Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

(paas) recept kinderen 13-17

3 plaatsers

Ga naar beneden

(paas) recept kinderen 13-17 Empty (paas) recept kinderen 13-17

Bericht  sonly ma 19 maa 2012 - 22:02

Voor een klein groepje van c.a. 3 kinderen, ben ik op zoek naar een leuk paasrecept.
Het is een activiteit op school (kookles) en de leeftijden liggen tussen de 13 en 17. (normaal niveau)
Ik zat zelf te denken aan een soort paasbroodje ofzo, alleen dat duurt te lang als het ook nog moet reizen. Ze hebben c.a. anderhalf uur om het te maken en op te eten dus het mooiste zou zijn als het in maximaal een uur gemaakt kan worden.
Dus, heb je een leuk idee, let me know!
Ze hebben de beschikking over een gasstel en een oven, dus het is het mooist als een van de beide daarbij gebruikt wordt.

sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(paas) recept kinderen 13-17 Empty Re: (paas) recept kinderen 13-17

Bericht  minoessepoes ma 19 maa 2012 - 22:35

Misschien iets met eieren doen, gevulde eitjes bijvoorbeeld, eiersalade maken en dat op een broodje (of een bagel die je tegelijktijd als eierdop kan gebruiken).

Of koekjes bakken met uitstekertjes in een paas vorm (paashaas, eitje enz) en die dan versieren met o.a. geel glazuur, of cupcakes bakken en die met glazuur e.d omtoveren tot een paashaas? Of misschien heel voor de hand liggend, een eitje koken en dan schilderen?

Niet heel origineel allemaal, best lastig om iets te verzinnen inderdaad.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  SarahKey ma 19 maa 2012 - 23:39

Ik zag van de week dit recept op smulweb, nog niet uitgeprobeerd maar is eens wat anders:
http://www.smulweb.nl/recepten/1388788/Pasen-extra-feestelijk-met-cakejes-met-vla-advocaat

(nu gaat er wel advocaat in, nu weet ik niet in hoeverre de alcohol verdampt met bakken, anders zou ik dat weglaten)
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud