Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Droogmolen, waslijnen, uitschuifrek?

+4
Zininzon
Pien
VeryCherry
Char1
8 plaatsers

Ga naar beneden

Droogmolen, waslijnen, uitschuifrek? Empty Droogmolen, waslijnen, uitschuifrek?

Bericht  Char1 di 20 maa 2012 - 0:54

Zeer binnenkort ga ik mijn tuin opnieuw laten bestraten en vervolgens ga ik m zelf aanplanten. Maar nu is er nog een ding waar ik heel erg over twijfel.
Als ik nu de was buiten wil drogen, zet ik mijn kleine wasrekje buiten, maar dat is echt niet handig. Nu had ik in mijn hoofd om een droogmolen te nemen. Nu is de tuin niet echt groot, dus in de borders is er dan maar een plek waar die past. Een andere optie is om de droogmolen in een parasolvoet op het terras te zetten. Ik heb alleen geen idee of dat een beetje praktisch is.
Verder kan ik natuurlijk ook ouderwetse waslijnen ophangen of zo' uitschuifrek met waslijnen nemen wat je van de ene naar de andere muur kunt trekken. Maar ook daar heb ik geen ervaring mee.

Ik ben dus hard op zoek naar wat ervaringsdeskundigen, vooral wat betreft de droogmolen in een parasolvoet en het uitschuifrek.

Char1
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 388
Punten : 464
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Droogmolen, waslijnen, uitschuifrek? Empty Re: Droogmolen, waslijnen, uitschuifrek?

Bericht  Gast di 20 maa 2012 - 0:59

kun je wel naast de border staan om de was op te hangen? Droogmolen kun je rond draaien, dus als je op één plek makkelijk kan staan met wasmand is dat dus zeker een optie.

Een uitschuifrek zou ik niet doen, wij hebben zo'n ding op zolder gehad en hij schoot er steeds vanaf als ik 'm uitgerold had. Ouderwetse lijnen vind ik lelijk en neemt veel ruimte in beslag.

Ik denk dat wij zelf straks een rekje houden, dan kan ik die ook onder de overkapping zetten als het niet helemaal weer-zeker is.

Gast
Gast

Droogmolen, waslijnen, uitschuifrek? Empty Re: Droogmolen, waslijnen, uitschuifrek?

Bericht  VeryCherry di 20 maa 2012 - 1:00

En van die droogrekjes die je aan de schutting kunt hangen? Als je ze niet gebruikt kun je ze in de schuur opbergen smile
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Pien di 20 maa 2012 - 1:33

Wij hebben een droogtoren van de ikea. Echt een geweldig ding en neemt weinig ruimte in beslag!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Zininzon di 20 maa 2012 - 1:40

Voor buiten heb ik een droogmolen, ik vind het erg praktisch!
Mijn vader heeft een poer van cement gemaakt en die staat in de hoek van het gazon. Als het najaar wordt en de was binnen droogt, doe ik de molen naar de schuur.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138

Bericht  Char1 di 20 maa 2012 - 3:23

Ik heb wel ruimte om aan de rand van de border (waar de droogmolen in kan) te staan ja. Dus ik kan nog bij mijn wasgoed dan :p
Van die ophangrekjes aan de schutting lijkt me maar een gedoe elke keer een zo'n droogtoren lijkt me dat ik dan nog steeds wat te weinig ruimte heb.

Ouderwetse lijnen lijken mij inderdaad ook niet zo mooi, vandaar dat ik ook op het idee van een uitschuifrek kwam. Maar als dat ondingen zijn schiet het ook niet op....

Char1
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Sarah1985 di 20 maa 2012 - 3:29

wij hebben nu nog een droogmolen maar ding is te groot en zo kun je amper door de tuin. Dus nu hebben we van leifheit en systeem gekocht met 5 lijnen die je in kan rollen. geen idee hoe dat gaat werken want moet nog geplaatst worden
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449

Bericht  Happy di 20 maa 2012 - 3:49

Wij hebben deze van leifheit. Ik vind hem ideaal maar ik moet wel eerlijk zeggen dat bij het ophangen van dekbedovertrekken de lijnen niet heel stevig zijn, maar het kan wel Droogmolen, waslijnen, uitschuifrek? 561177 Er zitten 2 haakjes in de muur er tegenover en dan kun je hem met de knop strak spannen.

Droogmolen, waslijnen, uitschuifrek? 43159-normaal

Happy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1027
Punten : 1085
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Curious di 20 maa 2012 - 5:03

Happy schreef:Wij hebben deze van leifheit. Ik vind hem ideaal maar ik moet wel eerlijk zeggen dat bij het ophangen van dekbedovertrekken de lijnen niet heel stevig zijn, maar het kan wel Droogmolen, waslijnen, uitschuifrek? 561177 Er zitten 2 haakjes in de muur er tegenover en dan kun je hem met de knop strak spannen.

Droogmolen, waslijnen, uitschuifrek? 43159-normaal

ik heb hem ook en ben er ook echt over te spreken. Heb hem alleen voor binnen. Weet niet of de kwaliteit fatsoenlijk blijft als hij het hele jaar door buiten hangt. En idd wat gezegd word, de lijnen worden een beetje 'lam' bij zware was. Maar dan hang ik het gewoon iets wat dubbel en is het prima te doen.
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Bericht  Zininzon di 20 maa 2012 - 5:21

Je hebt ook een uitschuifdroogmolen he?! Weet niet precies hoe die heten, maar die kunnen ook aan een wand/schutting.

Deze bedoel ik:
Droogmolen, waslijnen, uitschuifrek? Brabantia Wand droogmolen Wallfix
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138

Bericht  mosio di 20 maa 2012 - 9:46

Zininzon schreef:Je hebt ook een uitschuifdroogmolen he?! Weet niet precies hoe die heten, maar die kunnen ook aan een wand/schutting.

Deze bedoel ik:
Droogmolen, waslijnen, uitschuifrek? Brabantia Wand droogmolen Wallfix

Deze heeft mijn schoonmoeder ook en die bevalt haar heel goed.

mosio
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 241
Punten : 252
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Char1 di 20 maa 2012 - 9:55

Fijn dat er zoveel reacties komen!
Zo'n uitschuifdroogmolen kwam ik ook tegen, maar dat is gezien de ligging van de muren tov het terras niet echt handig. Dan hangt de was midden op het terras zeg maar....
Maar dat uitschuifrek van leifheit zijn dus ook zeer positieve reacties over. Is dit gewoon die die je bij de blokker kunt kopen?

Char1
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Sarah1985 di 20 maa 2012 - 10:00

Ja die kun je bij blokker kopen 19,99
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: