Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tepel problemen...

+3
Twellie
MissD
Liadan
7 plaatsers

Ga naar beneden

Tepel problemen... Empty Tepel problemen...

Bericht  Gast za 31 maa 2012 - 6:22

Ik heb echt enorm pijnlijke tepels.. Ze branden echt continu... Heb ook alweer kloven.
Dus het voeden doet echt heel veel pijn..
ze hapt wel goed aan dus dat is t niet.. Het is puur mijn huid die zoveel pijn doet..

Ik had t bij mijn zoontje ook en ben toen na vier weken gestopt van de pijn..
Ik wilde nu eigenlijk langer volhouden maar man wat een pijn..
Herkenbaar..?? Tips?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tepel problemen... Empty Re: Tepel problemen...

Bericht  Gast za 31 maa 2012 - 6:25

Weet je zeker dat je geen spruw hebt? Dat doet echt verrot veel pijn! En als je kloven hebt, dan is de kans heel groot dat je dochter niet goed is aangelegd! Anders even een lactatiekundige bellen en langs laten komen of een vrijwilliger van LLL of VBN bellen voor advies!


Laatst aangepast door Rejoy. op za 31 maa 2012 - 6:28; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tepel problemen... Empty Re: Tepel problemen...

Bericht  Liadan za 31 maa 2012 - 6:27

Wat vervelend zeg. Kloven zijn erg pijnlijk, bij mij hielp Purelan toen om mijn kloof sneller dicht te krijgen, maar misschien gebruik je dat al. En verder heb ik goede verhalen gehoord over Mother mates.
Zou het kunnen dat jullie spruw hebben? Daar kan dat branderige gevoel vandaan komen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tepel problemen... Empty Re: Tepel problemen...

Bericht  Gast za 31 maa 2012 - 6:29

en wat liadan zegt over purelan: helpt inderdaad om de kloven sneller te laten helen, maar dit schijnt de tepel zachter en dus kwetsbaarder voor kloven e.d. te maken, dus alleen smeren bij kloven en niet uit voorzorg heb ik me laten vertellen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tepel problemen... Empty Re: Tepel problemen...

Bericht  MissD za 31 maa 2012 - 6:34

Bij mij hielp het goed om moedermelk op mijn tepel te doen en dat te laten drogen... verzachtte de pijn en de wondjes gingen gauw dicht.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Tepel problemen... Empty Re: Tepel problemen...

Bericht  Twellie za 31 maa 2012 - 6:40

Ik deed er Bepanthen op en als het echt te erg werd een tepelhoedje. Tepelhoedjes schijnen de productie te kunnen beinvloeden, maar als jij ook weer last krijgt van hyperlactatie zal dat niet zo'n probleem zijn :P .
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Tepel problemen... Empty Re: Tepel problemen...

Bericht  SarahKey za 31 maa 2012 - 6:41

MissD schreef:Bij mij hielp het goed om moedermelk op mijn tepel te doen en dat te laten drogen... verzachtte de pijn en de wondjes gingen gauw dicht.

Hier hielp dat ook. Had aan 1 kant erg veel pijn. De eerste 15 sec van het aanhappen, oei oei oei. (En dan lukte het aanhappen niet goed waardoor hij pas na een keer of 10 echt goed aanhapte. Heb met de tenen krom gezeten. )

Wat ook mocht heel af en toe. Een heel dun laagje sudocreme erop. Echt een heel dun laagje zodat het opgedroogd is als de baby weer eten moet.

Succes! fijn is anders.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Tepel problemen... Empty Re: Tepel problemen...

Bericht  Gast za 31 maa 2012 - 6:46

Tuinstoel schreef:Ik deed er Bepanthen op en als het echt te erg werd een tepelhoedje. Tepelhoedjes schijnen de productie te kunnen beinvloeden, maar als jij ook weer last krijgt van hyperlactatie zal dat niet zo'n probleem zijn :P .

Tepelhoedje vraagt een andere drinktechniek dan rechtstreeks aan de borst en daarom niet aan te raden als het niet per se nodig is. Je kunt beter naar het aanleggen kijken, want de meeste kloven komen doordat het kindje niet goed is aangelegd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tepel problemen... Empty Re: Tepel problemen...

Bericht  Gast za 31 maa 2012 - 6:50

Purelan gebruik ik al..
En spruw nu al? Ze is gisteren geboren..

De voeding is wel direct goed op gang... Heb al stuwing en ze moet flink slikken al.
Als ze aan hapt wacht ik op een grote mond enz.. Verschillende zeggen dat ze wel goed is aangelegd..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tepel problemen... Empty Re: Tepel problemen...

Bericht  Tiara za 31 maa 2012 - 6:52

MissD schreef:Bij mij hielp het goed om moedermelk op mijn tepel te doen en dat te laten drogen... verzachtte de pijn en de wondjes gingen gauw dicht.

Hier hielp dat ook het beste inderdaad.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tepel problemen... Empty Re: Tepel problemen...

Bericht  LindaK za 31 maa 2012 - 6:52

Oh wat vervelend!

Hier hielp purelan ook wel, verder had ik hydrogel breast discs van Rite Aid...die waren ook heerlijk smile lijken op mother mates geloof ik...

Hopelijk voelt het gauw beter!!
LindaK
LindaK
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 937
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tepel problemen... Empty Re: Tepel problemen...

Bericht  Twellie za 31 maa 2012 - 6:57

Rejoy. schreef:
Tuinstoel schreef:Ik deed er Bepanthen op en als het echt te erg werd een tepelhoedje. Tepelhoedjes schijnen de productie te kunnen beinvloeden, maar als jij ook weer last krijgt van hyperlactatie zal dat niet zo'n probleem zijn :P .

Tepelhoedje vraagt een andere drinktechniek dan rechtstreeks aan de borst en daarom niet aan te raden als het niet per se nodig is. Je kunt beter naar het aanleggen kijken, want de meeste kloven komen doordat het kindje niet goed is aangelegd.

Aanleggen is zeker belangrijk, alleen de kloven zitten er nu al en die gaan niet zo makkelijk weer weg, ook als er goed aangelegd wordt.

Het zal ook wel per kindje verschillen, maar ik heb altijd zonder problemen met vlagen een tepelhoedje gebruikt als het weer gevoelig werd. Maar hier hapten ze ook gelijk makkelijk aan, heb weinig hoeven helpen.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Tepel problemen... Empty Re: Tepel problemen...

Bericht  Gast za 31 maa 2012 - 6:59

Laurientje85 schreef:Purelan gebruik ik al..
En spruw nu al? Ze is gisteren geboren..

De voeding is wel direct goed op gang... Heb al stuwing en ze moet flink slikken al.
Als ze aan hapt wacht ik op een grote mond enz.. Verschillende zeggen dat ze wel goed is aangelegd..

Volgens mij kunnen baby's spruw al oplopen in het geboortekanaal, dus nog voordat ze geboren zijn.

En ik zou zeker zorgen dat je een LK mee laat kijken, die kan met zekerheid zeggen of de baby goed is aangelegd, niet alle kraamhulpen hebben evenveel verstand van bv namelijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tepel problemen... Empty Re: Tepel problemen...

Bericht  shadow za 31 maa 2012 - 7:00

ik had de eerste dagen kloven omdat y.uri zo krachtig zoog en dat waren mijn borsten niet gewend. Bepanthen heeft heel goed geholpen en is makkelijk verkrijgbaar

shadow
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 244
Punten : 268
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tepel problemen... Empty Re: Tepel problemen...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum