grootte baby tijdens eerste echo...
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
grootte baby tijdens eerste echo...
Vorige week donderdag hebben we de eerste echo gehad, volgens de meting was ik op dat moment 10 weken en 4 dagen. volgens eigen berekening 11 weken en 3 dagen. omdat de meting maar 3,5 centimeter aangaf ben ik volgens hun dus 6 dagen korter.
Als ik bijv op onze babysite kijk, ben ik nu (volgens eigen berekening) 12 weken en 3 dagen zwanger. De lengte van het kindje is nu ongeveer 8 cm en 45 gram.
Als ik dan op de babysite de uitgerekende datum verander zodat ik 6 dagen korter ben, ben ik nu 11 weken en 4 dagen en is de grootte van het kindje 7,2 centimeter.
Dit kan toch nooit binnen 1 week gegroeid zijn van 3.5 centimeter naar 7.2 centimeter??
Hoe ver waren jullie bij de eerste echo en hoe groot was de baby toen? het is toch ongeveer tot en met 12 weken bij iedereen gelijk?
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Re: grootte baby tijdens eerste echo...
In principe loopt de grootte van het embryo tot 12 weken bij iedereen gelijk. Wat ze meten is de CRL (crown-rump lenght). De curve die ze gebruiken om de zwangerschapsduur te bepalen geeft bij een meting van 35 mm inderdaad een zwangerschapsduur van 10+4 weken. Bij een termijn van 11+4 hoort echter een lengte van ongeveer 50 mm en 72 mm hoort bij een zwangerschapsduur van ongeveer 13+2 weken.
Krijg je nog een 2e echo? Ik denk dat er eerder iets aan de site niet klopt dan aan de meting (heb het net nagekeken in mijn studieboeken).
Krijg je nog een 2e echo? Ik denk dat er eerder iets aan de site niet klopt dan aan de meting (heb het net nagekeken in mijn studieboeken).
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10
ja, gelukkig krijg ik komende woensdag nog een echo. bij een verschil van 5 of meer dagen doen ze dat atlijd.
ik zat me een beetje bang te maken, dat er iets niet goed was ofzo omdat de babysite het dus zo vreemd aangeeft!!
ik zat me een beetje bang te maken, dat er iets niet goed was ofzo omdat de babysite het dus zo vreemd aangeeft!!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Ik denk dat vooral die babysite verkeerd zit. Welke site is dat? Bij bv babybytes staat dat je kindje rond de 12 weken zo'n 6 cm is.
Ik heb gister een echo gehad en het kindje is 6,5 cm. Ik ben 12.4 weken zwanger.
Ik zou me vooralsnog geen zorgen maken hoor. Die metingen zijn vaak heel nauwkeurig, dus het zal vast wel kloppen. Misschien heb je een late eisprong gehad, dat je daarom een paar dagen korter zwanger bent?
Ik heb gister een echo gehad en het kindje is 6,5 cm. Ik ben 12.4 weken zwanger.
Ik zou me vooralsnog geen zorgen maken hoor. Die metingen zijn vaak heel nauwkeurig, dus het zal vast wel kloppen. Misschien heb je een late eisprong gehad, dat je daarom een paar dagen korter zwanger bent?
Ezzer- Fluisteraar
- Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10
Volgens mij kloppen die cm. bij de babysite niet helemaal en volgens mij staat er ook 'ongeveer' bij ?!
Gast- Gast
Ik heb mijn echofoto's eens bekeken en dit was het 'groeischema' van mijn zoontje:
Bij 7w4d (echo gaf 8 weken aan, maar omdat we ICSI hebben gehad weten we precies wanneer de bevruchting heeft plaatsgevonden) was hij 13,9 mm (dus bijna 1,4 cm)
3 weken later bij 10w4d was hij 4,3 cm (echo gaf 11w2d aan)
Tussen 13w2d en 14w was hij 0,5 cm gegroeid (weet zo niet meer hoe lang hij op dat moment in totaal was).
Fijn dat je woensdag weer een echo krijgt, benieuwd wat de meting dan laat zien.
Bij 7w4d (echo gaf 8 weken aan, maar omdat we ICSI hebben gehad weten we precies wanneer de bevruchting heeft plaatsgevonden) was hij 13,9 mm (dus bijna 1,4 cm)
3 weken later bij 10w4d was hij 4,3 cm (echo gaf 11w2d aan)
Tussen 13w2d en 14w was hij 0,5 cm gegroeid (weet zo niet meer hoe lang hij op dat moment in totaal was).
Fijn dat je woensdag weer een echo krijgt, benieuwd wat de meting dan laat zien.
Gast- Gast
Mama_van2 schreef:Volgens mij kloppen die cm. bij de babysite niet helemaal en volgens mij staat er ook 'ongeveer' bij ?!
Deze kloppen idd niet. Onze garnaal zou volgens babysite al 3 cm zijn. Dinsdag meette het 1,2 cm. Bij 7 weken en 4 dagen. Ik al de schrik De echo mevrouw zei al: dit is een goede lengte. Babysite klopt niet. Heb daarna op internet gekeken en babybites kwam wel in de buurt van de 1 cm.
Dus wij kijken niet meer bij babysite.
De verloskundige had tegen mij gezegd dat ze op internet uitgaan van de hele lengte van de baby is, dus gemeten met gestrekte benen en dat kunnen de verloskundige meestal niet omdat ze dan niet met gestrekte benen liggen.
Bij kwam er ook precies een week korter uit dan dat ik zelf had berekend, dit kwam tot 2 keer toe naar voren en toen is de datum bijgesteld.
Bij kwam er ook precies een week korter uit dan dat ik zelf had berekend, dit kwam tot 2 keer toe naar voren en toen is de datum bijgesteld.
Limburg85- Ratel
- Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» De eerste echo
» wanneer eerste echo?
» haar zien tijdens de echo
» Gisteravond de eerste echo gehad.
» Kindje(s) mee naar eerste echo?
» wanneer eerste echo?
» haar zien tijdens de echo