Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Buch in de bajes

+24
Starla
Rush
Cimic
Coco
Red Velvet
Droopy28
Gympie
Inge
Zininzon
Zwerver
Liadan
Clapperdie
SuperGrover
Tinus
SarahKey
Phileine
Lejow
Tiana
Aimee
Puggle
Ibbeltje
studiebol
Dennenappel
Japie
28 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Buch in de bajes - Pagina 2 Empty Re: Buch in de bajes

Bericht  SuperGrover ma 16 apr 2012 - 5:40

Ik weet niet zo goed wat ik ervan vind. Ik vind het concept interessant, de gevangeniswereld. Alleen ik had liever een andere man gehad. Die Buch was steeds zo moraliserend, de hele tijd mensen erop wijzen dat hun ideeën afwijkend zijn en hun gedrag verwerpelijk. Natuurlijk, ik vind dat die mensen moeten werken, ik keur inbraken niet goed en je hebt wel een behoorlijk probleem als je mensen wil vermoorden voor geld. Maar dat weten die mensen wel, ze zitten immers in de gevangenis en de kijkers thuis zijn ook niet van gisteren. Ik had liever een docu gezien met een objectiever persoon.

En die directrice... Ik denk dat je niet anders kunt zijn in zo'n functie. Als je heel empathisch en gevoelig bent, hou je zo'n beroep nooit vol. Als ik zulke opmerkingen naar mijn hoofd kreeg, dag in, dag uit, dan zou ik jankend naar huis gaan.

Ik heb mijn vraagtekens bij de effectiviteit van de isoleercellen. Als je mensen een week of meer in eenzame opsluiting houdt, volgens mij maak je het probleem alleen maar erger. Ik zou compleet doordraaien.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  SarahKey di 17 apr 2012 - 22:40

Ik denk ook wel dat je immuum word als je elke dag weer word uitgescholden. En dat je sterk in je schoenen moet staan is 1 ding wat zeker is. Maar zij zal ook wel genoeg opleiding en cursussen gehad hebben.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Gast di 17 apr 2012 - 23:48

Aimee schreef:
Puggle schreef:Die directrice had het er ook wel zwaar! Heel de dag uitgescholden worden

Hmm, ik vond het nog wel meevallen. Met die omhooggevallen houding van haar en dat platgestreken gezicht. Macht uitoefenen door bij belediging er nog een paar dagen iso bij te geven. Natuurlijk is het niet leuk om op je werk uitgescholden te worden, maar ze bracht natuurlijk ook niet echt leuk nieuws steeds...

edit: het staat er nu een beetje raar :P natuurlijk is het niet leuk om uitgescholden te worden en waren de dingen die gezegd werden bizar. Maar de manier waarop zij de boodschap bracht en hoe ze daar rondliep, kan ik wel begrijpen dat de mannen uit frustratie begonnen te schelden.
+1

Gast
Gast

Bericht  Gast di 17 apr 2012 - 23:49

En ik heb me zo geërgerd aan die Buch. De hele tijd met grote ogen zitten vragen 'en waarom dóe je dat dan?' en vol ongeloof reageren steeds. Ik vind die hele houding van hem maar naar.
En die directrice inderdaad, ik moest bij haar aan Jerney Kaagman denken.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 17 apr 2012 - 23:50

SuperGrover schreef:Ik weet niet zo goed wat ik ervan vind. Ik vind het concept interessant, de gevangeniswereld. Alleen ik had liever een andere man gehad. Die Buch was steeds zo moraliserend, de hele tijd mensen erop wijzen dat hun ideeën afwijkend zijn en hun gedrag verwerpelijk. Natuurlijk, ik vind dat die mensen moeten werken, ik keur inbraken niet goed en je hebt wel een behoorlijk probleem als je mensen wil vermoorden voor geld. Maar dat weten die mensen wel, ze zitten immers in de gevangenis en de kijkers thuis zijn ook niet van gisteren. Ik had liever een docu gezien met een objectiever persoon.

En die directrice... Ik denk dat je niet anders kunt zijn in zo'n functie. Als je heel empathisch en gevoelig bent, hou je zo'n beroep nooit vol. Als ik zulke opmerkingen naar mijn hoofd kreeg, dag in, dag uit, dan zou ik jankend naar huis gaan.

Ik heb mijn vraagtekens bij de effectiviteit van de isoleercellen. Als je mensen een week of meer in eenzame opsluiting houdt, volgens mij maak je het probleem alleen maar erger. Ik zou compleet doordraaien.
Eens, vooral met het dikgedrukte. Ik denk dat je met isoleercellen helemaal niks opschiet.

Gast
Gast

Bericht  Clapperdie wo 18 apr 2012 - 0:42

Ik heb het ook gezien. Extra interessant omdat een familielid van mij daar vast zit Evil or Very Mad

Maar hij is dus 5 dagen in de iso gezet en hij werd echt helemaal gek daar. 24/7 is het daar lawaai. Veel gedetineerde schreeuwen en slaan/schoppen de hele dag en nacht door. Je hebt in die cel overdag helemaal niets pas tegen de avond krijg je een matras zodat je kan slapen. En je krijgt daar alleen water en brood.

Ik denk dat hij wel 2x nadenkt voordat hij weer iets flikt waardoor hij daar terecht komt.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Aimee wo 18 apr 2012 - 2:24

Zelda schreef:En ik heb me zo geërgerd aan die Buch. De hele tijd met grote ogen zitten vragen 'en waarom dóe je dat dan?' en vol ongeloof reageren steeds. Ik vind die hele houding van hem maar naar.
En die directrice inderdaad, ik moest bij haar aan Jerney Kaagman denken.

hahaha ik zei precies hetzelfde tegen mijn vriend laughcry 'het lijkt de zus van Jerney Kaagman wel!'
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Liadan wo 18 apr 2012 - 8:15

Clapperdie schreef:Ik heb het ook gezien. Extra interessant omdat een familielid van mij daar vast zit Evil or Very Mad

Maar hij is dus 5 dagen in de iso gezet en hij werd echt helemaal gek daar. 24/7 is het daar lawaai. Veel gedetineerde schreeuwen en slaan/schoppen de hele dag en nacht door. Je hebt in die cel overdag helemaal niets pas tegen de avond krijg je een matras zodat je kan slapen. En je krijgt daar alleen water en brood.

Ik denk dat hij wel 2x nadenkt voordat hij weer iets flikt waardoor hij daar terecht komt.
Dit is niet waar hoor, ze hebben gewoon de hele dag een matras en krijgen ook gewoon hetzelfde eten als andere gedetineerden.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Clapperdie wo 18 apr 2012 - 8:53

Liadan schreef:
Clapperdie schreef:Ik heb het ook gezien. Extra interessant omdat een familielid van mij daar vast zit Evil or Very Mad

Dit is niet waar hoor, ze hebben gewoon de hele dag een matras en krijgen ook gewoon hetzelfde eten als andere gedetineerden.

Tijdens bezoek heeft hij dit zelf verteld. Ga er van uit dat hij de waarheid verteld.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Bericht  Liadan wo 18 apr 2012 - 18:26

Clapperdie schreef:
Liadan schreef:

Tijdens bezoek heeft hij dit zelf verteld. Ga er van uit dat hij de waarheid verteld.
Ik snap dat je daar van uit gaat, dat zou ik ook doen.
Ik hoor van iemand in mijn hele nabije omgeving die bij justitie werkt dat het niet zo gaat, dus ik ga daarvan uit.
Ik heb zelf een keer een rondleiding gehad in een gevangenis en heb toen ook via een beeldscherm een gedetineerde in een isoleercel gezien, die had gewoon een matras. Ik kan me trouwens ook echt niet voorstellen dat gedetineerden in een iso alleen water en brood krijgen, dat zou toch helemaal niet geaccepteerd worden in Nederland?

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 18 apr 2012 - 19:00

Liadan, er gebeurt wel meer wat niet geaccepteerd wordt in gevangenissen en instellingen in Nederland. Dat het niet mag volgens de regeltjes wil niet zeggen dat het niet gebeurt.

Gast
Gast

Bericht  Liadan wo 18 apr 2012 - 19:12

Dat snap ik Zelda, er gebeuren echt wel dingen die niet volgens de regeltjes gaan.
Laat ik het dan anders zeggen: waarschijnlijk is het een uitzondering geweest dat die gedetineerde geen matras heeft gekregen het grootste deel van de dag en water en brood.
Maar je kan niet zeggen: in een iso krijg je geen matras overdag en krijg je alleen water en brood. Want dat is niet zo.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 22 apr 2012 - 3:25

Liadan schreef:Dat snap ik Zelda, er gebeuren echt wel dingen die niet volgens de regeltjes gaan.
Laat ik het dan anders zeggen: waarschijnlijk is het een uitzondering geweest dat die gedetineerde geen matras heeft gekregen het grootste deel van de dag en water en brood.
Maar je kan niet zeggen: in een iso krijg je geen matras overdag en krijg je alleen water en brood. Want dat is niet zo.

En dan nog, je zit er niet voor je zweetvoeten.

Gaan jullie vanavond weer kijken?

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 22 apr 2012 - 4:16

Ik ga vanavond weer kijken denk ik.

Gast
Gast

Bericht  Liadan zo 22 apr 2012 - 7:29

En ik neem mijn woorden terug, in Almere krijgen gedetineerden overdag dus geen matras maar wel een soort kussen om op te zitten. Dat kan dus ook nog verschillen per gevangenis.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 22 apr 2012 - 7:45

Dat gezeik over het eten, omg. Dan had je de wet niet moeten overtreden, had je thuis kunnen koken laughcry

Gast
Gast

Bericht  Zwerver zo 22 apr 2012 - 7:48

Dat dacht ik ook inderdaad!
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Zininzon zo 22 apr 2012 - 8:46

Heb het niet helemaal kunnen zien, maar ik was vooral onder de indruk van de gedetineerde die vertelde dat hij bij een overval niet kon nadenken aan de familie van degene die hij een pistool aan het hoofd zette, omdat hij dan 'psychisch gek' werd.
Dat is toch de omgekeerde wereld. Ik vind hem nu al psychisch gek!
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138

Bericht  Ibbeltje zo 22 apr 2012 - 8:48

Reva schreef:Dat gezeik over het eten, omg. Dan had je de wet niet moeten overtreden, had je thuis kunnen koken laughcry

Ook mijn gedachten. Alsof men maar heerlijk moet gaan koken voor die gasten. Ze zitten er niet omdat ze iets liefs hebben gedaan.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Aimee zo 22 apr 2012 - 8:54

Ibbeltje schreef:
Reva schreef:Dat gezeik over het eten, omg. Dan had je de wet niet moeten overtreden, had je thuis kunnen koken laughcry

Ook mijn gedachten. Alsof men maar heerlijk moet gaan koken voor die gasten. Ze zitten er niet omdat ze iets liefs hebben gedaan.

Jammer genoeg eten niet allen gedetineerden dit eten, maar ook in veel instellingen voor mensen met een verstandelijke beperking of bejaardentehuizen wordt dit gegeten. En ik kan je vertellen; het is vaak echt smerig pale

Ik vond deze aflevering wel iets minder pakkend dan de vorige, ik heb het dan ook maar met een half oog gevolgd.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Lejow zo 22 apr 2012 - 9:00

Die ene man het het tenslotte over de kattering :P (met de nadruk op tering)
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Inge zo 22 apr 2012 - 9:03

Aimee schreef:
Ibbeltje schreef:

Jammer genoeg eten niet allen gedetineerden dit eten, maar ook in veel instellingen voor mensen met een verstandelijke beperking of bejaardentehuizen wordt dit gegeten. En ik kan je vertellen; het is vaak echt smerig pale

Ik vond deze aflevering wel iets minder pakkend dan de vorige, ik heb het dan ook maar met een half oog gevolgd.

+1
Echt niet te eten, aardappels hard, vlees taai, groente snot, veel te zout, pasta's en rijst ook vaak of hard of snot
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086

Bericht  Gast zo 22 apr 2012 - 16:34

Ik begin me nu vooral te irriteren aan die gevangenen eigenlijk, vorige week vond ik het 'leuker'.

Gast
Gast

Bericht  Clapperdie ma 23 apr 2012 - 3:32

Liadan schreef:En ik neem mijn woorden terug, in Almere krijgen gedetineerden overdag dus geen matras maar wel een soort kussen om op te zitten. Dat kan dus ook nog verschillen per gevangenis.

Maar ze krijgen wel normaal te eten zag ik en dus niet alleen water en brood.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gympie ma 23 apr 2012 - 3:51

[quote="Zelda"]En ik heb me zo geërgerd aan die Buch. De hele tijd met grote ogen zitten vragen 'en waarom dóe je dat dan?' en vol ongeloof reageren steeds. Ik vind die hele houding van hem maar naar.
[quote]

Ik heb het gister eens gezien en dat viel mij ook op. Een vervelende man vind ik het.

Verder niet afgekeken, ik vind die blokjes irritant voor de gezichten. Duizelige televisie, word ik misselijk van, haha.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud