Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kinderbijslag

+25
Smaragdje
pindaatje
Annemie
blondje1313
Linda
Star007
Liadan
Susan
Novalee
Lejow
MissD
Pussycat
Annie24
Flower_L
Flip Fluitketel
loesje
Happydobby
Mida4you
SarahKey
Burn
Dora
Parisienne
M@niek
Fearie
Tania
29 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Kinderbijslag - Pagina 3 Empty Re: Kinderbijslag

Bericht  Dora do 29 maa 2012 - 9:40

Novalee schreef:Je hoeft het inderdaad alleen bij je eerste kindje aan te vragen, bij een volgend kindje gaat het automatisch. Wij hebben die brief ook gewoon gekregen maar als ik het aan wil vragen via de site met m'n DigiD geeft hij een melding dat het niet kan. De precieze bewoording weet ik niet, en ik kan nu niet inloggen vanwege onderhoud aan de site. Mijn vriend heeft nog geen gezag (ook zoiets wat we nog moeten regelen Rolling Eyes) dus kan het niet aanvragen lijkt me? Ik zag net wel op de site dat je kunt mailen dus vanavond maar even een mooie mail opstellen. Vanochtend was ik op het gemeentehuis maar toen heb ik er weer niet aan gedacht om er naar te vragen of zij misschien iets zien wat niet goed is gegaan.

Susan, dat klopt inderdaad. Je kunt tot maximaal een jaar terug vragen. Even offtopic, heb je weblog gelezen, erg leuk! En ik vind je eerste bericht juist leuk omdat er zo'n mooie doorbraak van Ezra opstaat. Wilde daar al reageren maar vond dat ergens een beetje raar omdat ik je alleen van hier "ken".

Bij ons is dat gewoon automatisch gedaan, we kregen een brief met daarin de datum wanneer we voor het eerst kinderbijslag zouden krijgen. En dat is toen ook gekomen.

Heeft je vriend zich opgegeven als vader bij de gemeente, tijdens het aangeven van de geboorte? Als hij de kleine voor de geboorte al erkent heeft is het al geregeld.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Novalee do 29 maa 2012 - 10:07

Teigertje schreef:
Novalee schreef:Je hoeft het inderdaad alleen bij je eerste kindje aan te vragen, bij een volgend kindje gaat het automatisch. Wij hebben die brief ook gewoon gekregen maar als ik het aan wil vragen via de site met m'n DigiD geeft hij een melding dat het niet kan. De precieze bewoording weet ik niet, en ik kan nu niet inloggen vanwege onderhoud aan de site. Mijn vriend heeft nog geen gezag (ook zoiets wat we nog moeten regelen Rolling Eyes) dus kan het niet aanvragen lijkt me? Ik zag net wel op de site dat je kunt mailen dus vanavond maar even een mooie mail opstellen. Vanochtend was ik op het gemeentehuis maar toen heb ik er weer niet aan gedacht om er naar te vragen of zij misschien iets zien wat niet goed is gegaan.

Susan, dat klopt inderdaad. Je kunt tot maximaal een jaar terug vragen. Even offtopic, heb je weblog gelezen, erg leuk! En ik vind je eerste bericht juist leuk omdat er zo'n mooie doorbraak van Ezra opstaat. Wilde daar al reageren maar vond dat ergens een beetje raar omdat ik je alleen van hier "ken".

Bij ons is dat gewoon automatisch gedaan, we kregen een brief met daarin de datum wanneer we voor het eerst kinderbijslag zouden krijgen. En dat is toen ook gekomen.

Heeft je vriend zich opgegeven als vader bij de gemeente, tijdens het aangeven van de geboorte? Als hij de kleine voor de geboorte al erkent heeft is het al geregeld.
Dan hebben jullie het waarschijnlijk bij A. wel aangevraagd. Op de site van de SVB staat dat je het bij de eerste aan moet vragen en daarna niet meer, dus ik neem aan dat dat klopt. Mijn vriend heeft N. wel erkent al tijdens de zwangerschap. Het gezag moet je daarna nog aanvragen bij de rechtbank. Ik wilde dat formulier toen invullen maar maakte een fout en moet nog steeds een nieuwe ophalen bij de gemeente.

Maar goed, het is nu geregeld, ik heb het vanavond aangevraagd. Nu weer ontopic, want ik heb Dolcis_ haar topic al genoeg vervuild met mijn uitstelgedrag Wink
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 29 maa 2012 - 19:15

Alles sparen is misschien ook wel een goede optie. het is toch extra geld

Gast
Gast

Bericht  Makamba do 29 maa 2012 - 20:21

Daar koop ik dingen van die ze nodig heeft!
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334

Bericht  Sophiee do 29 maa 2012 - 22:58

Dat zetten we op de spaarrekening waar we later haar studie, rijbewijs etc. van gaan betalen. Kleding en andere spullen betalen we van onze salarissen.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Bericht  SarahKey do 29 maa 2012 - 23:34

PiP schreef:Opzich zouden we het wel redden als we dat bedrag op haar rekening zouden storten.
Maar wat dan als er een 2e kindje is en we het daar niet voor kunnen doen?
Dat zou bij ons het geval zijn. Dan hebben we voor onze dochter wel 2 jaar de bijslag opzij kunnen zetten en voor onze zoon niet.
Daarom hebben we meteen al besloten om een vast bedrag te sparen per maand, dat we bij meerdere kinderen zouden kunnen missen.
Ik koop de kleertjes wanneer het nodig is en niet 1 keer in de 3 maanden. Zou dan ook niet genoeg hebben aan dat bedrag Kinderbijslag - Pagina 3 166342

Zo denken wij ook al. Wij sparen per maand een bedrag wat we straks bij een eventuele tweede ook kunnen missen. Ook het bedrag wat we aan het begin op zijn spaarrekening hebben gestort zal hetzelfde worden. Enige wat kan verschillen is het geld wat we van de kraamvisite hebben gekregen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud