Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

tot welke leeftijd kun je pepti geven?

+2
Sofie
loesje
6 plaatsers

Ga naar beneden

tot welke leeftijd kun je pepti geven? Empty tot welke leeftijd kun je pepti geven?

Bericht  loesje do 22 maa 2012 - 6:22

mijn zoontje heeft koemelk,soja en ei allergie en pepti word vergoed tot 2 jaar maar mag je het erna ook nog geven?
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

tot welke leeftijd kun je pepti geven? Empty Re: tot welke leeftijd kun je pepti geven?

Bericht  Sofie do 22 maa 2012 - 7:04

Onze dochter is ook allergisch voor koemelk, kippenei en soja. Zij krijgt Friso Allergycare en zij is al bijna 2,5. Wij krijgen de voeding nog steeds vergoed en moeten er nog even mee doorgaan. Weet natuurlijk niet of dat overal hetzelfde is.
Sofie
Sofie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 354
Punten : 362
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

tot welke leeftijd kun je pepti geven? Empty Re: tot welke leeftijd kun je pepti geven?

Bericht  Fiwen do 22 maa 2012 - 7:06

Volgens mij kan dat wel gewoon en moet je met de behandelaar bespreken of het nog vergoed wordt, vaak kunnen die een machtiging uit schrijven. Dat zou je met de kinderarts/allergoloog (waar je zoontje onder controle is) moeten bespreken.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

tot welke leeftijd kun je pepti geven? Empty Re: tot welke leeftijd kun je pepti geven?

Bericht  Gast do 22 maa 2012 - 7:24

Sofie: Gaat het nog steeds niet beter?
Ik dacht een tijd terug op hyves gelezen te hebben dat het juist wel wat beter ging?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

tot welke leeftijd kun je pepti geven? Empty Re: tot welke leeftijd kun je pepti geven?

Bericht  Sofie do 22 maa 2012 - 7:51

TBIB: Het is even iets beter gegaan. Maar boven een bepaalde hoeveelheid kreeg ze toch weer klachten. Nu krijgt ze 2 a 3 keer 90 ml Friso Allergycare en na het avondeten krijgt ze yoghurt. Maar als ze een keer gewone melk krijgt én yoghurt, dan beginnen de klachten weer. Met mate kan ze tegen koemelk en kippenei. Soja gaat nog niet goed. We bekijken dus per dag wat ze op heeft en afhankelijk daarvan kijken we of ze yoghurt krijgt. Het gaat gelukkig wel de goede kant op, dus binnenkort weer kijken hoe het gaat als we 1 beker Friso Allergycare vervangen voor gewone melk. Gelukkig wil ze alles proberen, in het begin was het even lastig, want ze weet precies wat ze wel en niet mag hebben. Ze vindt bijna alles lekker, dus er gaat af en toe een wereld voor haar open. Alleen de feestjes gaan nu iets lastiger worden (taart, chips, snoepjes). En dan krijgen we ook van die opmerkingen dat het zielig is dat ze het niet krijgt en dat we daar maar een keer buikpijn voor over moeten hebben. Rolling Eyes
Sofie
Sofie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 354
Punten : 362
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

tot welke leeftijd kun je pepti geven? Empty Re: tot welke leeftijd kun je pepti geven?

Bericht  Gast do 22 maa 2012 - 7:54

Och jee, wat sneu zeg.
Naja, een keer buikpijn! Het is nog maar een kind zeg.

Hopelijk gaat het naar verloop van tijd steeds wat beter.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

tot welke leeftijd kun je pepti geven? Empty Re: tot welke leeftijd kun je pepti geven?

Bericht  Darius do 22 maa 2012 - 8:15

Wat een belachelijke opmerking, dat je er maar een keer buikpijn voor over moet hebben. Serieus, ik had die persoon een mep verkocht.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

tot welke leeftijd kun je pepti geven? Empty Re: tot welke leeftijd kun je pepti geven?

Bericht  Fiwen do 22 maa 2012 - 8:18

Jeetje die opmerking is echt knullig zeg. Die mensen hebben zeker geen idee waar ze het over hebben.
Wij hadden zo'n fijne kinderarts die zei dat J. geen koemelk allergie had maar last had van innerlijke onrust en daardoor eczeem kreeg... Toch knap dat hij dat zonder enige test aan de buitenkant kan zien, en dat die innerlijke onrust ook meteen over was toen ze Pepti ging drinken ipv hypoallergeen Mad
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

tot welke leeftijd kun je pepti geven? Empty Re: tot welke leeftijd kun je pepti geven?

Bericht  Sofie do 22 maa 2012 - 8:32

Veel mensen weten idd. niet waar ze het over hebben. Vroeg mij echt even af of ik het wel goed verstaan had.
Wat een rare opmerking zeg van die kinderarts, Fiwen. Wij hadden ook zo'n kinderarts. B. had volgens haar geen allergieën. Ze begon meteen over syndromen enzo. Wij dachten meteen aan iets ernstigs, maar er was dus niet aan de hand, gelukkig. Maar een allergie was het echt niet volgens haar. Daar zijn we niet meer heen gegaan, maar gelukkig kunnen we altijd terecht bij onze huisarts.
Sofie
Sofie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 354
Punten : 362
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

tot welke leeftijd kun je pepti geven? Empty Re: tot welke leeftijd kun je pepti geven?

Bericht  Fiwen do 22 maa 2012 - 8:39

wij zijn ook niet meer terug gegaan hoor, wij hadden ondertussen ook een afspraak bij een allergoloog (wij hebben het geluk dat er 3 van de weinige allergologen in NL in onze woonplaats een poli hebben) en daar is ze nu ruim een jaar onder behandeling. Die hoorde ons verhaal aan en zei meteen dat het een klassiek geval van koemelk allergie was, we kregen meteen de Pepti vergoed en er werd een plan gemaakt voor verder onderzoek.
Ondertussen is ze nu een half jaar klachten vrij en krijgt ze over ruim 2 weken een provocatietest. J. heeft het gelukkig alleen maar met koemelk en reageert goed op soja dus mocht ze nog niet over haar allergie heen zijn is dat niet zo ingrijpend als bij jullie. Maar ik weet enigszins hoe heftig dat het is want mijn neefje heeft een allergie voor koemelk, ei, vis, noten etc etc Heel sneu dat hij veel dingen niet mag, maar het is nog veel zieliger om hem er ziek van te laten worden.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

tot welke leeftijd kun je pepti geven? Empty Re: tot welke leeftijd kun je pepti geven?

Bericht  Linda do 22 maa 2012 - 9:39

Interessant om te lezen, ik was hier namelijk ook benieuwd naar.
Mijn dochter heeft ook een koemelk, ei en soja allergie, maar ze krijgt nu nog steeds borstvoeding (ik volg een koemelk, ei en sojavrij dieet). Voorlopig ben ik nog wel van plan om bv te geven, maar ik was wel benieuwd hoe dat daarna zal moeten. Ik heb namelijk begrepen dat een iets ouder kind niet perse zuivel nodig heeft. En dat je voldoende calcium binnen kan krijgen door groene groentes, noten en peulvruchten te eten.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

tot welke leeftijd kun je pepti geven? Empty Re: tot welke leeftijd kun je pepti geven?

Bericht  SparklingEyes do 22 maa 2012 - 20:20

Stomme vraag misschien, mAar hoe kom je er achter of ze ook een ei / soja allergie hebben? T. Heeft ws koemelkallergie, zo ver zijn we nu wel ( sinds ha voeding geen uitslag meer, normale poep, minder krampen en stuk vrolijker, slaapt beter, minder gegil), maar die andere, hoe kom je daar achter?
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

tot welke leeftijd kun je pepti geven? Empty Re: tot welke leeftijd kun je pepti geven?

Bericht  loesje do 22 maa 2012 - 20:34

@SparklingEyes
precies hetzelfde als met koemelkallergie gewoon door het te geven en kijken hoe hij er op reageerd. Alex krijgt er buikkrampen van en diaree als hij het wel eet.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

tot welke leeftijd kun je pepti geven? Empty Re: tot welke leeftijd kun je pepti geven?

Bericht  Linda do 22 maa 2012 - 20:55

SparklingEyes schreef:Stomme vraag misschien, mAar hoe kom je er achter of ze ook een ei / soja allergie hebben? T. Heeft ws koemelkallergie, zo ver zijn we nu wel ( sinds ha voeding geen uitslag meer, normale poep, minder krampen en stuk vrolijker, slaapt beter, minder gegil), maar die andere, hoe kom je daar achter?

Ik geef borstvoeding dus dan merk je dat gauw genoeg. Ik provoceer ook via de borstvoeding en mijn dochter reageert zowel op koemelk als ei en soja even heftig.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

tot welke leeftijd kun je pepti geven? Empty Re: tot welke leeftijd kun je pepti geven?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum