Wanneer solliciteren?
+7
Cheesegirl
GreenGrass
Blond
Rovine
Penny Blossom
Dani
Monte
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wanneer solliciteren?
Wanneer zijn jullie begonnen met solliciteren? Naar verwachting studeer ik over 3 a 4 maanden af, is het gek als ik nu al brieven ga versturen? Met de huidige banenmarkt is het natuurlijk niet heel makkelijk om snel een baan te vinden.. Maar ik ben nu nog niet afgestudeerd dus voldoe ik in principe niet aan de gevraagde kwalificaties. Hoe hebben jullie dat gedaan?
Gast- Gast
Re: Wanneer solliciteren?
In wat voor werkveld studeer je af en zoek je een baan? En hoeveel banen zijn daarin te vinden?
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb een juridische opleiding gedaan (Rechtsgeleerdheid). Er zijn wel veel functies als advocaat-stagiaire maar ik wil eigenlijk geen advocaat worden. Maar het is natuurlijk een hele brede opleiding dus er zijn veel andere functies die ik ook zou kunnen uitoefenen.
Gast- Gast
Dan zou ik eens goed gaan kijken wat je wel wilt en of daar makkelijk banen in te vinden zijn. Is dat wat lastig dan zou ik zeker nu al beginnen met solliciteren en dan duidelijk in de brief en cv zetten dat je verwacht in aug(ik zeg maar wat) je studie af te ronden. Je moet er niet vanuit gaan dat je gelijk een baan hebt. Bij hbo-ers is het gemiddelde 6 maanden. Ik zelf ben docent maar wil iets anders(binnen onderwijs of met mijn vakgebied) en ik solliciteer al vanaf september. Nu ben ik misschien niet zo'n goed voorbeeld(mijn studie is redelijk beperkt), maar je kunt maar beter te vroeg beginnen dan straks geen baan kunnen vinden. Succes!
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Ik zou alvast gaan rondkijken voor geschikte vacatures, en als je iets vind wat goed aansluit bij wat je wil, gewoon solliciteren. Ik heb ook wel wat brieven verstuurd terwijl ik nog twee maanden of zoiets moest. Heb ik gewoon aangegeven in mijn motivatiebrief. Meestal duurt zo'n procedure wel even, en iemand die zijn baan op zou moeten zeggen om daar te beginnen heeft vaak ook wel een opzegtermijn van 1 a 2 maanden. Dan maakt het ook niet zoveel uit dat jij nog een maand of 3/4 (min procedure) moet.
Dani- Fluisteraar
- Aantal berichten : 199
Punten : 224
Ik studeer in juni af aan de SPH. Ik heb vandaag mijn eerste sollicitaties verstuurd.
Penny Blossom- Prater
- Aantal berichten : 864
Punten : 1034
Ik zou nu in elk geval al wat gaan oriënteren. Waar de vacatures te vinden zijn en wat je zou willen. Denk dat ik 2 maanden vantevoren daadwerkelijk brieven zou gaan sturen. Duurt vaak toch eventjes voor ze die in behandeling nemen en mocht je tot een 2e gesprek komen, ben je zo een maand verder.
Ik wist 7 weken vantevoren dat mijn huidige contract niet verlengd werd en ben meteen gaan solliciteren. Een enkeling heeft per direct iemand nodig, dat lukt dus niet. Maar daar had ik helemaal geen contact mee gehad als ik een maand later pas was gaan solliciteren.
Ik wist 7 weken vantevoren dat mijn huidige contract niet verlengd werd en ben meteen gaan solliciteren. Een enkeling heeft per direct iemand nodig, dat lukt dus niet. Maar daar had ik helemaal geen contact mee gehad als ik een maand later pas was gaan solliciteren.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Ik ben ongeveer drie maanden voordat ik klaar was met thesis en scriptie brieven gaan versturen. Inmiddels heb ik nog steeds geen baan die aansluit op mijn studie en werk ik nog steeds via R.andstad
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Zoey schreef:Ik heb een juridische opleiding gedaan (Rechtsgeleerdheid). Er zijn wel veel functies als advocaat-stagiaire maar ik wil eigenlijk geen advocaat worden. Maar het is natuurlijk een hele brede opleiding dus er zijn veel andere functies die ik ook zou kunnen uitoefenen.
Ik weet niet in welke regio je woont, maar een vriendin van mij is al bijna een jaar op zoek naar een baan in dat vakgebied (Straf- en Civiel recht). Als je geen advocaat-stagaire wil worden, is het best moeilijk blijkbaar. Ik zou inderdaad nu al brieven gaan sturen.
Zelf ben ik ook dit jaar klaar, maar ik heb nog een afstudeerstage bij een groot internationaal bedrijf. Ik ga nog niets schrijven oid, eerst die stage afwachten en wie weet kan ik er wel blijven... (is wel beetje de insteek van dat bedrijf geloof ik). Daarbij kom ik uit een technische hoek en kost het de meeste mensen van mijn master ongeveer een maand om een baan te vinden. Ik heb er bij mij wel vertrouwen in.
GreenGrass- Kletskop
- Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Leuk! Welke richting wil je op? Ik ben zelf afgelopen juni afgestudeerd SPH, maar helaas tot op heden nog geen baan.Germini schreef:Ik studeer in juni af aan de SPH. Ik heb vandaag mijn eerste sollicitaties verstuurd.
Cheesegirl- Ratel
- Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10
GreenGrass schreef:Zoey schreef:Ik heb een juridische opleiding gedaan (Rechtsgeleerdheid). Er zijn wel veel functies als advocaat-stagiaire maar ik wil eigenlijk geen advocaat worden. Maar het is natuurlijk een hele brede opleiding dus er zijn veel andere functies die ik ook zou kunnen uitoefenen.
Ik weet niet in welke regio je woont, maar een vriendin van mij is al bijna een jaar op zoek naar een baan in dat vakgebied (Straf- en Civiel recht). Als je geen advocaat-stagaire wil worden, is het best moeilijk blijkbaar. Ik zou inderdaad nu al brieven gaan sturen.
Zelf ben ik ook dit jaar klaar, maar ik heb nog een afstudeerstage bij een groot internationaal bedrijf. Ik ga nog niets schrijven oid, eerst die stage afwachten en wie weet kan ik er wel blijven... (is wel beetje de insteek van dat bedrijf geloof ik). Daarbij kom ik uit een technische hoek en kost het de meeste mensen van mijn master ongeveer een maand om een baan te vinden. Ik heb er bij mij wel vertrouwen in.
Ik woon in Amsterdam dus in dit gebied zijn vaak wel de meeste banen te vinden.
Update: Ik heb net mijn eerste brief verstuurd!
Gast- Gast
Zoey schreef:GreenGrass schreef:Zoey schreef:Ik heb een juridische opleiding gedaan (Rechtsgeleerdheid). Er zijn wel veel functies als advocaat-stagiaire maar ik wil eigenlijk geen advocaat worden. Maar het is natuurlijk een hele brede opleiding dus er zijn veel andere functies die ik ook zou kunnen uitoefenen.
Ik woon in Amsterdam dus in dit gebied zijn vaak wel de meeste banen te vinden.
Update: Ik heb net mijn eerste brief verstuurd!
Vriendin van mij zoekt voornamelijk in de regio R'dam, maar is laatst ook al naar A'dam geweest voor sollicitaties. Ik hoop dat je er tussenuit gevist wordt en snel een baan hebt! Het blijkt niet makkelijk te zijn!
GreenGrass- Kletskop
- Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Hier nog een die in juni afstudeert (Pabo). Heb daarnet mijn eerste sollicitatie gemaild.
Middleme- Kletskop
- Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10
Middleme schreef:Hier nog een die in juni afstudeert (Pabo). Heb daarnet mijn eerste sollicitatie gemaild.
Wat is je plan voor volgend jaar? Ik ben namelijk ook bijna klaar, maar 'vaste' plek zit er niet in. Ga jij invallen?
Gast- Gast
Mensen met een verstandelijke beperking en gedragsproblematiek. Ik werk al als invalkracht binnen de organisatie waar ik nu aan het solliciteren ben. Daarnaast heb ik in deze organisatie ook mijn full-time stage gelopen + is mijn afstudeerproject ook binnen deze organisatie. Ik hoop dus op een kansje voor een baan, aangezien veel mensen mij al kennen.Carola589 schreef:Leuk! Welke richting wil je op? Ik ben zelf afgelopen juni afgestudeerd SPH, maar helaas tot op heden nog geen baan.Germini schreef:Ik studeer in juni af aan de SPH. Ik heb vandaag mijn eerste sollicitaties verstuurd.
Penny Blossom- Prater
- Aantal berichten : 864
Punten : 1034
Chipp schreef:Middleme schreef:Hier nog een die in juni afstudeert (Pabo). Heb daarnet mijn eerste sollicitatie gemaild.
Wat is je plan voor volgend jaar? Ik ben namelijk ook bijna klaar, maar 'vaste' plek zit er niet in. Ga jij invallen?
Zie je andere topic
Middleme- Kletskop
- Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10
Ik ben nu al aan het oriënteren, als ik wat leuks zie zal ik ook direct reageren. Waarneming of vast maakt me niet veel uit al heb ik liever vast natuurlijk.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Ook ik hoop in juni af te studeren en heb vanochtend net mijn eerste sollicitatie verstuurd. Ik dacht eerst dat het misschien nog wat te vroeg was, maar juni/juli komt denk ik zo om de hoek kijken.
Kaat- Fluisteraar
- Aantal berichten : 290
Punten : 312
Interessante doelgroep, heb ik ook stage ingelopen. Ik hoop voor je dat je daar kan blijven werken, zou wel fijn zijn!Germini schreef:Mensen met een verstandelijke beperking en gedragsproblematiek. Ik werk al als invalkracht binnen de organisatie waar ik nu aan het solliciteren ben. Daarnaast heb ik in deze organisatie ook mijn full-time stage gelopen + is mijn afstudeerproject ook binnen deze organisatie. Ik hoop dus op een kansje voor een baan, aangezien veel mensen mij al kennen.Carola589 schreef:Leuk! Welke richting wil je op? Ik ben zelf afgelopen juni afgestudeerd SPH, maar helaas tot op heden nog geen baan.Germini schreef:Ik studeer in juni af aan de SPH. Ik heb vandaag mijn eerste sollicitaties verstuurd.
Cheesegirl- Ratel
- Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10
2 maand voordat ik klaar was met opleiding ben ik gaan solliciteren. De eerste brief waar ik heen stuurde werd ook mijn eerste werkgever. Tijdens de opleiding was ik aan het werk en liep nog stage. Erg druk, maar heb het gered. Nu,3,5 jaar later, geen spijt van gehad dat ik tijdens mijn opleiding al aan het werk was.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Soortgelijke onderwerpen
» Wanneer beginnen met solliciteren?
» 1x of 2x solliciteren?
» Solliciteren
» Mag ik solliciteren?
» Zou jij solliciteren?
» 1x of 2x solliciteren?
» Solliciteren