Roosvicee Laxo, Hoe?
+9
Happydobby
Tania
May
mama van Mila
Ayla
Floor
Thunder
blondje1313
Lejow
13 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Roosvicee Laxo, Hoe?
Heb gebeld, zat er al over te twijfelen, maar ik dacht misschien weet iemand hier het.
's Morgens voor de voeding, gewoon de 2 ml overdund in het speentje doen en het haar op laten sabbelen.
's Morgens voor de voeding, gewoon de 2 ml overdund in het speentje doen en het haar op laten sabbelen.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Lejow schreef:Heb gebeld, zat er al over te twijfelen, maar ik dacht misschien weet iemand hier het.
Bofkont, zal ze wel snel naar binnen sabbelen dan zo lekker zoet!
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Tania schreef:Ik zou het juist niet door de fles doen. Als ze daar aan gewend is wil ze zometeen misschien geen fles meer drinken zonder roosvicee en het lijkt me niet de bedoeling om het in elke fles te blijven geven.
+1 Straks wil ze geen melk meer.
Ik zou het ook gewoon in de speen geven.
En roosvisee is wel zoet maar dat is lactulose ook.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Soms is het handig hier wat te vragen en soms zorgt het voor verwarring/onzekerheid. Tenminste is mijn ervaringLejow schreef:Heb gebeld, zat er al over te twijfelen, maar ik dacht misschien weet iemand hier het.
Gast- Gast
mama2be schreef:Soms is het handig hier wat te vragen en soms zorgt het voor verwarring/onzekerheid. Tenminste is mijn ervaringLejow schreef:Heb gebeld, zat er al over te twijfelen, maar ik dacht misschien weet iemand hier het.
Nou idd.. dat blijkt hehe
Lejow- Lady Post-a-lot
Slim dat je even gebeld hebt! Hopelijk helpt het
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Lejow schreef:Ik ga dat maar doen, want word hier nie veel wijzer van, behalve dan van wat de mening over roosvicee zelf is.
Fijn dat advies hier vaak, maar soms word je er inderdaad een beetje moe van. Erg begrijpelijk dat je naar de kinderarts en verpleegkundige luistert die verstand hebben van te vroeg geboren kindjes. Goed dat je gebeld hebt en nu weet wat je moet doen en trek je niet te veel aan van 'ieder zijn eigen ding', dat slaat natuurlijk nergens op.
Gast- Gast
June schreef:Lejow schreef:Ik ga dat maar doen, want word hier nie veel wijzer van, behalve dan van wat de mening over roosvicee zelf is.
Fijn dat advies hier vaak, maar soms word je er inderdaad een beetje moe van. Erg begrijpelijk dat je naar de kinderarts en verpleegkundige luistert die verstand hebben van te vroeg geboren kindjes. Goed dat je gebeld hebt en nu weet wat je moet doen en trek je niet te veel aan van 'ieder zijn eigen ding', dat slaat natuurlijk nergens op.
Dank je wel!
Ik begon namelijk alweer te twijfelen
Lejow- Lady Post-a-lot
Volgens mij wist je al wel ongeveer wat je had kunnen/moeten doen met de Laxo toch, je geeft ook de Ferro variant? Je hoopte hier de bevestiging te krijgen van wat je zelf al dacht heb ik het idee? Het is goed dat je gebeld hebt met de afdeling om toch de zekerheid te krijgen en het goede te kunnen doen. Zij weten uiteindelijk het meest! De adviezen die hier gegeven zijn klinken mij daarnaast niet gek in de oren en leveren stof tot nadenken, daar zit jij niet op te wachten en dat kan ik me goed voorstellen maar het is het risico van een dergelijke vraag hier neerleggen. Iedereen heeft het beste met je voor en probeert echt mee te denken, dat jij je niet hoeft te verantwoorden is logisch want dat is nergens voor nodig.
piene1983- Prater
- Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11
piene1983 schreef:Volgens mij wist je al wel ongeveer wat je had kunnen/moeten doen met de Laxo toch, je geeft ook de Ferro variant? Je hoopte hier de bevestiging te krijgen van wat je zelf al dacht heb ik het idee? Het is goed dat je gebeld hebt met de afdeling om toch de zekerheid te krijgen en het goede te kunnen doen. Zij weten uiteindelijk het meest! De adviezen die hier gegeven zijn klinken mij daarnaast niet gek in de oren en leveren stof tot nadenken, daar zit jij niet op te wachten en dat kan ik me goed voorstellen maar het is het risico van een dergelijke vraag hier neerleggen. Iedereen heeft het beste met je voor en probeert echt mee te denken, dat jij je niet hoeft te verantwoorden is logisch want dat is nergens voor nodig.
Nee, ferro is niet de roosvisee versie, dat zit gewoon zo kant en klaar in een flesje en hebben we 'leren' geven in het ziekenhuis.
Ik zag de vraag niet als risico, omdat ik het niet zie als 'bijvoeding' maar als een manier om mijn meisje te helpen, zodat ze minder hoeft te persen en gewoon blijft ademen.
Lejow- Lady Post-a-lot
Nee hoor, je hebt ook gelijk! Het woord risico is ook niet praktisch gekozen in deze, en je bent niemand verantwoording schuldig. Je doet de dingen omdat je ze goed wilt doen, soms heb je even een advies nodig om de goede dingen goed te kunnen doen. Toch dacht ik ook even toen ik het topic opende dat ik de laxo erg zoet vond en heb ik even rondgekeken voor een alternatief. Natuurlijk geef je het niet als bijvoeding en doe je het om je meisje te helpen en je hebt het advies notabene meegekregen vanuit het ziekenhuis! Mijn moeder had het gelijk over sinaasappelsap bijvoorbeeld toen ik haar hierover vertelde.... Dat schijnen ze vroeger gebruikt te hebben. Nogmaals, jij bent niemand verantwoording schuldig.
piene1983- Prater
- Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11
Dank je wel, je woorden doen me goed!
Lejow- Lady Post-a-lot
Heeft ze er goed baat bij Lejow?
Ik ben heel erg anti lactulose
Maar dat komt omdat zowel H als A daar enorm op reageren en nog meer krampen krijgen dan zonder Lactulose en er niet eens van gaan poepen. En daarnaast blijft het, hoe dan ook een medicijn en vraag ik me af hoeveel beter het is dan 2ml roosvicee op een dag.
Maar dat komt omdat zowel H als A daar enorm op reageren en nog meer krampen krijgen dan zonder Lactulose en er niet eens van gaan poepen. En daarnaast blijft het, hoe dan ook een medicijn en vraag ik me af hoeveel beter het is dan 2ml roosvicee op een dag.
Gast- Gast
Maar ik had dus wel gelijk met mijn 2 ml roosvicee onverdund he
Vind ik dan ook wel weer leuk! Joh, gewoon luisteren naar de artsen in het ziekenhuis.
Zo werd mij door de ka verteld dat ik een zetpil moest geven VOOR de prikjes, en door het cb aangedrongen dat absoluut niet te doen, pas als ze 2 uur huilt of 39,5 heeft. Nou no way, heb lekker naar de kinderarts geluisterd en mijn eigen plan getrokken!
Dat persen, dat is toch neem ik aan om te poepen? En dan stokt haar adem dus? Weet niet zo goed wat ik me er bij voor moet stellen!
Vind ik dan ook wel weer leuk! Joh, gewoon luisteren naar de artsen in het ziekenhuis.
Zo werd mij door de ka verteld dat ik een zetpil moest geven VOOR de prikjes, en door het cb aangedrongen dat absoluut niet te doen, pas als ze 2 uur huilt of 39,5 heeft. Nou no way, heb lekker naar de kinderarts geluisterd en mijn eigen plan getrokken!
Dat persen, dat is toch neem ik aan om te poepen? En dan stokt haar adem dus? Weet niet zo goed wat ik me er bij voor moet stellen!
Gast- Gast
TBIB schreef:Heeft ze er goed baat bij Lejow?
Ik ook! Lactulose werkt bij mij ook voor geen meter.. Krijg idd alleen maar meer krampen en thats it!
Roosvicee laxo werkt bij mij uitstekend!
Gast- Gast
Parel: Hier vertlede ze op het CB dat dat nieuwe richtlijnen zijn, dat je tegenwoordig de zetpil pas mag geven als er daadwerkelijk koorts optreed.
Terwijl bij H. nog geadviseerd werd om bij voorbaat al een zetpil te geven...
Gast- Gast
Ja, klopt hoor TBIB, omdat er nog niet bewezen is dat het niks doet met het vaccin.
Nou, ik heb gewoon nog even de oude richtlijnen gevolgd in dat geval.
Nou, ik heb gewoon nog even de oude richtlijnen gevolgd in dat geval.
Gast- Gast
Nee, maar ja.
Hoelang worden die prikken nu al gegeven?
En nu ineens hebben ze er hun bedenkingen bij.
Net zoals dat ze er in België ineens achter zijn gekomen (en afraden) dat kindjes onder de 1 vaker astma en dat soort dingen krijgen als ze voor het eerste jaar gaan zwemmen in een binnen zwembad.
Hoelang worden die prikken nu al gegeven?
En nu ineens hebben ze er hun bedenkingen bij.
Net zoals dat ze er in België ineens achter zijn gekomen (en afraden) dat kindjes onder de 1 vaker astma en dat soort dingen krijgen als ze voor het eerste jaar gaan zwemmen in een binnen zwembad.
Gast- Gast
Ik ben misschien wel weer tè makkelijk hoor, maar ik beredeneer vaak met `ik ben er zelf ook groot mee geworden`...
Gast- Gast
Ik begrijp je wel hoor Lejow. Ik volgde bij C.iske ook de adviezen uit het ziekenhuis.
Bij J.anneman deed ik dat veel minder, maar dat was ook een ander ziekenhuis, waar ik veel minder vertrouwen in had.
Overigens belde ik ook gewoon naar de afdeling als ik twijfelde.
Ik vind het wel een bijzonder advies, ik had er nog niet van gehoord.
Je zou denken dat de darmpjes nog niet volledig ontwikkeld zijn en dat je ze niet teveel moet gaan prikkelen. Laxo is in principe gewoon sterk geconcentreerde pruimensap.
Maar de artsen zullen er inderdaad wel over nagedacht hebben.
Werkt het?
Bij J.anneman deed ik dat veel minder, maar dat was ook een ander ziekenhuis, waar ik veel minder vertrouwen in had.
Overigens belde ik ook gewoon naar de afdeling als ik twijfelde.
Ik vind het wel een bijzonder advies, ik had er nog niet van gehoord.
Je zou denken dat de darmpjes nog niet volledig ontwikkeld zijn en dat je ze niet teveel moet gaan prikkelen. Laxo is in principe gewoon sterk geconcentreerde pruimensap.
Maar de artsen zullen er inderdaad wel over nagedacht hebben.
Werkt het?
Gast- Gast
Parel schreef:Maar ik had dus wel gelijk met mijn 2 ml roosvicee onverdund he
Ja en daarbij is persen sowieso een 'prematurending', maar tijdens het persen ademt ze niet, en doordat ze flink veel perst, soms ook in combi met t flesdrinken, waarbij ze haar adem al moeilijk kan reguleren, komt ze adem te kort en dat merk je weer doordat ze een hoog piepend geluid maakt en vervolgens snel en oppervlakkig gaat ademhalen.
We gaan t morgen ochtend voor het eerst proberen!
Lejow- Lady Post-a-lot
Bij twijfel gewoon even bellen hoor! Je hebt geen kraamhulp, en personeel van de neo weet echt wel wat je het beste kan doen.
Ook kreeg ik van het cb tegenstrijdige adviezen dan van de kinderarts. Van kinderarts mocht ze bijv meer voeding ivm prematuriteit. Ik heb altijd kinderarts gevolgd, of even gebeld als ik twijfelde.
Ook kreeg ik van het cb tegenstrijdige adviezen dan van de kinderarts. Van kinderarts mocht ze bijv meer voeding ivm prematuriteit. Ik heb altijd kinderarts gevolgd, of even gebeld als ik twijfelde.
*Troela*- Prater
- Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11
Mij is geadviseerd op CB om 3 uur na de prik een zetpil te geven, uit voorzorg. Ik vond het zielig (eerst een spuit, dan nog een pil in zn kont) dus heb de HA gebeld en die zei juist geen zetpil te geven, vergroot de kans op een koortsstuip.TBIB schreef:Parel: Hier vertlede ze op het CB dat dat nieuwe richtlijnen zijn, dat je tegenwoordig de zetpil pas mag geven als er daadwerkelijk koorts optreed.
En zo hoort iedereen iets anders en worden ze vanzelf groot
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: