Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voedingsvraagje

4 plaatsers

Ga naar beneden

Voedingsvraagje Empty Voedingsvraagje

Bericht  Gast do 13 jan 2011 - 9:46

Ik moest een tijdje terug van de cb verpleegkundige langzaam beginnen met groente en fruithapjes te geven aan onze dochter en dan kon ik overgaan naar 4 flessen van 210 + 7.

Groente en fruit gaat er opzich goed in,maar ze wil perse die 5de fles hebben, ze heeft nu dus 5 flessen op een dag, maar ze krijgt nu maar 180+6 ( waarvan ze gemiddeld ongeveer 160 tot 170 opdrinkt )

Ik heb al een paar keer geprobeerd haar 4 flessen van 210 te geven maar ze laat dan telkens heel wat staan en dan komt dan s'nachts weer , ook als ik s'morgens de eerste fles gelijk 210 geef laat ze me daar veel van staan. )

Wat kan ik nu het beste doen ? Heb vandaag 5 flessen gegeven van 150 + 5 en die heeft ze helemaal opgedronken + een potje groente en een potje fruit..

Iemand een idee wat ik nu het beste kan doen ?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsvraagje Empty Re: Voedingsvraagje

Bericht  sheila123 vr 14 jan 2011 - 3:58

Ik zou gewoon lekker 5 flessen blijven geven,waarschijnlijk vind je dochter 210 in 1x veel te veel. Dus waarom niet even zo houden? Succes d'r mee!
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Bericht  Gast vr 14 jan 2011 - 4:14

wij 'moeten' ook terug naar 4 flessen, maar Y.inthe wil dat niet. Nou prima, dan laten we het bij 5 flessen :P

Ik zou dus gewoon lekker op 5 flessen blijven zitten, misschien wil ze over een tijdje, als ze wat meer eet, wel over op 4 flessen.

Gast
Gast

Bericht  Flemy vr 14 jan 2011 - 4:37

Ik zou vooral kijken naar wat je kindje wil, niet wat het CB wil.

In dit geval zou ik dus lekker die 5 flesjes geven, ze komt vanzelf wel een keer op 4 flessen.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  bella vr 14 jan 2011 - 5:18

Lekker op 5 blijven! Als ze zelf aan geeft aan 4 genoeg te hebben is het ook goed, anders lekker die 5 houden hoor!
bella
bella
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 196
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 14 jan 2011 - 5:57

Doen zoals zij het zelf het prettigst vind. Maar er werd bij ons wel nadrukkelijk gezegd dat wanneer ze nog meer dan 700ml opvolgmelk krijgen om dan bij voeding van 0 tot 6 maanden te blijven. Anders krijgen ze teveel vitaminen en mineralen binnen en dat is ook weer niet goed.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 14 jan 2011 - 7:29

Ik heb altijd geleerd dat de teveel aan vitaminen en mineralen gewoon weer wordt uitgeplast...

Ik zou gewoon je eigen gevoel volgen met wat betreft de flessen. Het CB geeft maar een richtlijn. En die 5de fles valt vanzelf een keer weg.
Wij zaten nog heel lang op een fles voor het slapen gaan terwijl die er eigenlijk al lang af moest. Op een gegeven moment wilde Quinten hem gewoon niet meer hebben en dat was het moment om er mee te stoppen. Hij heeft hem sindsdien ook niet meer gemist.

En Flynn mag nu eigenlijk maar 115 cc per voeding, maar wij geven hem iets meer omdat hij daar nu eenmaal behoefte aan heeft.
Niet elk kind is gelijk hoor!

Gast
Gast

Bericht  Gast za 15 jan 2011 - 9:08

Mammalin schreef:Ik heb altijd geleerd dat de teveel aan vitaminen en mineralen gewoon weer wordt uitgeplast...

Das helemaal juist! Geld ook voor volwassenen.. alles je teveel aan vitamientjes en mineralen binnen krijgt plas je dus gewoon uit :-)..

Gast
Gast

Bericht  PapillonRose za 15 jan 2011 - 9:26

Anniej_S schreef:
Mammalin schreef:Ik heb altijd geleerd dat de teveel aan vitaminen en mineralen gewoon weer wordt uitgeplast...

Das helemaal juist! Geld ook voor volwassenen.. alles je teveel aan vitamientjes en mineralen binnen krijgt plas je dus gewoon uit :-)..

Dat geldt voor de meeste vitaminen en mineralen inderdaad. Maar toch niet voor allemaal helaas. Een teveel van vitamine A is bijvoorbeeld niet goed, en ook betacaroteen en vitamine D en E kan je beter niet teveel van binnenkrijgen. Er zijn er volgens mij zelfs nog wel meer en als ik me niet vergis zijn ook niet alle mineralen onschadelijk als je er teveel van binnenkrijgt..Voor de zekerheid zou ik toch maar opletten dat er geen overdaad aan bepaalde vitaminen en mineralen binnenkomt.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud