Ostheopaat
+11
TukTuk
Ezzer
Linda
LMCurious
Printje
sabje
Annie24
MissD
Happydobby
Parisienne
SarahKey
15 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Ostheopaat
Parisienne schreef:Wij kregen maar 25 euro per behandeling terug en zijn DSW-Top (aanvullend) verzekerd. Het heeft ons in ieder geval aardig wat geld gekost.
Ja ze zijn verschrikkelijk duur die osteopaten.. Net als Chiropractor's.. Volgens mij had dat er mee te maken dat iedereen zich hier ook zo mag noemen, omdat het onder alternatieve geneeswijze valt en er dus ook geen wettelijke maximale tarieven zijn. Dus ze kunnen vragen wat ze willen.
Toen ik de eerste keer kwam bij osteopaat, en schrok van het bedrag, zei ze gelijk "ja maar onze opleiding is heel duur hoor" ...
Ben er ook maar paar keer geweest, voor mij had het geen enkel effect. Kreeg ook maar 30 euro per behandeling terug.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Parisienne schreef:Wij kregen maar 25 euro per behandeling terug en zijn DSW-Top (aanvullend) verzekerd. Het heeft ons in ieder geval aardig wat geld gekost.
Hier ook DSW. Ik ben daar al jaren verzekerd en altijd naar tevredenheid, maar vanaf dit jaar niet meer.
Eerst lactatiekundige hulp wat ik helemaal zelf moest betalen, toen voor het grootste deel de osteopaat en nu wilde ik naar een diëtist op aanraden van de kinderarts ivm KMA van dl en daar krijg ik ook helemaal niets van terug, dus dat heb ik maar geannuleerd. Echt belachelijk!
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Wij zijn voor het eerst gegaan toen onze zoon 2,5 week oud was. We gingen omdat hij heel veel huilde. We zijn 5 keer geweest en het heeft niet geholpen.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Herstel, die van ons was geen osteopaat maar inderdaad een manueel.
Daarom zal het wel vergoed zijn. Wijhadden de eerste keer CZ gezinnen en de tweede keer VGZ Plus.
@ Liadan: Behandelde ze al zo vroeg ja?
Ik had ook met 2 weken ofzo gebeld maar ze behandelen hier pas vanaf 4 weken.
Daarom zal het wel vergoed zijn. Wijhadden de eerste keer CZ gezinnen en de tweede keer VGZ Plus.
Gast- Gast
+1
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Ja, ze zeiden zelfs dat het juist goed is om zo snel mogelijk te komen.TBIB schreef:Herstel, die van ons was geen osteopaat maar inderdaad een manueel.
Liadan- Ratel
Hier bijna hetzelfde, wij kregen 30 euro terug per behandeling en het kostte 85 euro per behandeling (en dan 5 behandelingen dus dat tikt wel aan).Annie24 schreef:Parisienne schreef:Wij kregen maar 25 euro per behandeling terug en zijn DSW-Top (aanvullend) verzekerd. Het heeft ons in ieder geval aardig wat geld gekost.
+1
Liadan- Ratel
Ik zit ook serieus te twijfelen om dit jaar over te stappen. Vind 133 euro per maand erg veel, terwijl we heel veel dingen die we nodig hebben niet vergoed krijgen. Veel andere verzekeringen doen deze dingen dan weer wel (of een groter deel). Ben altijd erg tevreden geweest over DSW, maar de laatste jaren niet meer.Linda schreef:Parisienne schreef:Wij kregen maar 25 euro per behandeling terug en zijn DSW-Top (aanvullend) verzekerd. Het heeft ons in ieder geval aardig wat geld gekost.
Hier ook DSW. Ik ben daar al jaren verzekerd en altijd naar tevredenheid, maar vanaf dit jaar niet meer.
Eerst lactatiekundige hulp wat ik helemaal zelf moest betalen, toen voor het grootste deel de osteopaat en nu wilde ik naar een diëtist op aanraden van de kinderarts ivm KMA van dl en daar krijg ik ook helemaal niets van terug, dus dat heb ik maar geannuleerd. Echt belachelijk!
Als de osteopaat geholpen had wat betreft N.'s slaapprobleem had ik daar duizenden euro's voor over. Maar nu het ons met zo'n kleine vergoeding veel geld gekost heeft baalde ik daar wel van. Paar 100 euro 'kwijt'.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Wij zitten ook bij de fysio ivm de voorkeurshouding van mijn dochter. Nu zat ik er eerst ook aan te denken om naar een osteopaat te gaan, omdat ik dacht dat er misschien een reden is waarom ze maar naar één kant kijkt.
Als we haar hoofdje naar de andere kant leggen, huilt ze niet en het lijkt heel erg de goede kant op te gaan.
Voor de moeders bij wie het kindje ook een voorkeurshouding had: Lukte dit bij jullie kindjes niet? Huilde ze dan heel hard?
Dus echt dat je het idee had dat er iets aan de hand was? Ik vraag me af in hoeverre je kan 'zien' of er een werveltje of iets verkeerd/scheef staat en dat ik alsnog even heen moet gaan.
Als we haar hoofdje naar de andere kant leggen, huilt ze niet en het lijkt heel erg de goede kant op te gaan.
Voor de moeders bij wie het kindje ook een voorkeurshouding had: Lukte dit bij jullie kindjes niet? Huilde ze dan heel hard?
Dus echt dat je het idee had dat er iets aan de hand was? Ik vraag me af in hoeverre je kan 'zien' of er een werveltje of iets verkeerd/scheef staat en dat ik alsnog even heen moet gaan.
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Ik ben ook naar de osteopaat geweest met mijn middelste zoon. Heeft ontzettend goed geholpen. Hij was erg onrustig en spuugde veel.
Wij merkten na 1 behandeling al verschil.
Ik woon in dezelfde plaats als jij, TO. (naam kwijt) maar wij zijn naar Amsterdam gereden, ik had geen goed gevoel bij degene bij ons. Hij deed heel vaag aan de telefoon, heel kortaf. In Amsterdam zijn we onwijs goed en fijn geholpen.
Wij merkten na 1 behandeling al verschil.
Ik woon in dezelfde plaats als jij, TO. (naam kwijt) maar wij zijn naar Amsterdam gereden, ik had geen goed gevoel bij degene bij ons. Hij deed heel vaag aan de telefoon, heel kortaf. In Amsterdam zijn we onwijs goed en fijn geholpen.
Pollewop- Fluisteraar
- Aantal berichten : 68
Punten : 74
Registratiedatum : 10-01-12
Wij zijn naar een speciale KISS-therapeut gegaan. Zij heeft onze zoon erg goed geholpen.
Er zat iets niet goed in zijn nek en ook niet in zijn heupen/rug. Verder heeft ze ons geholpen met de afvlakking op zijn hoofd, ze heeft er laatst nog een keer naar gekeken omdat ik natuurlijk twijfelde of het allemaal wel goed genoeg ging maar ze was zeer tevreden (en wij ook).
Er zat iets niet goed in zijn nek en ook niet in zijn heupen/rug. Verder heeft ze ons geholpen met de afvlakking op zijn hoofd, ze heeft er laatst nog een keer naar gekeken omdat ik natuurlijk twijfelde of het allemaal wel goed genoeg ging maar ze was zeer tevreden (en wij ook).
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
@ Liadan: Op zich ook wel fijn natuurlijk! Dan hebben ze ook snel minder pijn!
@ MissD: Huilen hoefde beide niet maar ik merkte wel aan ze dat ze het niet fijn vonden. Het ging ook niet makkelijk.
@ MissD: Huilen hoefde beide niet maar ik merkte wel aan ze dat ze het niet fijn vonden. Het ging ook niet makkelijk.
Gast- Gast
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: