Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Naamsverandering, iemand toevallig verstand ervan?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Naamsverandering, iemand toevallig verstand ervan? Empty Naamsverandering, iemand toevallig verstand ervan?

Bericht  Bolleke wo 18 apr 2012 - 0:53

Mijn zoon heeft nog de achternaam van zijn vader. Ze hebben geen contact meer en zijn vader heeft ook geen rechten meer. Alleen ik heb nog ouderlijk gezag. Nu weet ik dat er een verzorgingstermijn gehanteerd word, ik mag zijn naam pas veranderen als ik 5 jaar zelf voor hem gezorgd heb.

Nu was ik in de veronderstelling dat dat volgend jaar eindelijk het geval is, mij ex heeft zich dan officieel 5 jaar geleden uitgeschreven in deze gemeente. Alleen nu lees ik dat als je getrouwd bent geweest de termijn pas ingaat op de datum van de echtscheiding, maar die was vorig jaar omdat mijn ex niet mee werkte... Dit stond er eerst niet want ik heb al heel vaak alle sites afgespeurd en dan was mij dat al veel eerder opgevallen.
Alleen nu ben ik lichtelijk depressief aan het raken, want ik wil gewoon niet nog 4 jaar moeten wachten.. Ik wil hem gewoon mijn achternaam geven en de naam van mijn vader, die word anders niet doorgegeven (niet de reden maar wel een leuke bijkomstigheid) en mijn vader is nu 60 en ik wil wel graag dat hij dat nog mee maakt.. Iemand een idee hoe het werkelijk in zijn gang gaat, en of ze dan een uitzondering maken, aangezien je kunt zien dat mijn ex volgend jaar al 5 jaar weg is, en bij de advocaat is toen al vastgelegd dat hij geen gezag meer heeft.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naamsverandering, iemand toevallig verstand ervan? Empty Re: Naamsverandering, iemand toevallig verstand ervan?

Bericht  M@niek wo 18 apr 2012 - 1:03

Een naamsverandering kost rond de 500 euro en dat moet helemaal officieel via de gemeente. Ik heb het gedaan toen mijn moeder met mijn stiefvader trouwde en wij zijn achternaam namen, toen ze weer gingen scheiden heb ik daar veel spijt van gehad en heeft mijn vader het bedrag betaald om zijn achternaam weer te dragen. Ik vond het echt een heel gedoe.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607

Naamsverandering, iemand toevallig verstand ervan? Empty Re: Naamsverandering, iemand toevallig verstand ervan?

Bericht  Gast wo 18 apr 2012 - 1:04

Wat een lastige situatie zeg.
Ik heb er geen verstand van maar kunnen ze je dat niet bij de gemeente vertellen?

Gast
Gast

Bericht  Jade wo 18 apr 2012 - 1:09

Ik heb mijn moeders achternaam. Mijn vader moest toen toestemming geven, dit duurde enige maanden.

Als ik jou was zou ik gewoon eens een advocaat opbellen om te vragen hoe het precies in z'n werk gaat.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Bericht  Paper Crown wo 18 apr 2012 - 1:27

De naam van mijn man is gewijzigd in de naam van zijn moeder. Dit ging via de kinderrechter, hij moest zelf ook aangeven waarom etc.. dat weet hij nog.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Bolleke wo 18 apr 2012 - 1:31

Bedankt allemaal voor de antwoorden. Zoals ik het begrepen heb gaat het via de rechtbank en zijn de kosten nu 835 euro, zijn dus flink omhoog gegaan. Maar dat maakt mij niets uit. Het is alleen zo dat je die kosten ook kwijt bent als het verzoek word afgewezen, ik wil dus 100 % zeker zijn dat het niet word afgewezen.
Anders ga ik eens het juridisch loket bellen, maar het is zo'n verhaal dat ik atijd bang dat het zo warrig overkomt allemaal smile
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: