Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verschillend of hetzelfde?

+9
Arwyn
SoGood
kimz
Serena
Flinder
Caresses
nina
Cow
RYW
13 plaatsers

Ga naar beneden

Verschillend of hetzelfde? Empty Verschillend of hetzelfde?

Bericht  Gast vr 14 jan 2011 - 21:56

Verschillen jullie erg van je vriend of zijn jullie redelijk hetzelfde?

Ik vind het weleens lastig dat wij zo ontzettend kunnen verschillen van elkaar, als dag en nacht af en toe. Soms lijkt het alsof we in alles bewust de andere kant kiezen haha. We zijn ook allebei nogal koppig, dus elkaar overtuigen lukt ook vaak niet :P Ik vind ook juist mooi hoor, hij is de rust zelve en ik ben nogal onstuimig, dus we houden elkaar wel mooi in balans. Maar soms hebben we zo'n dag en dan word ik er gewoon gestoord van. Ik hoop niet dat we nog zestig jaar gaan kibbelen over al die dingen die we zo anders zien :P Hoe zit dat bij jullie?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verschillend of hetzelfde? Empty Re: Verschillend of hetzelfde?

Bericht  RYW vr 14 jan 2011 - 22:16

Op het eerste gezicht lijken we heel verschillend maar eigenlijk lijken we best op elkaar. Hij is enorm sportief en geeft les in zelfverdediging, schieten en vechtsporten, ik ben veel minder sportief. Maar ik zit wel in het onderwijs en dat delen we dus wel.

Hij heeft MBO gedaan en ik universiteit, maar we zitten compleet op hetzelfde niveau. Hij is 12 jaar ouder dan ik, maar mijn kinderen zijn ouder dan zijn zoon. Ik zit dus wel in dezelfde levensfase als hij.

En zo zijn er veel dingen die verschillend lijken maar uiteindelijk blijkt dat ze helemaal niet veel verschillen maar dat we het alleen maar een andere naam geven. En de verschillen die er echt zijn, die accepteren we van elkaar.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verschillend of hetzelfde? Empty Re: Verschillend of hetzelfde?

Bericht  Cow vr 14 jan 2011 - 22:25

Eigenlijk zijn wij heel erg hetzelfde, we hoeven bijna niet te praten omdat we toch hetzelfde zien en ervaren. Maar eigenlijk is dat wel heel leuk en makkelijk. (had dat nooit verwacht)
En ondanks dat we hetzelfde zien en ervaren praten we er toch over. We maken ook vaak grapjes dat we eigenlijk broer en zus zijn, dat mijn vader vreemd is gegaan met zijn moeder en mijn moeder met zijn vader Very Happy
Cow
Cow
Prater
Prater

Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10
Woonplaats : Mooiste plekje op de wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

Verschillend of hetzelfde? Empty Re: Verschillend of hetzelfde?

Bericht  nina vr 14 jan 2011 - 22:46

Wij zijn ook heel verschillend.
Maar ik merk wel dat we in de jaren steeds meer een team worden. We worden het steeds sneller eens over dingen... terwijl we 'vroeger' heel stellig konden zijn beide.
We proberen nu steeds vaker een compromis en dat gaat nu steeds vanzelf.
Wel kunnen we ook heel veel van elkaar leren... Dat vind ik wel fijn! Maar is ook een uitdaging....

Ik probeer voor mezelf ook niet meer moeilijk te doen (zowel bij mijn vriend als bij anderen) over dingen die er niet echt toe doen.....
En als ik iets wil en hij niet (en het is niet echt belangrijk) dan vraag ik me altijd af of ik anders gelukkiger zou zijn. Zo nee, dan laat ik het rusten...
En hoe beter ik het laat rusten.. hoe eerder mijn vriend met hetzelfde idee komt...(alsof ie het zelf bedacht heeft)
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Verschillend of hetzelfde? Empty Re: Verschillend of hetzelfde?

Bericht  Caresses vr 14 jan 2011 - 22:47

Niet heel hetzelfde maar ook geen tegenpoolen.
Hij is een carriereman, een echte doorzetter. Hij is slim, strategisch, en is graag omringt met anderen maar zit net zo lief voor de tv op de playstation of een serie te kijken.
Ik ben abslotuut geen carrierevrouw, ja ik doe wel een hbo studie, maar vooral omdat ik mijzelf wilde ontwikkelen, niet om straks heel veel uur in de week te gaan werken. Ik ben op zich ook wel een doorzetter, maar ga ook wel dingen juist uit de weg omdat ik bang ben dat ik het toch niet kan. Ik probeer het niet eens, dit wil ik trouwens wel veranderen. Ik spreek graag één keer per week met iemand af, vaker heb ik geen behoefte aan (mu.v. vriend).
Wat we wel hetzelfde hebben is dat we heel lief zijn, met name voor elkaar, enorme knuffelaars. Vinden het fijn om een avond lang series te kijken maar we vinden het ook heerlijk om samen uit te gaan of met een groep naar een festival. We analyseren beide veel. Zien de toekomst hetzelfde.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verschillend of hetzelfde? Empty Re: Verschillend of hetzelfde?

Bericht  Flinder za 15 jan 2011 - 3:51

Wij lijken best wel veel op elkaar. Zelfs qua uiterlijk vragen veel mensen die ons niet kennen of we broer en zus zijn. Nou ja, zien we er zo niet verliefd uit dan? :P We denken over de meeste dingen hetzelfde; toekomstbeeld, inrichting van huis, maar ook simpele dagelijkse dingetjes. Waarin we erg verschillen is dat hij heel nuchter is en dat ik best wel gevoelig ben. Ik vind het heel fijn dat hij een nuchtere kijk heeft op zaken.
Flinder
Flinder
Prater
Prater

Aantal berichten : 641
Punten : 676
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verschillend of hetzelfde? Empty Re: Verschillend of hetzelfde?

Bericht  Gast za 15 jan 2011 - 3:53

Mijn scharrel en ik lijken zoveel op elkaar dat het gewoon eng wordt. Ik ben alleen wat extremer in dingen dan hij is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verschillend of hetzelfde? Empty Re: Verschillend of hetzelfde?

Bericht  Gast za 15 jan 2011 - 3:56

Toen we nog in de date-fase zaten zei hij al tegen mij: damn, jij bent echt de vrouwelijke versie van mij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verschillend of hetzelfde? Empty Re: Verschillend of hetzelfde?

Bericht  Gast za 15 jan 2011 - 3:58

Mijn man en ik zijn behoorlijk verschillend maar vullen elkaar af en toe ook goed aan.
De verschillen kunnen ook behoorlijk botsen bij ons.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verschillend of hetzelfde? Empty Re: Verschillend of hetzelfde?

Bericht  Gast za 15 jan 2011 - 4:23

Wij hebben vroeger een heel andere jeugd gehad en zijn daardoor best wel verschillend opgevoed, en die verschillen zijn ook regelmatig wel te merken! Maar met vele dingen lijken we eigenlijk weer bizar veel op elkaar, en dat contrast is juist wel goed, denk ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verschillend of hetzelfde? Empty Re: Verschillend of hetzelfde?

Bericht  Gast za 15 jan 2011 - 4:29

Isabella schreef:Wij hebben vroeger een heel andere jeugd gehad en zijn daardoor best wel verschillend opgevoed, en die verschillen zijn ook regelmatig wel te merken! Maar met vele dingen lijken we eigenlijk weer bizar veel op elkaar, en dat contrast is juist wel goed, denk ik.
Dit hebben wij inderdaad ook.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verschillend of hetzelfde? Empty Re: Verschillend of hetzelfde?

Bericht  Serena za 15 jan 2011 - 4:57

Isabella schreef:Wij hebben vroeger een heel andere jeugd gehad en zijn daardoor best wel verschillend opgevoed, en die verschillen zijn ook regelmatig wel te merken! Maar met vele dingen lijken we eigenlijk weer bizar veel op elkaar, en dat contrast is juist wel goed, denk ik.

Dit hebben wij ook wel. In sommige dingen lijken we wel op elkaar, (niet heel goed in groepen) maar in de meeste dingen lijken we totaal niet op elkaar, we hebben eigenlijk ook geen gezamenlijke interesses.. maar het stoort niet :p
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verschillend of hetzelfde? Empty Re: Verschillend of hetzelfde?

Bericht  kimz za 15 jan 2011 - 5:07

Mijn vriend en ik zijn beiden eigenlijk op dezelfde manier opgevoed, en toch verschillen we best veel van elkaar.
Ik merk wel dat hoe langer we bij elkaar zijn, we toch ook wel wat meer op elkaar gaan lijken. Onbewust neem je denk ik toch een beetje elkaars denkwijze over bepaalde dingen over. Niet dat we geen eigen mening hebben en het altijd met elkaar eens zijn nu, maar toch merk ik dat ik dingen nu anders kan bekijken dan bijvoorbeeld 4 jaar geleden.
kimz
kimz
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 69
Punten : 72
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verschillend of hetzelfde? Empty Re: Verschillend of hetzelfde?

Bericht  SoGood za 15 jan 2011 - 6:11

ILD schreef:Eigenlijk zijn wij heel erg hetzelfde, we hoeven bijna niet te praten omdat we toch hetzelfde zien en ervaren. Maar eigenlijk is dat wel heel leuk en makkelijk. (had dat nooit verwacht)
En ondanks dat we hetzelfde zien en ervaren praten we er toch over. We maken ook vaak grapjes dat we eigenlijk broer en zus zijn, dat mijn vader vreemd is gegaan met zijn moeder en mijn moeder met zijn vader Very Happy

Wat spannend, komen die ook allemaal uit L? Very Happy
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verschillend of hetzelfde? Empty Re: Verschillend of hetzelfde?

Bericht  Gast za 15 jan 2011 - 7:31

Ik zit nog in een date-fase, maar het is wel wat serieuzer dan scharrelen. Wij verschillen heel erg van elkaar. Hij is een zakenman die beslissingen neemt gebaseerd op ratio en kan daarbij hard zijn in mijn optiek. Ik ben vergeleken bij hem erg sociaal ingesteld en heb meer in balans ontwikkeld in gevoel en ratio.

Qua humor zitten we wel op dezelfde lijn en hij doet met name moeite om meer zijn gevoelige kant te tonen dan ik dat doe qua beslissingen puur baseren op verstand en gericht op wat ik eruit kan halen qua eventuele nieuwe kansen.

Hij is overigens 32 en ik 29 en op bepaalde gebieden kunnen we wel veel van elkaar leren. Vooral op zakelijk gebied bewonder ik hem om zijn mentaliteit en ambitie, want hij heeft een erg succesvol bedrijf op relatief jonge leeftijd op weten te zetten. Beiden zijn we geïnteresseerd in reizen en andere culturen, maar kijk ik er vanuit mijn afgeronde opleiding wel anders naar dan hij. Dat levert discussies op, maar dat is niet erg omdat we elkaar wel respecteren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verschillend of hetzelfde? Empty Re: Verschillend of hetzelfde?

Bericht  Gast za 15 jan 2011 - 10:45

Wij zouden in dezelfde relatie als jou kunnen zitten Darcy! Pfoeee..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verschillend of hetzelfde? Empty Re: Verschillend of hetzelfde?

Bericht  Cow za 15 jan 2011 - 21:47

Sogood schreef:
ILD schreef:Eigenlijk zijn wij heel erg hetzelfde, we hoeven bijna niet te praten omdat we toch hetzelfde zien en ervaren. Maar eigenlijk is dat wel heel leuk en makkelijk. (had dat nooit verwacht)
En ondanks dat we hetzelfde zien en ervaren praten we er toch over. We maken ook vaak grapjes dat we eigenlijk broer en zus zijn, dat mijn vader vreemd is gegaan met zijn moeder en mijn moeder met zijn vader Very Happy

Wat spannend, komen die ook allemaal uit L? Very Happy

Jep Very Happy
We moeten toch nog eens een keer de lef gaan hebben om te vragen hoe het nu zit nerd
Cow
Cow
Prater
Prater

Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10
Woonplaats : Mooiste plekje op de wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

Verschillend of hetzelfde? Empty Re: Verschillend of hetzelfde?

Bericht  Arwyn za 15 jan 2011 - 22:27

Wij hebben van allebei wel wat, veel dezelfde dingen, maar net zo goed verschillen.
Het koppige herken ik iig heel erg, haha. We hebben regelmatig zinloze discussies omdat hij bij zijn punt blijft en ik bij dat van mij.. Rolling Eyes
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verschillend of hetzelfde? Empty Re: Verschillend of hetzelfde?

Bericht  Gast za 15 jan 2011 - 23:11

ZachtCookie schreef:Wij zouden in dezelfde relatie als jou kunnen zitten Darcy! Pfoeee..

Hahahah, vermoeiend af en toe he Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verschillend of hetzelfde? Empty Re: Verschillend of hetzelfde?

Bericht  Suus za 15 jan 2011 - 23:38

In sommige dingen zijn we heel verschillend, op persoonlijk vlak bijvoorbeeld. Hij blijft altijd heel rustig, zal ook nooit boos worden, terwijl ik heel fel kan reageren. Maar we hebben wel heel veel gezamenlijke interesses, zoals samen reizen en naar festivals gaan, we doen dan ook best veel samen.
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verschillend of hetzelfde? Empty Re: Verschillend of hetzelfde?

Bericht  Joli86 zo 16 jan 2011 - 0:07

Er zijn dingen waarin mijn vriend en ik erg verschillen, onze opvoeding verschilt heel veel en dat is duidelijk te merken, verder is hij muzikaal, ik totaal niet. Ik ben weer erg een huismusje en hij totaal niet. Hij heeft een instelling van we zien het allemaal wel en we maken ons er niet druk over. Ikzelf wil alles tot in de puntjes duidelijk hebben anders wordt ik helemaal gek van mezelf..

Maar we denken over veel dingen wel hetzelfde, inrichting van het huis bijvoorbeeld of hoe we onze toekomst zien samen of wat we in onze vrije tijd gaan doen.


Laatst aangepast door x-justme-x op zo 16 jan 2011 - 0:09; in totaal 1 keer bewerkt
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Woonplaats : N Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Verschillend of hetzelfde? Empty Re: Verschillend of hetzelfde?

Bericht  Caroow zo 16 jan 2011 - 0:08

We zijn niet precies hetzelfde, maar ook niet heel erg verschillend. Ik ben slordiger maar kan beter plannen, hij is altijd aan het poetsen, maar als hij iets echt moet doen, doet hij dat om het laatste moment. En dat is het grootse verschil.
Over veel dingen denken we ook wel hetzelfde, we vullen elkaar gewoon goed aan smile
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verschillend of hetzelfde? Empty Re: Verschillend of hetzelfde?

Bericht  M-G zo 16 jan 2011 - 8:40

Beide. Op sommige gebieden zijn we hetzelfde en op andere gebieden komen we totaal niet overeen. Zo zijn we beide erg eigenwijs en recht door zee. Hij is een doener, ik ben een denker. Zo kan ik nog veel meer opnoemen. Op sommige punten kunnen we echt botsen maar we komen er altijd wel uit.
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verschillend of hetzelfde? Empty Re: Verschillend of hetzelfde?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum