Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer zijkant bed eruit?

+9
Fiwen
Annie24
Parisienne
meisje
PiP
loesje
Printje
Jazzlyn
SparklingEyes
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wanneer zijkant bed eruit? Empty Wanneer zijkant bed eruit?

Bericht  SparklingEyes ma 19 maa 2012 - 20:25

Misschien is hier al een topic over, sorry in dat geval!

Mijn zoon is met twee geworden en redelijk stevig. Iedere keer uit bed tillen wordt dan ook best zwaar. Mijn man wil eigenlijk de zijnkant van het ledikantje eruit halen, maar ik vind hem daar eigenlijk nog iets te klein voor..

Wanneer hebben jullie de zijkant van het ledikantje eruit gehaald of zijn jullie over gestapt naar een groter bed?

SE
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zijkant bed eruit? Empty Re: Wanneer zijkant bed eruit?

Bericht  Jazzlyn ma 19 maa 2012 - 20:27

Oei das een goeie. Hij slaapt nu al een maand of 3 in zijn grote bed.. Hij was ong. 20 maanden !
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Bericht  Gast ma 19 maa 2012 - 20:28

Hier slaapt hij vanaf januari in een groot bed.

Gast
Gast

Bericht  Printje ma 19 maa 2012 - 20:28

Hier 25 mnd en nog gewoon in zijn ledikantje.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  loesje ma 19 maa 2012 - 20:34

a gaat over naar het peuterbed zodra hij goed kan lopen
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  PiP ma 19 maa 2012 - 20:36

F is mijn 21 maand naar een groot bed gegaan, 2 jaar vind ik dus geen rare leeftijd om de zijkant eruit te halen.
Als het ledikant van F dit had gekund had ik dit ook eerst gedaan, ze is er een keer uitgeklommen en erg lelijk terecht gekomen.
Wij zijn meteen voor een groot bed gegaan en dit ging/gaat perfect, ze heeft zelfs niet meer zon balkje langs de zijkant.
Het verschilt natuurlijk wel per kind, maar gaat het niet goed dan heb je de zijkant er toch zo weer in!?

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  PiP ma 19 maa 2012 - 20:37

loesje schreef:a gaat over naar het peuterbed zodra hij goed kan lopen
Waarom wanneer hij kan lopen?
Ik zou er zelf eerder naar kijken of een kind er aan toe is of niet.

PiP
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 19 maa 2012 - 20:37

dochter heeft al een peuterbed sinds ze 15 mnd is.

Gast
Gast

Bericht  meisje ma 19 maa 2012 - 20:38

S. is met 15 maanden al naar een peuterbedje gegaan.
Dat ging meteen goed, dus ik zou de zijkant er gewoon uithalen en kijken hoe hij het doet.
meisje
meisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10

Bericht  Parisienne ma 19 maa 2012 - 20:43

Hier hebben we ook een ledikant waar een zijkant uit kan. Ik ben alleen zo bang dat N. er direct uitrolt Rolling Eyes
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  loesje ma 19 maa 2012 - 20:49

hij lijkt me als hij kan lopen dat hij eraan toe is. maar ik moet toegeven dat ik nu al wel eens twijvel of hij er niet al aan toe is omdat hij al zo groot is, maar ik wacht toch nog wel even.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Jazzlyn ma 19 maa 2012 - 20:54

loesje schreef:hij lijkt me als hij kan lopen dat hij eraan toe is. maar ik moet toegeven dat ik nu al wel eens twijvel of hij er niet al aan toe is omdat hij al zo groot is, maar ik wacht toch nog wel even.

Dat lopen staat er echt los van hoor! Je moet gewoon op het gedrag van je kind letten. Hier was onze uk er echt aan toe. Hij is vanaf dag 1 super blij met zijn bed en slaapt beter.
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Bericht  loesje ma 19 maa 2012 - 21:02

wat is dan het gedrag wat jou kindje vertoonde toen het eraan toe was om over te stappen naar het peuterbed
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Parisienne ma 19 maa 2012 - 21:08

Het gaat er met name om of ze in staat zijn te snappen dat ze in een 'open' bed slapen. Daarnaast moeten ze zelfstandig uit bed kunnen kruipen of zich van het bed kunnen laten glijden, ook 's nachts, als ze half wakker zijn. Als het gevaarlijke situaties met zich mee kan brengen zou ik het nog niet doen. Het staat dus los van het kunnen lopen. N. kan al een hele tijd goed lopen, maar ik weet nog niet of ze al veilig in een 'open' bed kan slapen.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Jazzlyn ma 19 maa 2012 - 21:12

loesje schreef:wat is dan het gedrag wat jou kindje vertoonde toen het eraan toe was om over te stappen naar het peuterbed

Ten eerste kon hij goed overal vanaf komen (op de bank, eraf. Idem voor een stoel, tafel etc.). Hij wilde uit het bedje klimmen. Lag steeds klem in zijn ledikant (terwijl hij toch erg klein is).

Verder was het gewoon ineens een grote jongen, het baby zijn was eraf. Je kon hem al lekker op de bank liggen en dan gaat hij relaxen. Hij is voorzichtig en weet wat hij kan en niet kan.

Hij is ook mee geweest met het bed kopen en sliep er zonder problemen perfect in,
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Bericht  loesje ma 19 maa 2012 - 21:27

Parisienne schreef:Het gaat er met name om of ze in staat zijn te snappen dat ze in een 'open' bed slapen. Daarnaast moeten ze zelfstandig uit bed kunnen kruipen of zich van het bed kunnen laten glijden, ook 's nachts, als ze half wakker zijn. Als het gevaarlijke situaties met zich mee kan brengen zou ik het nog niet doen. Het staat dus los van het kunnen lopen. N. kan al een hele tijd goed lopen, maar ik weet nog niet of ze al veilig in een 'open' bed kan slapen.

Dat kan hij allemaal wel maar toch vind ik hem nog zo jong. als wij hem bij ons in het bed hebben dan gaat hij nooit slapen maar altijd spelen en klimmen en ben bang dat hij dat ook gaat doen in een peuterbedje
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast ma 19 maa 2012 - 21:33

Loesje, als hij nog lekker in zijn ledikantje ligt is het toch ook prima? Mijn zoontje sliep er tot bijna 3 jaar in. Dochter wilden we met 1.5 graag overleggen in een groot bed ivm de komst van de 2e, maar die was er echt nog niet aan toe. Zij was ook bijna 3 toen ze het echt graag wilde.

Mijn zoontje sliep wel af en toe in een groot bed met vakanties enz. en dat ging heel goed, maar we hadden voor hem nou eenmaal nog geen groot bed, en hij vond het ledikant niet erg, dus ik vond het wel prima.

Gast
Gast

Bericht  PiP ma 19 maa 2012 - 21:57

loesje schreef:
Parisienne schreef:Het gaat er met name om of ze in staat zijn te snappen dat ze in een 'open' bed slapen. Daarnaast moeten ze zelfstandig uit bed kunnen kruipen of zich van het bed kunnen laten glijden, ook 's nachts, als ze half wakker zijn. Als het gevaarlijke situaties met zich mee kan brengen zou ik het nog niet doen. Het staat dus los van het kunnen lopen. N. kan al een hele tijd goed lopen, maar ik weet nog niet of ze al veilig in een 'open' bed kan slapen.

Dat kan hij allemaal wel maar toch vind ik hem nog zo jong. als wij hem bij ons in het bed hebben dan gaat hij nooit slapen maar altijd spelen en klimmen en ben bang dat hij dat ook gaat doen in een peuterbedje

Als jij hem nog te jong vind, dan zou ik hem nog lekker laten liggen, ik vond 21 maanden al vroeg om naar een groter bed te gaan voor F, maar bij ons bracht het ledikant gewoon gevaarlijke situaties.
F liep met 10 maand en 3 weken, toen was ze ècht nog niet toe aan een groter bed!

Als hij lekker slaapt, niet probeert eruit te klimmen, dan zou ik hem nog lekker in zijn ledikant laten liggen.

PiP
Ratel
Ratel

Bericht  SparklingEyes ma 19 maa 2012 - 22:46

Jemig wat lagen jullie kids al vlot in een peuterbedje!

Op het dagverblijf slaapt hij op een strecher, maar daat zijn continue mensen bij.. Thuis slaapt hij in een slaapzak, want hij trapt en draait de dekens steeds vanhem af... Ik ben zo bang dat hij valt als hij uit bed stapt met slaapzak aan...

*zucht* jullie maken me aan het twijfelen. Wil hem absoluut niet onnodig klein houden, maar hij is PAS twee jaar... (echt net haha) ...

Toch nog maar eens goed overleggen met mijn man...

SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Annie24 di 20 maa 2012 - 0:27

Y. ligt nog gewoon in zijn ledikantje, maar wat ik me wel afvraag....kwamen jullie kindjes dan niet uit bed? Bleven die gewoon netjes liggen?

Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Printje di 20 maa 2012 - 1:34

SparklingEyes schreef:Jemig wat lagen jullie kids al vlot in een peuterbedje!

Op het dagverblijf slaapt hij op een strecher, maar daat zijn continue mensen bij.. Thuis slaapt hij in een slaapzak, want hij trapt en draait de dekens steeds vanhem af... Ik ben zo bang dat hij valt als hij uit bed stapt met slaapzak aan...

*zucht* jullie maken me aan het twijfelen. Wil hem absoluut niet onnodig klein houden, maar hij is PAS twee jaar... (echt net haha) ...

Toch nog maar eens goed overleggen met mijn man...

Het heeft toch niets met klein houden te maken vind ik, dan kun je ook zeggen waarom zo snel in een groot bed? Voor beiden dingen is misschien iets te zeggen, ons mannetje ligt nog heerlijk in zijn ledikant en ik heb er echt geen haast mee. Een gewoon bed hebben ze nog zolang...
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Fiwen di 20 maa 2012 - 1:37

Wij twijfelen heel erg of we J.uul al in een peuterbed zullen leggen. Ze valt op zicht (meestal) wel goed in slaap in haar ledikant maar wordt heel vaak wakker 's nachts en weigert dan in haar eigen bed verder slapen en gaat dan tegen de spijlen aan schoppen en slaan (of met haar hoofd er tegen aan bonken). Plus als we bij een Ikea zijn weet ze niet hoe snel ze op een peuterbed moet kruipen en dan gaat ze er heerlijk relaxed in liggen.
We gaan het binnenkort denk ik maar gewoon een keer proberen. We hebben namelijk nog een 2e ledikant staan waar 1 zijkant al uit is dus het is een kwestie van even wisselen en dan kunnen we het testen. Ze kan prima in en uit de bank klimmen en zelfs van ons bed (boxspring en 65 cm hoog) klimt ze ook zonder problemen af. Moeten we alleen wel sloten op de kledingkast en commode gaan zetten anders kan ik meerdere keren per dag alles opruimen denk ik :P
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992

Bericht  Gast di 20 maa 2012 - 1:41

Ik wil S. eigenlijk nog zo lang mogelijk in een ledikantje houden. Zo rond de 3 vind ik wel een mooie leeftijd om over te stappen naar een normaal bed

Gast
Gast

Bericht  loesje vr 23 maa 2012 - 2:43

we hebben toch het peuterbedje maar eens op gezet en vanacht gaat hij er voor het eerst in slapen ben benieuwd!!kwa groote van het bedje en hem is a echt toe aan het peuterbedje. Hij vond het erg interessant en ging er gelijk even op liggen en trok een blij gezicht Very Happy daarna ging hij er zelf weer vanaf.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Bericht  _Mashimaro_ vr 23 maa 2012 - 2:56

@ Sparklingeyes: Laat je leiden door je eigen gevoel. Als jij vind dat je zoontje nog prima in het ledikantje slaapt (natuurlijk wel op een veilige manier), dan blijft hij daar toch lekker in slapen. Mijn neefje was bijna 3 toen hij overging naar een groter bed.

Veiligheid vind ik in dit geval belangrijker dan leeftijd.
_Mashimaro_
_Mashimaro_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 491
Punten : 636
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: