Naamtag
+7
Star007
Annie24
Susan
-Ieniemienie-
Ayla
meisjesmama
Printje
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Naamtag
Ik ben een naamtag, zo'n metaal legerding, aan het maken voor wanneer we dagjes weg gaan. Tot nu toe stopte ik een briefje in zijn zak maar ik vergeet het er vaak uit te halen waardoor het in de was een grote rommel wordt.
Ik heb er nu op
Voornaam +achternaam
MIjn tel
Papa's tel
Speaks dutch
jullie nog aanvullingen, of iets dat ik er beter op kan zetten?
Ik heb er nu op
Voornaam +achternaam
MIjn tel
Papa's tel
Speaks dutch
jullie nog aanvullingen, of iets dat ik er beter op kan zetten?
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Naamtag
Allergieen?
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Allergie dacht ik ook al aan maar die heeft hij niet.
Bloedgroep weet ik niet
Bloedgroep weet ik niet
Printje- Lady Post-a-lot
Als je echt bloed moet hebben geven ze toch O-negatief ofzo? Volgens mij is dat niet van levensbelang om erop te zetten. Ik zou er nog een noodgeval telefoonnummer op zetten, als ze jullie allebei niet kunnen bereiken ofzo.
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Er was pas hier ook een topic over die naamplaatjes.Daar las ik juist dat je er nooit een adres op moet zetten.
Weet zo even niet meer waarom niet.
http://helpid4kids.nl/nl/informatie%20sosbandje/
Op deze site staat dat.
Weet zo even niet meer waarom niet.
http://helpid4kids.nl/nl/informatie%20sosbandje/
Op deze site staat dat.
-Ieniemienie-- Kletskop
- Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Ik zet er ook geen adres op alleen de woonplaats. Bedankt voor de link.
Printje- Lady Post-a-lot
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Voor jullie telefoonnummers +31 zetten ivm bellen vanuit het buitenland
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Dank je Annie, daar had ik idd al aan gedacht!
Printje- Lady Post-a-lot
Printje schreef:Dank je Annie, daar had ik idd al aan gedacht!
Ik dus niet toen ik zo'n naam/id armbandje aanvroeg. Gelukkig belden ze me toen netjes op om te vragen of ze het nog aan moesten passen
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Ow dat is wel erg netjes zeg Annie. Ik had het eerst ook gewoon erop staan en toen kreeg ik die ingeving..
Printje- Lady Post-a-lot
Susan schreef:Oh ja, dat wil ik ook nog regelen. Ik wil er bij Ezra ook in ieder geval opzetten dat hij autisme heeft zodat mensen daar rekening mee kunnen houden.
Zou je dat doen .. ik persoonlijk zou die informatie er niet bij zetten, ik zie de meerwaarde er niet van in. Ik merk bij mijn clienten met autisme dat als ze ergens niet begrepen worden of zich apart gedragen, mensen hen uiteindelijk wel anders benaderen . Mensen hebben toch snel door dat er iets 'anders' is.
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Star007 schreef:Susan schreef:Oh ja, dat wil ik ook nog regelen. Ik wil er bij Ezra ook in ieder geval opzetten dat hij autisme heeft zodat mensen daar rekening mee kunnen houden.
Zou je dat doen .. ik persoonlijk zou die informatie er niet bij zetten, ik zie de meerwaarde er niet van in. Ik merk bij mijn clienten met autisme dat als ze ergens niet begrepen worden of zich apart gedragen, mensen hen uiteindelijk wel anders benaderen . Mensen hebben toch snel door dat er iets 'anders' is.
Toch lijkt mij het wel handig dat het erbij zou staan. Denkt nu aan Bondi Beach op tv afgelopen week, daar werd een meisje gestoken door kwallen, ze reageerde echt heel erg hysterisch, veel erger dan dat mensen er normaal op reageren, de redders daar vonden het maar bijzonder dat ze zo reageerde, uiteindelijk was haar moeder erbij en die legde uit dat ze autistisch is en dat ze gewoonweg niet begreep waarom ze pijn had.
Nu was haar moeder erbij maar het lijkt me wel fijn dat als je kind toch plotseling alleen is dat er wel duidelijk is dat hij autistisch is en waarom hij anders op de situatie reageert.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Floor schreef:Star007 schreef:Susan schreef:Oh ja, dat wil ik ook nog regelen. Ik wil er bij Ezra ook in ieder geval opzetten dat hij autisme heeft zodat mensen daar rekening mee kunnen houden.
Toch lijkt mij het wel handig dat het erbij zou staan. Denkt nu aan Bondi Beach op tv afgelopen week, daar werd een meisje gestoken door kwallen, ze reageerde echt heel erg hysterisch, veel erger dan dat mensen er normaal op reageren, de redders daar vonden het maar bijzonder dat ze zo reageerde, uiteindelijk was haar moeder erbij en die legde uit dat ze autistisch is en dat ze gewoonweg niet begreep waarom ze pijn had.
Nu was haar moeder erbij maar het lijkt me wel fijn dat als je kind toch plotseling alleen is dat er wel duidelijk is dat hij autistisch is en waarom hij anders op de situatie reageert.
Het is natuurlijk een voordeel dat ze dat meisje dus beter begrepen, maar op dat moment is het belangrijker dat er juist gehandeld wordt wat betreft die kwallenbeten. Maar ik val susan ook niet aan dat zij dat wel zou doen hoor, ergens begrijp ik echt wel waarom. Maar ik zelf zou het niet doen.
Star007- Kletskop
ik vind het juist goed als er een handicap/allergieen op een tag word vermeld.
het lijkt mij juist fijn als "vinder" van een kind dat je weet wat er met hem/haar aan de hand is en waarom hij/zij zo kan reageren.
Ik zou het zelf ook op een tag zetten als mijn kind een allergie/handicap heeft.
het lijkt mij juist fijn als "vinder" van een kind dat je weet wat er met hem/haar aan de hand is en waarom hij/zij zo kan reageren.
Ik zou het zelf ook op een tag zetten als mijn kind een allergie/handicap heeft.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Susan- Lady Post-a-lot
@Susan: Je hoeft je toch ook helemaal niet te verdedigen. Zoals ik al schreef; ergens snap ik het echt wel. Alleen ik persoonlijk zou dat niet doen. En daarbij is autisme zeker niet iets waar je je voor moet schamen, ik werk notabene zelf met mensen die een ASS hebben, laat staan dat ik dat zou vinden.
Star007- Kletskop
Star007 schreef:Floor schreef:Star007 schreef:Susan schreef:Oh ja, dat wil ik ook nog regelen. Ik wil er bij Ezra ook in ieder geval opzetten dat hij autisme heeft zodat mensen daar rekening mee kunnen houden.
Het is natuurlijk een voordeel dat ze dat meisje dus beter begrepen, maar op dat moment is het belangrijker dat er juist gehandeld wordt wat betreft die kwallenbeten. Maar ik val susan ook niet aan dat zij dat wel zou doen hoor, ergens begrijp ik echt wel waarom. Maar ik zelf zou het niet doen.
Dat juist handelen werd wel degelijk erg bemoeilijkt omdat ze niet begrepen waarom ze zo reageerde (in eerste instantie dus zo 'overdreven' op een kwallenbeet). Als dan duidelijk is dat de persoon in kwestie autisme heeft kan er anders gehandeld/gereageerd/benaderd worden.
Maargoed iedereen moet zelf weten wat hij/zij op zo'n tag zou zetten, mij lijkt het juist handig als dat soort dingen vermeld staan.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Ik werk met kids met ASS en ik zet het wél altijd op het polsbandje dat de kids om hebben als we ergens naar toe gaan. Ook bij gezamenlijke activiteiten oid laat ik het de persoon in kwestie even weten (van het weekend bij de kinderboerderij bijvoorbeeld). Voor mij heeft het de meerwaarde dat deze personen dan weten dat de kids anders zijn, anders kunnen reageren op situaties en ze duidelijker moeten zijn naar hen toe.
Sophiee- Prater
- Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11
Susan- Lady Post-a-lot
nog even een vraag hierover, ik vind "speaks dutch" een goede, maar vraag me af of het voor onze kinderen zinvol is. N.adeem praat wel, maar absoluut niet bij vreemden en al helemaal niet in een onbekende omgeving... J.ennah praat ook wel, maar die kan niet vertellen waar mama is bijvoorbeeld. Zal ik "Understands Dutch" of "Holland" erbij zetten of dit helemaal weglaten?
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
en wat vinden jullie de toegevoegde waarde van de geboorte datum?
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
Ik vind het een toegevoegde waarde (de geboorte datum) omdat ze dan en kunnen inschatten hoe oud hij is en stel er is een noodgeval ze ook alle gegevens meteen kunnen opzoeken.
Printje- Lady Post-a-lot
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: