shoesdontlie schreef:

Moet ze eerst wel een vent vinden die haar nog wil. NAV Castratie oid bij pedo's en kindermoordernaars? 394967

Ach, er zit geen gebruiksaanwijzing bij Very Happy.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 19 apr 2012 - 22:22

Ik ben voor.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 19 apr 2012 - 22:22

Ach, ik vind dit ook weer zo'n extreme stelling. Deze mensen moeten absoluut bestraft worden, ook snap ik het gevoel dat dit idee bij mensen opwekt maar of castratie nou de oplossing is? Ik denk het niet. Dat past toch helemaal niet in onze samenleving.

Gast
Gast

Bericht  loesje do 19 apr 2012 - 22:23

een pedofiel mogen ze van mij casteren of zijn lul afsnijden.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 19 apr 2012 - 22:24

loesje schreef:een pedofiel mogen ze van mij casteren.

En "mag" je bij een zieke vrouw die haar baby vermoord of zwaar mishandelt haar baarmoeder verwijderen?

Gast
Gast

Bericht  Rush do 19 apr 2012 - 22:26

Ik las trouwens vorige week in een tijdschrift een stuk over een vrouw die bezig is om in Nederland zo`n babyluik op te zetten, met tehuis en 'adoptie programma'. Erg interessant!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 19 apr 2012 - 22:26

Shoesdontlie schreef:

En "mag" je bij een zieke vrouw die haar baby vermoord of zwaar mishandelt haar baarmoeder verwijderen?

Sorry maar ik vind dit echt walgelijke stellingen.

Gast
Gast

Bericht  Rush do 19 apr 2012 - 22:27

Charlie schreef:
Shoesdontlie schreef:

+1. NAV Castratie oid bij pedo's en kindermoordernaars? 394967
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 19 apr 2012 - 22:29

Rush schreef:
Charlie schreef:
Shoesdontlie schreef:

+1. NAV Castratie oid bij pedo's en kindermoordernaars? 394967

O, echt. Sorry! Ik ben geen walgelijk persoon hoor! Ik vroeg het me gewoon af omdat ik bij mezelf zo'n gevoel heb "zo iemand mag toch geen kinderen meer krijgen" maar ik dan vevolgens er niet bij stilsta wat ik eigenlijk denk. beetje vaag maar was niet mijn bedoeling om walgelijke stellingen te stellen...

Gast
Gast

Bericht  Gast do 19 apr 2012 - 22:36

Ik vind jou ook geen walgelijk persoon hoor, vind alleen de stellingen ongenuanceerd Very Happy .

Gast
Gast

Bericht  Gast do 19 apr 2012 - 22:46

Rush schreef:Ik las trouwens vorige week in een tijdschrift een stuk over een vrouw die bezig is om in Nederland zo`n babyluik op te zetten, met tehuis en 'adoptie programma'. Erg interessant!

Wat is een babyluik?

Gast
Gast

Bericht  Rush do 19 apr 2012 - 22:49

Shoesdontlie schreef:
Rush schreef:Ik las trouwens vorige week in een tijdschrift een stuk over een vrouw die bezig is om in Nederland zo`n babyluik op te zetten, met tehuis en 'adoptie programma'. Erg interessant!

Wat is een babyluik?
In Duitsland kan je pasgeboren baby`s achterlaten in een babyluikje aan het ziekenhuis als je er niet voor wil/kan zorgen. Een soort legaal te vondeling leggen.

In Nederland is dit niet en die vrouw wil dat heel graag alsnog opzetten. :-)
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Rovine do 19 apr 2012 - 22:52

Zo'n luikje zou ik best een goede zaak vinden. Ik heb er wel eens een artikel over gelezen en in de praktijk blijkt er weinig gebruik van gemaakt te worden. Maar die paar keer per jaar dat het toch gebeurt geeft een baby wel betere overlevingskansen omdat hij beschut ligt en vrij snel gevonden wordt.

Castratie is niet de oplossing denk ik. Die vrouw die haar baby mishandelde zal meer bij aan de hand zijn. Stel, je gaat toch over op zo'n ingreep. Dan kan ze alsnog babysitter worden bijvoorbeeld.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Jade do 19 apr 2012 - 22:53

Rush schreef:
Shoesdontlie schreef:

Wat is een babyluik?
In Duitsland kan je pasgeboren baby`s achterlaten in een babyluikje aan het ziekenhuis als je er niet voor wil/kan zorgen. Een soort legaal te vondeling leggen.

Dat vind ik een goed intiatief! Ik denk dat dit heel veel problemen kan voorkomen. Het kindje krijgt op deze manier alsnog de kans om in een liefdevol gezin op te groeien!

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Bericht  Linda do 19 apr 2012 - 23:10

Ik las het vorige week in de spits, zeker een goed initiatief!
Ze heeft in Dordrecht ook een ander soort opvang toch?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  MissD do 19 apr 2012 - 23:20

Jade schreef:
Rush schreef:
Shoesdontlie schreef:

Wat is een babyluik?

Dat vind ik een goed intiatief! Ik denk dat dit heel veel problemen kan voorkomen. Het kindje krijgt op deze manier alsnog de kans om in een liefdevol gezin op te groeien!

Inderdaad een heel goed initiatief!

Wat betreft de stelling; Ik heb geen idee of deze mensen beter kunnen worden, ik heb op een afdeling binnen een ggz instelling gewerkt waar meerdere van dit soort mensen zaten, en uiteindelijk bleken zij ondanks jarenlange behandelingen toch terug te vallen in hun behoefte. Maar of castratie nu de oplossing is.... ??

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10

Bericht  LMCurious do 19 apr 2012 - 23:28

Kijk bij mensen die hun eigen kinderen zoiets aandoen als in het telegraaf stuk denk ik ook wel van, oke, jij mag nooit meer kinderen krijgen. Maar dat ligt vaak zo genuanceerd. Ik denk dan bijv. aan die vrouw uit "de gelukkige huisvrouw" met haar pnd, daarna komt alles goed is ze dolgelukkig met kind en zal ze er ook goed voor zorgen. Moet je zo iemand dan meteen maar castreren? En in dit verhaal valt het dan nog mee, ligt het kind 'alleen maar te huilen in een doos op zolder' maar voor hetzelfde geld had ze ook iets ergers gedaan vanuit de pnd.

Bij iemand als Robert M, dan is dat toch geen oplossing. Ik mag tenminste hopen dat als mijn man zich ooit vrijwillig laat castreren de lustgevoelens niet totaal verdwijnen. Wat je in deze gevallen wel zou willen bereiken natuurlijk. Dus wat is het nut, dat ie het niet zijn eigen kinderen aandoen, maar wel de kinderen van anderen als hij ooit weer vrij komt? Lijkt me niet de oplossing.

Lastig is het, enerzijds wens ik dit soort mensen het ergste toe, maar anderzijds vind ik de doodstraf etc. ook terecht afgeschaft. Maar het lijkt me verschrikkelijk als je zoiets meemaakt, en dan zal geen enkele straf toereikend zijn denk ik.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Twellie vr 20 apr 2012 - 0:00

@ LCM: ik neem aan dat je man zichzelf niet vrijwillig zal laten castreren, maar dat je steriliseren bedoelt?

En verder: ik vind het geen walgelijke stelling, ik vind dat pedofielen gecastreerd moeten worden om verdere kans op kinderleed (en het leed van de ouders en familie) uit te sluiten. Vrouwen die hun kind wat hebben aangedaan, mogen wat mij betreft nooit meer kinderen krijgen, daar hoeft de baarmoeder niet per se voor verwijderd worden, er zijn ook andere manier om dat te voorkomen. Het leed dat die daders daarmee wordt aangedaan, valt wat mij betreft in het niet bij wat ze anders hun toekomstige slachtoffers aan zouden kunnen gaan doen. Veel veroordeelde pedofielen vallen gewoon weer terug in oud gedrag.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Darius vr 20 apr 2012 - 0:09

Castreren doe je toch bij dieren, bij mensen heet het steriliseren.

Ik vind het lastig. Het kan ook gewoon niet hier. Het principe uit de Middeleeuwen 'oog om oog, tand om tand' geldt niet meer, en daar ben ik heel blij om. Steriliseren is een lijfstraf, te vergelijken met martelen of zelfs de doodstraf. Daar ben ik fel op tegen, dus automatisch ook voor steriliseren.

Robert M heeft natuurlijk walgelijke dingen gedaan, ik weet niet wat voor straf hij moet krijgen. Geen straf is gelijkwaardig aan zijn daden, maar dat geldt ook voor die man uit groningen die een kind verwekte bij zijn eigen kind. Od Anders Breivik, die heeft ook wat verschrikkelijks gedaan. Geen idee hoe hoog zijn straf moet zijn.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012

Bericht  Bolleke vr 20 apr 2012 - 0:10

Ik denk dat onvruchtbaar maken geen doen is. Misschien kunnen dit soort mensen onder curatele gesteld worden de rest van hun leven zoda ze zulke beslissingen niet meer kunnen maken. Misschien voor een man moeilijk te controleren en ook moeilijk uitvoerbaar bij vrouwen maar denk dat castratie en sterilisatie al helemaal geen optie is.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096

Bericht  Darius vr 20 apr 2012 - 0:10

Darius schreef:Castreren doe je toch bij dieren, bij mensen heet het steriliseren.

Ik vind het lastig. Het kan ook gewoon niet hier. Het principe uit de Middeleeuwen 'oog om oog, tand om tand' geldt niet meer, en daar ben ik heel blij om. Steriliseren is een lijfstraf, te vergelijken met martelen of zelfs de doodstraf. Daar ben ik fel op tegen, dus automatisch ook voor steriliseren.

Robert M heeft natuurlijk walgelijke dingen gedaan, ik weet niet wat voor straf hij moet krijgen. Geen straf is gelijkwaardig aan zijn daden, maar dat geldt ook voor die man uit groningen die een kind verwekte bij zijn eigen kind. Od Anders Breivik, die heeft ook wat verschrikkelijks gedaan. Geen idee hoe hoog zijn straf moet zijn.

Verplicht de prikpil voor vrouwen vind ik trouwens een optie. Ik hoop dat zoiets ook voor mannen bestaat.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012

Bericht  frolic vr 20 apr 2012 - 0:31

Ik meen oprecht dat zulke mensen nooit meer 1 voet in de vrije wereld mogen zetten. Ik ben ook niet direkt tegen de doodstraf voor zulke daden om heel eerlijk te zijn misschien zijn mijn gedachten daarover een beetje grof maar wat moet je nog met een robbert m of een breikvik of wat dan ook van dat soort ? Zijn die ooit nog in staat om op wat voor manier dan ook in de samenleving terug gezet te worden? Denk het niet.

Wat ik me wel zat te bedenken mijn opa en oma zijn ooit uit de ouderlijke macht gezet (ontzet?) en als hun weer eens een kind kregen werd die ook weg gehaald daar hoor ik eigenlijk nooit meer over ?

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Bericht  minoessepoes vr 20 apr 2012 - 3:14

Castratie en sterilisatie zijn twee verschillende dingen hoor. Bij castratie veranderd er ook wat in de hormoonhuishouding (bij mannen testosteron) waardoor de drang naar sex af zou moeten nemen. Door sterelisatie kan een man (of vrouw) alleen maar geen kinderen meer verwekken, maar is de zin in sex niet weg.

Voor mannen bestaat chemische castratie, dat is omkeerbaar en wordt heel af en toe al toegepast in Nederland.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

Permissies van dit forum: