Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Plastic Heroes

+8
Rovine
silly-one
Ibbeltje
mosio
Kqip
pindaatje
Zininzon
Tsjip
12 plaatsers

Ga naar beneden

Plastic Heroes  Empty Plastic Heroes

Bericht  Gast di 20 maa 2012 - 8:29

Zolang als ik me kan herinneren scheid ik glas en papier van het overige afval. De laatste weken viel me echter op dat er veel producten in plastic verpakt worden en omdat ik van Plastic Heroes afwist, heb ik zakken besteld op hun site. Natuurlijk is het goed voor het milieu om ook plastic te scheiden van het overige afval, maar ik heb het ook gedaan omdat het mij aanzienlijk in de kosten scheelt. Momenteel kost het € 1,80 om een zak te deponeren in de container. En een zak met plastic mag gratis aan de weg worden gezet.

Inmiddels heb ik de zakken binnen. En nu weet ik niet hoe ik het moet gaan doen. Nu ik het plastic van het overige afval scheid, blijft er weinig afval over om in de Komozak te doen. En etensresten ruiken heel vies als ze te lang in de zak zitten. Nu zat ik eraan te denken om mijn overige afval in kleine pedaalemmerzakken te doen en dit elke avond naar de losse container te brengen, buiten bij de deur die geen kosten met zich meedragen. Dan kan ik mijn pas, voor het deponeren van afval, definitief gedag zeggen.

Meer mensen die meedoen met Plastic Heroes? En hoe doen jullie dat?

Voor de mensen die het niet kennen, hier alle informatie - http://www.plasticheroes.nl/

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Plastic Heroes  Empty Re: Plastic Heroes

Bericht  Gast di 20 maa 2012 - 8:32

Ohja doen wij ook. Is ideaal. Is de ton tenminste niet zo snel vol.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Plastic Heroes  Empty Re: Plastic Heroes

Bericht  Tsjip di 20 maa 2012 - 8:53

Wij doen dit al zo'n 3 jaar ongeveer. We kunnen de zakken gratis aanvragen en 1x in de maand halen ze het gratis op! Scheelt hier best veel in de grijze container. We kunnen nu minimaal 2 weken langer met de container doen voordat we 'm aan de weg moeten zetten.

De plastic zak hebben we trouwens in ons 'washok' hangen. Het stinken van spullen valt hier nog reuze mee en zodra het gaat stinken gaat de zak dicht, naar de schuur en hangen we een nieuwe zak op.

Maar ik vraag me af hoelang ze het nog gratis houden hier in de gemeente want ze willen alweer alles omgooien.


Laatst aangepast door Tsjip op di 20 maa 2012 - 8:56; in totaal 1 keer bewerkt

Tsjip
Prater
Prater

Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Plastic Heroes  Empty Re: Plastic Heroes

Bericht  Zininzon di 20 maa 2012 - 8:57

Bij ons wordt het plastic om de week opgehaald.

Ik heb een dubbele vuilnisbak in de keuken staan; 1 voor plastic en 1 voor restafval. Als de bak met plastic vol is, leeg ik hem in de zak voor plastic. De bak met restafval leeg ik in mijn kliko.
Daarnaast heb ik nog een klein emmertje in een keukenkastje staan voor GFT-afval. Deze leeg ik niet wanneer die vol is, maar wanneer deze gaat stinken/schimmelen (en dat gaat soms erg snel).

Bij plastic kan ik je aanraden de etensresten er zoveel mogelijk uit te halen!
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Plastic Heroes  Empty Re: Plastic Heroes

Bericht  Gast di 20 maa 2012 - 9:07

Toen ze het drie jaar geleden hier aankondigde, was er ook al sprake van dat het niet lang zou duren, voor het een betalende dienst zou worden. Ik heb destijds niet meegedaan, zakken zelfs gekregen en voor iets anders gebruikt, want ik ben lui. Maar toen ik zag hoeveel plastic ik heb qua afval en mijn buurvrouw met een minizakje afval zag lopen, dacht ik dat het inderdaad ook anders zou kunnen.

Het wordt hier in de zomer 25 tot 30 graden binnen, dus schimmels ontwikkelen zich hier heel erg snel. Ik denk dat ik een tijdje mijn buurvrouws tactiek ga proberen. De komozak eruit zodra deze vol is en de plastic zak erin. En dan een kleine pedaalemmer in de gootsteenkast met een pedaalemmer zak. Als het niet werkt, dan merk ik dat ook snel genoeg. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Plastic Heroes  Empty Re: Plastic Heroes

Bericht  pindaatje di 20 maa 2012 - 9:19

Wij doen al vanaf het begin dat het hier startte mee (wonen in zelfde plaats als maura). Scheelt heel veel ruimte in de container.
De plastic zak hebben we in een vuilnisemmer gedaan en deze staat in de garage.
Bestellen ook gratis de zakken, en 1x in de maand komen ze het ophalen.

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Plastic Heroes  Empty Re: Plastic Heroes

Bericht  Kqip di 20 maa 2012 - 9:29

Ze halen hier om de 2 weken plastic op. De oranje zakken haal ik altijd bij de AH of plaatselijke Spar. Gelijk 4 rollen tegelijk ofzo. Gewoon afval gaat hier wel op een pas maar je betaald een vast bedrag per jaar dus als de bak vol is legen we hem. En het plastic gaat de berging in.
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Plastic Heroes  Empty Re: Plastic Heroes

Bericht  Gast di 20 maa 2012 - 9:29

Wij doen dat al sinds we samen wonen, 3 jaar, en daarvoor bij ons thuis ook.
Scheelt veel ruimte in kliko. Zakken halen we gratis bij de Plus.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Plastic Heroes  Empty Re: Plastic Heroes

Bericht  Gast di 20 maa 2012 - 9:50

Woon je in dezelfde plaats, Pindaatje? Nu ben ik nieuwsgierig en vraag me af waar. Dan moet ik nog meer oppassen dat ik niet wordt gespot haha. :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Plastic Heroes  Empty Re: Plastic Heroes

Bericht  mosio di 20 maa 2012 - 9:51

Wij doen dit al vanaf het begin. De zakken kunnen we gratis bestellen via internet. Het plastic doen we in die zak en de in de grijze bak het scheelt ons aanzienlijk in de grijze bak, die hoeven we nu veel minder vaak aan de weg te zetten.

mosio
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 241
Punten : 252
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Plastic Heroes  Empty Re: Plastic Heroes

Bericht  Ibbeltje di 20 maa 2012 - 10:22

De zakken kregen we hier een tijd geleden gratis in de brievenbus, anders kun je ze halen bij de winkel of op gemeentehuis gratis.
Hier doen we dit ook al sinds het er is.

Onze vuilniszak zit toch nog wel snel vol maar wel een stuk minder snel dan voorheen (eten/drinken met zijn tweeën).

Oow en het plastic komen ze hier ook, als de groene bak wordt geleegd, ophalen. Om de week dus.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Plastic Heroes  Empty Re: Plastic Heroes

Bericht  silly-one di 20 maa 2012 - 19:43

Ik doe het zelf al 2-3 jaar het plastic scheiden van de rest. Het scheelt hier dan ook heel erg in de vuilniszakken. Want plastic zakken kunnen we gratis ophalen terwijl voor onze vuilniszakken dik betaald moet worden. Wij hebben hier geen containers dus op onze vuilniszakken zitten ook de kosten voor ophalen en verwerken in begrepen.

Maar wat ik dus begrijp ik dat jij je restafval voortaan gewoon in een gemeente prullenbak wil weggooien die bij bijvoorbeeld een park staan o.i.d. Ik vind dat behoorlijk asociaal. Die prullenbakken zijn daar niet voor gemaakt.
Wat ik dan zou doen, want je afval wordt toch al een stuk minder als je plastic gaat scheiden, is het afval in kleine zakjes bewaren en op het moment dat het gaat stinken dichtknopen en alsnog in een grote zwarte zak gooien. Op het moment dat die vol is dan gewoon op jou afvalverzamelplek weggooien met je pasje. De kosten zijn toch al de helft minder omdat je plastic scheidt.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Plastic Heroes  Empty Re: Plastic Heroes

Bericht  Rovine di 20 maa 2012 - 20:57

Heb je daar speciale zakken voor nodig? :shock:

Ik doe ze altijd in een plastic zak die ik er anders bij zou gooien (nu die van de kattenbakkorrels). Wist helemaal niet dat dat zou moeten, of zou dat per gemeente verschillen? Hier staan naast de glasbak containers, daar gooi ik ze in.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Plastic Heroes  Empty Re: Plastic Heroes

Bericht  Jade wo 21 maa 2012 - 4:30

Volgens mij kan dat in onze gemeente (helaas!) niet! Ik zou het wel fijn vinden om alles te scheiden.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Plastic Heroes  Empty Re: Plastic Heroes

Bericht  Truttebol wo 21 maa 2012 - 4:55

Ik denk dat je dan wel een beetje aan het doel 'beter voor het milieu' voorbij gaat. Aangezien je dan elke dag afvalzakjes gaat gebruiken om weg te gooien.. Ik weet niet wat dan slechter is, niet scheiden of elke dag zakjes gebruiken en weggooien..
Truttebol
Truttebol
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 208
Punten : 239
Registratiedatum : 05-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Plastic Heroes  Empty Re: Plastic Heroes

Bericht  Gast wo 21 maa 2012 - 5:02

Sinds wij het plastic scheiden hebben we ook stukken minder restafval, maar met twee personen nog wel steeds genoeg om een komozak per week/anderhalve week vol te krijgen. Als ik alleen zou wonen zou ik een kleinere afvalemmer nemen om het restafval in te doen zodat het vuilnis er niet te lang in ligt te stinken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Plastic Heroes  Empty Re: Plastic Heroes

Bericht  pindaatje wo 21 maa 2012 - 7:54

*


Laatst aangepast door pindaatje op di 3 apr 2012 - 8:06; in totaal 1 keer bewerkt

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Plastic Heroes  Empty Re: Plastic Heroes

Bericht  Gast wo 21 maa 2012 - 8:08

Wij doen dit ook al een paar jaar, de gemeente komt hier om de week tegelijk met de groene bak de zakken ophalen. Ik heb de zakken altijd in de bijkeuken staan. Het scheelt idd echt een hele hoop afval voor de grijze container. Al zit die nu met alle luiers ook bomvol. Maar toen we er niet zoveel luiers indeden zat hij dus sowieso al vol met het plastic erbij, dus daarom alleen doe ik het al.

De zakken krijgen wij eens in de zoveel tijd door de brievenbus, en als je tekort komt voor je weer nieuwe hebt, kun je zakken ophalen bij de gemeente.

Zijn jullie ook zo strikt met het papier er van verwijderen? Officieel moet je van melkkannen bijv. de wikkels eraf halen, maar ik zie mezelf niet alles losweken hoor. Dus daar ben ik dan wel erg laks mee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Plastic Heroes  Empty Re: Plastic Heroes

Bericht  Dolphinne vr 23 maa 2012 - 8:21

Ik scheid ook het plastic van de rest van het afval.
Hier komen ze eens in de 2 weken de zakken ophalen. Ik heb dan meestal bijna een zak vol. Nieuwe zakken kan ik ophalen bij de speeltuin om de hoek.

Voor de grijze bak moeten we nu per leging betalen sinds 1 januari. Ik heb de bak dit jaar nog niet een keer aan straat hoeven te zetten. Heb denk ik eens in de 1,5e week een vuilniszakje vol en die gooi ik dan in de otto.
Hij is nu wel bijna vol. Over 1,5e week dus maar eens voor het eerst aan straat zetten.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Plastic Heroes  Empty Re: Plastic Heroes

Bericht  Gast vr 23 maa 2012 - 8:29

Silly-one - Ik ben absoluut niet het type dat kosten probeert te ontduiken. Maar ik zat me af te vragen hoe ik het dan daadwerkelijk moet gaan doen. Want de vuilniszak, de Komo, wordt dan voornamelijk nog gebruikt voor etensresten. En dat gaat gewoon enorm stinken na een tijd. Mijn vuilnisbak voor etensresten kan ik moeilijk bij de voordeur zetten of op het balkon, want ook daar stinkt het evenveel na verloop van tijd. En een extra kamer waar ik hem neer kan zetten heb ik ook niet. Dus ik zat me gewoon te bedenken hoe ik dat ga doen met twee zakken en of het misschien een oplossing is om dan per dag een zakje weg te gooien. Wat natuurlijk, zoals jij zegt, wel kostenontduiking is en daarnaast absoluut illegaal.

Maar ik weet het niet hoe ik het moet doen. Haha. Hoe dom om zolang te moeten nadenken over zoiets. Dat wat hier iemand zei over losse zakjes in de Komo is ook een idee. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Plastic Heroes  Empty Re: Plastic Heroes

Bericht  Makamba za 24 maa 2012 - 9:35

Ik haal de zakken bij de PLUS. We krijgen 4 bonnetjes en per kwartaal kun je 12 zakken krijgen in ruil voor zo'n bonnetje. Het scheelt inderdaad een hoop ruimte in de container waardoor ik deze minder vaak aan de straat hoef te zetten.

Wat betaal je trouwens veel om een zak te deponeren. In mijn vorige appartement betaald ik 1 euro per zak.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Plastic Heroes  Empty Re: Plastic Heroes

Bericht  Gast zo 1 apr 2012 - 21:46

Wij krijgen gewoon de zakken gratis thuis gestuurd van de gemeente en mochten ze tussentijds op zijn kunnen we ze met de gemeentepas bij de infobalie van de supermarkt halen, ook gratis!

En het word ook gratis om de week opgehaald.

Ik dacht eigenlijk dat dat in iedere gemeente zo geregeld was! (Bij de gemeentes hier in de buurt wel allemaal namelijk!)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Plastic Heroes  Empty Re: Plastic Heroes

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum