Kinderbijslag
+25
Smaragdje
pindaatje
Annemie
blondje1313
Linda
Star007
Liadan
Susan
Novalee
Lejow
MissD
Pussycat
Annie24
Flower_L
Flip Fluitketel
loesje
Happydobby
Mida4you
SarahKey
Burn
Dora
Parisienne
M@niek
Fearie
Tania
29 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Kinderbijslag
Nog niks, we moeten het nog aanvragen
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10
Novalee schreef:Nog niks, we moeten het nog aanvragen
Serieus? Dat is toch niet zo moeilijk?
Je loopt zo wel een hoop geld mis, wij kregen gewoon een brief toen ze net geboren was.
Bij ons gaat het op de grote hoop.
Gast- Gast
Je kunt het ook met terugwerkende kracht aanvragen Ik ben er wel mee bezig geweest hoor, maar als ik op de site van de SVB inlog met m'n DigiD geeft hij aan dat het niet kan omdat hij N. niet kent (of iets in die geest). Terwijl we wel bericht hebben gehad dat we het aan kunnen vragen. Ergens is er dus iets fout gegaan maar ik haat het om dat soort dingen uit te zoeken waardoor ik het steeds uitstel. We hebben nu pas één uitbetaling gemist dus om zoveel geld gaat het niet.
Novalee- Kletskop
Novalee schreef:Je kunt het ook met terugwerkende kracht aanvragen Ik ben er wel mee bezig geweest hoor, maar als ik op de site van de SVB inlog met m'n DigiD geeft hij aan dat het niet kan omdat hij N. niet kent (of iets in die geest). Terwijl we wel bericht hebben gehad dat we het aan kunnen vragen. Ergens is er dus iets fout gegaan maar ik haat het om dat soort dingen uit te zoeken waardoor ik het steeds uitstel. We hebben nu pas één uitbetaling gemist dus om zoveel geld gaat het niet.
Oh ok!
Nou ja, het komt vanzelf dan wel goed
Gast- Gast
Ik was van plan om het er echt af te halen en te gebruiken voor zomerkleding, schoenen enz. Nu heb ik al een aantal dingen gekocht, maar ze moeten allemaal nog schoenen (de jongste 2 sloffen ws.) En verder gaat het gewoon op aan de dagelijkse dingen.
Gast- Gast
Novalee schreef:Je kunt het ook met terugwerkende kracht aanvragen Ik ben er wel mee bezig geweest hoor, maar als ik op de site van de SVB inlog met m'n DigiD geeft hij aan dat het niet kan omdat hij N. niet kent (of iets in die geest). Terwijl we wel bericht hebben gehad dat we het aan kunnen vragen. Ergens is er dus iets fout gegaan maar ik haat het om dat soort dingen uit te zoeken waardoor ik het steeds uitstel. We hebben nu pas één uitbetaling gemist dus om zoveel geld gaat het niet.
Je moet niet te lang wachten, je kunt het niet oneindig met terugwerkende kracht aanvragen. Ik kwam er toen Ezra anderhalf was achter dat we het nooit hadden ontvangen en toen zeiden ze dat ik niet meer alles kon terugkrijgen. Later bleek dat we het formulier na de geboorte wel degelijk hadden opgestuurd en dat er iets mis was gegaan met de verwerking, dus toen kreeg ik alsnog alles met terugwerkende kracht, maar als je het zelf niet opstuurt is het wel anders.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Wij sparen het normaal gesproken altijd voor de kinderen, maar dit keer gaat het bij het bedrag dat we al gespaard hebben voor een houten speeltoestel voor in de tuin. En dat gaan we deze week of volgende week kopen.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Wij krijgen het 1 april voor de eerste keer. Deze maand gaat alles naar de spaarrekening en vullen wij aan tot 250 ( eerste inleg). Bij de volgende keren als we kinderbijslag ontvangen, gaat er 45 euro naar de spaarrekening en van de rest kopen we kleding voor D. of leggen we het bij bijvoorbeeld een nieuwe autostoel.
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Maar hoe kan dat dan? Wij kregen gewoon automatisch bericht en hoefden verder niks te doen hoor. Het kwam gewoon. Ik zou er toch echt wel werk van maken.
Gast- Gast
75 euro gaat naar haar eigen spaarrekening en de rest gaat op de grote hoop.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
_MamaRosa_ schreef:Novalee schreef:Je kunt het ook met terugwerkende kracht aanvragen Ik ben er wel mee bezig geweest hoor, maar als ik op de site van de SVB inlog met m'n DigiD geeft hij aan dat het niet kan omdat hij N. niet kent (of iets in die geest). Terwijl we wel bericht hebben gehad dat we het aan kunnen vragen. Ergens is er dus iets fout gegaan maar ik haat het om dat soort dingen uit te zoeken waardoor ik het steeds uitstel. We hebben nu pas één uitbetaling gemist dus om zoveel geld gaat het niet.
Maar hoe kan dat dan? Wij kregen gewoon automatisch bericht en hoefden verder niks te doen hoor. Het kwam gewoon. Ik zou er toch echt wel werk van maken.
Wij hebben die brief ook gehad en moeten ook inloggen etc. Maar we hebben alles naar onze boekhouder gebracht dus die doet het voor ons.
Mamarosa, kan het niet zijn dat je het bij het eerste kind zelf aan moet vragen en dat het daarna vanzelf gebeurt? (En bij jouw oudste ging het waarschijnlijk nog niet via Digid)
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
blondje1313 schreef:Mamarosa, kan het niet zijn dat je het bij het eerste kind zelf aan moet vragen en dat het daarna vanzelf gebeurt? (En bij jouw oudste ging het waarschijnlijk nog niet via Digid)
Ik denk het. Volgens mij moesten we bij de oudste idd zo'n brief invullen, dat weet ik niet meer zeker. Vandaar dat ik het me ook afvroeg. Ik kan het me niet meer herinneren dat we dat toen al moesten.
Gast- Gast
Je hoeft het inderdaad alleen bij je eerste kindje aan te vragen, bij een volgend kindje gaat het automatisch. Wij hebben die brief ook gewoon gekregen maar als ik het aan wil vragen via de site met m'n DigiD geeft hij een melding dat het niet kan. De precieze bewoording weet ik niet, en ik kan nu niet inloggen vanwege onderhoud aan de site. Mijn vriend heeft nog geen gezag (ook zoiets wat we nog moeten regelen ) dus kan het niet aanvragen lijkt me? Ik zag net wel op de site dat je kunt mailen dus vanavond maar even een mooie mail opstellen. Vanochtend was ik op het gemeentehuis maar toen heb ik er weer niet aan gedacht om er naar te vragen of zij misschien iets zien wat niet goed is gegaan.
Susan, dat klopt inderdaad. Je kunt tot maximaal een jaar terug vragen. Even offtopic, heb je weblog gelezen, erg leuk! En ik vind je eerste bericht juist leuk omdat er zo'n mooie doorbraak van Ezra opstaat. Wilde daar al reageren maar vond dat ergens een beetje raar omdat ik je alleen van hier "ken".
Susan, dat klopt inderdaad. Je kunt tot maximaal een jaar terug vragen. Even offtopic, heb je weblog gelezen, erg leuk! En ik vind je eerste bericht juist leuk omdat er zo'n mooie doorbraak van Ezra opstaat. Wilde daar al reageren maar vond dat ergens een beetje raar omdat ik je alleen van hier "ken".
Novalee- Kletskop
Novalee schreef:
Dank je wel voor het compliment, maar ik vind het juist leuk als mensen op mijn weblog reageren, ook als ik ze niet persoonlijk ken.
Susan- Lady Post-a-lot
@susan, ff helemaal offtopic, maar wat ik me al heeel lang afvraag, is dat kindje op de foto jouw kindje? Vind het zo'n leuke foto!
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Annemie schreef:@susan, ff helemaal offtopic, maar wat ik me al heeel lang afvraag, is dat kindje op de foto jouw kindje? Vind het zo'n leuke foto!
Ja, dat is Yrsa, maar die foto is wel al zo'n anderhalf jaar oud.
Susan- Lady Post-a-lot
Susan schreef:Annemie schreef:@susan, ff helemaal offtopic, maar wat ik me al heeel lang afvraag, is dat kindje op de foto jouw kindje? Vind het zo'n leuke foto!
Weet ik dat ook weer, hihi. Vind het een geweldige foto, echt leuk!
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Annemie schreef:Susan schreef:Annemie schreef:@susan, ff helemaal offtopic, maar wat ik me al heeel lang afvraag, is dat kindje op de foto jouw kindje? Vind het zo'n leuke foto!
Weet ik dat ook weer, hihi. Vind het een geweldige foto, echt leuk!
Dank je wel.
Susan- Lady Post-a-lot
Hmm, ik wilde net eens kijken op de site van de SVB om te lezen wat die melding nou precies was, kom ik er zo door Nou ja, nu is het aangevraagd. Weer iets om van m'n to do af te strepen
Novalee- Kletskop
Wij sparen de kinderbijslag op de spaarrekeningen, deels op die van de kids en deels op een rekening waar later hun studies e.d van betaald gaan worden.
pindaatje- Prater
- Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10
Wij zetten het bijna helemaal apart voor grotere aankopen in de toekomst. Met een klein gedeelte kopen wij wat extra's.
Smaragdje- Ratel
- Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10
Hier ook, ik geef uiteindelijk toch veel meer uit dan de bijslag.Razz_ schreef:Niks speciaals eigenlijk. Het wordt op m'n rekening gestort en het gaat mee "op de grote hoop" Ik koop er zowel kleding en speelgoed van als de wekelijkse boodschappen
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
De kinderbijslag gaat hier of naar grotere uitgaven voor A. als die rond de tijd dat het gestort wordt nodig zijn, en anders naar haar spaarrekening. Zo heb ik er een goede buggy van gekocht, en een fijne ergonomische drager. Maar er is het afgelopen jaar ook al aardig wat van gespaard. Zolang dat kan en ik het in principe niet nodig heb bij de gewone uitgaven, wil ik er zoveel mogelijk van sparen voor haar.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Opzich zouden we het wel redden als we dat bedrag op haar rekening zouden storten.
Maar wat dan als er een 2e kindje is en we het daar niet voor kunnen doen?
Dat zou bij ons het geval zijn. Dan hebben we voor onze dochter wel 2 jaar de bijslag opzij kunnen zetten en voor onze zoon niet.
Daarom hebben we meteen al besloten om een vast bedrag te sparen per maand, dat we bij meerdere kinderen zouden kunnen missen.
Ik koop de kleertjes wanneer het nodig is en niet 1 keer in de 3 maanden. Zou dan ook niet genoeg hebben aan dat bedrag
Maar wat dan als er een 2e kindje is en we het daar niet voor kunnen doen?
Dat zou bij ons het geval zijn. Dan hebben we voor onze dochter wel 2 jaar de bijslag opzij kunnen zetten en voor onze zoon niet.
Daarom hebben we meteen al besloten om een vast bedrag te sparen per maand, dat we bij meerdere kinderen zouden kunnen missen.
Ik koop de kleertjes wanneer het nodig is en niet 1 keer in de 3 maanden. Zou dan ook niet genoeg hebben aan dat bedrag
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: