Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kindje(s) mee naar eerste echo?

+12
Pussycat
nillis
shadow
Bruintje Beer
meisje
SarahKey
pindaatje
tweeling
Susan
Monnie
Filoria
Flower_L
16 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Kindje(s) mee naar eerste echo? - Pagina 2 Empty Re: Kindje(s) mee naar eerste echo?

Bericht  Bruintje Beer di 20 maa 2012 - 20:39

Snoepy87 schreef:Zoonlief gaat mee naar elke VK bezoek dus ook de eerste echo's.
Als het wel slecht nieuws zou zijn dan ziet hij dat papa en mama verdrietig zijn, maar dat geeft toch ook niet? Dat hoort er toch ook bij.
Maar gelukkig was dat niet het geval hier.
+1
Wij hebben haar ook altijd meegenomen ook met de groeiecho's (niet met 20 weken echo)
Ze besefte heel erg goed dat er een baby in mama's buik zat. Ze zei altijd babybaby in mama buik!!

Ik zelf heb een 2x een miskraam gehad en vond het heel fijn om haar te zien toen we zagen dat het fout zat
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje(s) mee naar eerste echo? - Pagina 2 Empty Re: Kindje(s) mee naar eerste echo?

Bericht  SarahKey di 20 maa 2012 - 20:44

Snoepy87 schreef:Zoonlief gaat mee naar elke VK bezoek dus ook de eerste echo's.
Als het wel slecht nieuws zou zijn dan ziet hij dat papa en mama verdrietig zijn, maar dat geeft toch ook niet? Dat hoort er toch ook bij.
Maar gelukkig was dat niet het geval hier.

Zo denken wij niet. Zoveel verdriet hoeft een kind niet mee te maken, vooral niet als een kind nog helemaal niet zou snappen waarom papa en mama zo verdrietig zijn. Je zult thuis ook wel verdrietig zijn natuurlijk, maar die klap als je ziet dat het hartje is gestopt vond ik zo vreselijk. Ik begon toen al met huilen, zou het erg gevonden hebben als een kind daarbij was geweest.
Vind het trouwens niet verkeerd als een kind zijn/haar ouders verdrietig mee maken, maar wel op een andere manier.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje(s) mee naar eerste echo? - Pagina 2 Empty Re: Kindje(s) mee naar eerste echo?

Bericht  Gast di 20 maa 2012 - 20:51

Nee. Y. lag gisteraaf op bed en we hadden oppas geregeld. De volgende is ook 's avonds en gaat ze wederom niet mee, heb ook niet echt het idee dat ze nu nog iets beseft hoor. Pas wat later in de zw. zal ik dr wee meenemen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje(s) mee naar eerste echo? - Pagina 2 Empty Re: Kindje(s) mee naar eerste echo?

Bericht  shadow di 20 maa 2012 - 20:57

hier is n.ora meegeweest met de 20 weken echo. We moesten wel want we hadden geen oppas. Dat de echo niet goed had kunnen zijn waren wij ons zeker van bewust, dat hebben we met de 20 weken echo meegemaakt van n.ora. Soms heb je geen andere keuze en ook vind ik dat een kind dat verdriet best mag zien.

shadow
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 244
Punten : 268
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje(s) mee naar eerste echo? - Pagina 2 Empty Re: Kindje(s) mee naar eerste echo?

Bericht  Gast di 20 maa 2012 - 21:19

De 1e echo bij nr. 2 is dochter niet meegeweest volgens mij. Ik weet het niet eens zeker. Maar denk het haast niet, ze was toen net een paar dagen 1, dus nog veel te klein en alleen maar lastig dan.

Bij de tweeling waren ze ook niet mee. En maar goed ook, want doordat ze ontdekte dat het er 2 waren duurde het gewoon een uur.

Bij de 20 weken echo mogen ze hier bij de verloskundige absoluut niet mee, en dat vind ik ook wel logisch. Als je ziet hoe ze hun aandacht erbij moeten houden, dan kunnnen ze geen afleiding gebruiken.

Bij de tweeling heb ik elke controle een echo gehad, en toen waren ze er wel altijd bij. Ik kon echt niet elke keer oppas krijgen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje(s) mee naar eerste echo? - Pagina 2 Empty Re: Kindje(s) mee naar eerste echo?

Bericht  nillis di 20 maa 2012 - 21:33

Ik zou bij een 2e zwangerschap T niet meenemen bij de echo's maar wel bij de controles of ik moet geen oppas hebben.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje(s) mee naar eerste echo? - Pagina 2 Empty Re: Kindje(s) mee naar eerste echo?

Bericht  Pussycat di 20 maa 2012 - 21:36

nillis schreef:Ik zou bij een 2e zwangerschap T niet meenemen bij de echo's maar wel bij de controles of ik moet geen oppas hebben.

+1 Alleen passen eigenlijk alleen maar mijn vriend zijn ouders altijd op.
En ik wil ze het niet gelijk vertellen als we zwanger zijn, maar sowieso pas na de 1e echo en misschien zelfs pas na 12 weken. Dus ik hoop maar niet dat ze het door hebben dan....

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje(s) mee naar eerste echo? - Pagina 2 Empty Re: Kindje(s) mee naar eerste echo?

Bericht  Pandora di 20 maa 2012 - 21:48

F. is bij ons gewoon meegeweest, het was bij de verloskundige zelf en zij is dat wel gewend. In de uitnodiging stond dat broertjes/zusjes gewoon welkom waren bij de echo en ze heeft heel lief gespeeld daar.

Ik had er heel goed rekening mee gehouden dat het fout kon zijn, had er namelijk geen goed gevoel over, maar zij had dan wel gewoon mijn/ons verdriet mogen zien. Ze is ook nog maar zo klein dat ze het volgens mij niet echt beseft bovendien wist nog helemaal niemand van mijn zwangerschap en hadden we dus oppas moeten regelen.
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje(s) mee naar eerste echo? - Pagina 2 Empty Re: Kindje(s) mee naar eerste echo?

Bericht  Gast di 20 maa 2012 - 21:53

Ik neem mijn zoon de eerste periode dan niet mee, anders weet de halve school het meteen;)
Bij een 20 weken echo vind ik kinderen niet horen. Verder zou ik mijn zoon zelf de keuze laten maken om erbij te zijn. Maar goed, hij is ook minimaal 6 jaar als het zover zal zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje(s) mee naar eerste echo? - Pagina 2 Empty Re: Kindje(s) mee naar eerste echo?

Bericht  woezel di 20 maa 2012 - 21:55

Hier hebben we ze zo min mogelijk meegenomen.
Alleen bij de laatste 2o weken echo kon mijn man op het laatst niet mee, dus toen is mijn moeder meegeweest en moesten de jongens ook mee. Was inderdaad niet rustig. Maar kon ze moeilijk alleen thuis laten en alleen naar de echo wilde ik ook niet. Mocht er inderdaad wat zijn.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje(s) mee naar eerste echo? - Pagina 2 Empty Re: Kindje(s) mee naar eerste echo?

Bericht  L!ND@ di 20 maa 2012 - 22:39

Ik heb net de 1e afpraak gemaakt en onze dochter zal wel mee gaan. Ik wil het nieuws nog even voor onszelf houden en we hebben doordeweeks nooit oppas nodig...Valt wel erg op dan! Ik wil haar er ook graag bij hebben eigenlijk. Mocht er wel slecht nieuws komen, dan mag ze ons verdriet wel zien. Dit topic zet me trouwens wel aan het nadenken, dus wie weet verander ik nog wel van gedachten. Bij de 20 weken echo willen ze hier geen broertjes/zusjes erbij hebben i.v.m. de rust.
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje(s) mee naar eerste echo? - Pagina 2 Empty Re: Kindje(s) mee naar eerste echo?

Bericht  Tania wo 21 maa 2012 - 0:23

Pussycat schreef:
nillis schreef:Ik zou bij een 2e zwangerschap T niet meenemen bij de echo's maar wel bij de controles of ik moet geen oppas hebben.

+1 Alleen passen eigenlijk alleen maar mijn vriend zijn ouders altijd op.
En ik wil ze het niet gelijk vertellen als we zwanger zijn, maar sowieso pas na de 1e echo en misschien zelfs pas na 12 weken. Dus ik hoop maar niet dat ze het door hebben dan....

Dan mag je dr wel een uurtje bij mij brengen hoor Wink

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje(s) mee naar eerste echo? - Pagina 2 Empty Re: Kindje(s) mee naar eerste echo?

Bericht  Filoria vr 23 maa 2012 - 8:13

Rejoy. schreef:
Filoria schreef:
Rejoy. schreef:Waarom zou je je kinderen van zulke dingen weren? Zij zijn toch gewoon onderdeel van het gezin waarin wat staat te gebeuren?

Bij de 20-weken echo mocht onze dochter er niet bij zijn, met de termijnecho was dit geen probleem. Ik vond die hele echo nou ook weer niet zo heel bijzonder, heeft al met al misschien een minuut of 5 geduurd, kijken of het hartje klopt, hoe groot het is en hoe de boel er in aanleg uitziet. Volgens mij is het voor zo'n VK ook een redelijke routinehandeling, zo'n echo.

Je gaat er nu compleet aan voorbij dat er de mogelijkheid bestaat dat je tijdens zo'n echo te horen kunt krijgen dat het hartje niet meer klopt. Dat bij jou gelukkig alles goed was wil niet zeggen dat dat altijd zo is. Niet alle termijnecho's verlopen zo routinematig helaas...

ik heb zelf al eens meegemaakt dat een echo niet goed bleek te zijn hoor. Ik heb ook twee miskramen gehad, dus dat besef zit er wel degelijk. Ik zou mijn kind niet per se willen weren van dat soort dingen. Ik vind net als snoepy dat verdriet erbij hoort, dat krijgen kinderen ook wel mee als je weer thuis bent. Onze dochter heeft ook wel mee gekregen dat ik tussen haar en deze baby een miskraam heb gehad en we daar verdrietig over waren.

Aah Rejoy dat wist ik niet. Wat naar. Nu voel ik me heel lullig over mijn opmerking Embarassed

Wat knap dat je er zo goed mee kon dealen waar je dochter bij was.

Misschien verschilt het ook per persoon. Ik weet van mezelf dat ik mijn emoties moeilijk onder controle kan houden, dus ik zou waarschijnlijk net als SarahKey best hard moeten huilen. En daar zou ik Tomas niet bij willen hebben.
Hij is ook al zo oud dat hij allemaal vragen zou gaan stellen waar ik niet direct een antwoord op zou weten denk ik.
Ook zou ik hem pas later in de zwangerschap uitleggen dat er een baby komt. Anders weet meteen iedereen het... Hij kletst als een malle.

Verdriet krijgt hij zeker mee thuis, daarover ben ik het met je eens: dat hoort er bij in het leven. Maar dan zijn het meestal traantjes omdat ik een vervelend ruzietje met mijn man heb gehad. Dan laat ik Tomas merken dat ik ook weer rustig kan worden, dat we het goed kunnen maken, en daarna weer kunnen lachen. Ik hoop dat hij daar van leert. Maar groot verdriet, bijvoorbeeld toen mijn oom overleden was, uit ik toch liever als ik alleen met mijn man ben. Dat hoeft mijn zoon van 3 niet te zien.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje(s) mee naar eerste echo? - Pagina 2 Empty Re: Kindje(s) mee naar eerste echo?

Bericht  Pussycat vr 23 maa 2012 - 21:27

Tania schreef:
Pussycat schreef:
nillis schreef:Ik zou bij een 2e zwangerschap T niet meenemen bij de echo's maar wel bij de controles of ik moet geen oppas hebben.

+1 Alleen passen eigenlijk alleen maar mijn vriend zijn ouders altijd op.
En ik wil ze het niet gelijk vertellen als we zwanger zijn, maar sowieso pas na de 1e echo en misschien zelfs pas na 12 weken. Dus ik hoop maar niet dat ze het door hebben dan....

Dan mag je dr wel een uurtje bij mij brengen hoor Wink

Ooh deze zie ik nu pas. Wat lief Kindje(s) mee naar eerste echo? - Pagina 2 699888 die ga ik onthouden, maar eerst maar eens zwanger worden dan Laughing
Gaat alles goed met jou en je meisje? Al allemaal aan elkaar gewend?

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje(s) mee naar eerste echo? - Pagina 2 Empty Re: Kindje(s) mee naar eerste echo?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum