Vragenlijstje babykosten
+12
studiebol
SarahKey
maiadebij
Roodkapje
Twellie
Supertalentje
Puggle
Parisienne
Slakje
CCC
Star007
Muurvlindertje
16 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Vragenlijstje babykosten
1. Hoeveel heb je uitgegeven aan alle babyspullen (kamertje, kinderwagen, kleertjes, maxicosi, verzorgingsspullen, luiers, kolfapparaten, flesjes, speentjes, badje, box, enz) voordat het kindje kwam? En na de geboorte aan kleertjes en cremes en luiers?
2. Hoeveel kost een baby ongeveer per maand, ervan uitgaande dat je borstvoeding geeft?
Ben een beetje benieuwd namelijk. Hoor mensen zeggen dat een baby bijna niets kost en dat je het zo gek kan maken als je zelf wilt en dat hoe ouder het kind wordt, hoe duurder het is. Hoor ook andere mensen zeggen dat een baby hartstikke duur is en dat je veel onvoorziene kosten hebt.
Hoe heb jij het ervaren met je eerste kindje? Was het diep tasten in de buidel of kon je kopen wat je wilde?
Muurvlindertje- Prater
- Aantal berichten : 659
Punten : 769
Registratiedatum : 01-09-11
Re: Vragenlijstje babykosten
We hebben rond de 2500 euro uitgegeven aan een babykamer , box, kinderwagen, maxi cosi, badje, bedlinnen, wiegje en kleding, voor de geboorte.
Na de geboorte hebben we sommige maanden 150 euro uitgegeven aan kleding of een nieuwe schommelstoel e.d. en soms maar 50 euro. Wat betreft de spulletjes als luiers,billendoekjes en voeding geven wij rond de 120 euro uit per maand.
Na de geboorte hebben we sommige maanden 150 euro uitgegeven aan kleding of een nieuwe schommelstoel e.d. en soms maar 50 euro. Wat betreft de spulletjes als luiers,billendoekjes en voeding geven wij rond de 120 euro uit per maand.
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Dat vind ik wel meevallen Star. Ken mensen die alleen al een kinderwagen van 1200 euro kochten. Zoveel kostte mijn eerste auto jaren geleden, hahaha.
Ken ook mensen die bij de Ikea alles hadden voor in het kamertje voor 300 euro (ledikantje met hemeltje, commode, kast, verlichting en accessoires).
Ken ook mensen die bij de Ikea alles hadden voor in het kamertje voor 300 euro (ledikantje met hemeltje, commode, kast, verlichting en accessoires).
Muurvlindertje- Prater
Wij hebben nu de meeste spullen aangeschaft (babykamer, kinderwagen, maxi cosi, schommelstoel, kleding, matras, beddengoed 2x maal voor ledikant en wieg en allerlei accesoires ed.) we zijn nu rond de 2500 euro kwijt denk ik zo...
Inprincipe ben ik van plan flesvoeding te gaan geven, ik heb geinformeerd wat het beste is maar er schijnt geen verschil in te zitten qua merk ed. Omdat het hier in NL. goedgekeurde voeding moet zijn voor het in de winkel komt. Ik wil dan ook kijken of kruidvat voeding goed te doen is voor ons. Kosten voor voeding en luiers weet ik dus niet exact... Zal straks wel duidelijk worden. Verder willen de kleding gewoon aanschaffen van de kinderbijslag of van ons salaris waarvan we nu ook al extra dingetjes voor de baby van kopen.
Inprincipe ben ik van plan flesvoeding te gaan geven, ik heb geinformeerd wat het beste is maar er schijnt geen verschil in te zitten qua merk ed. Omdat het hier in NL. goedgekeurde voeding moet zijn voor het in de winkel komt. Ik wil dan ook kijken of kruidvat voeding goed te doen is voor ons. Kosten voor voeding en luiers weet ik dus niet exact... Zal straks wel duidelijk worden. Verder willen de kleding gewoon aanschaffen van de kinderbijslag of van ons salaris waarvan we nu ook al extra dingetjes voor de baby van kopen.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Wij hebben heel veel babyspullen gekregen. Denk dat we uiteindelijk voor de bevalling een kleine 200 euro hebben uitgegeven, verder hebben we alles gekregen.
Aan luiers geven we ongeveer 50 euro per maand uit? Maar je hebt van tijd ook nog eens dokterskosten, en die zijn wel wat hoger als je naar een kinderarts gaat. We zijn vorige maand toch al voor 150 euro naar de dokter (+ medicatie) geweest. Aan andere verzorgingsdingen geloof ik ook een 50-tal euro's. Maar ik kijk altijd naar acties, of koop luiers/billendoekjes in grote hoeveelheden aan voor een tijd, want vaak krijg je dan korting. En ik gaf ongeveer 30 euro per maand uit aan borstcompressen.
Sowieso moet je niet alles nieuw gaan kopen, want dan gaat het je heel duur uitkomen. Leen/gebruik kleertjes van iemand die al een iets ouder kindje heeft, kijk rond op tweedehandssites, bekijk je voordelen bij bepaalde instanties.
Aan luiers geven we ongeveer 50 euro per maand uit? Maar je hebt van tijd ook nog eens dokterskosten, en die zijn wel wat hoger als je naar een kinderarts gaat. We zijn vorige maand toch al voor 150 euro naar de dokter (+ medicatie) geweest. Aan andere verzorgingsdingen geloof ik ook een 50-tal euro's. Maar ik kijk altijd naar acties, of koop luiers/billendoekjes in grote hoeveelheden aan voor een tijd, want vaak krijg je dan korting. En ik gaf ongeveer 30 euro per maand uit aan borstcompressen.
Sowieso moet je niet alles nieuw gaan kopen, want dan gaat het je heel duur uitkomen. Leen/gebruik kleertjes van iemand die al een iets ouder kindje heeft, kijk rond op tweedehandssites, bekijk je voordelen bij bepaalde instanties.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Muurvlindertje schreef:Dat vind ik wel meevallen Star. Ken mensen die alleen al een kinderwagen van 1200 euro kochten. Zoveel kostte mijn eerste auto jaren geleden, hahaha.
Je kunt het inderdaad zo gek maken als je zelf wilt hoor... Het is net waar je prioriteiten liggen...
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Ik vind de babykamertjes van de Ikea enig....
Zag in de Hema-folder ook een complete kinderwagen voor 199 euro staan, geloof ik.
Vraag me af waarom je per se het duurste van het duurste zou nemen. Snap dat je het beste voor je kindje wilt, maar ik denk niet dat hij/zij zich later herinnert of ie in een Ikea-bedje lag of in een Auping-bedje (ter vergelijking, weet dat Aupingbabybedjes niet bestaan).
Zelfde geldt voor kinderwagens...
Liever spaar ik het geld idd voor dokterskosten, studiegeld, rijbewijs, enz.
Zag in de Hema-folder ook een complete kinderwagen voor 199 euro staan, geloof ik.
Vraag me af waarom je per se het duurste van het duurste zou nemen. Snap dat je het beste voor je kindje wilt, maar ik denk niet dat hij/zij zich later herinnert of ie in een Ikea-bedje lag of in een Auping-bedje (ter vergelijking, weet dat Aupingbabybedjes niet bestaan).
Zelfde geldt voor kinderwagens...
Liever spaar ik het geld idd voor dokterskosten, studiegeld, rijbewijs, enz.
Muurvlindertje- Prater
... en wat je financiële situatie is. Je prioriteit kan wel liggen bij dure spullen, maar als je het geld niet hebt dan houdt het snel opchococupcake schreef:Muurvlindertje schreef:Dat vind ik wel meevallen Star. Ken mensen die alleen al een kinderwagen van 1200 euro kochten. Zoveel kostte mijn eerste auto jaren geleden, hahaha.
Je kunt het inderdaad zo gek maken als je zelf wilt hoor... Het is net waar je prioriteiten liggen...
Wij hebben de kinderwagen en babykamer gekregen. Onze Bugaboo was met accessoires e.d. erbij ook zo'n 1200 euro. De babykamer (althans, enkel ledikant en commode) was zo'n 300 euro bij elkaar denk ik, bij Ikea vandaan. Zo'n 1500 euro hebben we al bespaard door mijn lieve ouders en stiefouders!
Verder hebben we zelf wel wat honderden euro's uitgegeven voor de bevalling aan beddengoed, kleding, wipstoel en andere baby-benodigheden. Toen N. flesvoeding kreeg (na 6 weken) waren we zo'n 40 euro daaraan kwijt en aan luiers en doekjes misschien zo'n 80 euro de eerste maanden. Hoe ouder ze worden, hoe minder de uitgaven daaraan worden. Kleding e.d. verschilt heel erg hoeveel ik daaraan uitgeef per maand.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Chococupcake: Kruidvat voeding is prima hoor! D. kreeg eerst altijd nutrilon ( 10,50 geloof ik) , ik ben toen ze een week of 10 was overgestapt op kruidvat voeding ( 6,35) , omdat ik zag hoe goedkoop die was. Deze drinkt ze prima. Op het kdv krijgt ze wel nutrilon, maar daar heeft ze geen last van ( 2 verschillende merken), zo ver wij dat kunnen zien.
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
@ Muurvlindertje: denk ook niet dat de meeste ouders het doen voor het kind, maar voor zichzelf. Een baby zal inderdaad net zo comfortabel liggen als in een goedkope kinderwagen, maar ouders kijken ook naar het gemak en de kwaliteit ervan. Een kind zal het zich inderdaad niet herinneren. Ik wilde gewoon graag een goede kinderwagen die er ook nog leuk uitzag. Als we hem niet hadden gekregen weet ik niet of we zelf een Bugaboo hadden kunnen kopen, dat had ik jammer gevonden. Maar heb je het geld ervoor dan zou ik op zulke dingen niet besparen. Maargoed, dit is voor iedereen verschillend.
Parisienne- Ratel
Ik dacht ook al: dokterskosten?!Parel schreef:Die dokterkosten zijn in Belgie, hier is alles vergoed.
Parisienne- Ratel
Wij hebben nu de grote dingen gekocht.
Kinderwagen: 1100,-
Babykamer: 275,-
Maxi cosi: 120,-
Kleertjes tot nu toe zo'n 130,- schat ik.
Een aankleedkussen, spuugdoekjes, badcapen, slabbetjes. Zo'n 30,-
Het badje, matras en box gaan we volgende week halen, maar krijgen we van schoonmoeder.
Verder moeten we nog wat sokjes, rompers, flessen en straks natuurlijk de luiers en
flesvoeding. En 2 dekentjes en lakens ook nog.
Kinderwagen: 1100,-
Babykamer: 275,-
Maxi cosi: 120,-
Kleertjes tot nu toe zo'n 130,- schat ik.
Een aankleedkussen, spuugdoekjes, badcapen, slabbetjes. Zo'n 30,-
Het badje, matras en box gaan we volgende week halen, maar krijgen we van schoonmoeder.
Verder moeten we nog wat sokjes, rompers, flessen en straks natuurlijk de luiers en
flesvoeding. En 2 dekentjes en lakens ook nog.
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Ik durf niet eens te gaan tellen, maar we hebben er heel wat geld doorheen geshopt, haha! Voor de kinderen maakt het idd niet uit wat ze aanhebben en of ze nou in een Auping of bugaboo liggen, maar ik moest en zou álles hebben. Mijn man wilde altijd graag kinderen, zag de bui al hangen dat het er bij eentje blijft en heeft álles gekocht dat hij leuk vond, onzinnig of niet.
Toch denk ik niet dat de aanschaf het duurste is. Mijn zussen leven beiden op bijstandsniveau en hebben allebei een kindje en hadden alle broodnodige spullen ook. Gekregen, via MP, kringloop of bij de Zeeman/Wibra etc (en ze hadden heel veel niet wat wij wel hadden, maar die dingen waren weer niet van levensbelang, maar wel handig vond ik).
Nu mijn zoon geboren is kom ik niet verder dan de FV (en wat flesjes gekocht), een nieuw potje vitamine D en Infacol. Die nieuwe jas was voor het gemak, de wiegdeken paste niet bij het lakentje dus heb ik er nog een gekocht, aan 2 spenen had ik niet genoeg dus daar heb ik er nog een zooi van gekocht, ik heb DE schildpad gekocht om te zorgen dat hij beter slaapt, maar dat zijn tot nu toe geen terugkomende kosten...
Toch denk ik niet dat de aanschaf het duurste is. Mijn zussen leven beiden op bijstandsniveau en hebben allebei een kindje en hadden alle broodnodige spullen ook. Gekregen, via MP, kringloop of bij de Zeeman/Wibra etc (en ze hadden heel veel niet wat wij wel hadden, maar die dingen waren weer niet van levensbelang, maar wel handig vond ik).
Nu mijn zoon geboren is kom ik niet verder dan de FV (en wat flesjes gekocht), een nieuw potje vitamine D en Infacol. Die nieuwe jas was voor het gemak, de wiegdeken paste niet bij het lakentje dus heb ik er nog een gekocht, aan 2 spenen had ik niet genoeg dus daar heb ik er nog een zooi van gekocht, ik heb DE schildpad gekocht om te zorgen dat hij beter slaapt, maar dat zijn tot nu toe geen terugkomende kosten...
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Bij mijn eerste dochter heb ik héél veel spullen gekocht, bij het kamertje bijvoorbeeld wel gelet op de prijs, maar ze had in de eerste maten zoveel kleding dat ze het niet eens allemaal aan heeft gehad. Voor de tweede heb ik alleen twee slaapzakken aangeschaft voor de geboorte voor zover ik me kan herinneren.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Muurvlindertje schreef:Dat vind ik wel meevallen Star. Ken mensen die alleen al een kinderwagen van 1200 euro kochten. Zoveel kostte mijn eerste auto jaren geleden, hahaha.
Mijn auto heb ik afgelopen juli gekocht voor 300 euro via een collega van mijn man. De kinderwagen die we afgelopen februari kochten was ook over de 1100 euro incl. accesoires. Mijn man zei meteen: daar kon je bijna 4 auto's van kopen .
Ledikantje van O. hebben van Ikea (Hensvik). Een houten wiegje (hernieuwd) via MP. De oudste had wel een babykamer 200 euro via mp. Die hebben we na nr 2 verkocht omdat we dachten compleet te zijn ( althans dat dacht mijn man).
Wij zijn niet meer als 30 euro pm aan luiers kwijt op het ogenblik denk ik, maar als ze klein zijn verbruiken ze meer. Je kan het inderdaad zo gek maken als je wilt, als je genoegen kan nemen met babykleertjes van zeeman, wibra, hema, h&m hoeft een kindje niet duur te zijn. Wil je alleen maar dure merkkleertjes, tja, dan lopen de kosten aardig op, vooral het 1e jaar omdat ze dan keihard groeien.
BV= gratis dus dat is een goede besparing, met fv ben je 1 pak/blik per 5 dagen kwijt geloof ik... maar je weet niet of dat van te voren lukt dus je moet dan toch inplannen dat je een x bedrag kwijt bent aan voeding.
Ook kan je nagaan wat van de checklist je allemaal echt nodig hebt... sommige dingen zijn overbodig ( aantal hydrofielwashandjes/doeken) en andere zaken worden niet meer gebruikt ( navelbandjes). Het is fijn om 12 van die doeken te hebben bijv. maar als je elke dag wast ( en dat doe je met kinderen vaak wel) dan is 12 wat overbodig etc.
Roodkapje- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11
Ik heb toen de Mutsy Slider gekocht, was geloof ik iets van €650 wat ik daar aan kwijt was. Nu denk ik alleen maar, zonde van het geld. Het is een geweldige wagen en hij rijdt heel veel fijn, maar het had echt niet gehoeven. Na een half jaar zijn ze eruit en hadden we een buggy van de Hema omdat dat praktischer meenemen was.
Ik zou er geen vermogen aan uitgeven, ze zijn zo overal weer uit. Of je moet het echt willen om €1200 aan een kinderwagen uit te geven
Ik zou er geen vermogen aan uitgeven, ze zijn zo overal weer uit. Of je moet het echt willen om €1200 aan een kinderwagen uit te geven
Gast- Gast
Jolicious schreef:Ik heb toen de Mutsy Slider gekocht, was geloof ik iets van €650 wat ik daar aan kwijt was. Nu denk ik alleen maar, zonde van het geld. Het is een geweldige wagen en hij rijdt heel veel fijn, maar het had echt niet gehoeven. Na een half jaar zijn ze eruit en hadden we een buggy van de Hema omdat dat praktischer meenemen was.
En mijn man zegt dan altijd: als ze later in het babyboek kijken vinden ze het toch een ouderwetse wagen dus je kan nu wel het nieuwste van het nieuwste willen maar alleen jij vindt dat belangrijk.. Je kindje niet. ( hij vond het dus ook een onzin-aankoop:P, maar goed vooruit omdat het de laatste keer is.)
Roodkapje- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11
Muurvlindertje schreef:
1. Hoeveel heb je uitgegeven aan alle babyspullen (kamertje, kinderwagen, kleertjes, maxicosi, verzorgingsspullen, luiers, kolfapparaten, flesjes, speentjes, badje, box, enz) voordat het kindje kwam? En na de geboorte aan kleertjes en cremes en luiers?
2. Hoeveel kost een baby ongeveer per maand, ervan uitgaande dat je borstvoeding geeft?
Ben een beetje benieuwd namelijk. Hoor mensen zeggen dat een baby bijna niets kost en dat je het zo gek kan maken als je zelf wilt en dat hoe ouder het kind wordt, hoe duurder het is. Hoor ook andere mensen zeggen dat een baby hartstikke duur is en dat je veel onvoorziene kosten hebt.
Hoe heb jij het ervaren met je eerste kindje? Was het diep tasten in de buidel of kon je kopen wat je wilde?
Aan de babyspullen denk ik zo'n € 1.750,- bij de eerste. De babykamer hebben we via zijn man zijn werk gekocht, hij werkt in een meubelfabriek.
en gemiddeld per maand denk ik dat ik het eerste jaar ongeveer € 75,00 uitgaf. Luiers koop ik eigenlijk altijd in de aanbieding en als ze zo klein zijn kan ik altijd wel leuk slagen bij bijvoorbeeld zeeman voor de kleertjes. En ze hebben dan nog geen dure schoenen nodig.
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
Denk dat wij niet meer als 1000 euro kwijt zijn geweest. Precies weet ik niet.
Kamertje is nieuw (ikea, nieuw bedje, matrasje en commode)
spulletjes voor de wieg en ledikant (lakentjes, dekentjes) en spuugdoekjes/hydrofiele luiers zijn nieuw .
Kinderstoel is nieuw, maar gekregen.
Allemaal neutrale kleuren dus we kunnen dat zo doorschuiven bij een eventuele tweede kindje.
Naja op het ledikant laken na, die is blauw
Kinderwagen was 35 euro. En ik loop er prima mee. Vind het zo'n onzin om zoveel honderden euro's aan een nieuwe kinderwagen uit te geven. Box, boxkleed, wieg, lodger, kolfapparaat, kruiken, kleertjes, allemaal tweedehands via marktplaats. Wipper gekregen (twee zelfs, 1 doorgegeven aan mijn moeder)
Heb ook nieuwe kleertjes en om omslagdoeken gekocht, maar met aanbiedingen of de goedkopere winkels. Zoveel kleertjes had ik ook niet gekocht trouwens want je weet nooit wat je nog krijgt van de kraamvisite. (En heb genoeg gekregen! Vooral maat 68 wat ik nog nodig had)
En het is niet dat wij het geld niet hebben, maar vind het echt zo'n onzin zoveel geld uitgeven voor iets wat je tweedehands ook goed kunt gebruiken. Wij hebben een flink bedrag op zijn spaarrekening gezet als begin bedrag. Dat hadden wij allebei veel liever en kan het geld later beter besteed worden.
Mijn moeder heeft trouwens een gehele babykamer ingericht bij haar thuis, allemaal van gekregen spullen. Enige wat zij gekocht heeft is een ouderwetse kinderwagen van 60 jaar oud.
Wij hebben 80 euro per maand berekend voor de kosten van Siem. Voor luiers en flesvoeding en verzorgings spullen. Doekjes haal ik bij de action, euro per pak voor 100 doekjes (volgens mij) en hij is nu 6,5 weken en ben nu net met het derde pak begonnen. Luiers, pampers, in de aanbieding. Flesvoeding, nu nog per 10 dagen een nieuw pak. Spul voor in badje etc heb ik allemaal nog, en voorlopig het eerste half jaar nog wel.
Ik vind de maandelijkse kosten flink meevallen.
Heb ik kleertjes niet meegerekend trouwens, dat scharrel ik zo hier en daar wel op.
Kamertje is nieuw (ikea, nieuw bedje, matrasje en commode)
spulletjes voor de wieg en ledikant (lakentjes, dekentjes) en spuugdoekjes/hydrofiele luiers zijn nieuw .
Kinderstoel is nieuw, maar gekregen.
Allemaal neutrale kleuren dus we kunnen dat zo doorschuiven bij een eventuele tweede kindje.
Naja op het ledikant laken na, die is blauw
Kinderwagen was 35 euro. En ik loop er prima mee. Vind het zo'n onzin om zoveel honderden euro's aan een nieuwe kinderwagen uit te geven. Box, boxkleed, wieg, lodger, kolfapparaat, kruiken, kleertjes, allemaal tweedehands via marktplaats. Wipper gekregen (twee zelfs, 1 doorgegeven aan mijn moeder)
Heb ook nieuwe kleertjes en om omslagdoeken gekocht, maar met aanbiedingen of de goedkopere winkels. Zoveel kleertjes had ik ook niet gekocht trouwens want je weet nooit wat je nog krijgt van de kraamvisite. (En heb genoeg gekregen! Vooral maat 68 wat ik nog nodig had)
En het is niet dat wij het geld niet hebben, maar vind het echt zo'n onzin zoveel geld uitgeven voor iets wat je tweedehands ook goed kunt gebruiken. Wij hebben een flink bedrag op zijn spaarrekening gezet als begin bedrag. Dat hadden wij allebei veel liever en kan het geld later beter besteed worden.
Mijn moeder heeft trouwens een gehele babykamer ingericht bij haar thuis, allemaal van gekregen spullen. Enige wat zij gekocht heeft is een ouderwetse kinderwagen van 60 jaar oud.
Wij hebben 80 euro per maand berekend voor de kosten van Siem. Voor luiers en flesvoeding en verzorgings spullen. Doekjes haal ik bij de action, euro per pak voor 100 doekjes (volgens mij) en hij is nu 6,5 weken en ben nu net met het derde pak begonnen. Luiers, pampers, in de aanbieding. Flesvoeding, nu nog per 10 dagen een nieuw pak. Spul voor in badje etc heb ik allemaal nog, en voorlopig het eerste half jaar nog wel.
Ik vind de maandelijkse kosten flink meevallen.
Heb ik kleertjes niet meegerekend trouwens, dat scharrel ik zo hier en daar wel op.
Eerlijk is eerlijk ik weet het niet, heb het ook nooit zo goed bij gehouden.
De kinderwagen hebben we gekregen, de rest hebben we gekocht. Hier moest alles dan ook 2x gekocht worden.
Luiers ik heb tot nu toe altijd pampers gebruikt wat ik vond in de kleine maatjes de kruidvat niet fijn, maar ik begreep dat vanaf maatje 3 de kruidvat wel fijn is dus dat wil ik gaan proberen. Maar ook hier hou ik niet echt van bij wat ik kwijt ben aan de pampers, ik koop ze wel in de aanbieding.
Mijn valkuil... zijn alle leuke kleertjes die er zijn... ik weet dat ze eigenlijk niks nodig hebben,de kast hangt vol genoeg.. maar toch koop ik het. Ik kan het niet weer staan.. het is zooo leuk allemaal Daar zou ik best minder aan kunnen uitgeven.
De kinderwagen hebben we gekregen, de rest hebben we gekocht. Hier moest alles dan ook 2x gekocht worden.
Luiers ik heb tot nu toe altijd pampers gebruikt wat ik vond in de kleine maatjes de kruidvat niet fijn, maar ik begreep dat vanaf maatje 3 de kruidvat wel fijn is dus dat wil ik gaan proberen. Maar ook hier hou ik niet echt van bij wat ik kwijt ben aan de pampers, ik koop ze wel in de aanbieding.
Mijn valkuil... zijn alle leuke kleertjes die er zijn... ik weet dat ze eigenlijk niks nodig hebben,de kast hangt vol genoeg.. maar toch koop ik het. Ik kan het niet weer staan.. het is zooo leuk allemaal Daar zou ik best minder aan kunnen uitgeven.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10
De kinderwagen en maxi cosi hebben we gekregen, meubeltjes op MP gekocht en zelf opgeknapt. De rest van de spulletjes nieuw gekocht. Geloof dat we rond de 1000 euro voor alles kwijt zijn, incl verf etc.
Wil je ook gaan sparen voor jouw kind? Wij gaan 50 euro en de kinderbijslag (maar dat 'kost' je niets) sparen voor haar studie, rijbewijs en een opstart voor later. Dat zijn ook maandelijks terugkomende kosten.
Wil je ook gaan sparen voor jouw kind? Wij gaan 50 euro en de kinderbijslag (maar dat 'kost' je niets) sparen voor haar studie, rijbewijs en een opstart voor later. Dat zijn ook maandelijks terugkomende kosten.
Sophiee- Prater
- Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11
Bij de eerste hebben we echt gekocht wat we wilden. Ik wist dat je veel dingen maar 1 keer aanschaft (in je hele leven) en daar wilden we niet op bezuinigen (niet iets anders moeten kopen dan wat je mooi vind ivm geldtekort) . Kosten voor de basis? zon 4500 euro.. Maar inderdaad wel een kinderwagen a 1200 euro, waar ik echter nog geen moment spijt van heb gehad. Kleertjes bepaal je zelf, je krijgt ook veel.
De luiers zijn wel erg duur, idem voor de flesvoeding. Dat is zo 20 a 30 euro per week. Maarja, het hoort erbij.
Voor een tweede is het weer een stuk minder. Ik heb zoveel mooie kleertjes tot en met 1,5 jaar in de kast. Amper zichtbaar dat het is gedragen, die kosten zijn er dus niet. De kamer gaat opnieuw gebruikt worden. Kosten deze keer zon 700 euro. Maarja zoontje is wel over naar grote kamer dus dat kostte dan ook weer een leuk bedrag
Wij houden het bij 2 kinderen. Maar wij verwennen ze ook wel. Het zou stukken goedkoper kunnen! Maar dat willen we niet. Ieder zijn keuze.
De luiers zijn wel erg duur, idem voor de flesvoeding. Dat is zo 20 a 30 euro per week. Maarja, het hoort erbij.
Voor een tweede is het weer een stuk minder. Ik heb zoveel mooie kleertjes tot en met 1,5 jaar in de kast. Amper zichtbaar dat het is gedragen, die kosten zijn er dus niet. De kamer gaat opnieuw gebruikt worden. Kosten deze keer zon 700 euro. Maarja zoontje is wel over naar grote kamer dus dat kostte dan ook weer een leuk bedrag
Wij houden het bij 2 kinderen. Maar wij verwennen ze ook wel. Het zou stukken goedkoper kunnen! Maar dat willen we niet. Ieder zijn keuze.
Jazzlyn- Prater
- Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11
bij ons is de grootste kostenpost het kinderdagverblijf en dat ik minder ga werken dus daar moet je ook rekening mee houden, al met al kost het dan toch een paar honderd euro per maand
miss piggy- Fluisteraar
- Aantal berichten : 371
Punten : 415
Registratiedatum : 05-12-10
Muurvlindertje schreef:
Wij hebben aan de hele baby-uitzet misschien rond de 750 euro uitgegeven, vast niet meer. Kleertjes koop ik nog steeds meestal in de uitverkoop en een groot deel daarvan verkoop ik uiteindelijk ook weer, dus ook voor kleertjes ben ik uiteindelijk niet veel kwijt.
Wat onze dochter nu per maand kost vind ik een moeilijke, de kinderopvang is de grootste kostenpost, toen ik nog vier dagen stage liep waren we meer aan opvangkosten kwijt dan aan huur. Verder eet ze nu met de pot mee, dat kost me per dag 3 boterhammen met beleg, een aardappel, een beetje groente, een stukje van ons vlees en drie pakken melk per week.
Ik denk dat we excl. kinderopvangkosten makkelijk rond komen van de kinderbijslag voor haar.
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: