Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Psz dagdelen

+7
maiadebij
Coco
PapillonRose
SarahKey
Susan
Tania
Linda
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Psz dagdelen Empty Psz dagdelen

Bericht  Linda za 1 dec 2012 - 7:00

Ik wil dochter nog steeds inschrijven bij een peuterspeelzaal. Nu heb ik het idee dat het gebruikelijk is om 2 dagdelen te gaan. Maar ik denk dat ik 1 dagdeel per week voldoende vind. Zijn er meer die dat doen? Of komt dat eigenlijk niet voor?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Psz dagdelen Empty Re: Psz dagdelen

Bericht  Tania za 1 dec 2012 - 7:02

Mijn zoontje gaat ook maar 1 dagdeel. Ze willen eigenlijk liever dat kindjes minimaal 2 dagdelen komen maar ik vind 1 ook genoeg. Hij gaat ook al 1 of 2 dagen naar de gastouder dat vind ik wel genoeg verplichte dingen in een week. Als hij niet naar een gastouder of kinderdagverblijf zou gaan dan zou hij denk ik wel 2 dagdelen gaan.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  Gast za 1 dec 2012 - 7:02

Ik raad bij een kdv één dag(deel) doorgaans niet aan,omdat kinderen dan meer moeite kunnen hebben met wennen. Ik denk dat dat bij een psz ook wel geldt.

Gast
Gast

Bericht  Linda za 1 dec 2012 - 7:09

Ja, dat met dat wennen had ik inderdaad ook aan zitten denken. Maar het is hier moeilijk in te plannen om 2 keer te gaan. Ze hebben steeds 2 vaste dagen en op 1 dag ben ik vrij en op de andere dag moet ik werken, dus dat zou dan niet lukken.
Daarnaast is de eigen bijdrage voor 1 dagdeel 50 en voor 2 dagdelen 100 euro. Ik vind 100 euro echt heel erg veel, dat kunnen we moeilijk missen.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Susan za 1 dec 2012 - 7:09

Ik vind één dagdeel ook wel erg weinig, ook om de reden die Maple noemt. Het lijkt mij dan ook lastiger om echt vriendjes te maken. Bij ons gaan de meeste kinderen twee of drie dagen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Susan za 1 dec 2012 - 7:11

Yrsa gaat trouwens drie dagdelen en dat kost ruim 130 euro per maand. Dat is ook heel duur dus. Als ik het me kon veroorloven zou ze waarschijnlijk vier of zelfs vijf ochtenden gaan, want ze vindt het echt geweldig, maar dat zou wel vrij duur worden en ik weet ook niet of er genoeg plek voor is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast za 1 dec 2012 - 7:12

Zit ze op de dagen dat jij werkt op een kdv? Dan zou ik geen peuterspeelzaal doen, een kdv is tegenwoordig bijna gelijkwaardig aan een psz, al heeft een psz wel wat meer verdieping. Als ze op de dagen dat jij werkt bij een gastouder, oma of oppas zit, dan kun je natuurlijk vragen of zij jouw dochtertje halen en brengen.

Eén dagdeel zou ik echt niet doen, dat is echt heel weinig.

Gast
Gast

Bericht  Linda za 1 dec 2012 - 7:17

Mijn dochter gaat 2 dagen in de week naar oma. Alleen woont zij aan de andere kant van de stad en heeft zij geen auto.
Het is echt jammer dat de dagen zo rot zijn ingedeeld. Het is maandag en donderdag, maandag ben ik vrij, donderdag gaat ze naar oma. Óf dinsdag en vrijdag, dinsdag is ze bij oma en vrijdag is man thuis met haar. Maandag en vrijdag naar de psz zou goed uitkomen, maar dat kan dus niet...

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 1 dec 2012 - 7:18

En een psz bij oma in de buurt? Ervan uitgaande dat jij wel de beschikking hebt over een auto?

Gast
Gast

Bericht  Susan za 1 dec 2012 - 7:19

Kun je geen peuterspeelzaal kiezen bij oma in de buurt en dan dinsdag en donderdag als dagen nemen?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  SarahKey za 1 dec 2012 - 7:19

Of sowieso een andere psz? Want er zullen er vast wel meer dan 1 zijn waar je woont.

Ik zou trouwens 1 keer ook normaal vinden. Bij ons op de psz gaan ook wel kindjes maar 1 dagdeel. Een ander kindje wat 2-3 dagdelen gaat kan net zo goed slecht wennen, dat ligt echt aan het kindje zelf.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Linda za 1 dec 2012 - 7:21

Nee, ik heb ook geen auto. Oma woont in een vreselijke rot buurt, daar zou ik haar liever niet heen willen brengen. Embarassed

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  SarahKey za 1 dec 2012 - 7:22

En oma wil of kan haar ook niet ophalen? Of is dat echt te ver fietsen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Susan za 1 dec 2012 - 7:22

Het ligt misschien deels wel aan het kind zelf, maar daarnaast kan het aantal dagdelen ook echt wel invloed hebben, hoor.

En zeker als de rest vaker gaat denk ik dat je er wat sneller buiten valt. Dat heeft ook met meerdere factoren te maken, maar ook wel met dit, denk ik.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Linda za 1 dec 2012 - 7:24

Er is geen andere psz in de buurt. Deze is erg leuk en op loopafstand. Er is er 1 een stuk verder, maar dan moet ik op de fiets en als zoon er straks is, dan zal dat de eerste tijd ook niet gaan. Echt lastig...

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Susan za 1 dec 2012 - 7:24

Waar is ze woensdag? Of is het dan dicht?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast za 1 dec 2012 - 7:24

SarahKey schreef:Of sowieso een andere psz? Want er zullen er vast wel meer dan 1 zijn waar je woont.

Ik zou trouwens 1 keer ook normaal vinden. Bij ons op de psz gaan ook wel kindjes maar 1 dagdeel. Een ander kindje wat 2-3 dagdelen gaat kan net zo goed slecht wennen, dat ligt echt aan het kindje zelf.

Natuurlijk kan dat, maar één keer drie uurtjes in de week bevordert het wennen niet, tegen de tijd dat het kindje een beetje z'n draai heeft gevonden gaat het weer naar huis en gaat het over 6 dagen pas weer smile

En idd, wat Susan zegt, ook met het oog op vriendjes maken lijkt me dat heel weinig. Het is natuurlijk ook leuk als je kindje een beetje aansluiting vindt bij de groep, en als de hele groep al op elkaar ingespeeld zijn omdat die elkaar allemaal twee dagdelen in de week zien en jouw kindje komt maar één dagdeel, kan ik me zo voorstellen dat je kindje dan meer moet 'vechten' voor z'n plekje in de groep. Natuurlijk is dat ook van je karakter afhankelijk, maar twee dagdelen zou dat allemaal wel bevorderen.

Gast
Gast

Bericht  Linda za 1 dec 2012 - 7:25

SarahKey schreef:En oma wil of kan haar ook niet ophalen? Of is dat echt te ver fietsen.

Nu zou dat wel gaan, maar straks als zoon er is dan kan dat dus niet.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  PapillonRose za 1 dec 2012 - 7:25

Hier gaan de meeste kindjes twee of drie ochtenden (deze psz heeft alleen ochtenden). Ik heb voor twee ochtenden gekozen, dat leek me genoeg. Al is één ochtend ook mogelijk hier. Maar mij leek twee beter omdat ze dan wat vaker daar is en dat zorgt voor wat meer regelmaat. Plus dat ze het waarschijnlijk erg leuk vind om met de kindjes daar te spelen, en wij verder nooit contact hebben met leeftijdsgenootjes van haar, omdat mijn vriendenkring nog steeds kinderloos is.

Ze gaat overigens nu nog naar het KDV en gaat daar maar 1 dag per week heen. Werd ook afgeraden in verband met wennen en dergelijke. Ik snapte dat, maar had echt maar één dag nodig. Heb het dus geprobeerd en aangekeken, en A. is gelukkig een kindje dat er geen moeite mee had. Ze stapt daar elke week vrolijk binnen en vermaakt zich super. Dus het kan best goed gaan, maar dat zal per kind bekeken moeten worden denk ik.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Susan za 1 dec 2012 - 7:26

Kan oma niet een dag in de week bij jou oppassen? Of eventueel alleen de ochtend, en dan na de peuterspeelzaal met de bus naar haar huis?

Of kan jij of je man niet vrij zijn op een andere dag?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Linda za 1 dec 2012 - 7:26

Susan schreef:Waar is ze woensdag? Of is het dan dicht?

Woensdag is ze thuis bij mij, maar dan is er alleen 's ochtends een dagdeel voor kindjes die komen wennen.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Susan za 1 dec 2012 - 7:27

En waarom kan maandag en vrijdag niet?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast za 1 dec 2012 - 7:29

Linda schreef:

Woensdag is ze thuis bij mij, maar dan is er alleen 's ochtends een dagdeel voor kindjes die komen wennen.
Ik kan het niet helpen, maar ik zie die woensdagochtend nu heel raar voor me. Geeft in mijn ogen geen realistisch beeld voor het kind... Straks zitten er op de wenochtend 7 kindjes waarvan er 4 moeite hebben, dan denkt jouw kindje ook, waar hebben ze me nou weer naartoe gebracht...

Raar beleid smile

Gast
Gast

Bericht  Linda za 1 dec 2012 - 7:30

Susan schreef:Kan oma niet een dag in de week bij jou oppassen? Of eventueel alleen de ochtend, en dan na de peuterspeelzaal met de bus naar haar huis?

Of kan jij of je man niet vrij zijn op een andere dag?

Man en ik kunnen niet wisselen van dagen.
Oma een dag hier op laten passen hebben wij ook aan gedacht. Alleen kan ze dat stuk 's ochtends om half 7 niet hierheen fietsen, zeker niet in de winter. Man zou haar dan om 6 uur thuis op moeten halen, maar ik vind het wel een ding om dat van haar te vragen..
Met de bus gaat ze niet, het is ook een rot verbinding met 2 keer overstappen.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Linda za 1 dec 2012 - 7:31

Maple schreef:
Linda schreef:

Ik kan het niet helpen, maar ik zie die woensdagochtend nu heel raar voor me. Geeft in mijn ogen geen realistisch beeld voor het kind... Straks zitten er op de wenochtend 7 kindjes waarvan er 4 moeite hebben, dan denkt jouw kindje ook, waar hebben ze me nou weer naartoe gebracht...

Raar beleid smile

Ik heb het niet helemaal goed opgeschreven. Dit komt van hun site:

De woensdagochtendgroep is een groep waarin kinderen uit de andere groepen een extra keer kunnen komen en waarin incidenteel kinderen alvast 1x per week kunnen komen spelen om na verloop van tijd door te stromen naar een van de andere groepen. Bij de groepsindeling wordt met betrekking tot de samenstelling van de groep gelet op de verdeling jongere / oudere kinderen en jongens / meisjes. Omdat de tijdsduur dat de kinderen in de speelzaal aanwezig zijn relatief kort is en in verband daarmee ook minder faciliteiten nodig zijn voor voeding en verzorging bestaat de groep uit 16 kinderen. Er zijn dan voor elk kind voldoende mogelijkheden om op een ochtend of middag verschillende spelsituaties aan te gaan hetzij alleen of in groepsverband.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende