Dagdelen kdv
+4
koNijntje
Twellie
Theezakje13
Darius
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Dagdelen kdv
Gaan jullie kinderen wel eens een halve dag, een ochtend naar het kdv? Is dat handig of juist niet?
L gaat volgend jaar naar school en P en de baby gaan dan op maandag en woensdag ochtend naar het kdv ipv de hele dag.
Gewoon, even ervaringen gevraagd!
L gaat volgend jaar naar school en P en de baby gaan dan op maandag en woensdag ochtend naar het kdv ipv de hele dag.
Gewoon, even ervaringen gevraagd!
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Re: Dagdelen kdv
Nooit gedaan hier, kwam gewoon nooit zo uit. Op zich denk ik dat het best werkt. Maar is het niet het overwegen waard om ze één middag wel te laten gaan zodat je wat tijd met je oudste alleen hebt?
Gast- Gast
Het is de bedoeling dat ze straks maandagmorgen, dinsdag de hele dag en woensdagmorgen gaan, en dat vind ik eigenlijk wel genoeg. Ik ga proberen om de jongsten dan om 13 uur thuis in bed te hebben, dus dan heb ik tijd voor de oudste. En in de schoolvakanties blijft de oudste ook thuis, dus dan heb ik alle tijd voor hem. Het is meer de vraag hoe ik tijd vrij ga maken voor de jongsten, echt even 1 op 1.
Darius- Ratel
Mijn zoon gaat 2 halve dagen naar het kinderdagverblijf en dit bevalt prima.
Hij vindt het er erg leuk, en ik vind het fijn dat ik hem geen hele dagen weg.hoef te brengen.
Hij vindt het er erg leuk, en ik vind het fijn dat ik hem geen hele dagen weg.hoef te brengen.
Theezakje13- Prater
- Aantal berichten : 720
Punten : 774
Registratiedatum : 20-11-10
Onze kinderen gaan alleen halve dagen, welke dagdelen verschilt wel per week (flexibele opvang).
Ik vind het handig, het past goed bij onze werksituatie. De ene keer haal ik ze na drie uurtjes weer op (we hebben zelden meer dan een paar uurtjes opvang echt nodig), de andere keer wil ik wat tijd voor mezelf en laat ik ze echt het hele dagdeel daar.
Ik vind het handig, het past goed bij onze werksituatie. De ene keer haal ik ze na drie uurtjes weer op (we hebben zelden meer dan een paar uurtjes opvang echt nodig), de andere keer wil ik wat tijd voor mezelf en laat ik ze echt het hele dagdeel daar.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
t. heeft een flex-plek bij het kdv.
als ik een late dienst heb, gaat hij alleen de middag.
als ik uit de nachtdienst kom slaap ik 's ochtends dus gaat hij dan naar het kdv.
(als ik nog een nacht moet werken of een hele dag werk gaat hij er de hele dag naar toe)
de ochtend vind ik niet altijd handig, omdat ik hem tussen 12:30-45 op moet halen en dan om 12uur op moet staan, ik doe het dan liever wat rustiger aan, dus vaak regel ik dan een van de oma's zodat ik (na 4 uurtjes slaap) iets rustiger op kan staan.
wat wil je precies weten?
als ik een late dienst heb, gaat hij alleen de middag.
als ik uit de nachtdienst kom slaap ik 's ochtends dus gaat hij dan naar het kdv.
(als ik nog een nacht moet werken of een hele dag werk gaat hij er de hele dag naar toe)
de ochtend vind ik niet altijd handig, omdat ik hem tussen 12:30-45 op moet halen en dan om 12uur op moet staan, ik doe het dan liever wat rustiger aan, dus vaak regel ik dan een van de oma's zodat ik (na 4 uurtjes slaap) iets rustiger op kan staan.
wat wil je precies weten?
koNijntje- Prater
- Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11
L gaat maandagmiddag, dinsdag en woensdagochtend naar de creche. Zelf vind ik dit heel handig en erg fijn, ook voor haar, maandag went ze en dan kan ze dinsdag heel de dag, en net als ze denkt potjandrie moet ik wéér naar de creche kom ik haar woensdags alweer ophalen.
En voor ons scheelt het gewoon 40 euro per dagdeel per maand, dus die keuze was snel gemaakt.
En voor ons scheelt het gewoon 40 euro per dagdeel per maand, dus die keuze was snel gemaakt.
Gast- Gast
Wij kunnen volgens mij neit eens dagdelen afnemen!?!? Alleen hele dagen van 10 uur!!!!
Want in mijn vakantie's haal ik hem wel eens eerder op, maar betaal gewoon hele dagen!!
Want in mijn vakantie's haal ik hem wel eens eerder op, maar betaal gewoon hele dagen!!
holaagirl- Prater
- Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
holaagirl schreef:Wij kunnen volgens mij neit eens dagdelen afnemen!?!? Alleen hele dagen van 10 uur!!!!
wij hebben dan wel 2 dagdelen (ochtend en middag) maar als wij hem eerder ophalen moeten we ook gewoon een heel dagdeel betalen, denk dat dat overal zo is?
omdat wij een fles-plek hebben gaat hij eigenlijk alleen wanneer ik werk, als ik een dienst ruil met een collega kan ik dit bij het kdv tot een week van tevoren nog wijzigen zonder kosten. zeg ik op maandag dat hij vrijdags niet komt moeten we betalen (dus daar houd ik bij het ruilen van diensten ook rekening mee, of ik heb een ochtend/middag/dagje voor mezelf, maar dat is 1x voorgekomen)
koNijntje- Prater
Wij zouden in principe aan alleen de vrijdagochtend al genoeg hebben,maar bij ons ben je verplicht 2 dagdelen af te nemen,dus hij gaat vrijdag de hele dag. We betalen dan ook voor 10 uur per week. Anders was hij wel een halve dag gegaan.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Annemie schreef:Wij zouden in principe aan alleen de vrijdagochtend al genoeg hebben,maar bij ons ben je verplicht 2 dagdelen af te nemen,dus hij gaat vrijdag de hele dag. We betalen dan ook voor 10 uur per week. Anders was hij wel een halve dag gegaan.
wij moeten ook 2 dagdelen per week afnemen, ze rekenen het als 8 dagdelen per maand.
dat vind ik fijn, want als ik een week vrij ben hoeft hij niet weg, dat compenseert een andere weeek dan weer..
koNijntje- Prater
Wij hebben 2 ochtenden van 7.30 tot 13.30, mijn man begint op die dagen iets later zodat hij ze weg kan brengen en ik ben meestal rond 13.00 klaar dus red het precies.
2x 2 middagen erbij terwijl ik het 99 keer van de 100 op tijd red vind ik zonde, kost dan het dubbele per maand en dan is het bijna werken voor het kdv vrees ik.
2x 2 middagen erbij terwijl ik het 99 keer van de 100 op tijd red vind ik zonde, kost dan het dubbele per maand en dan is het bijna werken voor het kdv vrees ik.
Gast- Gast
Hier hebben er altijd halve dagen tussen gezeten, en nu vanaf januari ma-di-woe ochtend en do hele dag. Ik vind het ideaal. Ik merk dat Joris het duidelijk vind, dat hij alle ochtenden naar kdv gaat, en anders zijn papa en mama thuis. vr ikke ochtend, Dave de middag, ik werk wisselend s middags dan, maar dus ook vanuit huis. Voorheen ging hij soms een ochtend, soms een middag, soms een hele dag, dat was erg rommelig. Nu verloopt het ochtendritueel gewoon vlotter omdat het altijd hetzelfde gaat, en dat was eerst niet zo omdat we meer tijd hadden.
Verder vind ik het vooral nu leuk voor Joris, dat hij zoveel dagen ook even leuke dingen kan doen met vriendjes/vriendinnetjes. hij vroeg eerst altijd thuis of hij met T en E mocht spelen. En dan was het altijd morgen weer....(hij ging toen ma hele dag-wo ochtend- vr ochtend of middag)
Nu vind ik het jammer dat ik veel minder van Milou mee krijg. Ze slaapt veel s middags als ze thuis komt. Maar zo zijn er natuurlijk altijd nadelen. En als Joris straks naar school gaat heb ik ook weer tijd voor haar alleen.
Verder vind ik het vooral nu leuk voor Joris, dat hij zoveel dagen ook even leuke dingen kan doen met vriendjes/vriendinnetjes. hij vroeg eerst altijd thuis of hij met T en E mocht spelen. En dan was het altijd morgen weer....(hij ging toen ma hele dag-wo ochtend- vr ochtend of middag)
Nu vind ik het jammer dat ik veel minder van Milou mee krijg. Ze slaapt veel s middags als ze thuis komt. Maar zo zijn er natuurlijk altijd nadelen. En als Joris straks naar school gaat heb ik ook weer tijd voor haar alleen.
LMCurious- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
holaagirl schreef:Wij kunnen volgens mij neit eens dagdelen afnemen!?!? Alleen hele dagen van 10 uur!!!!
Ja maar daar heb je dan toch voor getekend en dat afgesproken? Dat hebben wij namelijk ook. Dagdelen zou wel kunnen maar moet je van te voren aangeven, maar is met mijn werk niet handig dus ze gaan 2 hele dagen. Tja als ik ze dan eerder op haal, snap ik dat ik moet betalen want dat is wat we hebben afgesproken. Ik zou het liever ook anders zien, maar ik wist dit van te voren.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10
Bedankt voor de reacties?
Jullie ervaren het niet als extra onrustig, een paar uurtjes kdv en dan weer naar huis? Ik heb een beetje het idee dat je zo weinig kunt doen, die paar uurtjes.
Jullie ervaren het niet als extra onrustig, een paar uurtjes kdv en dan weer naar huis? Ik heb een beetje het idee dat je zo weinig kunt doen, die paar uurtjes.
Darius- Ratel
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: